Hoax: ingebrekestelling van Tele2?

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Zijn er nog mensen die de laatste weken mss. een zgz. ingebrekestelling hebben gekregen van een gerechtsdeurwaarder in naam van Tele2?

Mijn directeur komt met een brief af, van gerechtsdeurwaarder dat hij een openstaande factuur zou hebben van 3 weken minder dan een jaar geleden met de vraag dit binnen de 8 dagen over te maken op een rekening.

Opmerkingen hierbij:
1. Hij is nooit klant geweest bij Tele2
2. De periode waarover de factuur gaat, was net na een verhuis en hij had geen telefoon (heeft 3m moeten wachten voor Belgacom in actie schoot)
3. Het telefoonnummer van de zgz. deurwaarder en zijn adres kloppen niet (dank u infobel en 1207)
4. Het rekeningnummer dat op de ingebrekestelling staat en het rekeningnummer dat bij de raad van gerechtsdeurwaarders gekend is voor die deurwaarder, zijn compleet verschillend.

Zijn er nog mensen die dit voor hebben?? :?

Zoniet, laat dit een waarschuwing wezen!

flamenca
T2m
Plus Member
Plus Member

Ik zet even een boompje op...
correctie: <b>ex</b>-T2m...
zippie666
Pro Member
Pro Member

flamenca schreef:laat dit een waarschuwing wezen!
Moet je normaal in geval van zo'n dingen niet de politie waarschuwen?

Wel straf, ge moet maar durven (en dom genoeg zijn) om zoiets te doen :?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

zippie666 schreef:
flamenca schreef:laat dit een waarschuwing wezen!
Moet je normaal in geval van zo'n dingen niet de politie waarschuwen?

Wel straf, ge moet maar durven (en dom genoeg zijn) om zoiets te doen :?
Tja, er zijn er altijd wel die nóg dommer zijn en braafjes betalen zeker?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat mensen dat echt betalen.
zippie666
Pro Member
Pro Member

hellsnake schreef:Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat mensen dat echt betalen.
Bwa, het moet wel hé, anders zouden ze er niet aan beginnen om zoiets op poten te stellen. Maar euh, als er vanalles bijstaat van een deurwaarder met naam en adres bij enzo is't wel al wat realistischer, maarja, mensen die dat vlug vlug betalen uit schrik van de deurwaarder, niet dat ik het zou doen maar het kan...
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 1 keer

Meteen klacht indienen bij de politie. ;)
T2m
Plus Member
Plus Member

Ok, ik reageer even na het 'onderzoek' dat de mensen hier intern hebben uitgevoerd. Het gaat hem niet om een hoax, wél om een gerechtigde brief die verstuurd werd naar een vorige bewoner van dit adres.

De gegevens zijn intussen verder bekend.

De waarschuwing geldt daarbij nog steeds natuurlijk: een vervalsing kan steeds. Blij dat dit opgelost is!
Poedelbrein
Plus Member
Plus Member

Hoe verklaar je dan de foutieve gerechtsdeurwaarder informatie? Die blijft even fout voor de vorige bewoners.
T2m
Plus Member
Plus Member

De check die werd uitgevoerd wees uit dat alles toch lijkt te kloppen. Dit dossier ligt echter op dit moment niet meer bij mij en precieze info heb ik verder niet. Ik heb wel bovenstaand bericht doorgekregen om jullie te informeren.

Laat niet weg: een controle meer is er nooit een te veel. Dus als jullie een aanmaning krijgen, van welk bedrijf ook, waarbij jullie vragen hebben raad ik aan toch alles eens te checken.
Poedelbrein
Plus Member
Plus Member

T2m schreef:De check die werd uitgevoerd wees uit dat alles toch lijkt te kloppen. Dit dossier ligt echter op dit moment niet meer bij mij en precieze info heb ik verder niet. Ik heb wel bovenstaand bericht doorgekregen om jullie te informeren.
flamenca schreef:(...)
3. Het telefoonnummer van de zgz. deurwaarder en zijn adres kloppen niet (dank u infobel en 1207)
4. Het rekeningnummer dat op de ingebrekestelling staat en het rekeningnummer dat bij de raad van gerechtsdeurwaarders gekend is voor die deurwaarder, zijn compleet verschillend.
(...)
Maw: Flamenca, Infobel, 1207 en de raad van gerechtsdeurwaarders hebben geen correcte info, maar Tele2 wel? :?
zippie666
Pro Member
Pro Member

*benieuwd*
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

flamenca schreef: 3. Het telefoonnummer van de zgz. deurwaarder en zijn adres kloppen niet (dank u infobel en 1207)
Hello Flamenca,

Het feit dat je op 1207 een ander adres krijgt kan te maken hebben dat de deurwaarder zijn privénummer gebruikt, dit is niet zo abnormaal (deze persoon kan van thuisuit werken). Wat betreft rekeningnummers, het zal niet het eerste bedrijf zijn die meerdere rekeningnummers bezit, dit om de termijn tussen banken te verminderen.

Gerechtsdeurwaarders zijn mensen die beëdigd zijn, en of ze nu hun job uitvoeren van bij hen thuis of vanuit een of ander kantoor, dat maakt niets uit, ze blijven gerechtsdeurwaarder.

1207 is trouwens een dienst die nummers van privépersonen weergeeft, en geen bedrijven. Als je bedrijfsnamen wil weten moet je op de Gouden Gids te rade gaan.

Mvg,

The_One
Afbeelding
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

The_One,

Ik heb zelf persoonlijk naar die deurwaarder gemaild, en tot op heden mocht ik geen antwoord ontvangen. Trouwens, het e-mailadres dat vermeld stond in de brief leek ook niet te kloppen.

Voor mij waren dat te veel elementen die niet strookten in 1 brief, vandaar het wantrouwen.

flamenca
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”