Heb onlangs een bluetooth koptelefoon gekocht van Sony Ericsson.
Werkt perfect maar ik vroeg me af of ik hem ook als headset (dus zowel output als input) zou kunnen gebruiken voor mijn laptop. Dit lijkt op het eerste zicht niet te werken (ook niet in handleiding). Iemand ideeën?
Bluetooth koptelefoon als headset?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Dat gaat, als alle apparaten het A2DP-profiel ondersteunen.
//Iets te snel gelezen. Ik heb dat toestel niet, maar ik kan met een Jabra-headset wel degelijk Live Messenger-bellen of zo; de software emuleert dan een virtuele geluidskaart. Moet je wel goeie Bluetooth-software voor gebruiken gelijk Bluesoleil of die van Broadcom (en niet die van XPSP2).
//Iets te snel gelezen. Ik heb dat toestel niet, maar ik kan met een Jabra-headset wel degelijk Live Messenger-bellen of zo; de software emuleert dan een virtuele geluidskaart. Moet je wel goeie Bluetooth-software voor gebruiken gelijk Bluesoleil of die van Broadcom (en niet die van XPSP2).
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb een nachtje nagedacht over je antwoord maar ik snap het nog nietmeon schreef:Dat gaat, als alle apparaten het A2DP-profiel ondersteunen.

Even dieper op het probleem ingaan. de koptelefoon heeft een knopje voor wanneer er telefoon is, waarmee je kan opnemen (overschakelen). Ik neem aan dat je mic enkel werkt als je daarop geduwd hebt.
Probleem: als je erop klikt zonder inkomende telefoongesprekken gaat ie enkel over naar de telefoon :-S. Hij probeert dan via voice recognition een nummer te bellen.
- meon
- Administrator

Je hebt je bluetooth-headset toch met je PC/laptop gepaard eh? Een dergelijke headset kan maar met 1 apparaat tegelijk gepaard zijn, dus 't knopje zou niet meer moeten werken op je GSM als je headset met laptop gepaard is.
Als ik paar met laptop werkt de headset gewoon continu als ik die als headset gebruik. Ik hoor er dus ook de windows-geluidjes door enz. Welke bluetooth-software gebruik je op je laptop? Bluesoleil? Broadcom? Of die van XP SP2 zélf?
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Er is een multipoint mode waarbij je met meerdere apparaten tegelijk verbonden bent. Vergeten te zeggen
. Dus als ik muziek luister op mijn pc en de telefoon rinkelt, dan gaat die ook af.
In principe kan ik niet in single point mode verbinben met mijn pc, zegt de handleiding, vanavond eens proberen.
Ik kan niet zomaar zeggen welke bluetooth drivers ik gebruik (standaard geïnstalleerd door recovery cd (acer laptop)).

In principe kan ik niet in single point mode verbinben met mijn pc, zegt de handleiding, vanavond eens proberen.
Ik kan niet zomaar zeggen welke bluetooth drivers ik gebruik (standaard geïnstalleerd door recovery cd (acer laptop)).
- meon
- Administrator
De bluesoleil-driver is dan ook een commerciële driver: je moet die kopen (als die niet bij je BT-apparaat zit).
Als je BT-chipset van Broadcom is zullen de drivers ook wel die van Broadcom zijn. Herken je aan het BT-icoon op je bureaublad (de andere drivers hebben dat niet). Ik dacht dat het daar mee ging.
Als je BT-chipset van Broadcom is zullen de drivers ook wel die van Broadcom zijn. Herken je aan het BT-icoon op je bureaublad (de andere drivers hebben dat niet). Ik dacht dat het daar mee ging.