firmware wireless philips router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo allemaal,

Hier thuis staat zo'n draadloze philips modem van BGC (SNA6600). Nu zou ik graag een andere router als draadloos ap gebruiken (een smc). Die smc heeft de optie WDS, die philips niet. Nu heb ik na wat rondzoeken ontdekt dat dit komt door de firmware van BGC. O.a op dit forum worden verschillende firmware versies besproken (Ozenda, smc, Philips SNA6500 firmware )
Wat me niet helemaal duidelijk is, is welke ik het beste probeer. Voor alle duidelijkheid het gaat me dus om de optie WDS en niet om meer dan 4 pc's aan te sluiten of om dynDNS te gebruiken.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Kokki
Pro Member
Pro Member

ok, ik heb de ozenda geprobeerd, maar nergens zie ik de optie wds staan. :-(
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Als je de 'gewone' firmware van philips inlaadt zie je de wds-optie wel staan maar hoe het te gebruiken weet ik ook niet.
Als je het hebt uitgevist wil ik het ook wel weten.

Let op: Belgacom-TV kan je met die firmware wel vergeten volgens mij.
Kokki
Pro Member
Pro Member

Ik heb de firmware van de Philips SNA6500 geprobeerd, maar daar ben ik die optie ook niet tegengekomen, en daarbij was die zooooo traag dat ik hem er weer rap vanaf gesmeten heb.
Ik kan nu enkele dagen niets meer proberen, maar wellicht heb ik de verkeerde versie van de Ozenda gehad. De laatste zou die optie niet meer hebben, de 0.33 wel.
Als het me gelukt is, dan laat ik je wel iets weten.
Kokki
Pro Member
Pro Member

Hey Vieten,

Het is me gelukt he. Ik heb de ozenda 0.33 firmware gebruikt. Op de Philips komt mijn internet binnen en heb ik de wds aangezet. Zelf vond hij dan het MAC-adres van de SMC. Beide routers hebben dezelfde SSID en zitten op hetzelfde kanaal en in dezelfde mode.
Op de SMC heb ik de standaard gateway op 192.168.2.100 gezet en DHCP uit. De Philips is nog steeds 192.168.2.1. Bij de SMC staat dus ook de WDS aangevinkt en het wireless MAC-adres van de Philips. Beide routers hebben ook dezelfde wep-key.
Ik hoop dat het een beetje verstaanbaar is uitgelegd.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”