Datalimiet!

Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Beste mede userbase gebruikers


Volgens de website van RealDSL hebben ze nu toch een datalimiet?

Weet iemand hier iets meer over? Want ze hebben toch altijd zitten te prediken dat een goede gebruiker minstens 100Gb moest kunnen downloaden!?

Ik wou zelf ook RealDSL nemen, ik denk dat ik het nu nog zal doen. Maar vind het wel vreemd dat ze ineens een datalimiet doorvoeren...

Ik vind persoonlijk dat ze de aansluitkosten dan wel mogen laten vallen... Want ik kan me voorstellen dat veel gebruikers die 121€ veel vinden om alleen aangesloten te zijn op het ADSL netwerk...

Verder zijn er ook enkele nieuwe abonementen bijgekomen. Een starter (welke starter betaald er 121€ voor de aansluiting) en een office plus.

Ik hoop dat iemand iets meer weet over deze aanpassing.

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Als je 100gb wil dan zijn er andere providers waar je op dit mom GEEN aansluitkosten moet betalen.
Dommel bvb en daar heb je voor 52.95.€ 100gb
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

Geldt dit ook voor de bestaande klanten? Mij hebben ze er alleszins niet van op de hoogte gebracht. Indien dit zo is neem ik aan dat dit een geldige reden is om het contract op te zeggen.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Eigenlijk was dit wel te verwachten.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

wtf..? Het is te hopen van niet want anders hebben al die oude klanten voor niks zitten wachten op het nieuwe netwerk!
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Ik meen me nog heel goed te herinneren dat ze niet zover in het verleden nog vertelden dat ze nooit een datalimiet zouden invoeren. Geloofwaardigheid lijkt me nu echt wel ver onder 0 als je 't mij vraagt.
Laatst gewijzigd door UB_removed1963 23 maa 2006, 22:54, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

http://www.realdsl.be/broadband.php

Idd hun starter pakket heeft een schamele 20 gig. 0.20 per extra gig'je

De volumeblokken zijn wel stukken goedkoper dan TN/BC. Maar het is wel zoals je zegt instapkosten van 120 euro heeft niemand daar nog voor over vrees ik.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ANARCHY92 schreef:Beste mede userbase gebruikers


Volgens de website van RealDSL hebben ze nu toch een datalimiet?

Weet iemand hier iets meer over? Want ze hebben toch altijd zitten te prediken dat een goede gebruiker minstens 100Gb moest kunnen downloaden!?

Ik wou zelf ook RealDSL nemen, ik denk dat ik het nu nog zal doen. Maar vind het wel vreemd dat ze ineens een datalimiet doorvoeren...
kunde is zeggen waar ge da gezien hebt ? (bronvermelding)
want da contrasteert dan wel neig met dit ...
RDSL Faq schreef: 8. Hoeveel mag ik downloaden ? Wat houdt deze Fair Use Policy (FUP) in ?
Je mag downloaden zoveel je wil zolang het onder 'normaal surfgedrag' valt. Wij vinden dat een Geek die veel films kijkt toch minstens een 100 gig mag downloaden. Zolang het 'fair use' is, hebben wij er geen enkel probleem mee.

9. Weten jullie zeker dat het ongelimiteerde volume blijft in de toekomst of is dit maar een trukje om mensen te lokken om dan over te schak elen op gelimiteerd volume (zoals de grote providers hebben gedaan)?
Wij hebben ENKEL maar zware gebruikers die ontzettend veel 'leechen', tot meer dan honderde gigs per maand... als we plotseling een limiet zouden durven inbouwen zijn we al onze klanten kwijt. Dat zou een zeer onverstandige beslissing zijn en heel onze investering zou dan waardeloos worden.
... dat er nog altijd staat

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Robbe schreef:kunde is zeggen waar ge da gezien hebt ?
http://www.realdsl.be/broadband.php
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Robbe schreef:kunde is zeggen waar ge da gezien hebt ? (bronvermelding)
want da contrasteert dan wel neig met dit ...
http://www.realdsl.be/broadband.php

ik vermoed als je abo jaar om is dat je dan deze "nieuwe voorwaarden" krijgt :d
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

sailormars2k schreef:
Robbe schreef:kunde is zeggen waar ge da gezien hebt ?
http://www.realdsl.be/broadband.php
Khad het ook juist gezien ...
Block schreef:http://www.realdsl.be/broadband.php

Idd hun starter pakket heeft een schamele 20 gig. 0.20 per extra gig'je

De volumeblokken zijn wel stukken goedkoper dan TN/BC. Maar het is wel zoals je zegt instapkosten van 120 euro heeft niemand daar nog voor over vrees ik.
via Block zijn post, is idd wel :P

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

Dat ze die faq daar gewoon op laten staan! Je moet die nu eens doorlezen, lachen gewoon. "Als we nu een limiet toepassen zijn we al onze klanten kwijt..." :lol:

Ze beseffen het dan toch! :lol: :lol: :lol:
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

flakey schreef:"Als we nu een limiet toepassen zijn we al onze klanten kwijt..." :lol:
Dat zal in ieder geval niet lang meer duren lijkt me :roll:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Wie geen fixed IP nodig heeft kan toch beter naar EDPNet of Dommel gaan nu lijkt me. Veel betrouwbaarder en qua kost niet veel verschil of zelfs goedkoper.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

triestig, heeeeel triestig
hopelijk is dit tijdelijk en alleen om nieuwe klanten af te schrikken, anders is het ALWEER een stap achteruit voor de belgische breedband
Koyan
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 1 keer

Ai ai ai. Heb zelf eigenlijk totaal geen klachten over de geleverde service tot nu toe (behalve dan hun administratieve geklungel de eerste paar maanden). Over een tweetal maanden ben ik een jaar klant, en kan ik dus per maand opzeggen. (Ik heb voor de zekerheid nu wel snel nog een afdruk van hun algemene voorwaarden gemaakt.) Als de limiet effectief ook voor bestaande klanten gaat gelden, zal ik er idd ook rap weg zijn. Spijtig. Heel spijtig.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Vele probeerden en vele faalden.

Spijtig genoeg is het hier niet anders :|
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Met dank aan TN solutions en BGC, ze zullen er wel voor zorgen dat zulke initiatieven ( wat een standaard is in bijna gans europa) bij voorbaat mislukken , en zo hun monopolie positie vrijwaren , zodat we hier nooit realistishe abbo's gaan zien ,. R.I.P realdsl .
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb hier ook alleszins een kopietje van de FAQ (je weet maar nooit of de ombudsdienst telecom hier nog iets mee is moesten ze ook de limiet invoeren voor bestaanden klanten). Ik was aan het twijfelen of ik na het eerste jaar zou overstappen naar EDPnet of nog even wachten tot de bouw klaar is en daar EDPnet nemen. Dit vergemakkelijkt mijn keuze wel opeens :lol:
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

ze hadden op z'n minst de eerst zin van hun homepage kunnen veranderen :roll:


Ben je het ook beu iedere maand op smallband gesmeten te worden omdat je jouw veel te kleine downloadlimiet hebt overschreden?
Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 maa 2004, 10:28

En heeft ook al iemand gezien dat ze nu hun abbo's op 4Mbit downstream gaan verkopen ?
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Terro schreef:En heeft ook al iemand gezien dat ze nu hun abbo's op 4Mbit downstream gaan verkopen ?
nope nog niet, men gebruikt de DSLAMS van belgacom op 3Mbit
4Mbit zal nog wel even duren
dooly
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2005, 13:34

Op hun website staan de Basic & GeekDSL nu wel met een limiet en aan een een 4mbit synchro:

http://www.realdsl.be/broadband.php
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 771
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben blij dat ik er op tijd ben vertrokken.
Dat ze dit nu aanpassen exact een jaar na het begin van hun aanbod zal wel niet toevallig zijn.
Spijtig voor diegene die er nog klant zijn. Maar buiten diegene die een vast ip nodig hebben denk ik niet dat het er binnenkort nog veel zullen zijn.
dooly
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2005, 13:34

9. Weten jullie zeker dat het ongelimiteerde volume blijft in de toekomst of is dit maar een trukje om mensen te lokken om dan over te schak elen op gelimiteerd volume (zoals de grote providers hebben gedaan)?

Wij hebben ENKEL maar zware gebruikers die ontzettend veel 'leechen', tot meer dan honderde gigs per maand... als we plotseling een limiet zouden durven inbouwen zijn we al onze klanten kwijt. Dat zou een zeer onverstandige beslissing zijn en heel onze investering zou dan waardeloos worden.

:-D
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

hilarisch
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

prodata schreef:nope nog niet, men gebruikt de DSLAMS van belgacom op 3Mbit
4Mbit zal nog wel even duren
Ik heb begrepen dat de 3.3 samenhing met TelenetS.
In het 'nieuwe netwerk' werken de dslams met een 4Mbit profiel (ook Broba II).
Ik hoorde ook dat de eerste gebruikers daarvan gisteren operationeel geworden zijn.
Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 maa 2004, 10:28

prodata schreef:
Terro schreef:En heeft ook al iemand gezien dat ze nu hun abbo's op 4Mbit downstream gaan verkopen ?
nope nog niet, men gebruikt de DSLAMS van belgacom op 3Mbit
4Mbit zal nog wel even duren
Het staat toch zo op hun site nu zelle ...
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Was eigenlijk een beetje te verwachten. Als nieuw bedrijf kan je gewoon in belgie niet limietloos beginnen. En zeker niet grootgebruikers als enigste doelgroep. Dat kost je meer geld dan het opbrengt.
Je moet doen zoals EDPnet of Dommel, een abonnement uitbrengen dat voordelig voor de kleine als zowel middelgrote gebruiker is. Die kleine gebruikers zijn blij dat ze goedkoop snel internet hebben, en belasten zowat het netwerk niet. En de middelgrote kunnen er dan nog gemakkelijk bij zonder alles teveel te verzieken.
In belgie kun je gewoon niet limietloos beginnen. Punt uit. Alleen grote providers (belgacom, telenet, scarlet, tele2) kunnen zich daar aan wagen.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

ok ik loop achter idd, 4mbit

@ r2504

Zo zie je maar dat realdsl toch wel degelijk aan het uitbouwen is en dat alle beloften stilletjes aan waar worden.

+

er is een abbo bij gekomen

wat een prijs !!!!!!!!!!!!
Koyan
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 1 keer

prodata schreef:ok ik loop achter idd, 4mbit

@ r2504

Zo zie je maar dat realdsl toch wel degelijk aan het uitbouwen is en dat alle beloften stilletjes aan waar worden.

+

er is een abbo bij gekomen

wat een prijs !!!!!!!!!!!!
Eum, Prodata, ...

Ik ben RealDSL ook altijd het voordeel van de twijfel blijven geven, en werd ook een beetje moe van r2504's constante kritiek, maar komaan zeg, heb je het onderwerp van deze thread nog niet gezien? Over beloften houden gesproken...
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

prodata schreef:er is een abbo bij gekomen

wat een prijs !!!!!!!!!!!!
Gij hebt aandelen van Realroot zeker? :-D
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 maa 2004, 20:02

Koyan schreef:
prodata schreef:ok ik loop achter idd, 4mbit

@ r2504

Zo zie je maar dat realdsl toch wel degelijk aan het uitbouwen is en dat alle beloften stilletjes aan waar worden.

+

er is een abbo bij gekomen

wat een prijs !!!!!!!!!!!!
Eum, Prodata, ...

Ik ben RealDSL ook altijd het voordeel van de twijfel blijven geven, en werd ook een beetje moe van r2504's constante kritiek, maar komaan zeg, heb je het onderwerp van deze thread nog niet gezien? Over beloften houden gesproken...

Inderdaad. r2504 zal kunnen beamen dat dit doet denken (willen of niet) aan een beruchte voorganger. Ik hoop nog steeds voor hun huidige klanten dat het zo een gang niet zal gaan hoor, was daar vroeger zelf het slachtoffer van. Trouwens die hele faq komt niet echt professionieel over imho, heb dat altijd gevonden.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

prodata schreef:Zo zie je maar dat realdsl toch wel degelijk aan het uitbouwen is en dat alle beloften stilletjes aan waar worden.
En de belofte van FUP dan? Ook ik heb realDSL steeds het voordeel van de twijfel gegeven, maar nu blijkt steeds meer dat ze hun beloftes niet kunnen houden (en daar kan ik niet tegen)...
Waar zijn de medewerkers van RDSL trouwens? In vraag 21 van hun FAQ verwijzen ze naar dit forum, maar de klanten worden hier aan hun lot overgelaten...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

komaan mensen FUP = 100GB / maand (met uitzondering enkelingen)
Nu 100GB / maand
veel verschil merk ik niet.
En voor de meerprijs moet je het echt niet doen want 0.20€ per gig is niet veel he.
En als daarmee de stabiliteit omhoog gaat EN er 4Mbit is dan heb ik daar geen probleem mee.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

prodata schreef:komaan mensen FUP = 100GB / maand (met uitzondering enkelingen)
Nu 100GB / maand
veel verschil merk ik niet.
En voor de meerprijs moet je het echt niet doen want 0.20€ per gig is niet veel he.
En als daarmee de stabiliteit omhoog gaat EN er 4Mbit is dan heb ik daar geen probleem mee.
Helemaal mee eens.
En de maatregel zal niet voor niets ingevoerd zijn, vermoedelijk gaat een aantal gebruikers regelmatig fors over die fup heen.
Wil je 100GB extra: dan betaal je 20Euro extra.
Dan ben je nog goedkoper uit dan bij welke provider ook voor 200GB en een 4Mb/s abo.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

prodata schreef:komaan mensen FUP = 100GB / maand (met uitzondering enkelingen)
Nu 100GB / maand
veel verschil merk ik niet.
En voor de meerprijs moet je het echt niet doen want 0.20€ per gig is niet veel he.
En als daarmee de stabiliteit omhoog gaat EN er 4Mbit is dan heb ik daar geen probleem mee.
FUP moet je nooit extra betalen ook niet als je 101 gig download limiet wel.. dat is een serieus verschil, toch in mijn ogen. Bij mij gaat het niet over het feit dat het goedkoop is ik denk alleen maar aan hun faq..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

prodata schreef:@ r2504

Zo zie je maar dat realdsl toch wel degelijk aan het uitbouwen is en dat alle beloften stilletjes aan waar worden.
Ik zie niets... buiten een beperking van de beloftes op hun website... maar het zijn nog steeds beloftes. Wanneer iedereen hier constant 300 KB/s (en da's zeker niet overdreven voor een 3.3 Mbit profiel, laat staan een 4 Mbit) heeft kunnen we nog eens praten.

De datalimieten vind ik wel een stap in de goede richting en toont aan dat RealDSL eindelijk beseft dat hun strategie gewoon niet werkt en absurd was (ze hadden beter moeten weten). Of deze beslissing nog op tijd komt zal de toekomst uitwijzen.

Tenzij je een fixed IP nodig hebt (en zelfs dan nog) blijft RealDSL een minderwaardig alternatief in vergelijking met EDPnet en eventueel Dommel. Van zodra iedereen constant die 300 KB/s heeft (en dan hebben we het nog niet over de service) KAN het verhaal er anders worden uitzien... maar zover zijn we duidelijk nog niet.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

FUP = ik gebruik wat ik nodig heb, zolang het redelijk blijft.

Feit is dat ik met mijn basic abo steeds (ver) onder de 100GB blijf, maar als ik het eens nodig heb, wil ik dat wel kunnen gebruiken (zonder meerkost). Indien ik hiervoor dien te betalen is het geen FUP meer...

De stabiliteit had al meer dan een maand geleden in orde moeten zijn. Ik ben een heel geduldige mens, en heb lang aan het zijlijntje toegekeken naar de discussies tussen prodata en r2504, maar r2504 lijkt steeds meer gelijk te krijgen.
In augustus is er een gebruiker minder, weer wat meer stabiliteit op het RDSL netwerk :twisted:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Een troost:
RDSL is zo traag met z'n administratie dat het voorlopig niet van doorbelasting zal komen ;) .
Maar ik denk dat op deze manier ze wel een wapen in de hand hebben om data-extremisten in toom te houden.
Bij grote overschrijdingen loont het dan nog een faktuurtje met de hand te tikken :)
Een zelfde systeem werkt bij evonet al jaren.
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”