Twijfels rond overname Scarlet door Belgacom.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Twijfels rond overname Scarlet door Belgacom

Vanuit mededingingsrechtelijk oogpunt bestaan 'ernstige twijfels' over de toelaatbaarheid van de overname van het telecombedrijf Scarlet door zijn concurrent Belgacom. Dat schrijft de auditeur-generaal bij de Raad voor de Mededinging in zijn verslag aan de Raad. Die houdt volgende week een hoorzitting over het dossier en neemt daarna een beslissing.

(tijd) - Midden februari meldde Belgacom dat het 185 miljoen euro veil heeft voor het Nederlandse Scarlet, dat vooral in ons land actief is. Meteen dook de kritiek op dat Belgacom te dominant zou worden, zeker in breedband.

De auditeur-generaal blijkt nu die mening te delen. 'Belgacom heeft al een dominante positie in verschillende marktsegmenten. In dat kader is het verdwijnen van een alternatieve operator problematisch', zei hij woensdag.

Het is nu aan de Raad om uit te maken of er een diepgaand onderzoek moet komen naar de operatie. Zo'n onderzoek kan in het slechtste geval leiden tot het verbieden van de deal.

Bert Broens

Foto Reporters

07:31 - 24/04/2008
Copyright © De Tijd
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Gaan ze dezelfde regels handhaven als Telenet INDI gaat overnemen?
Heel wat vlamingen hebben geen andere keuze dan telenet
Is dat dan ook geen machtspositie
Voor mij gaat het weeral om een kwestie vlamingen - waalse politiekers
Gezien Belgacom een beetje overhelt naar de waalse politiekers
Die raad zou zich nu beter bezig houden met voor het ganse land dat monopoliesysteem aan te vechten zowel wat de macht van Belgacom als die van Telenet betreft
Dan zal er misschien eens concurrentie komen door andere spelers op beide systemen en daardoor eens echt een prijsdaling komen zoals vele instanties aan het vragen zijn
Dat Belgacom nu tegenwind krijgt is gewoon een zet van Telenet omdat ze tegenwind hebben gekregen om INDI in alle stilte te willen overnemen
Beiden gedragen zich regelmatig als kleine kinderen tenopzichte van elkaar
Ze zouden zich beter bezig houden met ervoor te zorgen dat hun klanten een beter service krijgen en hun prijzen tot een meer aanvaarbaar niveau laten zakken zoals in de om ons liggende landen
Afbeelding
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Lion schreef:Gaan ze dezelfde regels handhaven als Telenet INDI gaat overnemen?
Heel wat vlamingen hebben geen andere keuze dan telenet
Is dat dan ook geen machtspositie
Voor mij gaat het weeral om een kwestie vlamingen - waalse politiekers
Gezien Belgacom een beetje overhelt naar de waalse politiekers
Die raad zou zich nu beter bezig houden met voor het ganse land dat monopoliesysteem aan te vechten zowel wat de macht van Belgacom als die van Telenet betreft
Dan zal er misschien eens concurrentie komen door andere spelers op beide systemen en daardoor eens echt een prijsdaling komen zoals vele instanties aan het vragen zijn
Dat Belgacom nu tegenwind krijgt is gewoon een zet van Telenet omdat ze tegenwind hebben gekregen om INDI in alle stilte te willen overnemen
Beiden gedragen zich regelmatig als kleine kinderen tenopzichte van elkaar
Ze zouden zich beter bezig houden met ervoor te zorgen dat hun klanten een beter service krijgen en hun prijzen tot een meer aanvaarbaar
niveau laten zakken zoals in de om ons liggende landen
over de prijzen ga ik akkoord, die zijn te hoog. maar ja dat ligt vooral aan het bipt.
maar de service is bij belgacom zeer goed en van hoog niveau en behoort tot de beste van het land. vele bedrijven zijn jaloers daarvoor op belgacom. en ik zeg dit niet omdat ik voor belgacom werk. dit is een algemeen feit.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

superieure service inderdaad, zelfs als ik ga winkelen in pakweg een carrefour komen ze me lastig vallen over hoeveel ik met mijn gsm bel etc.

En dan een dag later lees je dit: Proximus misbruikte machtspositie.


Trouwens over dat service argument: mobistar heeft ook een superieure service. Al twee jaar ben ik daar aangesloten voor internet en ik heb ze nog nooit moeten bellen, enkel éénmalig in het begin omdat Belgacom nogal traag was met de aansluiting...
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Waar zijn die mannen nu die beweerden dat Scarlet al van Belgacom was? :oops:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Caey schreef: Trouwens over dat service argument: mobistar heeft ook een superieure service. Al twee jaar ben ik daar aangesloten voor internet en ik heb ze nog nooit moeten bellen, enkel éénmalig in het begin omdat Belgacom nogal traag was met de aansluiting...
Flauw hoor... :wink:

Ik heb de Dommel helpdesk ook nog nooit nodig gehad! Enkel 2 jaar terug toen er nog geen onderbemanning was. Echt een super service dat ze daar hebben op die helpdesk! oh, ironie...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
coldman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hopelijk blijft scarlet van scarlet anders zal ik waarschijnlijk mogen fluiten naar de 100gb.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Maglor schreef:
Caey schreef: Trouwens over dat service argument: mobistar heeft ook een superieure service. Al twee jaar ben ik daar aangesloten voor internet en ik heb ze nog nooit moeten bellen, enkel éénmalig in het begin omdat Belgacom nogal traag was met de aansluiting...
Flauw hoor... :wink:

Ik heb de Dommel helpdesk ook nog nooit nodig gehad! Enkel 2 jaar terug toen er nog geen onderbemanning was. Echt een super service dat ze daar hebben op die helpdesk! oh, ironie...
Wat ik bedoel is dat er onmogelijk een verantwoording kan zijn tussen hoge abonnementsprijzen en een 'superieure' service. Net omdat je die service in principe zelfs niet zo mogen nodig hebben in het ideale geval, en omdat als je die service nodig hebt die zeer beperkt zou moeten zijn in tijd.

Bij vliegtuigmaatschappijen bijvoorbeeld kan dit een stuk belangrijker zijn omdat de klanten in kwestie meestal occasioneel gebruik maken van een vliegtuig, en iedere dag de situatie uniek is en dus de service rechtstreeks in verband staat met de kost van een ticket.
Bij een internetverbinding moet je iedere dag identiek hetzelfde doen en daarmee is de kous af. Als er al klachten zijn dan worden die zelfs afgehandeld met uitgebreide vragenlijsten omdat de meeste problemen gewoon steeds terugkeren.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15149
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Dat hangt allemaal af van hoe belangrijk die service voor je is. Ik ken heus wel wat mensen die er zoveel extra voor over hebben.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

als ge wilt klagen over de prijzen van belgacom moet je bij het bipt zijn en niet bij belgacom zelf.

wat de technische kenmerken betreft van een adsl lijn, dat is iets anders, en daar kan geef ik iedereen hier gelijk. De snelheid mag best opgetrokken worden,moet niet zoveel zijn, maar zou tof zijn en de volumes mogen ook verhoogd worden.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”