Adsl2Fit - nieuwe spam policy

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronald
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 apr 2004, 02:56
Locatie: Gent

Net deze mededeling gevonden op mijn statuspagina:

"Naar aanleiding van de enorme hoeveelheid ongewenste mail (spam) die wij te verwerken krijgen zien we ons genoodzaakt met ingang van 03/12/2004 maatregelen te nemen. Vanaf deze datum zal er een bedrag van €0,50 per 50 te verwijderen spammails worden aangerekend. Dit bedrag wordt verhaald op de “eigenaar” van het versturende of “misbruikte” ip-adres. Deze actie is niet gericht tegen het draaien van servers maar heeft tot doel u aan te zetten uw systeem te beveiligen. Wij hopen op uw begrip. Het A2F info-en supportteam"

We hebben wel geen servers in ons netwerk, maar ik zal iedereen toch maar aanraden om AdAware te installeren op zijn computer :-)

Verder nog iets dat moet gebeuren?

Ronald
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

wààààt ? :lol: :lol:

Zijn ze nu zover gekomen dat ze geld aanrekenen voor spam te verwijderen ? They must be desperate lol :P
Da's de wereld op zijn kop zetten zoiets ...
sander

vind ge?

alle isp's mochten dat doen dan werd er wat meer naar veiligheid gekeken bij de klanten.

Als jij u afval int bos gaat storten en ge wordt betrapt door ne flik moete ook betalen he...
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Euhm... Ik kan eigenlijk niet goed volgen... Hoe gaan zij controleren wie er spam verstuurt? Poort 25 staat open bij hen, dus je kan zelf je mailserver draaien en die mail gaat dan niet langs a2f. Als je spammail binnen krijgt, dan komt die meestal van the middle of nowhere en niet van een a2f-accountje. Dus waar gaan zij in godsnaam controleren wie er spam verstuurt en naar waar ? Of ben ik ergens fout in mijn redenering?

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

van de ene kant vind ik dit een goed initiatief, van de andere kant weer niet aangezien ze nooit 100% zeker kunnen zijn dat het van die persoon komt tenzij ze aan packetsniffing gaan doen en bij mij weten is dit in strijd met de wet op privacy

Wat ik me wel afvraag is hoe ze die te verwijderen mails bekijken, is dat per mail die zij aankrijgen of per mail die op de server bij hun passeert (zie privacy)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

er verandert iets aan het contract, voor diegenen die ervanaf willen is het de moment :-D

inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
sander

ik vermoed dat ze uitgaande mail dus van klant wordt verzonden checken op spam onderwerpen ofzow?

Kzou niet weten hoe anders

of mss als er mass mail komt van een account da ze het dan gaan nazien endan krijgde de factuur I doenno


Ik gebruik men eigen mailserver die niet op men a2f accountje draait dus gene last van :)
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Soms ben ik toch blij dat ik bij Skynet ben, als ik adsl2fit zo bekijke sommige keren... :-)
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Gebruikersavatar
ban
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 maa 2004, 16:21

Sub Zero schreef:Euhm... Ik kan eigenlijk niet goed volgen... Hoe gaan zij controleren wie er spam verstuurt? Poort 25 staat open bij hen, dus je kan zelf je mailserver draaien en die mail gaat dan niet langs a2f. Als je spammail binnen krijgt, dan komt die meestal van the middle of nowhere en niet van een a2f-accountje. Dus waar gaan zij in godsnaam controleren wie er spam verstuurt en naar waar ? Of ben ik ergens fout in mijn redenering?
Cheers
Helemaal niet, ik zie niet in hoe adsl2fit dit ooit zou kunnen controleren, behalve als zij natuurlijk nu al alle outgoing mail opvangen in een adsl2fit mailserver, en pas dan versturen (maar daarvan heb ik toch nog nooit iets gezien, en de headers wijzen hier ook niet op - wat niets wil zeggen natuurlijk).

Ook is het mogelijk dat ze gewoon afgaan op abuse mails van externe partijen: voor p2p-achtige abuse mails sluiten ze hun klanten gewoon af zonder dat ze zelfs maar controleren of hun klant inderdaad in de fout is gegaan (2x gebeurd bij mij, geen van beide keren was er iets van waar, 1x werd ik zelfs beschuldigd van 'illegaal' materiaal te hosten, whatever that may be. Vreemd, ik dacht dat iemand vals beschuldigen van een misdaad zelf al een misdaad is in Belgie - nuja, ik word oud)

Zo'n gedrag zou me niks verbazen van adsl2fit, als ze mensen afsluiten zonder reden, zullen ze imho ook hun hand niet omdraaien om er geld voor te vragen.

Ik kan het alleen maar eens zijn met inter : dit is HET moment mannen, ik ben naar xs4all.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sub Zero schreef:Poort 25 staat open bij hen, dus je kan zelf je mailserver draaien en die mail gaat dan niet langs a2f.
Nooit gehoord van transparent proxies ?

Enfin, het geeft inderdaad aan hoe hopeloos ze daar zijn, en dat ze iedere eurocent nodig hebben om hun bandbreedte te kunnen blijven betalen.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Enfin, het geeft inderdaad aan hoe hopeloos ze daar zijn, en dat ze iedere eurocent nodig hebben om hun bandbreedte te kunnen blijven betalen.
Lijkt inderdaad verdacht veel op paniekvoetbal. Willen we de begrafenisondernemer al maar reserveren? ;)
Herman

Hoe wordt dit gecontrolleerd? Heel eenvoudig! Met regelmaat ondervinden wij dat klanten onze mailserver gebruiken als uitgaande mailserver om spam-mails te verzenden. Hierdoor is onze server al een paar maal in blacklists geraakt. Daarenboven moeten er dan 1000en mails uit de queues verwijderd worden. Dit heeft ook gevolgen voor klanten die wel correct gebruik maken van het internet. En nee, dit gaat niet over het geld, maar dat is blijkbaar de enige weg om mensen iets te doen realiseren. En hoe weten we welke klant? Bekijk eens de smtp-envelope van een e-mail.

Herman
bubbs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
Locatie: ergens in de noorderkempen

En hoe denken de verlichte geesten bij A2F een onderscheid te maken tussen ongevraagde reclame en, bv, reclame die op een opt-in basis verstuurd wordt?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Herman schreef:Hoe wordt dit gecontrolleerd? Heel eenvoudig! Met regelmaat ondervinden wij dat klanten onze mailserver gebruiken als uitgaande mailserver om spam-mails te verzenden.
Als je dus je eigen SMTP server gebruikt mag je wel spammen.

Trouwens sluit dergelijke klanten gewoon af ! Voor de rest volgen jullie toch graag de regeltjes.

Wat een gedoe bij A2F :roll:
Herman

Zijn jullie kinderen? Mensen alstublieft. Als jullie nu zelf niet verder kunnen nadenken. Blijkbaar is het enkel jullie ego dat op deze site telt.

Pfft, met zo'n reacties doe ik zelfs de moeite niet meer.

salut.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Herman schreef:Zijn jullie kinderen? Mensen alstublieft. Als jullie nu zelf niet verder kunnen nadenken. Blijkbaar is het enkel jullie ego dat op deze site telt.
De enige kinderen zijn A2F met hun fantasietjes.

Als jullie volgens je policy niet toelaten dat jullie services voor spammen misbruikt worden, dan verwittig je die persoon een keer, en de volgende keer sluit je hem gewoon af. Verder zijn al die fantasietjes met een halve euro per 50 spam berichten gewoon nonsens.

En als je dergelijk maatregelen dan toch wil nemen, zorg dan meteen dat je ze ook in alle omstandigheden kan hard maken, en niet alleen voor de dommerik die jullie relay gebruikt om z'n spam te versturen.

Als jullie een klacht krijgen over illegale spullen downloaden/sharen zijn jullie er toch steeds als de kippen bij om een persoon af te sluiten ?
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Herman schreef:Zijn jullie kinderen? Mensen alstublieft. Als jullie nu zelf niet verder kunnen nadenken. Blijkbaar is het enkel jullie ego dat op deze site telt.

Pfft, met zo'n reacties doe ik zelfs de moeite niet meer.

salut.
Amen
Speedy
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 dec 2004, 12:29

kunnen we dus die "dienst" die A2F ons aanbied als een nieuwe dienst beschouwen :-)
leuk dan geeft dat dertig dagen de tijd om op te zeggen.
volgens af is dit geen contractwijziging...............
volgens mijn advokaat (sorry vriendin, is er 1) wel :-)
dus hups gaan we maar verbreken he.
let wel! ik doe dit niet enkel om die anti-spam regel, wel omdat in het verleden meermaals discussies geweest zijn over hun gebruikersteller en zij steeds als enige juist zijn en de gebruiker is steeds in de fout.
60gig op 1 dag downloaden aan hun speed??????????????
bijbetalen doe ik met plezier maar wel eerlijk blijven jongens.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Herman schreef:Zijn jullie kinderen? Mensen alstublieft. Als jullie nu zelf niet verder kunnen nadenken. Blijkbaar is het enkel jullie ego dat op deze site telt.

Pfft, met zo'n reacties doe ik zelfs de moeite niet meer.

salut.
Herman,

Wanneer er vanaf een klant SPAM word verstuurd is dit niet altijd gewenst, of de bedoeling van die klant. Is het niet gemakkellijker om een SPAM filter op jullie server te zetten én de klant daarvoor te laten betalen, zoals andere ISP's ? I.p.v. hen te straffen voor het misbruik door anderen? Ik snap jullie beweegredenen wel, maar je moest zelf toch ook wel geweten hebben dat deze maatregel harde reacties zou uitlokken. En eerlijk gezegd, SPAM mails worden toch nooit verstuurd vanaf de "echte" originator, dus zet gewoon de relaying af zodat enkel jullie eigen domeinen de server kunnen gebruiken ? Als er dan toch "echte" spammers tussenzitten moeten die inderdaad maar een eigen of andere SMTP server zoeken

GRtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Herman schreef:Zijn jullie kinderen? Mensen alstublieft. Als jullie nu zelf niet verder kunnen nadenken. Blijkbaar is het enkel jullie ego dat op deze site telt.

Pfft, met zo'n reacties doe ik zelfs de moeite niet meer.

salut.
Zeer professionele redenering ginds in Antwerpen. En dat moet een ISP voorstellen? :?
blabla
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Lol tja, na "Iedereen beroemd", nu ook; "Iedereen ISP". :D
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Sssssjttt of na de bevalling, de begrafenisondernemer, de pfaffs en de planckaerts komt er binnenkort de docusoap "De Fitters, het wel en wee van een misbegrepen ISP" op de VTM.
Gebruikersavatar
ban
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 maa 2004, 16:21

Het leven zoals het is : Adsl2fit

hehe
ik wil DJ dannyboy zijn :p
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

sander schreef:vind ge?

alle isp's mochten dat doen dan werd er wat meer naar veiligheid gekeken bij de klanten.

Als jij u afval int bos gaat storten en ge wordt betrapt door ne flik moete ook betalen he...
jamaar zij hebben geen mailservers zij bieden alleen smtp aan .. dus ik zie niet in hoe zij willen betaald worden om spam van mijn mail server te verwijderen???
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”