Ik heb Windows XP en Vista in dualboot draaien, C: voor Windows XP, E: voor Vista.
Nu wil ik vista verwijderen. Mag ik m'n E: gewoon formatteren? Wetende dat Vista m'n MBR heeft aangepakt voor z'n dualboot-ding op te zetten.
Moet ik daarna misschien fixmbr en/of fixboot doen?
Dualboot, Vista verwijderen
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Googlie googlie
.
//edit: ik had moeten weten dat Long Zheng d'er iets over had geschrevenStart de computer naar Windows XP.
Stop de Vista DVD (of het image) in je (virtuele) DVD drive.
“Start” and “Uitvoeren”. Typ “e:\boot\bootsect.exe /nt52 ALL /force” (zonder de quotes en vervang natuurlijk de e: voor je eigen Vista DVD drive-letter).
Even opnieuw opstarten.
Klaar!

http://www.microsoft.com/netherlands/le ... faq.aspx#2Kan ik een ander besturingssysteem installeren na aankoop van een pc met vooraf geïnstalleerde software?
Alleen in het geval van Windows XP Professional OEM is het mogelijk om een andere versie van het besturingssysteem te installeren, namelijk Windows 2000 Professional of Windows NT 4 Workstation of Windows 98 Second Edition. In alle andere gevallen is het niet toegestaan.
dus.....van vista naar xp mag niet.....linux mag dan ook niet ?.... lol....

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Een andere oplossing: start op met je windows xp boot cd en kies voor een installatie herstellen. In de command box die je dan krijgt typ je 'fixboot' in waardoor je mbr wordt teruggezet.
Dat gaat ongetwijfeld over de licentie die je dan hebt en of die dus voor die andere windows versies mag dienen.henke54 schreef:http://www.microsoft.com/netherlands/le ... faq.aspx#2Kan ik een ander besturingssysteem installeren na aankoop van een pc met vooraf geïnstalleerde software?
Alleen in het geval van Windows XP Professional OEM is het mogelijk om een andere versie van het besturingssysteem te installeren, namelijk Windows 2000 Professional of Windows NT 4 Workstation of Windows 98 Second Edition. In alle andere gevallen is het niet toegestaan.
dus.....van vista naar xp mag niet.....linux mag dan ook niet ?.... lol....
:P :twisted: :P
Please help, looking for a way to get rich and fast