Ik kan ze er alleen maar gelijk in geven, weg met het kabelmonopolie!hollebollegijs schreef:belgacom wil zijn netwerk openstellen op voorwaarde dat telenet dit ook moet doen. zo simpel is het. boetes zullen niks uithalen.
Europese Commissie steunt opening van VDSL-netwerk Belgacom
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Als je kijkt naar de producten van beide internet leveranciers dan is toch voor iedereen duidelijk dat ze prijs en product afspraken maken. ze zijn gewoon identiek aan elkaar.ditCh schreef:Belgacom drukt op de knop ?hollebollegijs schreef: ok telenet zal zijn snelheden eerst aanpassen, en dan zal belgacom pas volgen.
Belgacom heeft ons altijd wijsgemaakt dat ze de ADSL2+ technologie zouden overslaan en ons VDSL2 in de plaats zouden aanbieden. Met heel die discussie omtrent het openstellen van deze laatste schermt Belgacom met de woorden dat hun VDSL2 enkel bedoelt is voor digitale televisie en niet voor internet.
Dus als het aan Belgacom ligt zitten we tot eeuwig en drie dagen opgescheept met hun zogenaamde 4Mbits lijntjes. Want ADSL2+ hebben ze overgeslagen en VDSL2 dient volgens hen enkel maar voor digitale televisie.
Dat betekent dat de EC wel degelijk moet ingrijpen en Belgacom moet verplichten hun VDSL2 netwerk open te stellen.
Door hun houding zijn we als Europees land nu reeds een schande op de wereldkaart. Straks zijn we helemaal achterlijk als het aan Belgacom afhangt.
Maar ja meer dan een log bedrijf kan je niet verwachten van een bedrijf die nog een staatsbedrijf is (nog voor iets meer dan 50% in handen van vadertje staat?)
Dat men de kabel ook dient open te breken daar ga ik ook volledig mee akkoord. Maar dat is nog een volledig Europees probleem. Terwijl het koperpaar normaal gezien reeds zou moeten opengebroken zijn.
Dus Belgacom stop met janken en doe er eindelijk iets aan en stop met de zwarte piet telkens door te schuiven op een ander.
Belgacom zorg ervoor dat dit land terug meetelt op de breedbandmarkt want met jullie 4Mbits lijntjes beginnen jullie ondertussen echt belachelijk over te komen binnen Europa.
-
- Elite Poster
inderdaadditCh schreef:Belgacom drukt op de knop ?hollebollegijs schreef: ok telenet zal zijn snelheden eerst aanpassen, en dan zal belgacom pas volgen.

Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
En dan is het ook bij Belgacom een flop?
Knopperdeknopperdeknop... denk dat we ondertussen wel ons bekomst hebben van knoppen.

Knopperdeknopperdeknop... denk dat we ondertussen wel ons bekomst hebben van knoppen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Elite Poster
jullie zullen het wel een flop vinden, maar ja niemand kan in internetland iets goed voor jullie hé, ondankbaren.localhost schreef:En dan is het ook bij Belgacom een flop?![]()
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Dus stel dat we per jaar 240€ teveel betalen aan internet. Hiervan gaat er 120€ naar de staat als zijnde winst.hollebollegijs schreef: ik zie het niet negatief in. ik wil jullie er enkel op wijzen. belgacom is een staatsbedrijf, geen gewoon bedrijf, dus dat ligt iets anders hoor.
en boetes is voor niemand goed. niet voor de firma en zeker niet voor de klant, dus dat is geen oplossing.
Als er opeens een internetrevolutie zou uitbreken (weet je wel met die 99,7% dekking) dan krijgt de staat 120€ minder inkomsten die ze kan als belastingen opleggen.
Punt is wel dat dit inhoud dat er 120€ minder oplichtersgelden naar de private aandeelhouders van het bedrijf gaan.
Trouwens weet wat je wil, eerst is het een private onderneming dat zal stoppen met ondernemen als het regels opgelegd wordt. Als het over boetes gaat dan is het plots een staatsbedrijf die in zijn eigen hand aan het snijden is.
Ik begrijp wel dat de private aandeelhouders maar een marginale groep vormen maar blijkbaar houden ze zich niet aan de opgestelde regels en controleorganen die door de meerderheidsaandeelhouder werd opgelegd.
- deej
- Elite Poster
Oh jawel hoor, ik heb net CityConnect besteld. Met mijn afstand tot de centrale wordt dat 20 Mbit down, 2 Mbit up en geen limiet meer en dat voor 34€ per maand.hollebollegijs schreef:jullie zullen het wel een flop vinden, maar ja niemand kan in internetland iets goed voor jullie hé, ondankbaren.
Als Belgacom mij morgen hetzelfde biedt of meer dan zal ik hen daar zeker dankbaar voor zijn. Zolang ze dat niet doen zal ik geen klant worden van Belgacom. Maar gezien de grote marges die ze draaien op hun Internet klanten zie ik zo'n spectaculair nieuw aanbod niet direct gebeuren zolang ze geld toesteken aan BelgacomTV.
Dus ja ik ben eens curieus naar de profielen van VDSL2 en ik heb zo'n vermoeden dat het - net als de knop van Telenet - niks om naar huis over te schrijven zal zijn.
Laatst gewijzigd door deej 04 jan 2008, 13:13, in totaal 1 gewijzigd.
Welja je zou iets kunnen doen, Jan Margot had het over het feit dat je altijd wel een provider kan vinden die goedkoper is. Wel vind er eens een paar in Nederland die duurder zijn...hollebollegijs schreef:jullie zullen het wel een flop vinden, maar ja niemand kan in internetland iets goed voor jullie hé, ondankbaren.localhost schreef:En dan is het ook bij Belgacom een flop?![]()
Trouwens YouTube filmpjes mogen nu 1GB zijn, (hoe je dat in 10min krijgt aan die resolutie weet ik ook niet) maar bij jullie mogen we er toch 20€ voor betalen en een paar packs...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Er is gfeen kabelmonopolie in belgiedeej schreef:Ik kan ze er alleen maar gelijk in geven, weg met het kabelmonopolie!hollebollegijs schreef:belgacom wil zijn netwerk openstellen op voorwaarde dat telenet dit ook moet doen. zo simpel is het. boetes zullen niks uithalen.

-
- Elite Poster
In wallonie heb je voo , in vlaanderen telenet die de koek netjes onder elkaar verdelen , dus geen sprake van een monopolie .
En zolang belgie niet gesplitst wordt , zal het ook zo blijven ( jammer genoeg ) .
En zolang belgie niet gesplitst wordt , zal het ook zo blijven ( jammer genoeg ) .
-
- Elite Poster
we leven in belgie, en niet in nederland. wat daar gebeurt doet niet terzake.Caey schreef:Welja je zou iets kunnen doen, Jan Margot had het over het feit dat je altijd wel een provider kan vinden die goedkoper is. Wel vind er eens een paar in Nederland die duurder zijn...hollebollegijs schreef:jullie zullen het wel een flop vinden, maar ja niemand kan in internetland iets goed voor jullie hé, ondankbaren.localhost schreef:En dan is het ook bij Belgacom een flop?![]()
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Geen ondankbaren.hollebollegijs schreef:jullie zullen het wel een flop vinden, maar ja niemand kan in internetland iets goed voor jullie hé, ondankbaren.
Marginalen.
Tof hoor. De klantenvereniging blijft beleefd en de werknemers van de ISP maken verwijten. Strike Two. Denk dat we ons eens ernstige vragen moeten stellen bij het gedrag van Jan Margot en van hollebollegijs.
Ik denk dat verstandige mensen toch altijd partij zullen kiezen voor wie kalm en beleefd blijft.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Dat zou nog erger zijn, indien iedereen dat kon...deej schreef:Ho pardon ja 't staat iedereen vrij te graven en zelf nog een kabelnetwerk aan te leggen.
Iedereen,... terroristen de plannen in handen geven waar belangrijke kabels van netwerken juist liggen...

Nu we weten dat deej soms graag 'n blauw bloemetje op de mouw spelt.
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Niet alleen dat.dopke schreef:In wallonie heb je voo , in vlaanderen telenet die de koek netjes onder elkaar verdelen , dus geen sprake van een monopolie .
Als er morgen een bedrijf start dat een nieuwe kabel legt, en vergunningen krijgt van de plaatselijk overheden om graafwerken te doen, dan kán dat.
Ik zeg zo maar iets: RioolNet. Glasvezelkabels via de riool.
Voordelen:
* geen elektriciteit op de kabel dus geen risico op kortsluitingen e.d.
* glasvezel neemt niet veel plaats in voor een grote capaciteit
* er moet véél minder gegraven worden, je kan de glasvezel gewoon door de bestaande rioolbuizen trekken
* 95% van alle huizen is aangesloten op de riolering
* eenvoudig aan te sluiten op de wc
Klinkt belachelijk? Misschien. Misschien ook niet. Het is imho alleen maar een kwestie van een investeerder te vinden.
Juist wel, Nederland is het land dat het dichtst in de buurt komt van belgië. Ze hebben een gelijkaardig landschap, even dicht bevolkt en ze verdienen ongeveer evenveel. Maar toch is betalen wij hier veel meer voor minder.hollebollegijs schreef:we leven in belgie, en niet in nederland. wat daar gebeurt doet niet terzake.
Jij zit hier al maanden te stoefen over 99.7%
Vergeleken met wie? de zandbak van mijnen kleinen? Want met het buitenland mag JIJ helemaal niet vergelijken want dat doet niets ter zake. En toch zie ik in bijna al je posts staan hoe goed de beschikbaarheid van adsl (en je moet niet denken dat het adsl2 is, want ze zijn te gierig om het aan te bieden) is in vergelijking met het buitenland.
Of is die regel er alleen voor Belgacom? Mogen alleen zij doen wat ze willen.
En hun gezaag over Telenet is maar zielig. Telenet heeft kabel, dat is iets helemaal anders dan adsl (dat doet dus niet ter zake). Telenet heeft niet het geluk gehad dat ze relatief goedkoop adsl konden aanbieden en al een paar miljoen klanten hadden door hun positie als (vroeger) staatsbedrijf. Telenet heeft die klanten van Belgacom moeten afsnoepen. Ik vraag mij af hoe ze dat gelukt is als de service van Belgacom zo goed is.
Dat Telenet tegenwoordig sterker is in Vlaanderen dan BGC is misschien wel waar, maar dat zegt meer over het slechte aanbod van Belgacom. De tijd komt wel dat Telenet zijn netwerk moet openstellen, maar daar moet BGC zich niet mee moeien. Als het bipt beslist dat ze vdsl2 moeten aanbieden aan de alternatieve provider moeten ze dat doen en niet 10 keer in beroep gaan zodat het nog jaren duurt.
Ze voelen zich zo benadeelt tegenover Telenet, maar ze zijn in alle opzichten slechter (en dat is moeilijk als je soms hoort wat de mensen van TN vinden). De snelheid van het internet is trager en de limieten zijn lager want er is geen nachtsurfen. Daarbij loopt BGC ook nog eens met hangende pootjes achter TN. De limiet is bij Belgacom met 2GB gestegen. Twee maanden daarvoor stond echter in een artikel op zdnet dat de klanten volgens BGC helemaal geen behoefte hadden aan meer volume.
Wat was er dan opeens veranderd? begon opeens iedereen meer te verbruiken na het lezen van dat artikel? moesten ze allemaal tegelijkertijd een ptach downloaden?
Of was het misschien omdat Telenet een maand voor de verhoging bij BGC de meters had samengevoegd en ze daar dus 12GB hadden. Persoonlijk denk ik het laatste.
Ze doen zoveel moeite om identiek te zijn aan Telenet dat je je afvraagt waarom ze hun netwerk niet gewoon verkopen en Telenet aandelen kopen. Dan hebben ze direct wat ze willen.
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Waarom doet dat niet ter zake wanneer het over internet gaat?hollebollegijs schreef:we leven in belgie, en niet in nederland. wat daar gebeurt doet niet terzake.
En wel als het gaat over, bijvoorbeeld, wegenvignetten, ecotaks, subsidies voor zonnepanelen, hypotheken, belasting op arbeid en kapitaal, koffieshops, geluidsnormen,...
We leven in Europa, niet op het eiland België.
-
- Elite Poster
Die 99.7 % is eigenlijk de dekking die BGC heeft op gebied van telefoon infrastructuur ( koperpaartjes in de grond ) . En dit klopt bij benadering ook wel .hellsnake schreef:
Vergeleken met wie? de zandbak van mijnen kleinen? Want met het buitenland mag JIJ helemaal niet vergelijken want dat doet niets ter zake. En toch zie ik in bijna al je posts staan hoe goed de beschikbaarheid van adsl (en je moet niet denken dat het adsl2 is, want ze zijn te gierig om het aan te bieden) is in vergelijking met het buitenland.
Maar het wil niet zeggen dat die volledige 99.7 % ook al geschikt is om een stabiel adsl signaal ( laat staan in de nabij toekomst vdsl) op aan te bieden .
Even opmerken hoor Nederland heeft niet dezelfde structuur als Belgiehellsnake schreef:Juist wel, Nederland is het land dat het dichtst in de buurt komt van belgië. Ze hebben een gelijkaardig landschap, even dicht bevolkt en ze verdienen ongeveer evenveel. Maar toch is betalen wij hier veel meer voor minder.hollebollegijs schreef:we leven in belgie, en niet in nederland. wat daar gebeurt doet niet terzake.
Of is die regel er alleen voor Belgacom? Mogen alleen zij doen wat ze willen.
En hun gezaag over Telenet is maar zielig. Telenet heeft kabel, dat is iets helemaal anders dan adsl (dat doet dus niet ter zake). Telenet heeft niet het geluk gehad dat ze relatief goedkoop adsl konden aanbieden en al een paar miljoen klanten hadden door hun positie als (vroeger) staatsbedrijf. Telenet heeft die klanten van Belgacom moeten afsnoepen. Ik vraag mij af hoe ze dat gelukt is als de service van Belgacom zo goed is.
Dat Telenet tegenwoordig sterker is in Vlaanderen dan BGC is misschien wel waar, maar dat zegt meer over het slechte aanbod van Belgacom. De tijd komt wel dat Telenet zijn netwerk moet openstellen, maar daar moet BGC zich niet mee moeien. Als het bipt beslist dat ze vdsl2 moeten aanbieden aan de alternatieve provider moeten ze dat doen en niet 10 keer in beroep gaan zodat het nog jaren duurt.
Ze voelen zich zo benadeelt tegenover Telenet, maar ze zijn in alle opzichten slechter (en dat is moeilijk als je soms hoort wat de mensen van TN vinden). De snelheid van het internet is trager en de limieten zijn lager want er is geen nachtsurfen. Daarbij loopt BGC ook nog eens met hangende pootjes achter TN. De limiet is bij Belgacom met 2GB gestegen. Twee maanden daarvoor stond echter in een artikel op zdnet dat de klanten volgens BGC helemaal geen behoefte hadden aan meer volume.
Wat was er dan opeens veranderd? begon opeens iedereen meer te verbruiken na het lezen van dat artikel? moesten ze allemaal tegelijkertijd een ptach downloaden?
Of was het misschien omdat Telenet een maand voor de verhoging bij BGC de meters had samengevoegd en ze daar dus 12GB hadden. Persoonlijk denk ik het laatste.
Ze doen zoveel moeite om identiek te zijn aan Telenet dat je je afvraagt waarom ze hun netwerk niet gewoon verkopen en Telenet aandelen kopen. Dan hebben ze direct wat ze willen.
In Nederland heeft men woonkernen en daarbuiten vrij landschap met enkele bewoners
Belgie is een lintbebouwing en eigelijk kan men beter zeggen Belgie is gewoon een grote stad en geen land eigelijk als met dat vergelijkt met de grote steden in andere continenten bvb aziatische steden of amerikaanse
Met andere woorden ieder landje heeft zijn eigenheid dus stopt eens met te vergelijken met andere landen
Het enige waar we hier in Belgie mee uitblinken dat zijn het aantal politiekers per inwoner en da's uniek in de wereld
Voor de rest ga eens wonen in Nederland als nederlander en je zal gauw verschil voelen hoor met Belgie
Je zal rap terug naar Belgie komen
Ja wat zegt het gezegde bij de buren is het gras altijd groener en men ziet meestal altijd alleen de goeie dingen
Wil er nogmaals op wijzen en dan stop ik hier : op dit forum zitten een aantal personen die steeds hun gelijk willen halen en anti belgacom zijn en zodoende maar blijven doorzagen
Betekent niet omdat men hogere studies heeft gedaan dat hun theorie de ware is
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Als ik dat zo lees, dan zou ons internet toch goedkoper moeten zijn?In Nederland heeft men woonkernen en daarbuiten vrij landschap met enkele bewoners
Belgie is een lintbebouwing en eigelijk kan men beter zeggen Belgie is gewoon een grote stad en geen land eigelijk als met dat vergelijkt met de grote steden in andere continenten bvb aziatische steden of amerikaanse
Wat is nu het gemakkelijkste om een internet netwerk aan te leggen, een stad of een landschap?
de koe zegt boe
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Inspiratie gehaald bij Google zekerst ?localhost schreef:Ik zeg zo maar iets: RioolNet. Glasvezelkabels via de riool.
Voordelen:
* er moet véél minder gegraven worden, je kan de glasvezel gewoon door de bestaande rioolbuizen trekken
Klinkt belachelijk? Misschien. Misschien ook niet. Het is imho alleen maar een kwestie van een investeerder te vinden.
Er zit wel iets in, omdat bestaande netwerken beter gebruikt moeten kunnen worden.
Snelwegen, treinsporen, binnenwateren, etc.
Maar België ligt wel nog iets centraler tussen grote assen en er ligt toch nogal wat kabel in de grond eh.hollebollegijs schreef:we leven in belgie, en niet in nederland. wat daar gebeurt doet niet terzake.
Het enige dat verschilt is het bestuur, de controle organen en de concurrenten dacht'k.
Laatst gewijzigd door Robbe 04 jan 2008, 15:19, in totaal 1 gewijzigd.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- deej
- Elite Poster
Je hebt gelijk. Als je naar Vlaanderen kijkt dan is dat veel dichter bevolkt dan Nederland (500 / km² vergeleken met 300 / km²) dus eigenlijk moet Internet in Vlaanderen een pak goedkoper zijn dan in Nederland.Lion schreef:Even opmerken hoor Nederland heeft niet dezelfde structuur als Belgie
In Nederland heeft men woonkernen en daarbuiten vrij landschap met enkele bewoners
Met andere woorden ieder landje heeft zijn eigenheid dus stopt eens met te vergelijken met andere landen
Beetje frustratie?Lion schreef:Betekent niet omdat men hogere studies heeft gedaan dat hun theorie de ware is
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Lol, ik was die 1-april grap ondertussen al vergeten.Robbe schreef:Inspiratie gehaald bij Google zekerst ?
Er zit wel iets in, omdat bestaande netwerken beter gebruikt moeten kunnen worden.
Snelwegen, treinsporen, binnenwateren, etc.
Ik dacht eigenlijk meer aan iets meer realistisch zoals:
http://tweakers.net/nieuws/44378/Parijs ... twerk.html
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/178 ... riool.html
http://library.wur.nl/WebQuery/gkn/lang/1616215
http://rocwiki.org/Sewer_Fiber_Optic_Network
http://www.xchangemag.com/articles/121feat3b.html
http://web.archive.org/web/200405301220 ... p?HANDLE=7
http://lw.pennnet.com/Articles/Article_ ... _ID=177984
U doet goed uw best, eerst worden de klanten door Belgacom verweten marginalen te zijn en nu zegt u dat we daarboven op nog ondankbaren zijn.hollebollegijs schreef:
jullie zullen het wel een flop vinden, maar ja niemand kan in internetland iets goed voor jullie hé, ondankbaren.
Belgacom stop nu maar met jullie praatjes en doe er iets aan. Lanceer ADSL2+ en VDSL2 en stop met janken. De toekomst is zich tegen u aan het keren als je zo verder blijft doen.
Ik vraag me af wat er zou gebeuren moest er effectief iemand met het idee op de proppen komen om fiber door de rioolen te willen trekken.
Ik heb ooit eens ergens voorgesteld of het niet mogelijk zou zijn om internet aan te bieden via het bestaande elektriciteitsnet.
Ik heb ooit eens ergens voorgesteld of het niet mogelijk zou zijn om internet aan te bieden via het bestaande elektriciteitsnet.
Nee hoor enkel de levensondervinding om met hoger gestudeerden om te gaan en hen op bepaalde momenten door hun theorie op de bek zien te gaan terwijl ondergeschikten van mezelf een degelijk oplossing aan brachtendeej schreef:Beetje frustratie?Lion schreef:Betekent niet omdat men hogere studies heeft gedaan dat hun theorie de ware is
Nie allen zijn zo ik weet maar pas op van diegene die in buitenland hebben gestudeert
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Ik vind U anders ook een behoorlijke etter hoor. En ik weet maar al te goed dat hollebollegijs -altijd- moeite heeft gedaan voor iedere persoon met een probleem hier. Stank voor dank gehad, en talloze vernederingen enkel omdat hij een andere mening er op nahoudt en bij Belgacom werkt. Wees dus niet zo verbaasd, hij noemt u met recht en reden ondankbaar, en ik noemde u een etter.U doet goed uw best, eerst worden de klanten door Belgacom verweten marginalen te zijn en nu zegt u dat we daarboven op nog ondankbaren zijn.
Belgacom stop nu maar met jullie praatjes en doe er iets aan. Lanceer ADSL2+ en VDSL2 en stop met janken. De toekomst is zich tegen u aan het keren als je zo verder blijft doen.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 639 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik zou er maar geen patent op nemenDevilex schreef: Ik heb ooit eens ergens voorgesteld of het niet mogelijk zou zijn om internet aan te bieden via het bestaande elektriciteitsnet.

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
De riolering in de meeste gebieden is niet bedoeld om in te kruipen laat staan kabels aan te bevestigen. Bovendien is het de bedoeling dat er water door passeert en geen bekabeling. Die vult enkel de diameter en zorgt dat de mensen hun gsm's en maandverbanden vastgeraken.localhost schreef:Niet alleen dat.dopke schreef:In wallonie heb je voo , in vlaanderen telenet die de koek netjes onder elkaar verdelen , dus geen sprake van een monopolie .
Als er morgen een bedrijf start dat een nieuwe kabel legt, en vergunningen krijgt van de plaatselijk overheden om graafwerken te doen, dan kán dat.
Ik zeg zo maar iets: RioolNet. Glasvezelkabels via de riool.
Voordelen:
Het blijft wel vreemd dat op gebied van mobiel internet (waar ook in dit land enige concurrentie is) men relatief gelijkwaardige producten aanbied als in nederland. Maar op gebied van internet via de vaste lijn (duopolie) zitten we ferm achter (geef toe er bestaat geen duurder abonnement in Nederland, er is er inderdaad altijd wel eentje te vinden want ze zijn allemaal goedkoper)hollebollegijs schreef:we leven in belgie, en niet in nederland. wat daar gebeurt doet niet terzake.Caey schreef:Welja je zou iets kunnen doen, Jan Margot had het over het feit dat je altijd wel een provider kan vinden die goedkoper is. Wel vind er eens een paar in Nederland die duurder zijn...hollebollegijs schreef:jullie zullen het wel een flop vinden, maar ja niemand kan in internetland iets goed voor jullie hé, ondankbaren.localhost schreef:En dan is het ook bij Belgacom een flop?![]()
Bottom line: in 2009-2010 zal het goedkoper zijn om via de gsm te internetten dan via de vaste lijn. (want vdsl is niet aangelegd met internet in gedachten, enkel televisie)
Tjah dan zijn wij de marginale ondankbaren.
Wordt het eens niet tijd dat we alle gebruikersgegevens van hollebollegijs bundelen en eens opsturen naar de PR dienst van Belgacom. Dan zijn we daar ook meteen vanaf.
Belgacom biedt 99,7% dekking! Iedereen tevreden, nu de klant, bipt en de eu...
Vele steden en gemeenten kampen met geldnood en onderzoeken alle mogelijkheden om hun financiële toestand op te krikken. Voor vele is cross border lease, CBL, het nieuwe toverwoord. Met de hulp van Amerikaanse investeerders willen de betrokken steden en gemeenten hun riolering te gelde maken en zodoende hun financiële toestand opvijzelen. RioolNet ADSL GO/PLUS/UNLIMITED klanten zullen deze investeerders dan ook een graantje moeten gunnen om door de riolen glasvezel te trekken ... 

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat zal wel veilig zitten he, hoe doen ze het anders in ParijsDevilex schreef:En is al die vuiligheid die door een riool stroomt niet schadelijk voor die bekabeling? Of stel nu dat er bv ratten beginnen aan te knagen ofzo.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Die kabels/fibers worden niet getrokken door mensen. Robots doen die job in zelfs zeer kleine diameters piping waar geen mens in past, en dat al geruime tijd in verschillende Amerikaanse steden sinds 2001. Heel succesvol trouwens, al verschillende rapportages van gezien. Vooral de snelheid waarmee deze machines werken was indrukwekkend, tot 20x sneller als normale technieken per team.Caey schreef: De riolering in de meeste gebieden is niet bedoeld om in te kruipen laat staan kabels aan te bevestigen. Bovendien is het de bedoeling dat er water door passeert en geen bekabeling. Die vult enkel de diameter en zorgt dat de mensen hun gsm's en maandverbanden vastgeraken.
Al ooit eens in amerika geweest? Nuja daar kan je effectief een straat hebben van een paar km lang.kaween schreef:Die kabels/fibers worden niet getrokken door mensen. Robots doen die job in zelfs zeer kleine diameters piping waar geen mens in past, en dat al geruime tijd in verschillende Amerikaanse steden sinds 2001. Heel succesvol trouwens, al verschillende rapportages van gezien. Vooral de snelheid waarmee deze machines werken was indrukwekkend, tot 20x sneller als normale technieken per team.Caey schreef: De riolering in de meeste gebieden is niet bedoeld om in te kruipen laat staan kabels aan te bevestigen. Bovendien is het de bedoeling dat er water door passeert en geen bekabeling. Die vult enkel de diameter en zorgt dat de mensen hun gsm's en maandverbanden vastgeraken.
Maar ze zijn het rioolnet aan het opwaarderen naar een 3 voudig systeem (afvalwater, rioolwater (dus die met stront), en nog iets regenwater zeker?) dus het zou in princiepe kunnen.
Maareuh, ik vermoed dat het aanleggen van iets 'persistenter' een meer aangename keuze is. Kijk maar naar ons aller staatsbedrijf Belgacom: 6€/maand/aansluiting voor iets dat de mensen indertijd zelf betaald hebben*.... das mooi meegenomen
*kijk naar telenet die 250€ vroeg vroeger
Regenwater en smerig rioolwater moeten hier op termijn volledig van elkaar gescheiden worden, men is nu overal bezig (Aquafin) die buizen aan het aanpassen. Is er nu gene enkele gek met geld die fiber kan trekken door die buizen met regenwater? 

on4bam schreef:Ik zou er maar geen patent op nemenDevilex schreef: Ik heb ooit eens ergens voorgesteld of het niet mogelijk zou zijn om internet aan te bieden via het bestaande elektriciteitsnet.Google eens op BPL. Ik hoop echter dat deze junk nooit in Belgie aangeboden gaat worden.
Wirenogwat is er al nu actief in Brussel was toen in promo iets van 10 euro per maand.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Clearwire is WiMax... geen BPL (niemand doet dat in Belgie... gelukkig maar).dbr schreef:Wirenogwat is er al nu actief in Brussel was toen in promo iets van 10 euro per maand.
Gezien hoe in grote getallen consumenten het sch*** krijgen van beide bedrijven lijkt mij dat echt iets te zijn voor Telenet en Belgacomlocalhost schreef: Ik zeg zo maar iets: RioolNet. Glasvezelkabels via de riool.

Was er ook iets niet met een netwerk rond de spoorlijnen die ongebruikt is ? Dacht daar iets vaag over te herinneren.
je moet dit wel anders zien, het is de bedoeling om ons afvalwater meer en meer te laten zuiveren door waterzuiveringsstations. Nu het grootste gevaar voor zo'n waterzuiveringsstation is ironisch genoeg welja zuiver water.Devilex schreef:Regenwater en smerig rioolwater moeten hier op termijn volledig van elkaar gescheiden worden, men is nu overal bezig (Aquafin) die buizen aan het aanpassen. Is er nu gene enkele gek met geld die fiber kan trekken door die buizen met regenwater?
Maar het zou inderdaad mogelijk kunnen zijn, enkel vrees ik voor de haalbaarheid en zo'n infrastructuurwerken kosten niet enkel veel geld maar ook een lange arm is nodig. Grote bedrijven als Telenet (hoewel ik denk dat Willocxs er buitengekieperd is door de amerikanen) en Belgacom (Jan Margot heeft oa een lange arm, zit nog altijd in de cd&v) hebben die wel maar kleine starters kunnen zo'n dingen maar best snel vergeten.