afrader: Panda Antivirus + Firewall 2007

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ik zou de mensen de raad willen geven op te passen met Panda Antivirus + Firewall 2007, dit kan ernstige problemen veroorzaken - zeker in combinatie met Vista. enfin, bij mij was het toch zo....

ik had met een wedstrijd ooit eens een licentie gewonnen voor Panda, zo ben ik dat beginnen gebruiken.

vorig jaar in november heb ik dan voor de zoveelste keer mijn licentie verlengd, Panda Antivirus + Firewall 2007 was het dan. een paar maanden later heb ik dan een nieuwe laptop aangeschaft, éne met Vista op. Panda Antivirus + Firewall 2007 draaide er niet meer op, maar ik kon wel een ander produkt gebruiken, nl Panda Antivirus. enige tijd later (denk april?) kreeg ik een bericht dat er een Vista versie was van Panda Antivirus + Firewall 2007, ben die dan kan downloaden van de site.

vanaf toen is het fout beginnen lopen op mijn laptop, ik kreeg vaak blauwe schermen oa de volgende foutmeldingen: MEMORY_CORRUPT, PFN_LIST_CORRUPT en nog wel een paar andere. eigenlijk dacht ik in de eerste plaats aan een geheugenprobeem, hoewel de memtest dat niet aangaf.

paar keer geformateerd, echter zonder resultaat, ik moet wel zeggen dat het 1ste programma dat ik installeerde Panda Antivirus + Firewall 2007 was . ik was toen van plan m'n laptop binnen te steken voor nazicht, maar iets te lang gewacht blijkbaar, want op een dag starte hij niet meer op na zo'n BSOD, bleef gewoon hangen. CPU/MOBO had de geest gegeven, is hersteld in garantie.

laptop terug gekregen na herstelling en er meteen Panda Antivirus + Firewall 2007 op gezet.... geleidelijk kwamen de BSOD's terug tot mijn grote frustratie, zoals steeds op willekeurige momenten. ik dacht dat er dus echt wel iets aan het geheugen moest schelen, maar niet volgens mijn hersteller.

uiteindelijk heb ik Panda Antivirus + Firewall 2007 van mijn systeem verwijderd omdat het ernstige problemen veroorzaakte in combinatie met Newsleecher, met name downloadsnelheid die heel onstabiel is (grafiek is zaagtand), en soms haalde ik onvolledige of corrupte bestanden af. site van Newsleecher geeft dat probleem ook aan, de enige fix is Panda volledig uit te schakelen, wat een hele goeie raad is....

want, sedert ik Panda verwijderd heb van m'n systeem heb ik geen enkel BSOD meer gekregen, ik geloof niet echt in toeval, doe er dus uw voordeel mee, zeker moest je de problemen die hierboven beschreven zijn herkennen en Panda Antivirus + Firewall 2007 gebruiken.

ik moet nu wel zeggen dat Panda Antivirus + Firewall 2008 uit is, blijkbaar kan je gratis updaten. niet dat ik dan van plan ben, licentie loopt binnenkort toch af en ik bekijk Panda's liever in de zoo vanaf nu.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Uit ondervinding weet ik dat Panda inderdaad heel veel problemen kan opleveren, en dit dan op Telenet verbindingen omdat ik daar nog eens even gewerkt hebt :)
Regelmatig blokkeerde het de verbinding (firewall volledig uitzetten NOK)
Verwijderen hielp soms, maar meestal met nog een dns clear chache enz gebeuren..
Wat echt opviel was dat dit telkens met Panda was...

een verwittigt man......
xenne
Elite Poster
Elite Poster

heb Panda Antivirus + Firewall 2007 wel een keer of 10 geinstalleerd en idd in de helft van de gevallen blokkeerde de ingebouwde firewall de eigen WiFi verbinding, staat wel op hun site hoe je die blokkering kan opheffen, maar logisch is dat toch ook niet
toettoet
Plus Member
Plus Member

heb ooit ook ff panda antivirus geprobeer paar jaar geleden.
totaal niet tevreden van. in die tijd wist ik nog niet veel van computers maar na een paar weekjes met panda was m'n pc omzeep door virussen die zelfs panda antivirus uitschakelde zodat ge toch niet kon scannen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:ik moet nu wel zeggen dat Panda Antivirus + Firewall 2008 uit is, blijkbaar kan je gratis updaten. niet dat ik dan van plan ben, licentie loopt binnenkort toch af en ik bekijk Panda's liever in de zoo vanaf nu.
ik heb dit fkes gecheckt, dit klopt niet wat ik hier schreef. Panda Antivirus + Firewall 2008 is beschikbaar, maar ik zou er enkel aangeraken als ik mijn licentie (die volgende maand afloopt) zou vernieuwen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”