Thomson Speedtouch Home + ADSL2fit

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Fr3aK

Kheb sinds kort adsl2fit en ik heb me dus zo een ethernet router aangeschaft, zo eentje met telefoon in en 1 ethernet uit. Nu wil die niet synchroniseren, het lampje brand helemaal niet. Ik heb het getest met alleen die splitter aan de lijn en niks anders erachter. Wat is het probleem ?

Greetz
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet

Heb je nog een andere modem liggen die je voordien gebruikte voor ADSL? Die eens erachter hangen en kijken of je daarmee sync. hebt. Het zou ook misschien kunnen dat ze nog jouw verbinding moeten activeren bij ADSL2fit ofdat Belgacom jouw lijn nog niet heeft vrijgegeven.

Je weet toch dat je hier een aantal dagen op kan zitten wachten? :x
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Effe paar dingen verduidelijken:

SPT Home is geen router wel een ADSL-modem. Deze heeft 1 rj11 telefoon fiche en 2rj45 fiches voor netwerk. Eentje ervan heb je nodig om te verbinden met je ethernetkaart in je pc.

Als je de modem volgens het boekje installeert en je krijgt geen synchro, maw het lichtje flikkert van 'sync', dan wil dat zeggen dat je nog niet effectief bent aangesloten. je abo is pending, BGC moet je disconnecten op een BGC dslam en op een kaart van Adsl2Fit zetten. Dit houdt enige dagen downtime in, zonder synchro.

Indien nog twijfels: heeft de modem al gewerkt? Als het niet brand, lijkt er iets niet in orde. Maar toch nieuw? Probeer eens deftig te installen. En te initialiseren via een pc. Zonder pc testen gaat niet voor de synchronisatie dacht ik. Je moet hem aan een ethernet-kaart hangen met juiste kabel. Dan zal het lichtje static branden en dan is het ok. of flikkeren en dan heb je nog geen synchro.
I love it when a plan comes together!
Fr3aK

Wel ik heb dus nog altijd Telenet en heb die modem aangekocht vlak nadat ik mijn logingegevens heb aangekregen. Ik heb gebeld en ze hebben gezegd dat ik aangesloten ben volgens Belgacom. Ik heb geen andere modem en degene die ik heb is WEL een router en geen gewone modem :)
Ahja het lichtje heeft nog nooit gebrand en het flikkert dus ook niet, waarschijnlijk ben ik nog niet aangesloten maar waarom zeggen ze dat ik wel aangesloten ben ?

Greetz
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Normaal gezien is een SpeedTouch Home een modem en géén router. Je kan er wel op illegale wijze een router vanmaken door er een switch aan te hangen en te tweaken. Wat betreft de SpeedTouc Pro dat is de routerversie van de Spth, maar die wordt bij mijn weten niet meer verkocht. Ik zou me dus eerst wel vergewissen welk product je hebt.

Om je synchronisatie te testen heeft het toestel volgens mij wel een ethernetkaart nodig, niet zeker. Als je niet aangesloten bent flikkert het lampje...dus niet flikkeren (= nix doen) == niet goed. Het moet flikkeren of static branden.

ik stel voor het eens aan te sluiten op je pc, zoals het hoort, eens in te pluggen in de splitter en te testen. Zoals je kan lezen in de adsl2fit review topic kan je lezen dat er heel wat communicatieproblemen zijn tussen beide Isp's. Normaal moet het flikkeren of static branden.
I love it when a plan comes together!
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb ook een speedtouch-home in combinatie met een ADSL2FIT-mediumabonnement.

Mijn speedtouch hangt nu aan een D-link wireless router en werkt nu zonder problemen.

Maar ik heb dezelfde problemen gehad als jij in het begin (tot vloekens toe).

Eerst moet je zorgen dat je IP-adres op je netwerkkaart in dezelfde range ligt als de speedtouch. de modem zit default op 10.0.0.138. Dus als je je ip op 10.0.0.137 zet is het goed.

Dan de software installeren die meegeleverd is op de CD.

Dan ga je naar de internet explorer en type je http:\\10.0.0.138 om in het config menu te komen.

Daarna je login en password toevoegen en even alles checken (ik weet niet meer allemaal wat, is al een tijdje geleden)

Hier is nog een linkje met de uitleg hoe je het kan doen (is wel voor een anders adslprovider, maar de werkwijze is idem)
http://www.dslreports.com/faq/6062

Je kan je modem upgrade naar een router, maar ik raad dit niet aan omdat de screw-up-factor vrij hoog ligt en de voordelen eerder beperkt zijn (je moet nog steeds een externe switch aankopen). Aangezien de speedtouch niet bepaald een goedkope modem is zou ik eerder opteren
voor een apparte router/switch combinatie (als dan niet wireless).

Voor de upgrades van de modem kan je gaan naar :
http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm
http://www.bruring.com/nuke/index.php

Er is ook speciale software (freeware) voor het bekijken van de modem en voor het testen van de kwaliteit van de telefoonleiding.

http://www.nubz.org/alcatool/Home.html

Ik heb het nog niet gebruikt, maar ik ken mensen die het hebben getest en deze waren zeer lovend over. Give it a try

Ikzelf heb een D-link 614+, 22 Mbps wireless. Ben zeer tevreden van dit setje. Installatie duurde 10 minuten, daarna kan ik zonder problemen surfen (heb de modem zelfs niet moeten instellen). Deze router kost ongeveer een 100€ en ik ben nu altijd online (zoals met kabel)
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hologic, jij hebt het over het router ip dat in dezelfde range als dat van je ethernetkaart moet liggen. Allez ja, uw kaart in de range van de router. Maar die SpeedTouch Home is een modem en géén router, maw die modem heeft geen ip. Hij krijgt slechts ip als connected. (na login).

Dit heeft weinig te maken met al dan niet synchronisatie hebben.

Wat betreft die lijntest, via die software en die tweak om het upgraden naar een router vind je alle nodige info onder het navigatiemenu: Tutorials. Vervolgens Internet Sharing en Hardware.

Maar aangezien dit een nieuwe spth is volgens mijn vermoeden, bestaat dat de kans dat die niet meer tweakbaar is. De nieuwe reeks spth's zouden niet meer te tweaken zijn... verandering in de firmware blijkt...
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

The Oddity schreef:Maar die SpeedTouch Home is een modem en géén router, maw die modem heeft geen ip. Hij krijgt slechts ip als connected. (na login).
Hologic heeft wel gelijk hoor, die modem heeft een eigen ip (default 10.0.0.138).
Hij heeft ook een hele webinterface enzo, maar daar zou ik maar niet teveel in prutsen tenzij je weet wat je doet.
NuKeM
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

De speedtouchhome? Nen webinterface als gewone modem? dus niet getweaked? Hmm dat wist ik dan niet.. maar dacht dat enkel active was getweaked dus als pro...mja, dan kan dat prob van dat ip wel eens kloppen... sorry folks.. :oops:
I love it when a plan comes together!
Fr3aK

Ik heb dus een juist nieuwe modem tis dus ni degene die sommige denken, het is een modem/router waar je nog een hub op moet aansluiten (Ik heb zo een Thomson Speedtouch v510i v4,). Ik zal eens proberen met die ip-range maar het kan daar toch niet aan liggen dat da synchro lichtje niet brand ? Ahja en men lijn heeft 0% verlies dus da is het ook al ni :)

Nu kan ik nog altijd geen gebruik maken van de lijn omdat men modem niet gesynchroniseerd raakt (het lichtje wilt niet branden)

Greetz
Modbreak:
The Oddity
No crossposting, keep your problem at one topic!!
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Anonymous schreef:Nu kan ik nog altijd geen gebruik maken van de lijn omdat men modem niet gesynchroniseerd raakt (het lichtje wilt niet branden) :(
Of de modem is stuk, of je lijn is nog niet aangesloten, of je lijn is te slecht.
Dat de modem stuk is is onwaarschijnlijk en je lijn blijkt ook al in orde te zijn.
Volgens mij ben je dus gewoonweg nog niet aangesloten (of zijn je modeminstellingen niet correct).
NuKeM
Fr3aK

Sry ivm topics,
Ik heb het geprobeerd met de modem van men zus, zo een Eicon USB en als ik probeer in te loggen zegt die "Fout 691: Toegang is geweigerd omdat gebruikersnaam en/of wachtwoord ongeldig is op dit domein."
Moet ik iets veranderen bij kiesinstellingen zoals die 8,35 <-- kweet dat da de vpi vci waardes zijn maar aan wat ligt het anders ? Ben ik dan helemaal nog niet aangesloten ? Als ik dan nog niet aangesloten ben dan vind ik wel dat Belgacom het wel hard speelt, zeggen tegen adsl2fit dat de gebruiker aangesloten is terwijl dat nog niet het geval is :evil:

Greetz :cry:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

één lichtje moet branden aan de linkerkant (groen kleur) van de modem eicon andere lichtjes knipperen soms. het telefoon nr zeker niet veranderen, (8.5) check ook nog es de gebruikersnaam en paswoord
Fr3aK

Het lichtje van power en adsl brandt maar van transfer niet (logisch want er is geen verkeer). En men login en pass zijn juist, ik heb het zeker 5 keer opnieuw geprobeerd maar hij blijft die fout geven.

Greetz :-(
Fr3aK

Synchro (@) op de Thomson Speedtouch 510i v4 en synchro niet.
Je hebt dus 3 lampjes "Power", "Ethernet" en "Synchro" en die synchro (aangegeven door een @) brandt niet.
De andere modem geeft wel synchro maar kan ik niet inloggen dus ik denk dat dat lampje op men modem dient om aan te duiden of hij heeft kunnen inloggen.

Greetz
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 771
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Je hebt toch wel zeker de usernaam in hoofdletters gezet.
Die foutmelding is wel exact dezelfde als toen ik werd overgezet op de dslam van ADSL2FIT en ik nog de user van skynet gebruikte.
Ze hebben je toch niet aan een dslam van skynet gehangen per vergissing.
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Idd, geen crossposting, dat maakt het enkel voor de users onoverzichtelijk en voor de mensen die willen reageren moeilijk.

Wat staat er in de handleiding? Moet het lampje branden bij synchro of niet? Het kan zijn dat dit bij geen synchro gewoon niet brand. Is dit een nieuwe modem? Kan altijd zijn dat het lampje stuk is, of dat er een verkeerde aansluiting gebeurd is.. met je modem, verkeerde fiche?

Zeker van synchro op je eicon? Kijk eens of je een synchronsatiesnelheid kan vinden in de modem_tools of diagnostics.
Indien je een synchronisatiesnelheid hebt, dan verbind je met de verkeerde account gegevens.

Dat wil zeggen:

skynet login op een adsl2fit synch
adsl2fit login op een skynet synch

Deze combinaties werken niet.

Indien je geen synchronisatiesnelheid hebt dan zit je vermoedelijk tusssen den skynet synch (dslamkaart) disconnect en de connect op de adsl2fit synch (dslamkaart). Maw een tijdje volledig downtime.

Indien je wel synchronsatiesnelheid hebt en géén van beide login's werken, contacteer dan adsl2fit om na te gaan of je account volledig actif is..

ps connectienummer voor eicon is wel 8.35 en ni 8.5 zoals patje zegt.
Laatst gewijzigd door The Oddity 03 sep 2003, 23:36, in totaal 1 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
Fr3aK

Ik heb met die eicon gezien dat ik met 3850/512 verbonden ben maar ik was toen niet verbonden, het stond zo bij dat meetding dat je erbij krijgt.
Om zeker te zijn dat ik niet op een skynet dslam zit heb ik de login van men zus geprobeerd en die werkte ook niet. Dus mijn gedacht is dat ze mij nog niet hebben aangesloten ? Ik kom dus van Telenet met belgacom telefoonlijn, kan ik dan ook tussen die niet bestaande disconnect (omdat ik telenet heb/had) en die connect van adsl2fit zitten ?

Greetz
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Indien je 3850/512 synchroniseert dan zit je normaal op een kaart van adsl2fit op een dslam. Maw je lijn is idd active.

Nu best even connctie maken via: login@ADSL2FIT:pwd das meestal de @ISP waar die 691 error naar wijst. Je hebt dus wel synchro enkel nog een configuratie probleempje of indien je login en pwd gewijgerd wordt een account probleempje. In dat geval neem je best contact met adsl2fit, dan is er een probleempje met je accountgegevens.

Wat betreft dat lampje op je router.. als die installed is - correct - en het brandt niet, dan zou ik overwegen hem terug te brengen.. maybe lampje defect.. maybe kan je wel connecten ma kom.
Probeer het eerst met de eicon.

[mod]
De berichten uit de topic Adsl2Fit Review omtrent dit onderwerp, zijn naar deze topic verplaatst. Hierdoor zijn bepaalde berichten ge-edit om de logische samenhang te bevorderen.
Deze berichten zijn verplaatst om de orde in beide topics te handhaven.
Gelieve in het vervolg op te letten waar je post!
Er kan nu verder gepost worden in deze topic[/mod]
I love it when a plan comes together!
Fr3aK

Jah men login is iets met @A2F dunno of dat kan...
En dat lichtje op die modem is volgens mij de aanduiding dat hij is ingelogged en niet dat hij gesynced is.
Alvast bedankt voor de hulp.

Greetz
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Aangezien je synchronisatie hebt, en die heb je aangezien je synchronsatiesnelheden hebt, wilt dat zeggen dat je ergens op een dslamkaart zit.

Aan de snelheden te zien, zit je op adsl2fit, want Skynet ea hebben geen dergelijke snelheidsprofielen.

Nu, het enige wat je moet checken is of je kan inloggen, met die eicon moet dat gaan en het zal idd @A2F zijn. Ik wist niet welke isp name ze gebruikten...

Indien je daar connectie mee krijgt, is alles voor adsl2fit in orde. Lukt het niet met de thomson, en krijg je geen lichtje aan.. dan zou ik terug gaan naar de winkel, dan is er iets fout met de modem.

Indien je noch met de eicon, noch met de thomson connectie krijgt dan is er een account probleem bij adsl2fit en bel je best even naar de helpdesk.

Wart betreft dat lichtje: als daar synchro bijstaat, betekent dat meestal dat dat moet branden als er synchronisatie is, en die synchronisatie is er van zodra je je rj11 die op de splitter zit inplugged. Tenminste na 45' initialisatie ofzo.. bij sommige toestellen, maar eens erna is die er... bij sommige toestellen moet je hiervoor wel best de modem installen. Dus aansluiten op pc.
Het kan altijd dat dat lichtje een lichtjes andere werking heeft, maar dat zou toch raar zijn...

Kan je iets proberen met de thomson? Al geprobeerd te installen? Al geconfigureerd? Al connect proberen maken?
Kan je nu met de eicon connectie maken?
Al eens in de handleiding gekeken wanneer Thomson zegt dat het lampje moet branden?
I love it when a plan comes together!
Gast

Het werkt nu maar niet met die Thomson.
Die wilt precies geen verbinding maken want hij krijgt in ip address table een 169.254.*.* ip op eth0 dus ik denk dat er iets mis iets met die modem(s). Het probleem was men accountgegevens, die ze vandaag eens hebben gereset en nu werkt het :) maar morgen toch es bij belgacom gaan horen achter een oudere versie zoals die eicon multi pc ofzo.

Greetz en bedankt voor de feedback ;)
Fr3aK

Anyway ik denk dak nu het probleem zeker weet.
Ik heb wat liggen zoeken achter info over deze modem en ben zo te weten gekomen dat de 510i v4 een ISDN modem is.
Ik snap gewoon niet dat belgacom medewerkers (degene in die winkel) niet weten wat ze verkopen ? Je vraagt een ADSL Modem met ethernet aansluiting die je op een PSTN lijn moet hangen en geven ze je toch wel een ISDN modem. Jah anyway tis te hopen dat binnen nu en een jaar die belgacom verkopers weten wat ze verkopen of ik zie een slechte toekomst :oops:

Greetz
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Dus de eicon werkt, maw je snelheid is in orde. Je synchronsatie is eveneens in orde.

Ik zou je adviseren eens de installatie van de modem volledig volgens het boekje te doen. De handleiding kan je hier vinden

Probeer die eens volledig te installen zoals voorgeschreven.

In de handleiding staat er dat indien er geen lampje brand de modem wacht op synchro.. (zie pag9/50). Dit wijst er dus enigszinds op dat er toch iets niet in orde is met de modem.

Volg eens de manual, die is héél goed. En ik dacht dat het ip van een router meestal 10.0.0.138 zat...(check eens in die ip-range).

Edit: dat van die isdn zou wel eens kunnen kloppen.. er staat een i achter eh.. je hebt de 510 en 510i (>isdn).
Hmm nuja, we hebben er al over gediscussieerd over het personeel van BGC teleboetieks.. ze kunnen er niet altijd aan doen... ze weten immers niet beter...Te weinig goed opgeleide mensen specifiek voor adsl, ma kom, laat het ons on-topic houden ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Fr3aK schreef: Ik heb wat liggen zoeken achter info over deze modem en ben zo te weten gekomen dat de 510i v4 een ISDN modem is.
Ik snap gewoon niet dat belgacom medewerkers (degene in die winkel) niet weten wat ze verkopen ? Je vraagt een ADSL Modem met ethernet aansluiting die je op een PSTN lijn moet hangen en geven ze je toch wel een ISDN modem.:oops:
Dit zou niet mogen, ik begrijp ook niet waarom de adsl2fit provider zelf die modems niet leverd indien de nieuwe klant nog geen modem heeft?
Dan was toch al een probleem uit de weg geruimd welke tot vertraging kan leiden.(bovendien is dat ook omzet, die hardware kost ook geld)
Belgacom werkt door deze handelswijze zijn eigen belangen tegen, als adsl2fit in werking komt en dus blijft werken, heb je nog altijd je tf lijn nodig. Indien door die lange wachttijden sommige klanten het beu worden en overstappen naar Telenet (Pandora) dan bestaat ook nog de mogelijkheid dat Belgacom een telefoonklant verliest. Niet er snugger, tijd dat de chefs bij BGC dit eens in 't oog houden :?
Ik zelf blijf bij mijn goed draaiend ADSL, voor mijn doeleinden reikt dat volkomen!
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 27 sep 2003, 17:21, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Fr3aK

Alles werkt perfect, ze hebben de login gereset en toen werkte het.
Nu zat ik nog altijd met die ISDN modem die ik vandaag ben gaan omruilen voor een wireless+lan van siemens en nu werkt het allemaal perfect, spijtig dat ik nu men hub niet meer kan gebruiken omdat er een switch in die siemens zit :(
Ahja ADSl2Fit zei me dat ik eens moest gaan horen bij een teleboetiek van Belgacom of een MediaMarkt winkel omdat zij hun modems te duur moeten verkopen.
BTW: is het normaal dat connecten via die router altijd ietsje trager gaat ? zoals naar een IRC-server ?

Greetz
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Goed dat je probleem is opgelost.

Kan je je router niet terugdragen naar de pcboer waar je het gekocht hebt? Als dat nen deftige mens is, kan daar wel een dealke met gesloten worden.. allez ja, als ge daar af en toe iets afneemt :p

Wat bedoel je met A2F hun modems te duur verkopen? Snap niet goed wta ge bedoelt...

En ivm irc, normaal moet dat evensnel gaan.. tenzij uw firewall te hard staat of de configuratie niet 100% ideaal is.. maybe nog een beke aan sleutelen :p
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

achter nat gaat het connecten naar sommige irc servers (bv undernet) idd trager, zelfs, als de poorten openstaan
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Fr3aK

Kheb men firewall afgezet en het gaat nog altijd niet sneller. Ik had dit indertijd ook met men linuxbak als gateway voor Telenet Mono dus ik denk dat het gewoon niet anders gaat. Meestal is het alleen als ik naar echt grote IRC-netwerken connect zoals Quakenet en Undernet maar niet naar zo'n een xdcc server met maar 100 man ofzo.
Van die modems/routers, adsl2fit verwees me door naar een andere winkel omdat hun prijzen te hoog zijn en dat het geen goede reclame is van ons een dure router/modem te laten aankopen bij hun.

Greetz
nck
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 sep 2003, 16:11

Wat een knoeiboel van een topic.
De meeste irc netwerken, en ftp servers o.m proberen eerst een verbinding te maken met de connecterende client zn ident server op poort 113. In mIRC zit er een ingebouwd, ik stel voor dat je al zeker bent dat die aanstaat, en dat voor de rest tcp 113 mapped is naar jouw server moest je achter een firewall/router zitten...

En lees het boekje ne keer van je modem.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

nck schreef:Wat een knoeiboel van een topic.
En lees het boekje ne keer van je modem.
Straffe kost, waarom zou deze topic een knoeiboel zijn :???:
De vragen worden naar behoren beantwoord, een paar maal heen en terug vragen vind ik wel normaal :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”