VDSL2, deel 2

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Nieuw topic. Nu braaf zijn.
Vorig topic: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14308
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Nu durven ze niet meer :lol:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

[RANT]
Spijtig dat ik mezelf niet meer mag verdedigen tov (p)Coop ... maar goed so be it.

[/RANT]
Coop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ditCh schreef:[RANT]
Spijtig dat ik mezelf niet meer mag verdedigen tov (p)Coop ... maar goed so be it.

[/RANT]
:roll:
Gij zijt nu eens altijd aan het wenen hé
VDSL+ hier, probeer de boel weer niet aan te zwengelen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Coop schreef: :roll:
Gij zijt nu eens altijd aan het wenen hé
VDSL+ hier, probeer de boel weer niet aan te zwengelen.
*sigh* Zijde weer daar ja ? Mister promo dommel girl ?

Ik ga geen woorden meer vuil maken aan u ... in the end it's Chello Extreme > Dommel for me.

[EOF]
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat ze voor een normaal abonnement 30Mbps/15Mbps gaan geven en voor een turbo abonnement dan 60Mbps/30Mbps.
Als je op wikipedia kijkt zie je dat ze nergens vdsl2 synchroon aanbieden dus hier zullen ze dat ook wel niet doen.
100Mbps/100Mbps zullen ze zeker niet gaan aanbieden want ze hebben ook nog bandbreedte nodig voor hun digitale televisie en als je direct 100Mbps kunnen ze het over een jaar ook niet weer verhogen.

Maar voor mij zijn die snelheden op het moment ook niet het belangrijkste. Met 50Mbps kom je op dit moment zeker toe.
Ik ben het meeste bang voor de limieten. Zelfs al geven ze een 100GB limiet. Dan nog is het belachelijk want
(100 gigabytes) / (50 Mbps) = 4.55111111 hours
Ik hoop dus vooral dat de limieten afgeschaft worden.
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Afschaffen? Dat geloof je toch niet :p. Enkel wanneer de overheid eens de koppen tegen elkaar knalt zal afschaffen gebeuren.
Maar inderdaad, met de komst van zeer snel internet zoals VDSL2 zullen ze op zen minst moeten vertiendubbelen. Intussen zijn we meer met extra ROPS zodat we betere dekking en hogere snelheden krijgen voor het huidige DSL netwerk.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb eigenlijk veel hetzelfde gezegd als Hellsnake in mijn laatste post in de eerste VDSl thread.

Ze (BGC) willen eerst iedereen binnen 1km van een ROP hebben, dus 50mbit gegarandeerd.
Maar VDSL2 is uitgerold met het oog op de Triple P(l)ay diesnten: Internet, Digitale TV, Telefoon, alarmen, etc.
Dus 10-20mbit zal al gereserveerd worden voor die andere diensten, wat 30-40mbit overlaat voor internet.
In een latere fase kan dit misschien toenemen, door VB ROPs tussen twee bestaande te zetten waardoor de afstand binnen de 0.5km komt en 100mbit kan geboden worden.

Of...ze kunnen er tussenstations voor Glasvezel tot aan de deur van maken ( over 50jaar?!? LOL :P ).
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Draco888 schreef:
Of...ze kunnen er tussenstations voor Glasvezel tot aan de deur van maken ( over 50jaar?!? LOL :P ).
Draco ... dit zit al in préprojectfase ... 50 jaar is schromelijk overdreven ... :-d tzit klein beetje dichterbij :-)
Lion
Pro Member
Pro Member

Allemaal heel mooi
Hoge snelheid tot aan uw deur maar wat met de snelheid op de hogere niveau's zijnde de connecties tussen de verschillende landen
Die slippen ook wel eens dicht hoor
Wat ben je dan met 100Mb als de verbinding tussen bvb Belgie en USA dicht slipt of alles zeer traag binnenkomt?
AgentVortex
Plus Member
Plus Member

Lion schreef:Allemaal heel mooi
Hoge snelheid tot aan uw deur maar wat met de snelheid op de hogere niveau's zijnde de connecties tussen de verschillende landen
Die slippen ook wel eens dicht hoor
Wat ben je dan met 100Mb als de verbinding tussen bvb Belgie en USA dicht slipt of alles zeer traag binnenkomt?
true, op vlak van interconnects ... AMS ruled om da vlak ... maar al kleine klant beschikt ge uiteraard ni om te switchen van routing eh :-p
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Draco888 schreef:Ze (BGC) willen eerst iedereen binnen 1km van een ROP hebben, dus 50mbit gegarandeerd.
Is er echt niemand die meer info kan geven over de uitrolplannen van Belgacom ? Welke regio's wanneer zullen komen en dergelijke. Ik ga ervan uit dat de planning bij BGC al lang gebeurd is, dus deze info zou beschikbaar moeten zijn of is dit zo top secret ?

Uzzi
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Uzzi schreef:
Draco888 schreef:Ze (BGC) willen eerst iedereen binnen 1km van een ROP hebben, dus 50mbit gegarandeerd.
Is er echt niemand die meer info kan geven over de uitrolplannen van Belgacom ? Welke regio's wanneer zullen komen en dergelijke. Ik ga ervan uit dat de planning bij BGC al lang gebeurd is, dus deze info zou beschikbaar moeten zijn of is dit zo top secret ?

Uzzi
Waarom zou belgacom dat bekend maken?
Men zit volop in de testfase (verschillende klanten hebben dit al) en begin 2008 wordt dit gelanceerd.
AgentVortex
Plus Member
Plus Member

daar zal nog niet snel iets van gecommuniceerd worden nee ... :-D

logisch ook eh ... :? Geduld is een schone zaak :oops:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Die info is inderdaad niet publiek toegankelijk
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

Goendi schreef:Die info is inderdaad niet publiek toegankelijk
ik heb zo den indruk dat gij meer weet :wink:
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

malinwa001 schreef:
Goendi schreef:Die info is inderdaad niet publiek toegankelijk
ik heb zo den indruk dat gij meer weet :wink:
malinwa001 tussen meer weten en doen alsof je meer weet ligt een heel groot verschil. :wink:

We zullen wel zien als het zover is.
Coop
Premium Member
Premium Member

Tjah, als jij het mag :roll:
ditCh schreef: *sigh* Zijde weer daar ja ? Mister promo dommel girl ?
Ik zeg gewoon dat je niet weer moet beginnen, er is al een topic gesloten, laat het daarbij !
En het is niet netjes met naamkaartjes te gooien ! maar ik had niet anders van je verwacht.
Ik ga geen woorden meer vuil maken aan u ... in the end it's Chello Extreme > Dommel for me.
Altijd het laatste woord willen hebben, zielig ventje...
Wanneer ga je het eens snappen ? Een paar mensen kunnen chello maar nemen, Dommel kan bijna iedereen nemen ! voor de rest van Vlaanderen = dommel >>> telenet
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kindergarden is open. Let's join the party!
malinwa001 tussen meer weten en doen alsof je meer weet ligt een heel groot verschil.

We zullen wel zien als het zover is.
malinwa, geloof jij Ketter maar. Hij zit bij Dommel en is derhalve altijd goed geinformeerd, en overweegt plastische chirurgie wegens scary Frankenstein look die virtuele zielen in elkaar wil rammen.
Wanneer ga je het eens snappen ? Een paar mensen kunnen chello maar nemen, Dommel kan bijna iedereen nemen ! voor de rest van Vlaanderen = dommel >>> telenet
Tellen bussiness abbo's? Het mijnne is in gans Vlaanderen beschikbaar!

Conclusie: Dommel is goed, maar kleinschalig. Sommigen verkiezen gevestigde waarden of andere zaken als verbruik (zoals 1 factuur, een pack, ...). Maw: ieder zijn ding. En stop nu met janken als ej niks over VDSL2 te vertellen hebt.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Goendi schreef:Conclusie: Dommel is goed, maar kleinschalig. Sommigen verkiezen gevestigde waarden of andere zaken als verbruik (zoals 1 factuur, een pack, ...). Maw: ieder zijn ding. En stop nu met janken als ej niks over VDSL2 te vertellen hebt.
Amen to that. En aub, stop eens met providerbashen :evil: . VDSL2, daar gaat dit hier over.
Coop
Premium Member
Premium Member

Goendi schreef: Tellen bussiness abbo's? Het mijnne is in gans Vlaanderen beschikbaar!
Ik had het eigenlijk over thuisgebruik.
Maargoed, discussie gesloten, VDSL hier.
AgentVortex
Plus Member
Plus Member

Met ne Mercedes kunde heeeeeel hard rijden :-D

VDSL2 on topic dus 8)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik zou het dan eerder vergelijken met een vliegtuig maar goed ;)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”