Twijfels rond overname Scarlet door Belgacom
Vanuit mededingingsrechtelijk oogpunt bestaan 'ernstige twijfels' over de toelaatbaarheid van de overname van het telecombedrijf Scarlet door zijn concurrent Belgacom. Dat schrijft de auditeur-generaal bij de Raad voor de Mededinging in zijn verslag aan de Raad. Die houdt volgende week een hoorzitting over het dossier en neemt daarna een beslissing.
(tijd) - Midden februari meldde Belgacom dat het 185 miljoen euro veil heeft voor het Nederlandse Scarlet, dat vooral in ons land actief is. Meteen dook de kritiek op dat Belgacom te dominant zou worden, zeker in breedband.
De auditeur-generaal blijkt nu die mening te delen. 'Belgacom heeft al een dominante positie in verschillende marktsegmenten. In dat kader is het verdwijnen van een alternatieve operator problematisch', zei hij woensdag.
Het is nu aan de Raad om uit te maken of er een diepgaand onderzoek moet komen naar de operatie. Zo'n onderzoek kan in het slechtste geval leiden tot het verbieden van de deal.
Bert Broens
Foto Reporters
07:31 - 24/04/2008
Copyright © De Tijd
Twijfels rond overname Scarlet door Belgacom.
Gaan ze dezelfde regels handhaven als Telenet INDI gaat overnemen?
Heel wat vlamingen hebben geen andere keuze dan telenet
Is dat dan ook geen machtspositie
Voor mij gaat het weeral om een kwestie vlamingen - waalse politiekers
Gezien Belgacom een beetje overhelt naar de waalse politiekers
Die raad zou zich nu beter bezig houden met voor het ganse land dat monopoliesysteem aan te vechten zowel wat de macht van Belgacom als die van Telenet betreft
Dan zal er misschien eens concurrentie komen door andere spelers op beide systemen en daardoor eens echt een prijsdaling komen zoals vele instanties aan het vragen zijn
Dat Belgacom nu tegenwind krijgt is gewoon een zet van Telenet omdat ze tegenwind hebben gekregen om INDI in alle stilte te willen overnemen
Beiden gedragen zich regelmatig als kleine kinderen tenopzichte van elkaar
Ze zouden zich beter bezig houden met ervoor te zorgen dat hun klanten een beter service krijgen en hun prijzen tot een meer aanvaarbaar niveau laten zakken zoals in de om ons liggende landen
Die raad zou zich nu beter bezig houden met voor het ganse land dat monopoliesysteem aan te vechten zowel wat de macht van Belgacom als die van Telenet betreft
Dan zal er misschien eens concurrentie komen door andere spelers op beide systemen en daardoor eens echt een prijsdaling komen zoals vele instanties aan het vragen zijn
Dat Belgacom nu tegenwind krijgt is gewoon een zet van Telenet omdat ze tegenwind hebben gekregen om INDI in alle stilte te willen overnemen
Ze zouden zich beter bezig houden met ervoor te zorgen dat hun klanten een beter service krijgen en hun prijzen tot een meer aanvaarbaar niveau laten zakken zoals in de om ons liggende landen
-
- Elite Poster
over de prijzen ga ik akkoord, die zijn te hoog. maar ja dat ligt vooral aan het bipt.Lion schreef:Gaan ze dezelfde regels handhaven als Telenet INDI gaat overnemen?
Ze zouden zich beter bezig houden met ervoor te zorgen dat hun klanten een beter service krijgen en hun prijzen tot een meer aanvaarbaar
niveau laten zakken zoals in de om ons liggende landen
maar de service is bij belgacom zeer goed en van hoog niveau en behoort tot de beste van het land. vele bedrijven zijn jaloers daarvoor op belgacom. en ik zeg dit niet omdat ik voor belgacom werk. dit is een algemeen feit.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
superieure service inderdaad, zelfs als ik ga winkelen in pakweg een carrefour komen ze me lastig vallen over hoeveel ik met mijn gsm bel etc.
En dan een dag later lees je dit: Proximus misbruikte machtspositie.
Trouwens over dat service argument: mobistar heeft ook een superieure service. Al twee jaar ben ik daar aangesloten voor internet en ik heb ze nog nooit moeten bellen, enkel éénmalig in het begin omdat Belgacom nogal traag was met de aansluiting...
En dan een dag later lees je dit: Proximus misbruikte machtspositie.
Trouwens over dat service argument: mobistar heeft ook een superieure service. Al twee jaar ben ik daar aangesloten voor internet en ik heb ze nog nooit moeten bellen, enkel éénmalig in het begin omdat Belgacom nogal traag was met de aansluiting...
- Fustigateur
- Pro Member
Waar zijn die mannen nu die beweerden dat Scarlet al van Belgacom was? 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Flauw hoor...Caey schreef: Trouwens over dat service argument: mobistar heeft ook een superieure service. Al twee jaar ben ik daar aangesloten voor internet en ik heb ze nog nooit moeten bellen, enkel éénmalig in het begin omdat Belgacom nogal traag was met de aansluiting...

Ik heb de Dommel helpdesk ook nog nooit nodig gehad! Enkel 2 jaar terug toen er nog geen onderbemanning was. Echt een super service dat ze daar hebben op die helpdesk! oh, ironie...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Wat ik bedoel is dat er onmogelijk een verantwoording kan zijn tussen hoge abonnementsprijzen en een 'superieure' service. Net omdat je die service in principe zelfs niet zo mogen nodig hebben in het ideale geval, en omdat als je die service nodig hebt die zeer beperkt zou moeten zijn in tijd.Maglor schreef:Flauw hoor...Caey schreef: Trouwens over dat service argument: mobistar heeft ook een superieure service. Al twee jaar ben ik daar aangesloten voor internet en ik heb ze nog nooit moeten bellen, enkel éénmalig in het begin omdat Belgacom nogal traag was met de aansluiting...![]()
Ik heb de Dommel helpdesk ook nog nooit nodig gehad! Enkel 2 jaar terug toen er nog geen onderbemanning was. Echt een super service dat ze daar hebben op die helpdesk! oh, ironie...
Bij vliegtuigmaatschappijen bijvoorbeeld kan dit een stuk belangrijker zijn omdat de klanten in kwestie meestal occasioneel gebruik maken van een vliegtuig, en iedere dag de situatie uniek is en dus de service rechtstreeks in verband staat met de kost van een ticket.
Bij een internetverbinding moet je iedere dag identiek hetzelfde doen en daarmee is de kous af. Als er al klachten zijn dan worden die zelfs afgehandeld met uitgebreide vragenlijsten omdat de meeste problemen gewoon steeds terugkeren.
als ge wilt klagen over de prijzen van belgacom moet je bij het bipt zijn en niet bij belgacom zelf.
wat de technische kenmerken betreft van een adsl lijn, dat is iets anders, en daar kan geef ik iedereen hier gelijk. De snelheid mag best opgetrokken worden,moet niet zoveel zijn, maar zou tof zijn en de volumes mogen ook verhoogd worden.
wat de technische kenmerken betreft van een adsl lijn, dat is iets anders, en daar kan geef ik iedereen hier gelijk. De snelheid mag best opgetrokken worden,moet niet zoveel zijn, maar zou tof zijn en de volumes mogen ook verhoogd worden.