Connectieproblemen 089-zone?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Peterken
Premium Member
Premium Member

Heeft er nog iemand de laatste dagen regelmatig disconnects in (de buurt van) zone 089?
Laatst gewijzigd door Peterken 13 mei 2007, 17:09, in totaal 1 gewijzigd.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Hier geen problemen, zone 056
al 5 jaar geen probleem :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Peterken
Premium Member
Premium Member

Ik heb hier ook al zo'n 6j BGC/Skynet zonder problemen... tot nu dan. :?

Pfff, ze hebben mij van 4,6 op 2,2Mbit gezet omdat de noise margin te laag zou zijn geweest - ik zou het toch niet merken bij het surfen, hetgeen wel zo is! grrrrr

Nu heb ik echter voorheen nooit naar die waarde gekeken; dit zijn de huidige statistieken:
Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 18 / 36
Noise Margin (dB) up/down = 29 / 20

Is alleen/?vooral? de noise margin verantwoordelijk voor de snelheid?

Volgens de BGC helpdesk zou er iets aan mijn lijn zijn maar hier is niks gebeurd; kan de binnenbekabeling zo ineens problemen geven?
Alle tips MEER dan welkom waarvoor alvast bedankt!
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Gewoon belgacom bellen en zeggen dat je je 4,6mbit lijn terug wil :)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

2.2 is u bandbreedte. Applicaties zuipen die meestal niet geheel op. U noise margin is een waarde die de kwaliteit van de fysische laag deels weerspiegelt. Als deze plots verlaagd, zonder enige aanleiding, kan het kwasi enkel de afstand zijn. Lijkt me op zich merkwaardig als je er nooit eerder last van had, en dus is de oorzaak elders te zoeken. Elders betekend dan: de fysische laag. Defecte poort, water in kabel, defect op binneninstallatie (filter, bekabeling, vochtinsijpeling, ...). En ja, een defect op de binnenbekabeling kan net zoals een defect op de buitenbekabeling van de ene op de andere dag, elk probleem ontstaat meestal van de ene op de andere moment (zelden geleidelijk :p). Dat laatste is pure logica ;)

Welnu, wat te doen: modem aan eerste contactpunt bevestigen, alle apparatuur op andere contactpunten verwijderen, reservefilter bij de hand houden en terugbellen voor nieuwe meting. Indien de waarden reeds gewijzigd zijn bij de eerste meting, is de kans groot dat er probleem is op de binnenbekabeling. Indien niet, andere filter, nieuwe meting. Geen wijziging? Dan ligt de oorzaak mogelijk buiten. Let wel: dit is koffiedik kijken, het is lang niet zeker dat er een mankement buiten ligt omdat de kwaliteit verminderde. Enkel een technieker kan dit nagaan, met het risico dat hij alsnog een defect vaststelt aan de binnenbekabeling (en dan gaan er kosten mee gepaard). De kans is echter wel relatief klein dat in bovenvernoemd scenario de oorzaak binnen gaat liggen, als je hetgeen ik net vernoemde correct naziet.
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

hier geen problemen gehad. :-D :-)
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Vergeet niet ook een andere modem te proberen, het heeft de voorbije dagen een paar keer geonweerd.
Peterken
Premium Member
Premium Member

Ik heb echt de indruk dat die op de helpdesk
a) niet weten wat ze zeggen
of
b) zomaar iets zeggen
of
c) de gemakkelijkste oplossing kiezen om een call zo snel mogelijk op te lossen
of
d) a), b) en c) samen...

Dit zijn mijn huidige waarden:
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 18 / 36
Noise Margin (dB) up/down = 25 / 17

hetgeen zelfs slechter is dan met mijn 2,2 profiel en ik zit nu al verschillende dagen terug op 512/4640 zonder enig probleem - zoals dat altijd heeft gewerkt.
Begrijpe wie kan....
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

En nergens een kabelstoring? Die waarden fluctueren echt niet zonder reden... :)
Peterken
Premium Member
Premium Member

Tja, volgens hun lag het aan mijn binnenbekabeling maar ik zou eerder denken dat het bij hun ligt en dat die aan de telefoon er of niks van wist of dat niet wilde zeggen.

Omdat ik dacht dat het niks zou uitmaken bij het browsen, heb ik me laten wijsmaken dat ik er niks van zou merken om van 4,6 naar 2,2 te gaan.
Nougabolle ja!

Vroeger was de stabiliteit van hun netwerk en de service een meerwaarde maar dat is serieus aan het minderen heb ik de indruk...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Eh de bandbreedte heeft weinig effect op de snelheid waarmee je webpagina's binnentrekt... Tenzij je er 100 tegelijk ophaalt bvb. Dat is echt geen leugen :P En het kan best uwe binnenbekabeling zijn... Vraag me in feite ook af of je mijn vorige post gelezen hebt? Had daar een volledige uitleg gezet met wat je eens moest nakijken... Heb je dat ook gedaan? Want so far zie ik enkel geklaag van u, en weinig moeite om het euvel op te lossen...
Peterken
Premium Member
Premium Member

Jawel, ik heb zeker uw vorige post gelezen en omdat ik twijfelde aan de verklaring van de helpdesk - vooral omdat ik nooit problemen heb gehad, meteen op 4,6 ben gezet toen dat mogelijk werd, ...
Het feit dat ik nu met slechtere theoretische waarden terug zonder problemen op 4,6 zit, bevestigd volgens mij alleen maar mijn vermoedens.

Kijk, ik apprecieer TEN ZEERSTE de moeite die je doet om me te helpen, het is vooral omdat ik er twijfels bij had dat er hier binnen een probleem was dat ik niet verder zocht aan deze kant.

Wel, ik merk dat verschil aan snelheid toch wel. Niet bij alle sites maar toch.
Peterken
Premium Member
Premium Member

Intussen heb ik mijn modem zo'n 15m dichter bij het binnekomend punt geplaatst en heb dezelfde resultaten.
Hieruit zou ik bijna durven besluiten dat mijn binnenbekabeling in orde is en toen het probleem ook daar niet aan lag.

Dit maar ter info.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”