Portmapping Wireless router(topcom)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Pedro44
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

The Oddity schreef:Geen enkel probleem. Laat ons weten hoe het afloopt en aarzel niet om hier vraagjes te stellen eh :) Bevindingen omtrent een router zijn steeds welkom voor ons en de andere gebruikers ;-)

Veel suc6
Ik heb me een wireless adsl modem/router(webr@cer 1004) van topcom aangeschaft. Op een twee drie was het gefixt om en via ethernet, en draadloos op het net te raken.
Het enige probleem die ik heb, is dat ik niet goed weet hoe ik mijn ftp server terug draaiende moet krijgen, alsook om mijn iis server terug toegankelijk te maken. Een email naar topcom leverde geen oplossing voor mijn probleem(ke).Alle hulp is uitermate welkom, en zal worden gehonoreerd met een luide dank u wel...;)
Modbreak:
The Oddity
Topic afgesplitst, had buiten het merk niks te maken met voorgaande topic.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

je moet eens zoeken in de handleidign achter poortmapping

voor iis moet je poort 80 doormappen en voor ftp poort 21
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heb eens naar de online handleiding gezocht van die topcom. En daar staat niet zoveel over in over portmapping. Eigenlijk enkel hoe een inet connectie te maken en ze te delen.

Ik zou eens zoeken in het controle paneel van je router, normaal moet je daar wel settings voor kunnen instellen. Post anders eens een screenshot, dan kunnen we misschien verder helpen, moest je de port mapping niet vinden.
I love it when a plan comes together!
Pedro44
Starter Plus
Starter Plus

Met de hulp die ik hier kreeg ben ik uit de probs geraakt, het had inderdaad te maken met de poorten die ik in de configuratie van de router/modem moet vrijgeven. Nu loop alles dus gesmeerd ;)
Zoals beloofd een luide DANK U WEL voor de snelle en doeltreffende hulp!!
gsx300

Onder welk menu staat dat dan in die topcom router?
Heb een topcom explorer870+
Zou ook enkele poorten willen openen.
Maar ken er niks van.
Bedankt.

mvg Xavier.
Pedro44
Starter Plus
Starter Plus

gsx300 schreef:Onder welk menu staat dat dan in die topcom router?
Heb een topcom explorer870+
Zou ook enkele poorten willen openen.
Maar ken er niks van.
Bedankt.

mvg Xavier.
In het menu moet je naar virtual servers gaan, en daar kun je al de poorten opengooien die je maar wilt :wink:
Gast

voor ftp moet je zowel poort 21 als poort 20 forwarden naar het adres van je server
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”