'XP wordt bijna twee keer zo snel als Vista'
Het eerste service pack voor Windows Vista gaat ondanks beloften geen snelheidsverbetering opleveren, zo melden testers. De derde service pack voor XP gaat dat onverwacht wel doen.
more: http://www.techworld.nl/rss/article/426 ... vista.html
'XP wordt bijna twee keer zo snel als Vista'
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Je vraagt je toch af waar Microsoft mee bezig is. Ze proberen met alle macht om een paar percentjes performantiewinst uit Vista te knijpen en slagen er niet in. Voor XP fixen ze enkel wat bugs en de performantie stijgt significant.
Voor mij des te meer reden om nog lang lang lang lang lang lang bij XP te blijven
Voor mij des te meer reden om nog lang lang lang lang lang lang bij XP te blijven

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Een marketing techniek is sp3 niet uitbrengen en vroegtijdig xp support stop zetten. Zal de enige manier zijn om vista verkoop wat te boosten.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 104 keer
Service Pack 3 gaat "het oude" XP een stuk sneller maken. Test wijzen een snelheidswinst van tien procent uit !
Voor het eerste kwartaal van 2008 staat de langverwachte derde XP servicepack gepland. Deze zal voornamelijk bestaan uit foutcorrecties en extra beveiligingsmogelijkheden, maar ook iets wat veel XP-gebruikers zal aanspreken: een niet geringe snelheidsverbetering.
Het pakket OfficeBench werd op een testversie van XP Servicepack 3 losgelaten, en hieruit bleek dat door het installeren van het servicepack een snelheidswinst van tien procent behaalt wordt. Hiermee is XP twee keer zo snel als zijn opvolger Vista.
Basis van het servicepack zijn ruim de 1.000 patches en fixes die sinds het uitgeven van Servicepack 2 zijn uitgebracht. Dit is dan ook alweer drie jaar geleden. Daarnaast is er veel aandacht besteed aan het verbeteren van de beveiliging. Meerdere beveiligingsonderdelen van Vista worden via het servicepack in XP opgenomen. Zo kunnen netwerkbeheerders via de Network Access Protection (NAP) instellen dat de pc's alleen op het netwerk mogen als deze voorzien zijn van de meest recente patches.
Als het servicepack beschikbaar komt is deze door alle Windows XP gebruikers gratis te downloaden.
Bron: Fan.tv
Voor het eerste kwartaal van 2008 staat de langverwachte derde XP servicepack gepland. Deze zal voornamelijk bestaan uit foutcorrecties en extra beveiligingsmogelijkheden, maar ook iets wat veel XP-gebruikers zal aanspreken: een niet geringe snelheidsverbetering.
Het pakket OfficeBench werd op een testversie van XP Servicepack 3 losgelaten, en hieruit bleek dat door het installeren van het servicepack een snelheidswinst van tien procent behaalt wordt. Hiermee is XP twee keer zo snel als zijn opvolger Vista.
Basis van het servicepack zijn ruim de 1.000 patches en fixes die sinds het uitgeven van Servicepack 2 zijn uitgebracht. Dit is dan ook alweer drie jaar geleden. Daarnaast is er veel aandacht besteed aan het verbeteren van de beveiliging. Meerdere beveiligingsonderdelen van Vista worden via het servicepack in XP opgenomen. Zo kunnen netwerkbeheerders via de Network Access Protection (NAP) instellen dat de pc's alleen op het netwerk mogen als deze voorzien zijn van de meest recente patches.
Als het servicepack beschikbaar komt is deze door alle Windows XP gebruikers gratis te downloaden.
Bron: Fan.tv
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 771 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Tsjah .. 10% sneller .. in wat? één of andere vage Office benchmark?
Gaat m'n E6750 nu sneller m'n DVDs rippen of naar XviD encoden? Sneller een bestand van 700MB rarren in 40 deeltjes? Sneller Crysis draaien?
Dooi mus me dunkt.
Gaat m'n E6750 nu sneller m'n DVDs rippen of naar XviD encoden? Sneller een bestand van 700MB rarren in 40 deeltjes? Sneller Crysis draaien?
Dooi mus me dunkt.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Is inderdaad kort door de bocht... zeker omdat voor typisch Office gebruik je PC meer staat te wachten op user input dan dat hij iets zinnigs doet.selder schreef:Tsjah .. 10% sneller .. in wat? één of andere vage Office benchmark?
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
al deze patches etc die nu nog uitkomen..
ik denk op een redelijk nieuw deftig systeem dat je niets zult merken hoor..
het is vooral voor systemen die al even meegaan.. maar die daar is een defrag op enz.. werkt ook veel sneller!
ik denk op een redelijk nieuw deftig systeem dat je niets zult merken hoor..
het is vooral voor systemen die al even meegaan.. maar die daar is een defrag op enz.. werkt ook veel sneller!
Dit doet SP3
r*p*dsh*r* schreef:The launch date for the final versions of Windows Vista SP1 and Windows XP SP3 are only speculations at this point. Microsoft only confirmed that Vista SP1 beta will be delivered to the public by the end of 2007 and that XP SP3 will drop in 2008. But the obvious proximity of the testing builds for the service pack for XP and Vista could possibly point to a joint release, either by the end of this year, or in 2008.
I did a clean install of Windows XP Professional (English, 32bit, Volume License) with Service Pack 2 integrated in a Virtual Machine. After that I installed Windows XP Service Pack 3 Beta build 3180.
The SP3 executable pack is named windowsxp-kb936929-sp3-x86-enu.exe. So there we have the reserved KB article number. The size of the pack is 332 MB.
When installing is replaces and backs up 2,848 files (456 MB) to C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$
As before it also archives the SP3 itself in C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386
2,921 Files (552 MB)
Lucky harddisk space is not an issue these days....
After installing I noticed nothing new visually yet in the Bootscreen or UI. All I noticed was that Remote Desktop Client was updated to 6.1 and that IE6 said SP3 in aboput screen.
Of course a lot of bugfixes since SP2, I mean 2848 files are renewed, I have no wireless in the VM but I assume WPA2 support is now included and High Def Audio devices are detected without need of a hotfix.
I did a Windows Update for fun, 1 high prio update appeared, the July edition of the Malicious Software Removal Tool. 2 Optionals are .NET 1.1 and .NET 2.0, not .NET 3.0 ?
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =

- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1074 keer
- Bedankt: 680 keer
- Recent bedankt: 10 keer
'k heb gisteren m'n vista trial eraf gesmeten en terug XP geinstalleerd. Alles werkt gewoon stukken sneller... en 20gb voor een operating system met een kleine hoeveelheid tools vindek erover.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
SP3 staat nu bij updates, zal het maar eens testen
edit : correctie 't was een Microsoft Office 2003 Service Pack 3 (SP3)
edit : correctie 't was een Microsoft Office 2003 Service Pack 3 (SP3)

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ik dacht dat er gepatchte versies in omloop zijn.SantaSCSI schreef:Klinkt mooi. Nu heb ik nog minder zin om over te stappen. enkel DX10 op XP zou nu nog zeer gelegen komen, maar ik meende te herinneren dat dat niet zomaar ging.
Wel vreemd dat ze wel sp3 uitbrengen maar geen DX10 voor xp.
Gelul over dat vista grafisch mooier is ook achterhaalt, met object desktop is mijn xp net zo mooi.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
er zijn inderdaad wel gepatchte versies, maar de stabiliteit laat toch te wensen over. Ik heb atm geen nood aan DX10 dus ik zit nog goed.
De reden waarom DX10 niet op xp komt is omdat de opbouw anders is ... en uiteraard om mensen te dwingen de overstap te maken.
Over de fancyness van vista: geef mij een gewone XP met een gepatchte themefile in combinatie met deviantART en je bent al een heel eind op weg.
De reden waarom DX10 niet op xp komt is omdat de opbouw anders is ... en uiteraard om mensen te dwingen de overstap te maken.
Over de fancyness van vista: geef mij een gewone XP met een gepatchte themefile in combinatie met deviantART en je bent al een heel eind op weg.
Waar is Vista dan nog goed voor uitgenome DX10.
Ik heb hier nog altijd XP Pro draaien, enkel op men laptop heb ik Vista geinstalleerd, wat nogal traag loopt aangezien hij maar een cpu heeft van 1.73ghz (Centrino) en een gig ram.
Ik heb hier nog altijd XP Pro draaien, enkel op men laptop heb ik Vista geinstalleerd, wat nogal traag loopt aangezien hij maar een cpu heeft van 1.73ghz (Centrino) en een gig ram.
Dommel Netconnect Unlimited Traffic user 
Telenet < Dommel, ik kan het weten

Telenet < Dommel, ik kan het weten

-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Ik heb jarenlang de Windows Classic layout gebruikt (en doe dit nog steeds) om performantie redenen, ook bij de bedrijfsklanten ...
Op mijn nieuwe game pc heb ik Windows Vista geïnstalleerd en ben eerlijk gezegd gewonnen voor de mooie layout. Als het echter geen high-end PC zou geweest zijn had Vista er al lang afgevlogen ... het snelheidsgevoel van een vlotte Windows XP is VER te zoeken
Op mijn nieuwe game pc heb ik Windows Vista geïnstalleerd en ben eerlijk gezegd gewonnen voor de mooie layout. Als het echter geen high-end PC zou geweest zijn had Vista er al lang afgevlogen ... het snelheidsgevoel van een vlotte Windows XP is VER te zoeken

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Vista is mooi (als je tenminste aero hebt). Dat is spijtig genoeg ook het enigste pluspunt voor mij. Misschien dat het voor beginners wat makkelijker en veiliger werken is dan XP, maar daar heb ik niks aan.
-
- Deel van't meubilair
Ik heb ook Vista... maar kan er mij nu eens eindelijk iemand uitleggen wat er mooi is aan Aero... het enige wat dat doet is volgens mij de fancy Task SwitchAvenger 2.0 schreef:Vista is mooi (als je tenminste aero hebt).

Aero wordt pas mooi als applicaties de overstap maken naar XAML. Nu is het niet meer dan dropshadows en wat transparantie.
Enkele jaren terug nog veel gespeeld met gesloten beta's* (toen het nog avalon heette) en er zaten daar echt prachtige dingen in. Ik weet niet waarom ze uiteindelijk dat niet hebben doorgetrokken. Het lijk mij dat enkel hun games er van gebruik maken.
* en dat was voor er sprake was van compiz/beryl.
Enkele jaren terug nog veel gespeeld met gesloten beta's* (toen het nog avalon heette) en er zaten daar echt prachtige dingen in. Ik weet niet waarom ze uiteindelijk dat niet hebben doorgetrokken. Het lijk mij dat enkel hun games er van gebruik maken.
* en dat was voor er sprake was van compiz/beryl.
-
- Deel van't meubilair
Tja, daar zit pas eye-candy in...Silence schreef:* en dat was voor er sprake was van compiz/beryl.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Het is maar wat je van een windowmanager verwacht. Ik heb een systeem wat compriz etc makkelijk op zijn knieen krijgt, maar toch verkies ik wm's als fluxbox of xfce.r2504 schreef:Tja, daar zit pas eye-candy in...Silence schreef:* en dat was voor er sprake was van compiz/beryl.
-
- Deel van't meubilair
Wat mij betreft hoeft de eye-candy niet meteen, ik bedoelde gewoon dat Microsoft doet alsof Aero het einde van de wereld is, terwijl het in werkelijkheid droevig is in vergelijking met een aantal Linux WM's.crapiecorn schreef:Het is maar wat je van een windowmanager verwacht.r2504 schreef:Tja, daar zit pas eye-candy in...