Nieuw topic. Nu braaf zijn.
Vorig topic: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14308
VDSL2, deel 2
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Nu durven ze niet meer 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
[RANT]
Spijtig dat ik mezelf niet meer mag verdedigen tov (p)Coop ... maar goed so be it.
[/RANT]
Spijtig dat ik mezelf niet meer mag verdedigen tov (p)Coop ... maar goed so be it.
[/RANT]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
ditCh schreef:[RANT]
[/RANT]

Gij zijt nu eens altijd aan het wenen hé
VDSL+ hier, probeer de boel weer niet aan te zwengelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
*sigh* Zijde weer daar ja ? Mister promo dommel girl ?Coop schreef:![]()
Gij zijt nu eens altijd aan het wenen hé
VDSL+ hier, probeer de boel weer niet aan te zwengelen.
Ik ga geen woorden meer vuil maken aan u ... in the end it's Chello Extreme > Dommel for me.
[EOF]
Ik denk dat ze voor een normaal abonnement 30Mbps/15Mbps gaan geven en voor een turbo abonnement dan 60Mbps/30Mbps.
Als je op wikipedia kijkt zie je dat ze nergens vdsl2 synchroon aanbieden dus hier zullen ze dat ook wel niet doen.
100Mbps/100Mbps zullen ze zeker niet gaan aanbieden want ze hebben ook nog bandbreedte nodig voor hun digitale televisie en als je direct 100Mbps kunnen ze het over een jaar ook niet weer verhogen.
Maar voor mij zijn die snelheden op het moment ook niet het belangrijkste. Met 50Mbps kom je op dit moment zeker toe.
Ik ben het meeste bang voor de limieten. Zelfs al geven ze een 100GB limiet. Dan nog is het belachelijk want
(100 gigabytes) / (50 Mbps) = 4.55111111 hours
Ik hoop dus vooral dat de limieten afgeschaft worden.
Als je op wikipedia kijkt zie je dat ze nergens vdsl2 synchroon aanbieden dus hier zullen ze dat ook wel niet doen.
100Mbps/100Mbps zullen ze zeker niet gaan aanbieden want ze hebben ook nog bandbreedte nodig voor hun digitale televisie en als je direct 100Mbps kunnen ze het over een jaar ook niet weer verhogen.
Maar voor mij zijn die snelheden op het moment ook niet het belangrijkste. Met 50Mbps kom je op dit moment zeker toe.
Ik ben het meeste bang voor de limieten. Zelfs al geven ze een 100GB limiet. Dan nog is het belachelijk want
(100 gigabytes) / (50 Mbps) = 4.55111111 hours
Ik hoop dus vooral dat de limieten afgeschaft worden.
Afschaffen? Dat geloof je toch niet
. Enkel wanneer de overheid eens de koppen tegen elkaar knalt zal afschaffen gebeuren.
Maar inderdaad, met de komst van zeer snel internet zoals VDSL2 zullen ze op zen minst moeten vertiendubbelen. Intussen zijn we meer met extra ROPS zodat we betere dekking en hogere snelheden krijgen voor het huidige DSL netwerk.

Maar inderdaad, met de komst van zeer snel internet zoals VDSL2 zullen ze op zen minst moeten vertiendubbelen. Intussen zijn we meer met extra ROPS zodat we betere dekking en hogere snelheden krijgen voor het huidige DSL netwerk.
Ik heb eigenlijk veel hetzelfde gezegd als Hellsnake in mijn laatste post in de eerste VDSl thread.
Ze (BGC) willen eerst iedereen binnen 1km van een ROP hebben, dus 50mbit gegarandeerd.
Maar VDSL2 is uitgerold met het oog op de Triple P(l)ay diesnten: Internet, Digitale TV, Telefoon, alarmen, etc.
Dus 10-20mbit zal al gereserveerd worden voor die andere diensten, wat 30-40mbit overlaat voor internet.
In een latere fase kan dit misschien toenemen, door VB ROPs tussen twee bestaande te zetten waardoor de afstand binnen de 0.5km komt en 100mbit kan geboden worden.
Of...ze kunnen er tussenstations voor Glasvezel tot aan de deur van maken ( over 50jaar?!? LOL
).
Ze (BGC) willen eerst iedereen binnen 1km van een ROP hebben, dus 50mbit gegarandeerd.
Maar VDSL2 is uitgerold met het oog op de Triple P(l)ay diesnten: Internet, Digitale TV, Telefoon, alarmen, etc.
Dus 10-20mbit zal al gereserveerd worden voor die andere diensten, wat 30-40mbit overlaat voor internet.
In een latere fase kan dit misschien toenemen, door VB ROPs tussen twee bestaande te zetten waardoor de afstand binnen de 0.5km komt en 100mbit kan geboden worden.
Of...ze kunnen er tussenstations voor Glasvezel tot aan de deur van maken ( over 50jaar?!? LOL

- AgentVortex
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Draco ... dit zit al in préprojectfase ... 50 jaar is schromelijk overdreven ... :-d tzit klein beetje dichterbijDraco888 schreef:
Of...ze kunnen er tussenstations voor Glasvezel tot aan de deur van maken ( over 50jaar?!? LOL).

Allemaal heel mooi
Hoge snelheid tot aan uw deur maar wat met de snelheid op de hogere niveau's zijnde de connecties tussen de verschillende landen
Die slippen ook wel eens dicht hoor
Wat ben je dan met 100Mb als de verbinding tussen bvb Belgie en USA dicht slipt of alles zeer traag binnenkomt?
Hoge snelheid tot aan uw deur maar wat met de snelheid op de hogere niveau's zijnde de connecties tussen de verschillende landen
Wat ben je dan met 100Mb als de verbinding tussen bvb Belgie en USA dicht slipt of alles zeer traag binnenkomt?
- AgentVortex
- Plus Member
true, op vlak van interconnects ... AMS ruled om da vlak ... maar al kleine klant beschikt ge uiteraard ni om te switchen van routing eh :-pLion schreef:Allemaal heel mooi
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Is er echt niemand die meer info kan geven over de uitrolplannen van Belgacom ? Welke regio's wanneer zullen komen en dergelijke. Ik ga ervan uit dat de planning bij BGC al lang gebeurd is, dus deze info zou beschikbaar moeten zijn of is dit zo top secret ?Draco888 schreef:Ze (BGC) willen eerst iedereen binnen 1km van een ROP hebben, dus 50mbit gegarandeerd.
Uzzi
-
- Elite Poster
Waarom zou belgacom dat bekend maken?Uzzi schreef:Is er echt niemand die meer info kan geven over de uitrolplannen van Belgacom ? Welke regio's wanneer zullen komen en dergelijke. Ik ga ervan uit dat de planning bij BGC al lang gebeurd is, dus deze info zou beschikbaar moeten zijn of is dit zo top secret ?Draco888 schreef:Ze (BGC) willen eerst iedereen binnen 1km van een ROP hebben, dus 50mbit gegarandeerd.
Uzzi
Men zit volop in de testfase (verschillende klanten hebben dit al) en begin 2008 wordt dit gelanceerd.
- AgentVortex
- Plus Member
daar zal nog niet snel iets van gecommuniceerd worden nee ...
logisch ook eh ...
Geduld is een schone zaak 

logisch ook eh ...

- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 13 keer
ik heb zo den indruk dat gij meer weetGoendi schreef:Die info is inderdaad niet publiek toegankelijk

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
malinwa001 tussen meer weten en doen alsof je meer weet ligt een heel groot verschil.malinwa001 schreef:ik heb zo den indruk dat gij meer weetGoendi schreef:Die info is inderdaad niet publiek toegankelijk

We zullen wel zien als het zover is.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Tjah, als jij het mag
En het is niet netjes met naamkaartjes te gooien ! maar ik had niet anders van je verwacht.
Wanneer ga je het eens snappen ? Een paar mensen kunnen chello maar nemen, Dommel kan bijna iedereen nemen ! voor de rest van Vlaanderen = dommel >>> telenet

Ik zeg gewoon dat je niet weer moet beginnen, er is al een topic gesloten, laat het daarbij !ditCh schreef: *sigh* Zijde weer daar ja ? Mister promo dommel girl ?
En het is niet netjes met naamkaartjes te gooien ! maar ik had niet anders van je verwacht.
Altijd het laatste woord willen hebben, zielig ventje...Ik ga geen woorden meer vuil maken aan u ... in the end it's Chello Extreme > Dommel for me.
Wanneer ga je het eens snappen ? Een paar mensen kunnen chello maar nemen, Dommel kan bijna iedereen nemen ! voor de rest van Vlaanderen = dommel >>> telenet
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Kindergarden is open. Let's join the party!
Conclusie: Dommel is goed, maar kleinschalig. Sommigen verkiezen gevestigde waarden of andere zaken als verbruik (zoals 1 factuur, een pack, ...). Maw: ieder zijn ding. En stop nu met janken als ej niks over VDSL2 te vertellen hebt.
malinwa, geloof jij Ketter maar. Hij zit bij Dommel en is derhalve altijd goed geinformeerd, en overweegt plastische chirurgie wegens scary Frankenstein look die virtuele zielen in elkaar wil rammen.malinwa001 tussen meer weten en doen alsof je meer weet ligt een heel groot verschil.
We zullen wel zien als het zover is.
Tellen bussiness abbo's? Het mijnne is in gans Vlaanderen beschikbaar!Wanneer ga je het eens snappen ? Een paar mensen kunnen chello maar nemen, Dommel kan bijna iedereen nemen ! voor de rest van Vlaanderen = dommel >>> telenet
Conclusie: Dommel is goed, maar kleinschalig. Sommigen verkiezen gevestigde waarden of andere zaken als verbruik (zoals 1 factuur, een pack, ...). Maw: ieder zijn ding. En stop nu met janken als ej niks over VDSL2 te vertellen hebt.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Amen to that. En aub, stop eens met providerbashenGoendi schreef:Conclusie: Dommel is goed, maar kleinschalig. Sommigen verkiezen gevestigde waarden of andere zaken als verbruik (zoals 1 factuur, een pack, ...). Maw: ieder zijn ding. En stop nu met janken als ej niks over VDSL2 te vertellen hebt.

- AgentVortex
- Plus Member
Met ne Mercedes kunde heeeeeel hard rijden
VDSL2 on topic dus

VDSL2 on topic dus