A2F 1Mbps Down

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Zo sinds vandaag op adsl2fit. Een goede 2 weken na mn aanvraag waarvan 4 dagen zonder internet(had vrijdag al sync op adsl2fit maar kon nog niet inloggen). De download lijkt op het moment traag te gaan op de speedtest iets van 1mbit/sec, de upload is wel normaal denk ik iets van een 400Kbits/sec. Nog mensen waar de download wat traag gaat op het moment of ligt het aan mij?
Modbreak:
The Oddity
Topic afgesplitst om niet te veel off-topic te gaan in de review.
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

probeer eens met een downloadmanager en/of op goede snelle sites als bv. belnet.be ?
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Blino,

als je aan de juiste snelheid synched, controleer dit even..(afh van welke modem je hebt. Info is in de fora te vinden), dan ligt het probleem vermoedelijk local bij u:

- mtu
- default receive window
- firewalls
- ...

Zie dit fora, lees enkele topic waarin sprake is van beperkte snelheid en je zal al het één en het ander kunnen testen.

Een downloadmanager vind ik nu niet bepaalde de ultieme test. Onze servers kunnen zeker de 4Mbps aan.. dus don't worry :). Test eens via ftp linux afhalen ofzo..of anders sycnh checken en local eens zien.
I love it when a plan comes together!
Fr3aK

Bij mij is het redelijk slecht gesteld denk ik :(
Line Attenuation is 43.5 dB
en Noise Margin 6 á 6.5 dB
Ik had ergens vernomen dat 6 het minimum was ?
Ik heb a2f 4mbits en op userbase haal ik maar 1600-2000mbps :(
Lig ik te ver van de centrale of zit ik nog op een oude dslam ?
Men DS Speed is 4096 en US Speed is 512.

Greetz
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Deze namiddag snelheid van 2.6mbits down volgens de speedtest, lager dan dat je zou moeten kunnen halen op 4mbits & ook lager dan wat ik bij skynet haalde maar kom zo slecht was dat nu niet. Deze avond gaat alles weer merkelijk trager en volgens de speedtest iets van een 1.5mbits. Zou dat nu kunnen liggen aan het feit dat een eicon ontworpen is om max tot 4mbits te gaan en nu met die 4mbits al problemen heeft? Ik gebruik de 1.4.1 drives van de belgacom site.
Bij skynet heb ik altijd een goede lijn gehad kan dat door het versteken dan ineens zo slecht zijn? Zijn er voor de eicon infeite manieren om de lijn uit te meten?
Mn upload is bij elke test ongeveer 410kbits geweest dus dat is dik in orde.

*edit* als ik zo ga kijken naar de laatste 40 testresultaten ben ik precies toch niet de enige met een lage snelheid down op het moment.
Laatst gewijzigd door Blino 25 sep 2003, 22:17, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
ghost-be
Belgacom
Belgacom
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2003, 14:23
Locatie: Deurne

Fr3ak

attentuatie van 43 db duid op een lijn afstand van +/- 3.5 à 4 Km, geeft normaal geen probleem op een lijn, probleem is wel ruis (noise) van 6 tot 6.5 dB je sync graakt niet boven de ruis van 6 dB, nu mijn ondevinding is dat in 90% van de gevallen het probleem bij de klant binnen is, slechte splitter, niet op elk stopcontact ( telefoon hé) een splitter, in het stopcontact bevind zich meestal een RC keten (condensator en weerstand) verwijder deze(geeft verzwakking) gebruik geen plat snoer, zeker niet opgerold (anders maak je een spoel) best UTP nog beter STP cat 5, als het mogelijk is koppel op de plaats waar de Tel lijn binnenkomt alles af en sluit daar je modem aan (zonder splitter) en doe terug een download test, is het daar goed, koppel je een stuk terug aan en doe op het einde van dit stuk terug een test, zo kun je het slecht gedeelte localiseren. Als het zou blijken dat het op de binnenkomende Tel kabel niet goed zou zijn neem contact op met je provider, zodat die iemand van ons kunnen langs sturen. hoop hier een paar vragen opgelost te hebben
A2F-Limburg

Dag Blino,
Zelfde ervaring hier. Sinds een dag of tien is het netwerk soms traag, soms zelfs onde de 1Mb. Daarvoor haalde ik meestal snelheden tussen de 2600 en 27++. Tijdens die extreme vertragingen heb ik ook gekeken naar de lijnkwaliteit, die was goed en niet afwijkend van toen de snelheid wel goed was. Snelheden hoger dan 2800 heb ik niet gezien, ik denk dat dit te maken heeft met het Belgacom netwerk dat toch een stukje gebruikt wordt, de modems staan wel ingesteld op 4096.
Tijdens de vertraging was de Attainable speed 6496 waaruit ik concludeerde dat de fout niet bij mij zat.
Locatie Limburg


Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 6976 kbit/sec
Attainable Atm rate : 6496 kbit/sec
Used line rate : 4496 kbit/sec
Fast used Atm rate : 4096 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 64
Noise Margin : 14 dB
Line attenuation : 44 dB
Output Power : 19 dBm

Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
Attainable line rate : 1120 kbit/sec
Attainable Atm rate : 1024 kbit/sec
Used line rate : 608 kbit/sec
Fast used Atm rate : 512 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 54
Noise Margin : 20 dB
Line attenuation : 17 dB
Output Power : 12 dBm
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik weet niet maar ik ga een wilde gok doen:

Zou het kunnen dat het uploadprobleem van A2F zich nu op de download gestort heeft?

Toen was synch in orde en lijntesten ook ok. Het lag gewoon aan het A2F netwerk.
A2F-Limburg, het zijn niet de modems die ingesteld staan, wel de dslams waarop je bent aangesloten. En het netwerk van BGC gebruikt wordt? Enkel de koperdraad :) Ligt niet aan het net van BGC volgens mij.

alle snelheden in de speedtest zien er lager uit..vandaar conclusie dat het een probleempje bij A2F is.. eens horen bij Nob ;-)
I love it when a plan comes together!
A2F-Limburg

Wat mij opvalt, behalve de A2F's die duidelijk boven de 4Mb zitten met hun 8MB aansluiting, dat je geen A2F's ziet met snelheden boven 2800.
Terwij de modems bij die gebruikers staan ingesteld op "Fast used Atm rate: 4096 kbit/sec".
Bij BGC gebruikers staat dit op "Fast used Atm rate: 3360 kbit/sec" waardoor de maximale snelheid na aftrek van de 15% overhead (gelezen op dit forum in een uitstekende posting) komt op 2856bps.
Dit komt ook overeen met de snelheid die A2F's maximaal krijgen. Dit zou 4096-15%= 3481 kunnen zijn.
Nou vind ik 2800 snel genoeg maar het blijft vreemd. Helaas weet ik niet hoe het netwerk is opgebouwd.
Of er naast de A2F DSLAM misschien modems worden gebruikt onder beheer van BGC die op 3360 staan ingesteld (gok).

Belangrijker is dat de snelheid weer goed wordt. Wanneer je de A2F testen in de "last 40" lijst bekijkt zie je dat naast een aantal lage snelheden er toch ook goede A2F snelheden instaan. Het lijkt een regionaal probleem te zijn. (voor zover je van die lijst uit kan gaan, er zullen ook testen tussen zitten met een slechte installatie of via een draadloos netwerkje of van metingen tijdens andere downloads die lage getallen geven)

Een stukje tekst in de ADSL2FIT review op deze site geeft informatie over welk deel BGC en welk deel A2F is. Ik begrijp ook daaruit dat mijn gok over modems niet juist is en dat het koperpaar bij 4Mb verbindingen direct in BGC DSLAM verdwijnt.
"ADSL2fit wordt aangeboden via 2 van bovenstaande systemen, enerzijds via BRUO en anderzijds via BROBA.
Al de 8Mbit/s abo's zijn BRUO-aansluitingen, dit wil dus zeggen dat de lijnen volledig unbundled zijn. Zowel het koperpaar als de DSLAM's zijn dan eigendom van de carrier. Alle 4Mbit/s abo's zijn BROBA2-aansluitingen, waarbij het koperpaar unbundled is of gehuurd wordt van Belgacom en er voor het DSL-gedeelte gebruik gemaakt wordt van het bestaande Belgacom ATM-netwerk. Dit heeft tot voordeel dat de hoge investeringskost wegvalt, maar heeft als nadeel dat Belgacom nog steeds een vinger in de pap heeft... "
Dus de 4Mb A2F aansluitingen in de gebieden waar geen 8Mb te krijgen is gaan over Belgacom DSLAM en ATM switches/lijnen
Modbreak:
The Oddity
Posts samengezet, als je een geregistreerd lid bent van het forum kan je je berichten bewerken. Dit maakt de topic duidelijker.
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Inderdaad... de plaatsen waar adsl2fit niet te verkrijgen is, daar wordt je aangesloten op een DSLAM van BGC. Als de mogelijkheid er is om je aan te sluiten op een DSLAM van Scarlet, dan wordt dit wel gedaan.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

A2F-Limburg,

Allereerst nogmaals: de modems worden niet ingesteld wel de kaarten op de dslams.
Het netwerk van BGC? Tuurlijk alle koperdraad is BGC en de centrale ook etc etc. Maar daar heeft dit probleem weinig mee te maken.
Er zal geen dslams zijn die op 3.3Mbps staat die een DSLAM van 4Mbps tegenwerkt.. dat is uitgesloten. Zo combinaties worden niet gemaakt.

In sommige gevallen zit je idd nog op een BGC dslam ipv 4Mbps op 3.3Mbps, om de simple reden dat de carrier daar nog geen dslam heeft.. dat wordt met der tijd opgelost. Het is dus enkel in dit geval dat BGC een vinger in de pap heeft ;-).

Volgens mij is het probleem zuiver iets gelijkaardigs aan het voorval met de lage upload. Synch van upload was goed, doch was snelheid miserabel.
Of het moet zijn dat A2F meer dan 15% overhead zou hebben, wat héél erg zou zijn.
I love it when a plan comes together!
Gast

kijk wat ik hier zojuist zag: http://www.th3s3us.be/stuff/a2f.JPG
zijn dit mensen met adsl2fit 4mbps en al op nieuwe dslams ofzo?

enlighten me plz :)
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Waarom een screenshot pakken van onze site als die data van onze site komt :lol:

Dat zijn vermoedelijk mensen met een 4Mbps abonnement. Want dat is hoger dan 3.3Mbits.

De 4Mbit's zijn van net4all
De 3.3Mbit's zijn van BGC.
I love it when a plan comes together!
Gast

The Oddity schreef:Waarom een screenshot pakken van onze site als die data van onze site komt :lol:

Dat zijn vermoedelijk mensen met een 4Mbps abonnement. Want dat is hoger dan 3.3Mbits.

De 4Mbit's zijn van net4all
De 3.3Mbit's zijn van BGC.
mja, die lijst is dyanmisch he :d
Ik wil ook op een dslam van Scarlet :D
Modbreak:
The Oddity
Roepen is voor niks nodig.
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ja, die lijst is dynamisch, maar wij kunnen meer zien in de dbase dan dat eh ;-). NuKeM beheerd die database.. dus wij hebben in principe toegang tot alle data.

Nu als jij op een scarlet dslam wil, dan moet je een 4Mbit/s of 8Mbit/s abonnement nemen bij Scarlet/Adsl2Fit/... en indien er in jouw regio coverage is van dergelijke dslam dan zal je op zo een aangesloten worden. Indien niet zet men je eerst op een BGC dslam met hogere upload en vanaf het moment dat er een scarlet dslam beschikbaar is.. wordt je overgeschakeld.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
ghost-be
Belgacom
Belgacom
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2003, 14:23
Locatie: Deurne

Wou toch nog even iets kwijt, het wil niet zeggen dat je op een DSLAM van BGC zit je niet een profiel van 4Mb kunt hebben, het gebeurt regelmatig dat OLO's = (provider's niet van skynet of BGC) kaarten huren op een DSLAM van BGC, de provider in dit geval scarlet, kan dan zelf bepalen welk profiel hij op de kaart programmeert, het kan tot 8Mb zijn. Het maakt dus eigenlijk voor de gebruiker niets uit of hij nu op een DSLAM van BGC zit of niet, het is alleen voor de provider interessant een DSLAM te plaatsen wanneer hij genoeg klanten heeft omdat hij dan goedkoper gesteld is dan wanneer hij die volledig zou huren bij BGC :twisted:
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ghost-be,

dat weten we dat het eigenlijk geen aparte dslams zijn maar kaarten.. maar makkelijkheidshalve.. doch eigenlijk foutief.. is dat gelijk duidelijker voor de mensen ;-).
I love it when a plan comes together!
Fr3aK

Zou ADSL2Fit vrijgeven of ze kaarten gaan of aan het plaatsen zijn in je buurt, en er eventueel een datum op plakken ?
Als ik het goed begrepen heb zit ik nu op een bgc kaart met 3300/512 en zou ik binnekort :!: op een scarlet kaart zitten met 4000/256 ?

Greetz
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Als je nu synched aan 3300/512 en je hebt Adsl2Fit, dan zit je in een zone waar nog geen kaarten van net4all aanwezig zijn. Dan verhogen ze via BGC manueel de upload om u toch al te kunnen aansluiten... en dan later te migreren.
Indien je nu een speciaal bgc abo hebt.. mja, dan is dat iets anders eh :).

Of ze die info gaan vrijgeven? Ik denk het niet. Het is trouwens A2F niet die die migraties doet eh.. Belgacom geeft dat zeker niet vrij. En of net4all dat gaat vrijgeven?? denk het niet. Volgens mij ga je moeten afwachten. Je zal hoogstens een richtlijn krijgen à la: 'najaar 2003' :).

Trouwens verschil tss 4Mbit/s en 3.3Mbit/s is niet zo véél, ik zou liever doe 3360/512 houden, hogere upload :p
Je kan het altijd eens proberen, maar ik denk van niet.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

The Oddity schreef:Als je nu synched aan 3300/512 en je hebt Adsl2Fit, dan zit je in een zone waar nog geen kaarten van net4all aanwezig zijn.
Even voor de duidelijkheid (want hier wordt regelmatig een fout op gemaakt), Net4all heeft zelf GEEN kaarten.
Het is momenteel hoofdzakelijk Belgacom of Scarlet...
Dat dacht ik toch...
NuKeM
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Sorry NuKeM, foutje :oops:

Mja, de ene keer wordt scarlet gezegd de andere keer het netwerk van net4all.. om de duur slaat ge effe door eh :)
I love it when a plan comes together!
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Goh goh, als je zo naar de laatste 40 results kijkt van de speedtest gaat A2F er nog op achteruit, nog geen 1mbits meer. Heb al willen merken dat dit verergerd naar de avond toe, 's morgens/'s middags gaat het nog maar 's avonds wordt het erg.
Ze hadden op hun nieuwe site toch misschien ook een "status van het netwerk" mogen toevoegen. :-)
stijn..

je moet er rekening met houden dat dus die lage resultaten bekomen worden doordat velen tegelijk downloaden terwijl ze die speedtest doen. Vandaar dat je ook aan zulke getallen komt.
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Mja ik had daarstraks ook zo'n resultaat en ik was niets aan het doen voor de rest. Het is trouwens nu al een week dat de resultaten een pak lager liggen bij zo goed als alle testen van A2F, die zijn nu toch niet allemaal uitgevoerd door mensen dien aan het downen waren. :-)
Gast

Blino denk eraan dat het netwerk nog altijd van bgc is als je iemand ziet van rond de 2800kbps down. Dus ligt het niet aan a2f, denk ik toch :)

Ik heb a2f maar zit nog altijd op een broba aansluiting omdat ik in zo'n boeregat woon waar nog geen a2f kaart in de dichtsbijzijnde centrale steekt :(

Greetz
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Jaja ok, en met die 2800kbps zou ik ook meer dan content zijn , die 2600kbps die ik soms haal is al genoeg voor maar soms haal ik net als vele anderen geen 1000kbps meer.
Sync je nu op 4mbits of 3.3 als ge nog op belgacom kaarten zit? Ik sync aan 4.
Gast

Er staat sync 4096/512 maar je zit eigenlijk aan 3360/512

Greetz
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Euh, als er staat dat je synched aan 4096 dan synch je ook aan 4096 en is dat niet 3.3Mbps.

Het is of 4 of 3.3. Maar het is niet zo dat er staat X en dat je eigenlijk maar Y hebt.

Ik ga ervan uit dat er toch een regionaal/nationaal probleem is met A2F,zoals ze voor de upload gekend hebben, want alle snelheden van A2F zijn redelijk gedaald.

Je moet ook rekeken dat alle zware downloaders naar A2F gaan.. dit brengt heavy traffic mee (zoals we voorspeld hebben, in den beginne) en als dat netwerk op een bepaald moment het niet meer aan kan.. mja, dan gaat ge slow speeds krijgen.

Klein dingetje, het zal zeker niet aan BGC liggen, want hun netwerk is wel ietsje groter dan dat van A2F ;-). En dat zij profielen gebruiken van 3.3 heeft hier niks mee te zien. Die bgc-profiles werken A2F niet tegen ;-).
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik weet nog niet zo zeker dat het aan A2F ligt.
Als we eens goed de laatste 40 in het oog houden dan zien we af en toe iemand met toch een normale snelheid en zie we ook dat de 8Mbit/s gebruikers percies geen last hebben van problemen (die halen nog altijd erg hoge snelheden)...
De mensen met 8Mbit/s zitten op Scarlet DSLAM's , het is dus verleidelijk te denken dat alle andere resultaten die goed zijn misschien ook van mensen komen die op een scarlet lijn zitten... misschien ligt het probleem dus wel bij BGC en niet bij A2F aangezien die raar genoeg zonder probleem 6000-7000kbit/s kunnen geven terwijl anderen amper 1Mbit krijgen...
Het is en blijft een raadsel en we moeten nu nog gokken naar het waarom. Hopelijk is het snel opgelost ;)
NuKeM
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik hoop het ook, heb reeds 2 mails gestuurd aan de support desk van ADSL2FIT met testresultaten van verschillende modems + logs, maar nog steeds geen antwoord.... :( Ook heb ik vernomen dat diegene die ons voordien steeds vriendelijk van antwoord was, niet meer bij ADSL2FIT werkt ...

Anyway, mijn probleem is net hetzelfde als alle andere A2F'ers op 4Mbit. Ik haal NOOIT meer dan 2800kbps en geregeld is de snelheid zeeeer fluctueren van 800kbit tot 2500kbit. Het rare is dat deze fluctuaties nooit de upload snelheid affecteren, deze blijft constant ~410kbps bij mij ...

Grtz Siske
Gast

ze hebben me verteld dat het aan scarlet lag, ze zijn het netwerk aan het uitbreiden
Vd

Ik ondervind hier ook de laatste week enorm vertragingen.
Vandaag geraak ik zelf niet boven de 450Kbps anders rond de 2200Kbps.
Soms ook dat ik niet kan browsen. Hopelijk word dit hier snel opgelost. Anders ben ik een zéér tevreden klant. (Nu al 2 maand)
sparkiii

:cry: Ik snap er niets meer van hier... Belgacom deed lastig maar daar haalde ik snelheden van tussen de 300 - 340 kbyte/sec en nu... Adsl2Fit sinds vrijdag is mmm momenteel nog geen telefoonlijn waardig. Morgen ga ik bellen en wil ik een serieuze uitleg hiervoor of anders zal dit niet lang duren! Wanneer ik de upload test is deze wel normaal wat in mijn geval wil zeggen max 3-25 kbyte down en 30-40 kbyte up... Dit was niet wat ik in gedachte had voor mijn overstap naar adsl2fit. Ik voel me 'bedrogen'.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Sparkii ...

Ik snap je reactie, en begrijp je volkomen, heb ook net ADSL2FIT (na 3 maanden wachttijd notabene, vanwege "problemen" ... ) nu heb ik het eindelijk en heb ik slechts 1 week aan een redelijke snelheid kunnen surfen (2600kbit) en nu al 2 weken aan 400-1000kbit ...

Maar ... de aanhouder wint zegt men hé ... kijk nog even de kat uit de boom ... scarlet is geen klein netwerk, dus men zal dit uiteindelijk wel oplossen, en dan heb je een goede snelheid zonder limieten, en dat is het wachten toch wel waard vind ik ...

MVG,

Siske

Le savant sauvage :p
sparkiii

:-( Ik heb adsl2fit genomen vanwege de review die hier online staat... Ik heb hiervoor een goede verbinding laten varen (skynet) om dat ik hun gedoe kotsbeu was. Maandag krijgt Adsl2Fit een telefoon van mij. Ik heb testen gedaan met de cisco router hier, met een usb modem etc allemaal zeggen ze op een 512 Kbyte / 4 MBit te zitten en dan is het minste dat ik toch verwacht 100 Kbyte/sec en niet wat ik nu te zien krijg. Momenteel moet ik zelf tot 3 min wachten om deze pagina van het forum te kunnen opladen... :x

Wie had gedacht dat ik nog aan Skynet ging denken in termen van "Ze waren toch nog zo slecht niet..." :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Zeg mensen leer is lezen... Scarlet netwerk heeft problemen... die geraken wel opgelost en dan zal de snelheid heel wat beter zijn.

Unilimited voor 35 euro/maand is dat het wachten niet waard?

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nob, hebt gij dat probleem ook van die lage snelheid?
NuKeM
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Wel, het is trager dan anders (ik zit nu rond de 150 KB/sec), maar surfen blijft heel comfortabel gaan... dus het zullen echt wel tijdelijke problemen zijn.

greetz,

Nob
sparkiii

Ik heb deze morgen Adsl2Fit even aan de lijn gehad om de situatie uit te leggen en kreeg ook te horen dat ze idd op het netwerk aan het upgraden/werken zijn, maar dat mijn pings enzo normaal zouden moeten zijn. Ik heb een paar testen gedaan naar Yahoo en Belnet, maar kreeg time-outs met als resultaat een verlies van 5% a 10%. Ze gingen dit eerst van daar even nakijken en indien nodig een technieker van Belgacom sturen om het verder na te kijken. Ze wisten me ook nog te vertellen dat het mogelijk was dat Belgacom de lijnen 'fout' hadden geconfig'd en dat dit de laatste tijd wel meer voorkwam. Dit kan natuurlijk verklaren waarom ik 512 Kbit upload heb ipv 256 Kbit. Anyway ze waren vriendelijk (zoals altijd) en probeerden toch duidelijk informatie te geven dus geef ik ze nog even 'tijd' om orde op zaken te stellen ;-) :thumbs:
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Hehe,

Sparkiii, zelf zit ik ook op die 512kbit en dat is idd te wijten aan een "verkeerde" config, maar heeft niks te maken met die ping resultaten hoor. Op sommige tijdstippen heb ik ook time-outs. Niet constant, maar toch wel verschillende keren per dag. Vooral 's avonds, en dan merk ik het toch wel aan m'n surfsnelheid, want dan gaat zelfs dat niet meer comfortabel. Op de "goede" tijdstippen haal ik maximaal 120/130 kb/sec.

MVG,

Siske

PS: Ik heb ze ook gebeld, maar net zoals jij krijg ik slechts een antwoord dat men bezig is met upgrades. We zullen maar wachten zekers ...
Gesloten

Terug naar “ADSL2FIT”