ADSL storingen!!!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
elrocco

Hello,

Na al een paar postings gevonden te hebben met het "userbase" adres eronder, ben ik dit maar ne keer komen opzoeken.
En aangezien ik hier ergens zag staan dat we met ons klachten ook hier ne keer terecht kunnen, maak ik daar gebruik van...

Ik heb het volgende voor.
Ik werk hier met een Athlon XP 2100 met winXP home erop.
Verbonden met het net via Alcatel Speedtouch USB, sedert enkele jaren.
De eerste drie jaren gelukkig gebruiker geweest. Maar de laatste maanden begint het me ernorm te ergeren, de storingen die ik ondervind.
Ik hou de stroringen op de site van skynet goed in het oog, maar merk bievoorbeeld vandaag geen storing, terwijl hier bij mij niets nog in orde lijkt.Ik zal je m'n geschiedenis eens vertellen...

Een maand of twee geleden begon ik wat disconnecties te krijgen.Een van de twee lampjes begon te pinken en m'n pc begon op nieuw naar verbinding te zoeken.Na enkele malen lukte dat dan ook wel.De ene keer op 3.3MBps, later op 2.8MBps en nog later ne keer op 2.1MBps.Ik bel naar den helpdesk, waar ik onmiddellijk wordt doorverwezen naar de dienst van ADSL zelf.Antwoord daar : "de lijn lijkt niet helemaal wat ze zou moeten zijn.Wij sturen een technieker".Het probleem is dat deze storingen heel onregelmatig zijn.Dus de moment dat de technieker kwam, was er niet echt een probleem.Hij zag dat het goed was.
Ik bleef met m'n probleem van onregelmatige storingen zitten.

Tot deze week, de maandag, ik terug contact nam met de dienst ADSL.
OPnieuw wordt een technieker opgestuurd.Hij zag dat het goed was.Ook in de centrale leek hij niet veel te vinden.Ze hebben me een andere poort gegeven...wordt me gezegd...En als ik nog problemen zou hebben , moet ik maar nog eens terugbellen.
En dat deed ik dan vandaag.Deze middag begon het met enkele keren van het net te worden gezwierd, met herverbindingen van 3.3MBps tot ...96kbps!!!Terug naar den dienst ADSL gebeld.En ja, er leek iets niet helemaal in orde te zijn met m'n lijn.Na een reset vanuit hun dienst zie ik m'n verbinding terug maken met 3.3MBps, maar m'n downloadsnelheid (op ADSLBOX.BE) raakt niet hoger dan 90KBps (een goeie 700kbps dus).
Ze komen de maandag maar nog ne keer zien naar fout zou kunnen gaan.
Ik vraag me dan af of zoiets wel nog kan?!Wat gaat een derde technieker meer zien dan de vorige twee???Beiden hadden ze hun laptop mee, keken naar m'n bedrading, m'n snelheid, maar vonden niets abnormaals.
En ik, ik blijf maar met de storingen zitten.
Wat kan ik hier tegen beginnen?Nog iemand met zo'n problemen geweest?En waren daar dan uiteindelijk oplossingen voor???
Ik zou het fijn vinden.
Ik heb uiteindelijk vandaag m'n klacht ook aan Skynet bekend gemaakt via de site van skynet...Hopelijk haalt het iets uit!
Brengt het niet veel op, ik heb het toch maar ne keer kunnen zeggen...

Groeten, Elrocco

PS : ik heb een usb-hubje zitten met stroomvoorziening, waar m'n modem op zit.Ik heb die ook al op m'n andere usb poorten proberen zetten om vergelijk te zien, maar niets hielp..kwestie van zoveel mogelijk info mee te geven,he.
Ook de laatste driver is nu geïnstalleerd (201.2).Ik probeerde alle drivers al eens.Zelfs met een eicon usb geprobeerd, om te zien of er niets aan de modem zou liggen, maar had hetzelfde resultaat.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo, zie volgende link en zie eventueel je inwendige bedrading eens na, Hier vind je heel wat raadgevingen.
Even je tf dozen openen en zien of draadjes goed aangeschroeft zijn, link goed uitpluizen!
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... +problemen
Zijn de problemen er gekomen na de verhoging van 1.1 naar 3.3 ?
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 23 mei 2003, 19:10, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

tja, computers zijn soms rare dingen. Misschien zit ge op een te grote afstand van de centrale en geeft dat problemen met de verhoogde snelheid. Maar ik denk niet dat ge kunt klagen van de service van skynet, hoewel ze mss niet altijd even bekwaam zijn, ze doen toch de moeite om een technieker te sturen.

Als de problemen blijven aanhouden, kunt ge mss afwegen of uw problemen het waart zijn om uw snelheid terug omlaag te halen tot de 1 mbit/sec (wat ge nu dus haalt). Dan verlagen ze de snelheid van de lijn en zijt ge vaak beter af dan met zo een snelle lijn( tenslotte is het maar 3 keer sneller, om gewoon te surfen is een tragere snelheid voldoende).
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ellroco,

er zijn reeds een aantal topics over snelheid, synchronisatieproblemen en problemen inzake 3.3Mbps.

Kort even samenvatten:

Volgens mij ligt het aan de afstand tot de centrale, volgens mij zit je net op de grens of er net buiten om een degelijk gesynchroniseerde connectie te hebben met de dslam.

Lig je toch niet te ver, dan ligt mijn vermoeden dat het een slechte binnenbekabeling betreft of een slechte lijnkwaliteit.

Kortom, indien je reeds met een andere modem geprobeerd hebt, geeft dit een indicatie dat het niet aan jou ligt.

Moest ik in jouw plaats zijn, zou ik hen vragen je snelheid te downgraden naar 1.1Mbps, je zal minder problemen hebben. En je lijn zal stabieler zijn.
Het is jammer dat je niet ten volle van de verhoogde snelheid kan genieten.
Nu zal jij moeten kiezen tussen een onstabiele snellere verbinding, en een stabiele tragere verbinding.

Edit: de statustickets op de site van Skynet houden geen rekening met lokale problemen met lijnen, dslams, centrales. Maw regio gebonden problemen komen niet online. Tenzij een ganse zone plat zou gaan.
Om Regio gebonden adsl storingen te checken kan je terecht op de site van planetinternet
I love it when a plan comes together!
elrocco

Ik wou dat het maar dat was...
Ik ben nog een klein detail vergeten vertellen over m'n voorlaatste contact met de ADSL hulplijn.
En inderdaad, het voorstel kwam er ook me effe op een lagere snelheid te zetten (1.1MBps), maar helaas...een kwartiertje nadat ze me op die snelheid hadden gezet, had ik er terug van; drie tot vier onderbrekingen op nog geen kwartier tijd....Dus ikke terug gebeld, waarop ze me een technieker hebben gestuurd...en de rest van het verhaal ken je dan al.
Wat de aftstand tot de centrale betreft => net geen twee kilometer verwijderd van de centrale ((bevestigd door helpdesk, belgacomshop en twee techniekers hier ter plaatse).
En als het dan al aan die binnenbekabeling zou liggen (ligt er nog maar nieuw van 1996), waarom heb ik sedert 1999 (het jaar van m'n adsl start) tot begin dit jaar nog geen hinder ondervonden.M'n geluk kon toen niet op!!!Geen enkele storing(en ondertussen geen bouwwerken meer uitgevoerd :roll: .Ik vroeg me af hoe het mogelijk was dat een forum vol met zo'n klachten kon staan!Maar ja, nu weet ik het wel!

Ik wil maar zeggen dat ik de forums op dit gebied al enkele jaren volg.En ik denk alle mogelijkheden al ne keer te hebben uitgeprobeerd.
IK kijk vol hoop uit naar de maandag...de dag van de oplossing...
Toch wil ik iedereen, die hier z'n ideeën heeft neergezet, bedanken!!!
Indien jullie aan nog zaken zouden denken, hou je niet in, ik sta open voor alle oplossingen!
Thanks,

Elrocco
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

elrocco,
elrocco schreef:En als het dan al aan die binnenbekabeling zou liggen (ligt er nog maar nieuw van 1996), waarom heb ik sedert 1999 (het jaar van m'n adsl start) tot begin dit jaar nog geen hinder ondervonden.
Een hogere synchronisatiesnelheid bij adsl gaat gepaard met een hogere kwaliteit van je lijn en kortere afstand van de centrale. Maw je kan een kwaliteit gehad hebben die net voldoende was voor 1.1Mbps, maar nu met de verhoging kan de kwaliteit van je binnenbekabeling net niet genoeg zijn voor een stabiele verbinding te onderhouden aan 3.3Mbps.

Nu voor alle zekerheid, heeft men al je splitters gecontroleerd? Staan die op alle contacten waar een telefoon is aangesloten? Want dit is toch wel héél véél op een kwartier tijd.
Nu, kleine vraag bevindt jouw installatie zich in appartementsgebouw of een privé woning (met dus de enige aansluiting?). Dit kwestie van eventuele problemen in het app.gebouw...

Hmm die afstand zou normaal voldoende moeten zijn. Nu dat je problemen gehad hebt met 1.1Mbps op een kwartier tijd toont aan dat het in principe niet de afstand kan zijn, maar anderzijds is een kwartier na hersynchronisatie bij BGC niet echt referentieerbaar..;-)

Je hebt gezegd dat je al geprobeerd hebt met een andere usb modem, een eicon? Heeft BGC nog niet voorgesteld een week te testen met een SPTH Ethernetmodem, deze modems, zijn véél beter dan de usb modems en zijn minder gevoelig voor storingen.
Je kan bvb een week met dergelijke modem testen en zien of je de storingen nog hebt. Indien hetzelfde scenario hebt, dan moet er iets grondig mis zijn ofwel met je lijn, ofwel met je binneninstallatie..(een kabelbreuk,scheur,..?), of iets in de centrale die fout loopt.

In ieder geval BGC zal dit geval morgen grondig moeten bekijken.

Nu ja, fora staan niet vol met echte klachten hoor. Ten eerste zijn die klachten misschien 1% van de totale hoeveelheid adslgebruikers. En ten tweede, meer dan de helft van die klachten is te wijten aan de gebruiker zelve. Hmm, ik versta dat je een beetje radeloos begint te worden, maar ik zou toch eens proberen met een speedtouch home!

In elk geval, laat ons weten wat de technici zeggen, wat er gaat gebeuren en of het probleem opgelost geraakt. Kortom hou ons op de hoogte, zo leren we ook nog iets bij!
elrocco

Wat de splitters betreft; er zit geen enkele splitter meer op m'n contacten.Ik had in het begin van m'n draadloze telefoon aankoop ( een jaar of twee geleden) wat storingen met het handsfree bellen.Toen is belgcom langs geweest, zijn ze blijven zoeken naar het probleem, tot ze alle splitters van m'n contacten hebben gehaald en een splitter (zwart doosje) aan de ingang van m'n telefoonlijn hebben gehangen.Binnen waar m'n pc staat, is er een apart contactdoosje gehangen, naast m'n gewone telefoonlijn, waar m'n adsl-modem op hangt.Dus is het kabeltje voor het contact van m'n telefoon gesplitst.Telefoon hangt op m'n vroeger contactdoos, adsl-modem op het tweede contactdoosje.
Het probleem was er mee opgelost.Dus sedert toen heb ik twee jaar lang zonder enige storing gesurft...En dat (zwarte)doosje is intussen al drie keer open geweest in twee maanden tijd, om te zien of er iets was losgekomen...wat telkens niet het geval was dus.
Intussen zal je ook begrepen hebben dat ik het hier over een privéwoning heb met één telefooningang.

Maar ik zal zeker laten weten wat de man in kwestie morgen zal uitvoeren, en wat het uiteindelijke resultaat zal zijn van z'n daden...
Nog eens bedankt voor je reaktie,

Elrocco

PS : moet je nu nog wat weten : VOOR HET OGENBLIK LIJKT M'N LIJN TERUG IN ORDE TE ZIJN...BEREIK VOOR DE MOMENT SNELHEDEN VAN OM EN BIJ DE 330KBps!!!
En zo is het dat iedere keer tegen dat diene technieker bij mij moet komen,he....Tot gisteren was 90KBps de max...
Ik heb den indruk dat het weer moeilijk zoeken zal worden...als m'n lijntje in orde blijft natuurlijk :roll:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Véél succes. :-D

Ik heb de voorbije weken iets soortgelijks meegemaakt :
. ook regelmatig verlies van de synchronisatie,
. ook 2,5jaar geen probleem gehad daarvoor,
. ook 2,5maand zonder probleem 3,3Mbit gehad...
en afhankelijk van welke helpdeskmedewerker had ik een lijn die in optima forma was, of een lijn waar je zelfs niet deftig 1,1Mbit op kon halen (bij wijze van spreken).

Soit, om een lang verhaal kort te maken : Bgc-technieker is langsgeweest, hij vroeg zich af waarom hij moest langskomen [lijn was in orde, binnenbekabeling in orde,...] en nu heb ik geen probleem meer.
Synchronisatie 3,3Mbit down - 128Kbps up, en geen verlies van synchronisatie meer.
Maar ik heb geen flauw idee wat er nu eigenlijk scheelde/scheelt...
elrocco

:cry: :cry: :cry: :cry:

En ja, :cry: hij zag dat het goed was...
Alles is nog eens uitgemeten geweest.Eerst is de man in de centrale alles nog eens gaan nazien, en dan echt alles uitgemeten op mijn lijn hier thuis.
En alles leek in orde...tot er toch eens een onderbrekingske was zeker :wink: ...
Toen hij naar de pc zelf aan't zien was, verschoot hij van de driver die ik gebruikte..."versie 2.01 :???: :???: :???: " Het leek hem beter de versie 1.4.03 te installeren.De man had enkele cd'kes mee met de versie erop en dat heb ik dan ook gedaan...Bij het maken van de verbinding kreeg ik 128kbps te zien :cry: :cry: :cry:
De downloadsnelheid daarentegen op de verschillende testsites lieten +/- 320kBps optekenen.Dus bijna in orde.Maar de man kon niet echt iets vinden...zoals ik zei : "hij zag dat het goed was".En, weg was ie...
Ik kreeg wel nog een bonneke om met een tombola mee te doen én een balpen om het bonneke in te vullen.Ik kan er een draadloze modem mee winnen van Belgacom :roll: Als er nog iets fout ging, moest ik maar NOG NE KEER bellen...
Ik heb nadien de versie van de site van skynet gedownload.Eens een goeie install gedaan, na een goeie removal van de vorige versie (2.01) en de aanduiding kwam dan toch in orde.
Tot nu toe heb ik nog geen last gehad van synchro probs...m'n downloadsnelheid is ietske lager als met de vorige versie...en m'n uploadsnelheid is voor de moment gehalveerd!!! +/-6.5kBps :cry:
Terwijl ik gewoonlijk 12.8 a 13.2 kBps haalde....
Wat hebben ze nu weeral gedaan?!
Ikke terug bellen naar de helpdesk, 't is ondertussen al bijna 14:00H, om m'n probleemke voor te leggen.Antwoord : "er is voor de moment een algemeen probleem.Hou het verder in de gaten, meneer."
Voilà, daarmee zijn jullie weer up to date.
Maar of daar nu iemand wijzer is van geworden???
Ik laat jullie het vervolg zeker weten.Voorlopig dus : versie 1.4.03 vanop de site van skynet installeren.(voor speedtouch usb van alcatel wel te verstaan,he)
Tot binnenkort,

Elrocco :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, een rare historie, kan het niet zijn dat je tengevolge van werken of upgrades die rare snelheden krijgt ofzo? Maja, BGC zou dat zelf dan toch moeten weten ......

Ik persoonlijk gebruik de 2.0.1 driver voor spt usb, en dat geeft geen enkel probleem. Synched perfect en aanduidingen zijn prima!

Mja, ik zou het in de gaten houden. Indien je nogmaals problemen zou hebben zou ik vragen naar een spt home, om daarmee te testen... of je het met die modem ook hebt... kwestie van zoveel mogelijk dingen uit te sluiten.

Wat die upload betreft.. hou het in de gaten, het is wel een feit dat er voor de moment heel wat tickets open staan ivm adsl-netwerk :(

Laten we hope dat je lijn stabiel blijft...ik vraag mij toch af of het toch niks met die spliter ofzo te maken heeft.. kzou gelijk eens proberen met gewone splitters...kijken wat dat geeft :p (mja: ik zou verder zoeken, ben veel te niewsgierig), maar moest je lijn nu stabiel blijven.. kzou zeggen: hout vast houden.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

raar normaal gezein zouden de laatste nieuwe drivers het beste moeten werken (tenzij het een beta is natuurlijk :D)

en veel geluk met de tombola hé :D
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
elrocco

Awel, SeNsEi Ze0n, ge zegt daar al zoiets...
Ik ben dus geëindigd met versie 1.4.03...met een upload van 6.5kBps.
Nu was ik toch ne keer curieus :-) , wat zou diene upload geven met de versie 2.0.1??? Zou het nu echt aan het netwerk liggen?Want de zone 052 zie ik nergens tussen de probleemgebieden staan...Dus toch OP de versie 1.4.03 de upgrade van alcatel (2.0.1)geïnstalleerd...en guess what?!M'n upload onmiddellijk terug op 13kBps :P :P :P , meneer van BGC.M'n download ook terug rond de 330KBps (ipv de net geen 320 met "skynet-driver).Nu maar afwachten wat de stabiliteit zal blijven zeggen...Tot nu toe...hout vasthouden :-D
En m'n ADSL-lijn leefde nog lang en gelukkig...

Elrocco 8)

PS : je mag gerust weten dat m'n geduld zo bijna op is, en als dit probleem niet opgelost raakt, ik veel zin heb om bij de concurrentie te gaan luisteren...we zien wel nog...
PS2 : (en dit verwijst niet naar de playstation2)
De technieker in kwestie had zelfs eigenlijk een vraagje voor mij; als hij inbelt (ook met een alcatel speedtouch usb op winXP), daarna de verbinding verbreekt, en terug wil inbellen, lukt hem dat niet meer.Na een uurtje of zo lijkt dat dan weer wel te lukken...
Heb ik persoonlijk nog niet voorgehad.Dacht dat dit misschien een vraagje was voor het forum.Je weet maar nooit dat we de techniekers nog ietske kunnen bijleren :roll: (zonder grof te willen zijn, zenne)
Thanks anyway!
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

het kan zijn dat je nog ingelogged blijft op de server en je opnieuw probeert in te loggen
de oude abbos konden 2x ingelogged zijn voor zekerheid maar met sommige nieuwe abbos gaat dat niet meer :( dus kan je zo iets voorhebben

Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

mja, als het echt niet opgelost raakt, dan laat ge beter meteen telenet komen, een andere ADSL-aanbieder zal waarschijnlijk het zelfde probleem aanbieden als het toch zo erg is.
elrocco_

Jonges, jonges, het werd maar erger en erger met m'n lijntje...Het begon dus met de "af-en-toe-onderbrekingen" tot woensdagnamiddag ik met "af-en-toe-verbindingen" zat :roll:
Ikke terug bellen naar den helpdesk van belgacom.De lijn bleek heel slecht te zijn, na hun metingen.Dat was al iets.Vorige metingen leken altijd alles redelijk in orde te zijn...Intussen kon ik zelfs niet meer op het net.Van woensdagnamiddag tot...vanmorgen!!!
Vandaag, vrijdag is de(zelfde van laatst) technieker langs geweest.Hij had een ethernet modemke mee en plaatste die op de lijn.Geen synchro.
Aan de ingang van m'n telefoonlijn herhaalde ie hetzelfde, met hetzelfde resultaat.En hij was al in de centrale geweest, en alles was er in orde...
Dus van drivers, binnenbekabeling, of andere fouten in huis kon het niet meer zijn...
De man van dienst ging eerst nog eens uitmeten aan een verdeelkast(?) ergens in de straat, en me later terugbellen.Na een uur kreeg ik telefoon.
En yes, indeed!!! terug synchro!!! :-) :-) :-)
Bleek dat er in da verdeelkastje ook geen synchro kon gemaakt worden.Maar in de centrale was een kabel versleten.Die moet dus sedert enkele maanden af en toe geen contact meer gemaakt hebben,vandaar m'n storingen.Hij vertelde me dat ie eens goed aan de kabel trok en die dan in z'n handen had.Dus was er wel degelijk iets goed mis met het kabeltje :lol: Hij heeft daar alles vervangen wat kabel betrof en...
En nu kan ik weer supersnel het net op, zo vlug mogelijk m'n medemens op de hoogte brengen van wat er zo allemaal kan gebeuren met het leven na een gestoorde adsl-lijn...
Ik ben heel blij dat ik de noodoplossing( = overstappen naar concurrentie) niet heb moeten nemen.Ik was tevreden van Skynet, en ik hoop dit weer jaren en jaren te mogen zijn 8)

In alle geval wil ik jullie bedanken voor de suggesties die jullie hebben gedaan tijdens m'n moeilijke periodes met het net.
Doe zo verder met jullie forum.Ik hoop dat ik een positieve bijdrage heb kunnen leveren met m'n hele verhaaltje...

Elrocco 8)
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

nogal change dat het in de centrale was dat het kabeltje doorroeste. Stelt u voor dat den ondergrondse kabel in u straat om zeep was, dan waren ze 2 maanden bezig om da open te graven en te repareren.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

overstappen naar de concurrentie had je geen sikkepit geholpen (tenzij telenet of een andere kabelprovider) ik ben blij voor u dat het nu eindelijk op een fatsoenlijke manier opgelost is geniet ervan zou ik zeggen

en Belgacom geef deze klant eens een paar maanden zonder limiet kwestie de storingen (en toe hij niet op het net kon ) te componseren ;)

dit is goed om aan onze faq toe te voegen ;)
Registered Linux user #286313
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo, dat is nu eens een typisch probleempje in een verdeler, répartiteur en français.
Vroeger slecht aangeschroefd, nu slecht gewrapt ofwel geoxideerde draad.
Bovendien bestaan er in de centrales ook van die teststekkers, bij het plaatsen van deze stekkers gaan de contacten uit elkaar, zodat men met een schakelaar kant a (centrale) kan testen en kant b (richting abonneé).
Wanneer deze teststekker uitgetrokken wordt moeten beide contacten terug sluiten, het gebeurd wel eens dat een van deze contacten gebrekkig sluit door een laagje oxidatie, en dan zit men met een identiek probleem, deze soort foutjes zijn moeilijk op te sporen.(raken niet raken)
Goed dat het opgelost is, maar toch wel iets te lang geduurd!(van een oude vos) mijn gedacht, aldus Baltazar Boma :-D
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 30 mei 2003, 17:02, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, dat zijn van die zaken die kunnen gebeuren... het zou niet mogen, maar aangezien ze met meerderen steeds in die centrales werken op verschillende tijden enz... werkt men elkaar soms eens tegen en soms krijg je dan van die zaken als slechte kabels of verkeerd geconnecteerde kabels etc etc.

Nu, bij BGC moogt ge vooral niet opgeven :p Ge ziet er komt een oplossing uit de bus, maar ge moet een competent iemand hebben, die het op het bot uitzoekt. Nuja, als die mensen ter plaatste komen en ze zien dat de synch goed is, dan hebben ze geen enkel aanknopingspunt....als ze dan al hun 'kostbare' tijd moeten steken in de ganse weg na te checken van centrale tot bij u, dan is dat dus heel tijdrovend, nuja ik denk dat ge chance gehad hebt, dat hij is toegekomen op de moment dat ge geen synch had. Zo moest hij wel blijven zoeken ;-)

Ik vermoed dat ge nu wel een goeie verbinding zult hebben.

Wat die compensatie betreft waar erik het over heeft, het kan zijn dat BGC uw een credit nota van enkele euro stuurt ivm adsl-storing bij uw volgende factuur. Dat is hier ook 1 keer voorgevallen en dan is er denk ik een halve maand ofzo gecrediteerd voor een weekend zonder adsl ;-)
Pin u daar nu niet op vast... ik ga u zeker niet beloven dat ge dat krijgt.. maar de kans bestaat wel.. ze hebben al voor minder gecrediteerd.

Ben eigenlijk wel blij dat ge niet naar de concurrentie zijt :p
Enne thx om ons op de hoogte te houden eh!!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

@elrocco
Wat komt jouw verhaal mij toch bekend voor :-( Heb hetzelfde meegemaakt : eigenaardige up/down synchronisatie snelheden (varierend van 128Kbps/3.3Mbit tot 128Kbps/96Kbps), geen enkel probleem als de Belgacomtechnieker langskwam, ook geen probleem met de binnenbekabeling, of met de gebruikte driver voor mijn spt usb, enzoverder... Maar vanmiddag was het weer zover : ik kon geen 5min. online blijven : synchronisatie viel steeds weer weg... En nu : al een 2tal uurtjes geen probleem meer :-)
Ik woon ook in de zone 052, maar dat heeft voor de rest geen enkel verband met jouw geval : kan me niet voorstellen dat jij en ik op dezelfde centrale aangesloten zijn, laat staan dat ik hetzelfde kabeltje als jou gebruik 8-) ... alhoewel, hoever/waar staan die eigenlijk ? 8)
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

het kan zijn dat die kabel voor enkele wijken dient maar het kan ook dat die slechts voor enkele straten is das dat weet je niet

[off topic]en iets gewonne me den tombola? :-D

Afbeelding
elrocco
Plus Member
Plus Member

Ik woon in Sint-Gillis-Dendermonde, en de centrale die mij voorziet van ADSL staat in de kroonveldlaan...en sedert 11:00H is m'n lijntje ok.
Tot nu toe toch...
Succes.

Elrocco 8)

PS: de trekking van de tombola is voor begin juli ergens...ik laat wel weten of ik de hoofdprijs heb gewonnen! :roll:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Oeps, zou ook mijn centrale kunnen zijn... 8)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm,

dat zou natuurlijk toeval kunnen zijn. Maar aangezien het euvel verholpen is, door de technieker die bij elrocco langs is geweest, kan het eigenlijk niet meer dat jij - Cueboy - nu nog last zou hebben van hetzelfde probleem...tenzij dat gans die centrale één verwaarloosd kot is...:-(

Wat betreft die kabel? --> "een kabel" das vré vaag eh :)
Dat kan zo een kabel van de BAS zijn, maar kan evengoed de kabel zijn die de DSLAM op de BAS aansluit, maar tkan evengoed de kabel zijn die uw tel.lijn op de DSLAM aansluit....

moest het de bas zijn, dan zou iedereen die op die centrale zit zware miserie hebben. Maar ik vermoed niet dat het dat zal zijn, want dan zou het bij BGC klachten regenen.. een ganse centrale die gestoord is, dat zou toch probs geven voor iedereen...

moest het de kabel zijn van de DSLAM>BAS, dan zou dat willen zeggen dat alle abo's die op die DSLAM aangesloten zijn storing hebben. Daarintegen e.g. 5-tal andere DSLAMS die in die centrale staan geen problemen hebben. Ik weet nu niet exact hoeveel ze op een dslam kunnen aansluiten, maar dat zouden er dan toch ook een pak zijn :p vermoed iets van 50-tal.

moest het de kabel zijn die elrocco op de dslam verbindt zijn, dan is hij de enige die last heeft....

Nu, kmoe wel zeggen, we hebben gelijkaardige rare-storingen al eerder meegemaakt door slechte bekabeling binnenhuis en te grote afstand. (je moet maar eens zien op forum).
Cueboy, ik zou in uw plaats het een beetje in de gaten houden en indien het frequent zou voorvalen toch maybe een belleke doen naar BGC, en eventueel verwijzen, naar bovenstaande post van elrocco...

Kan zijn dat dat een oude centrale is, die niet goed onderhouden is, of die nog moet vernieuwd worden ofzo.. en dat de kabeltoestanden daar nogal de wensen over laten ;-)
Nu van een af en toe synchverlies moet ge nu niet rechtspringen, dat heb ik ook af en toe eens. Maar meermaals per dag, per week.. dat is verontrustender.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo,
Wat betreft gebrekkig onderhoud van een centrale, ik kan mij niet inbeelden dat bij het huidige niveau van BGC dit nog mogelijk zou zijn.
Alle moderne centrales zijn tegenwoordig voorzien van klimaatregeling, waar zelfs de vochtigheidsgraad van de lucht gecontroleerd wordt.
Als er dan bovendien voor absolute stofvrijheid gezorgd wordt, kan er niet veel meer mislopen, tenzij er nog centrales zijn welke nog niet aan deze standaard voldoen en dringend aan vernieuwing toe zijn.
Sinds de aanvankelijke moeilijkheden na verhoging > 3.3 bij mijn eigen verbinding, (vervangen van rangeerdraden) heb ik geen enkele klacht meer.
('k veronderstel dat de meeste klanten best tevreden zijn, zoniet zouden er veel meer klachten zijn)
Dit mag best zo blijven voor mij!
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky,

er zijn altijd van die centrales die nog beke uit de tijd zijn eh.
Bij het elektriciteits net is het exact hetzelfde, alle cabines zouden moeten voldoen aan norm **** en ze zijn er aan bezig, maar in praktijk zijn er nog cabines met levensgevaarlijke situaties....

Dat hoor ik constant van mijnen pa, hij zaagt over niet anders :p

Ik vermoed dat diezelfde zaken in een centrale van BGC zich ook wel kunnen voordoen.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Ow sorry, da'k voor een beetje "warrigheid" gezorgd heb... Ff mijn verhaaltje kort doen :
* 2,5jaar ADSL waarvan 3 maand 3,3Mbit zonder enig probleem
* dan - out of the blue :wink: - krijg ik problemen : synchro valt telkens weg, alleen is er geen regelmaat in te trekken : soms na 5min online geweest te zijn, soms na 5uur...
* bij hersynchronisatie kreeg ik dan de meest vreemde snelheden (zie vorige post)
* helpdesk een aantal maal gebeld met verscheidene antwoorden nav. verscheidene metingen (variërend van "u hebt een slechte lijn" tot "uw lijn kan niet beter zijn" :? )
* uiteindelijk iemand van de 2e lijnshulp aan de lijn gehad (mensen die je enkel kan bereiken tijdens de kantooruren - wat toch wel spijtig is) : deze persoon concludeerde dat het probleem niet bij mij lag en stuurde een technieker langs
* na het weekend (had dat weekend een behoorlijk stabiele verbinding gehad op 1,1Mbit) : technieker in huis --> "lijn is in optima forma". Hij heeft me dan terug op 3,3Mbit laten zetten, geen probleem. Hij heeft de binnenbekabeling nagekeken : niks aan de hand. Hij ging ook eens in de centrale langsgaan... maar daar heb ik niks meer over gehoord... da's misschien wel een beetje spijtig.

Soit, sindsdien valt de synchro nog héél sporadisch weg (het zou niet mogen, ik weet het, maar ik kan er mij nog niet lastig in maken -- het is per slot van rekening warm voor alles en iedereen :wink: ), en da's alles wat ik wou aanhalen in mijn vorige posts :-) Ook al omdat ik ergens meende te weten dat Elrocco in de zone 052 woont, en nu dat ik zijn (haar ?) centrale ken zouden we wel eens buren kunnen zijn :wink:

In ieder geval bedankt voor de tip... ook al ben ik het stadium van het bellen van de helpdesk al een tijdje voorbij :P
elrocco
Plus Member
Plus Member

Het kan voor CueBoy misschien een geruststelling zijn, maar m'n problemen vóór de "grote problemen"(da'k helemaal niet meer op het net kon) zijn er nog steeds :cry:
Het enige dat dus is opgelost met het vervangen van die "kabel" is dat ik terug kan online gaan...maar voor hoelang is nog steeds een verrassing :?
Ik kan net als CueBoy eens voor een paar uur ononderbroken op het net, en dan periodes dat ik er om de vijf minuten wordt afgezwierd.
En ik begin er me stillekesaan wel aan te ergeren. :x
Ik zal dus terug naar den helpdesk bellen.Mijn probleem nog eens voorleggen, nog eens een technieker laten langskomen...en hopen dat ze nog maar eens alles gaan nazien.Ik zal er zeker het "CueBoy-verhaal" eens bijhalen :roll: Twee mensen met crack dezelfde problemen in ongeveer dezelfde omgeving (zoals ik leek te hebben verstaan).

Het zal wel pas voor den donderdag zijn, dat ik iemand kan laten langskomen, ik moet af en toe eens gaan werken ook,he :roll:

Dus deze post krijgt onverwachts nog een staartje...
Wordt vervolgd...

Elrocco
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm,

zo te zien zijn er toch een aantal mensen 'infected' met het probleem.. wie weet ga PiR² nog gelijk krijgen dat het idd een een kabelke ondergronds is, die te dicht tegen een andere ligt, of die beschadiging heeft opgelopen, door graafwerken ofzo...

Nuja, indien je er eens afvliegt voor 5min. Dat uwen synch eens wegvalt en zich direct hersteld das een veel voorkomend probleem bij usb-modems.. dat is gewoon bij de minste storing dat die hun synch verliezen.
Die ethernetmodems zijn daar minder gevoelig aan.

Kan nu ook gewoon zijn dat er stroingske is geweest waardoor ge uwen synch verlies. Maar als ge dat idd héél frequent hebt, zou ik idd Bgc er weer bijhalen, en uw lieke opnieuw zingen. Enja zou er het verhaal van Cueboy bijhalen, misschien dat door de locatie van jullie beiden de mensen van BGC er beter zicht op hebben waar de storing zich voor doet?

Cueboy kan misschien, - indien je dat ziet zitten, is geen verplichting eh -, zijn gegevens eens doorspelen aan elrocco via een privé-bericht (naam-adres-tel num), zodat de mensen van BGC concreet weten hoe en wat.
Want nu kan elrocco enkel zeggen dat ge waarschijnlijk op dezelfste centrale zit, doordat ge in de buurt van die centrale woont.

Goed dat ge ons op de hoogte houd :)
elrocco
Plus Member
Plus Member

Heb al gebeld naar BGC...
En morgen komt er opnieuw een technieker...
Ben benieuwd!
Intussen weet ik ongeveer waar den CueBoy zich bevindt...zal het de technieker toch ne keer vragen of wij op dezelfde centrale zitten...
Ik laat jullie morgen wel wa weten.

Elrocco
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja,

ongeveer --> dat is niet altijd het meest logische zenne. Denk dat het voor de mensen van BGC makkelijk zou zijn dat ge bvb cueboy zijn tel.nummer (van de adsl aansluiting kunt geven) dan kunnen ze dat direct mee nachecken.

BGC ziet aan tel.num direct toch locatie, naam, centrale etc etc...
Dan moet Cueboy die gegevens niet direct aan u doorspelen, moest dat een probleem zijn ;-)

Allez ja, ik zeg dit maar, kwestie dat die techniekers, indien ze van goede wil zijn, het maybe sneller kunnen oplossen.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

@The Oddity
Hij kent de straat waar ik woon - en ik wil niet achterdochtig zijn :wink: -, da's voorlopig hoever onze kennismaking rijkt :lol:

@Elrocco
In elk geval véél suc6 met de technieker.
Ook nog ff een update ivm. de disconnects : gisteren (zondag 01/06) een 5-tal tijdens de middag : soms direct nadien weer synchronisatie, soms niet (maar heb geen tijden hoelang dan wel, want PC uitgezet). Vandaag (op dit ogenblik) bijna 2uur online zonder disconnect... laten we vieren, en ook wel een beetje hout vasthouden 8-)
Misschien is het een idee om onze verbindingstijden eens bij te houden... ik roep zomaar iets.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, houden jullie je disconnects dan al niet bij?

Normaal gezien zal je die zonder problemen terugvinden when je een disconnect gehad hebt, via de e-care site van Skynet. Gewoon eens bij maandelijks volume, ipv het volume op te vragen je verbindingstijden opvragen en heb je hebt direct een hardcopy van je connectietijden. Printen maar zou ik zeggen en onder de neus van de technici duwen :p

Nee, zou het niet zo ver drijven, het kan wel dienen als bewijs, maar die technici kunnen er zelf ook niet echt aan doen, en het ligt niet altijd aan de lijnen eh...soms ook prob op de radius-server waardoor je eruit gaat.. dan heb je wel geen synchloss :p

Wil je nog een referentie, om Skynet hun systeem te staven of te controleren.. kwestie van de goede werking van hun e-care site te testen :p, dan kan je ook logs bij houden indien je de DUN van Windows gebruikt, er is daar een optie om je connectietijden bij te houden als ik mij niet vergis. En enternet kan dat ook wel.

Cueboy, mja de straat... ik ga lastig doen eh..tis niet noodzakelijk dat een straat op één en dezelfde centrale is aangeloten ;-). Daarmee zijn die technici vrij weinig. Nuja, als hij je straat en evt. je nummer zou hebben dan kan hij je ook opzoeken in het klantenbestand en is het ook opgelost. En indien dat niet zo zou zijn en je hebt een goedwillende techo, dan zal hij wel uitvissen of de mogelijkheid bestaat dat die straat op twee centrales zit of niet.

Kortom, komt wel in orde.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Goh, mijn ogen gaan open... hoevéél centrales zouden er zo zijn in Dendermonde :???: :-)
Neen, serieus, de kans dat we op dezelfde centrale zitten is, denk ik, héél groot : uiteidelijk wonen we in vogelvlucht geen 500m van elkaar...

Wat die disconnects betreft : de verbindingstijden gebruiken zou niet al te eerlijk zijn... ik disconnect zelf ook wel eens 8-) En het echt minitieus gaan bijhouden, dan ga ik mezelf alleen maar opnaaien (zelfkennis hé :P ), dus dat doen we dan ook maar weer niet.

Maar zoals je zegt : het komt allemaal wel goed...

Ps. nog steeds dezelfde connectie... nu toch al 3u40min ! :lol:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm dan maakt ge beter gebruik van logs van je externe toegang, daar zal denk ik wel een onderscheid gemaakt worden tussen:

-session disconnected en
-session terminated for unknown reason ofzo...

Allez bij een synchloss zal er nen error bij staan :p
Das iets handiger.

Mja, 500m, you never know zenne :p
Allez ge ziet maar eh.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Oesje, en nu ben je me kwijt : waar vind ik die logs ? of waar kan ik ze (mee) maken ?

Ps. dat gebeurt wel meer hoor dat ik niet volledig meekan... maar ik moet dat niet altijd zeggen hé :wink:
elrocco
Plus Member
Plus Member

Vandaag, voor de vijfde maal, een techieker van BGC aan de deur.

Ik had, na het lezen van vorige posts, eens een printout gemaakt van m'n verbindingstijden, dit via de "<a href="https://e-care.skynet.be/Login/index.cf ... e=nl">Mijn abonnement van Skynet</a>".Zelfs van gisteren had ik de resultaten al op papier!
Deze kwamen dus wel overeen met het logboek van WinXP.
=> voor CueBoy : deze (logboeken)vind je terug onder "start -
configuratiescherm - prestaties en onderhoud -
systeembeheer - logboeken".
Als je daar voor de optie "systeem" kiest, zie je de
verschillende gebeurtenissen, waaronder ook
connecties (= code 20158) en verbrekingen van de
connecties (= code 20159).Er wordt helaas geen
onderscheid gemaakt indien je zelf je verbinding verbreekt of die
wordt verbroken door een storing.

De technieker had dus wel verstaan dat dit niet meer de eerste keer was dat er iemand langs kwam.Ik had gisteren aan de helpdesk laten verstaan dat ze misschien toch eens van poort zouden kunnen veranderen.En dat had de man ook wel begrepen.Ik legde hem de printout voor van de laatste dagen en maanden...en hij zag dat het niet goed was :roll: Er werd vlug nog eens gezien of er bij de opties niet iets stond aangevinkt dat de verbinding zou verbreken na een periode van non-activiteit (in de internet explorer onder "extra - internet opties - verbindingen - instellingen - geavanceerd " => daar mag niets staan aangevinkt), en daarna heeft ie redelijk vlug beslist om me op een andere poort te plaatsen.Hij vertelde er wel bij dat daar eerst naar Brussel moest voor gebeld worden voor bevestiging, want er is een tijd geweest dat er voor het minste van poort werd veranderd, zonder dat daar altijd een reden voor was.Vandaar dat ze dit proberen uit te stellen, tot ze zeker zijn dat er echt geen andere oplossing meer voor handen is (zie daarvoor m'n vorige post hier dan maar... 8) )

Na een storingske (eentje meer of minder, daar steekt het nu niet meer op ,he :-) ) van twintig minuutjes kreeg ik weer synchronisatie en bevestiging via de telefoon dat m'n poort was veranderd.En de technieker van dienst zal me donderdag contacteren om te kunnen evalueren...
Tot nu toe...hout vast houden...constant online geweest :-D

Ik laat hier dan nog wel weten of ik de techniekers van BGC gerust kan laten en ik weer met volle teugen kan genieten van m'n ADSL-verbinding :lol:

Elrocco

PS : * nog eens bedankt voor al je reakties
* CueBoy, ik heb gevraagd of ie wist of wij in dezelfde centrale zaten
met ons verbinding, maar zoals hier al eerder werd vermeld, kon
hij dat niet zo zien.En wat die poorten betreft, dat zou voor
iedereen individueel zijn.Dus het is niet omdat mijn poort nu is
veranderd, dat jij nu geen probs meer zult hebben.
Dus zal het best zijn te blijven aandringen bij BGC om alles te
laten checken...tot aan de poort toe (als je zeker bent dat er niets
aan je instellingen scheelt van je pc, natuurlijk,he)
Succes!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Elrocco, bedankt voor de update en de info.
Ik ga het nog een beetje aanzien, heb sinds zondagmiddag - eveneens hout vasthouden - geen synchronisatieverlies meer gehad :-P
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, wat betreft die errorlogs, die staan idd op de plaats waar elrocco dat zegt. Voor de engels versie van Win2000 komt dit neer op:
configpanel>adminstrative tools>event viewer>system log.

Je kan idd geen storing opmerken zoals ik wel gezegd had. Ik zal het dan waarschijnlijk op andere logs nog hebben... enternet of van een tooltje ofzo.. maar heb eens logs gezien, waar daar wel verschil in te merken was.

Wat betref dat verplaatsten van poort.. dan vermoed ik dat hij uw tellijn op een andere dslam geplaatst heeft. Nuja, zoals eerder gezegd, problemen kunnen nog. Simpel voorbeeld, als het ligt aan een ondergrondse leiding ergens in de straat die beschadiging opgelopen heeft, dan zullen jullie beiden waarschijnlijk nog probs ondervinden.

Laat ons het beste hopen ;-)
Enne Cueboy, je moet maar zeggen als het chinees is zenne, wij weten ook niet altijd alles, maar zijn wel curieus genoeg om erachter te vragen :p
elrocco
Plus Member
Plus Member

Zoals beloofd, nog een bericht, eentje om te eindigen :-D , want m'n verbinding doet het prima :roll: .
Gisteren heeft de technieker van BGC me inderdaad opgebeld (zoals ie ook had beloofd) om te vragen hoe het ermee was.Ik heb hem het goede nieuws kunnen melden dat er geen synchro problemen meer waren.
Hij liet me dan weten dat het dus hoogstwaarschijnlijk wel de poort zal geweest zijn die stuk was.Hij zal me vandaag nog eens contacteren.Indien vandaag alles positief wordt dit probleem als definitief afgesloten beschouwd.
Ikke blij natuurlijk :-D

En, CueBoy, bij jou nog iets van probs?

Hopelijk blijven we nu een beetje gespaard van deze problemen.
En hopelijk kan dit onderwerp een beetje dienen als leidraad voor de mensen die ook van deze problemen hebben...

Elrocco

PS : ik heb me wel al afgevraagd, hoe zo'n poort stuk kan gaan.Slijtage?
Ouderdom?Zal ik me binnen enkele jaren nog eens aan zo'n verhaaltje moeten verwachten?Iemand een idee hoe zoiets ineen zit?In een beetje van een mensentaal.Ik ben niet zo technisch aangelegd wat betreft het ADSL-gedeelte dat buiten ons huisje ligt.. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”