Het grote Homeconnect topic deel 2
Serieus? Dan snap ik niet hoe ze in "eer & geweten" Homeconnect kunnen aanbieden met een snelheid van 12 mbps. Of zal belgacom dit in de nabije toekomst veralgemenen en/of zitten ze achter? Enig idee of Gent in aanmerking komt?gr4vity schreef:kleine notice: niet iedereen zal gebruik kunnen maken van 12Mbit, dit is afhankelijk van of je centrale uitgerust is met ADSL2+ (wat in hééééél weinig centrales het geval is. Je mag trouwens ook maar 1,2KM van de centrale zitten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 17 keer
euh lees de kleine lettertjes is?Jehryn schreef:Serieus? Dan snap ik niet hoe ze in "eer & geweten" Homeconnect kunnen aanbieden met een snelheid van 12 mbps. Of zal belgacom dit in de nabije toekomst veralgemenen en/of zitten ze achter? Enig idee of Gent in aanmerking komt?gr4vity schreef:kleine notice: niet iedereen zal gebruik kunnen maken van 12Mbit, dit is afhankelijk van of je centrale uitgerust is met ADSL2+ (wat in hééééél weinig centrales het geval is. Je mag trouwens ook maar 1,2KM van de centrale zitten.
overal waar belgacom adsl2+ kan leveren kun je max 12mbits krijgen.
(als er geen dommel apparatuur is.)
De voorwaarden dat Belgacom dat aansluit is dat je korter als 1,2km woont
als je verder als dat woont is het 9mbits... (afhankelijk van hoe ver etc..)
en gent is groot hé. zijn verschillende centrales... bel naar belgacom en vraag of het mogelijk is belgacomtv te krijgen...en daarna de afstand tot de centrale.
( 1 ) de voorgestelde snelheden zijn theoretisch maximaal haalbare snelheden in ideale omstandigheden. de effectieve snelheid zal veel afhangen van de kwaliteit van de gebruikte modem, splitter, binnenbekabeling en de afstand tot de dichtsbijzijnde wijkcentrale. om te weten hoever u verwijderd bent van de lokale wijkcentrale kan u best een check uitvoeren op basis van uw telefoonnummer en adres bovenaan deze pagina.
De lettertjes...Ik zie hier niet staan dat 12mbps alleen mogelijk indien de wijkcentrale uitgerust is met ADSL2. Afstand en bekabeling enzo hebben natuurlijk een groot effect, daarom wil ik het juist weten.
De lettertjes...Ik zie hier niet staan dat 12mbps alleen mogelijk indien de wijkcentrale uitgerust is met ADSL2. Afstand en bekabeling enzo hebben natuurlijk een groot effect, daarom wil ik het juist weten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
En dan eindelijk een reply van een maandenlang open/closed ticketjekaise1 schreef:zucht, sorry, maar dit is mijn simpele vraag aan hen, komt er bij hun aaangekondigde VDLS2 abbo (speedconnect genaamd) en tel pack of niet, nu heb nu NOG eens HEEL duidelijk in het ticket terug gereplyed, hopelijk snap je me nu ook, simpel noghtans
Voor de duidelijkheid Speedconnectabbo = via VDSL2
Code: Selecteer alles
indien dit speedpack momenteel niet beschikbaar is op uw locatie kan u vanaf september opteren voor een van onze nieuwe vdsl2 gebaseerde speedconnect accounts, deze accounts zullen dezelfde snelheid hebben als netconnect met speedpack (12mbit/sec) maar zullen in een groter geografisch gebied beschikbaar zijn. meer info hierover zal u binnenkort terug kunnen vinden via onze website.

Dus gasten, denk dat vdsl2 abbo's van Dommel nog niet voor direct zullen zijn

Code: Selecteer alles
Geachte,
Hierover is momenteel nog geen informatie beschikbaar.
Alvast bedankt voor uw begrip.
> Nog even voor de duidelijkheid,het gaat hier niet over
> een speedpack maar over het speedconnectabbo dat jullie
> gingen lanceren in september via VDSL2 dus...
>
> vriendelijke groeten,
hmmm...
Ze hebben hun dslcheck aangepast ofzo precies.
Vroeger stond er vanaf 31/12 is het mogelijk om Homeconnect ADSL2+ te krijgen (dus Cityconnect netwerk) & Cityconnect zelf.
nu staat er:
momenteel is er nog geen exacte timing voor de beschikbaarheid van onze andere xdsl-producten op uw locatie.
Dit was in Limburg. Nog mensen waar deze check is veranderd?
Ze hebben hun dslcheck aangepast ofzo precies.
Vroeger stond er vanaf 31/12 is het mogelijk om Homeconnect ADSL2+ te krijgen (dus Cityconnect netwerk) & Cityconnect zelf.
nu staat er:
momenteel is er nog geen exacte timing voor de beschikbaarheid van onze andere xdsl-producten op uw locatie.
Dit was in Limburg. Nog mensen waar deze check is veranderd?
Waar haalt belgacom eigenlijk het lef vandaan om dit zomaar te beslissen. Ik zit op 1,9 km en kan dus perfect 12Mbit krijgen.gr4vity schreef:kleine notice: niet iedereen zal gebruik kunnen maken van 12Mbit, dit is afhankelijk van of je centrale uitgerust is met ADSL2+ (wat in hééééél weinig centrales het geval is. Je mag trouwens ook maar 1,2KM van de centrale zitten.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Omdat mensen anders constant klagen en om compensatie gaan vragen als ze de beloofde snelheid niet halen of erger nog, als ze verbrekingen krijgen.Jimmypop schreef:Waar haalt belgacom eigenlijk het lef vandaan om dit zomaar te beslissen. Ik zit op 1,9 km en kan dus perfect 12Mbit krijgen.gr4vity schreef:kleine notice: niet iedereen zal gebruik kunnen maken van 12Mbit, dit is afhankelijk van of je centrale uitgerust is met ADSL2+ (wat in hééééél weinig centrales het geval is. Je mag trouwens ook maar 1,2KM van de centrale zitten.
Ze zijn daar gewoon streng in zodat je een kwalitatief goede lijn krijgt.
Ik weet van bij KPN in Holland ook dat ze iemand verder dan ongeveer 5 kilometer van de centrale echt niet toelaten. Dat is gewoon onbegonnen werk.
Jammer hier in Belgie dat enkel Telenet dan een alternatief is, woekerprijzen en belachelijke datalimieten.
- regeri
- Pro Member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
- Locatie: Riemst
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Inderdaad hier ook niks meer te bekennen van Cityconnect
op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:
- adsl netconnect start: downloadsnelheid tot 2.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec
- adsl netconnect lite: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect plus: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 320 kbit/sec
- adsl netconnect pro: downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec en upload maximaal aan 512 kbit/sec
op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:
- adsl homeconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec + telefonie
momenteel is er nog geen exacte timing voor de beschikbaarheid van onze andere xdsl-producten op uw locatie.
om uw aanvraag te starten klikt u in de productpagina van de verbinding op het winkelkarretje
Nu gaan ze het helemaal maken,eerst zeggen dit jaar nog in heel Limburg en nu niks meer hierover te lezen.

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:
- adsl netconnect start: downloadsnelheid tot 2.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec
- adsl netconnect lite: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect plus: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 320 kbit/sec
- adsl netconnect pro: downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec en upload maximaal aan 512 kbit/sec
op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:
- adsl homeconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec + telefonie
momenteel is er nog geen exacte timing voor de beschikbaarheid van onze andere xdsl-producten op uw locatie.
om uw aanvraag te starten klikt u in de productpagina van de verbinding op het winkelkarretje
Nu gaan ze het helemaal maken,eerst zeggen dit jaar nog in heel Limburg en nu niks meer hierover te lezen.



Live life to the Max
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Maar er is een mogelijk alternatief nl vdsl2, hier beschikbaar HD 2 tv maar, momenteel enkel te verkrijgen met Belgacom tv, komt er dan toch een mogelijke alternatieve provider via vdsl2 (dommel bv , speedconnect remember vanaf september...) gaat dat ook woekerprijzen zijn zenne als ge je analoge telefoon lijn er bij moet nemen, enige verschil is dat telenet zijn shake turboNet XL/tel nog goedkoper zal zijn dan mijn gedacht...macamba schreef:
Jammer hier in Belgie dat enkel Telenet dan een alternatief is, woekerprijzen en belachelijke datalimieten.
Wil je speed als sukkelaar ver van een centrale, ga je diep in je portemanee moeten grijpen...enfin peperduur zowel via kabel/koper en over de datalimieten is de max nog bij Belgacom 60 gig en dan nog geen nachtsurfen dat zijn belachelijke datalimieten voor zo'n prijs, telenet turboNet XL telt toch al 100/200 gig bij nachtsurfen wat ze wat minder belachelijk maken hé

Een kwalitatief goede lijn kunnen ze er dus vele geven (nl via vdsl2)
Ik zit nog in de activeringsfase, het laatste was ik gedaan heb is zondagavond het homeconnect contract ondertekend terug gefaxt.
Gisteren is er een technieker langs geweest om een aansluitpunt te installeren, de meneer -die zich onder BGC aanmeldde maar toch voor Dommel werkt- zei dat de modem al mocht worden aangesloten.
Ik moet echter nog de bevestigings(activatie?) brief ontvangen via de post, ik kan mij wel al in loggen via CRM en daar staat het volgende :


Kan ik al proberen de modem aan te sluiten?
Of is de brief noodzakelijk om de activatie af te ronden via de homeconnect software?
Gisteren is er een technieker langs geweest om een aansluitpunt te installeren, de meneer -die zich onder BGC aanmeldde maar toch voor Dommel werkt- zei dat de modem al mocht worden aangesloten.
Ik moet echter nog de bevestigings(activatie?) brief ontvangen via de post, ik kan mij wel al in loggen via CRM en daar staat het volgende :


Kan ik al proberen de modem aan te sluiten?
Of is de brief noodzakelijk om de activatie af te ronden via de homeconnect software?
Die brief is noodzakelijk, en je mag je modem ook niet aansluiten vooralleer de software er om vraagt.logion schreef:Kan ik al proberen de modem aan te sluiten?
Of is de brief noodzakelijk om de activatie af te ronden via de homeconnect software?
Dus nog even geduld hebben, je brief zal wel onderweg zijn
Vandaag is de activatiebrief van dommel toegekomen!
Ik heb dus de installatie afgerond en de modem geinstalleerd via de homelink software.
Na een uurtje te hebben gewacht had ik nog altijd geen connectie met het internet.
Ik heb foto's gemaakt van mijn aansluitingen achteraan de modem en een filmpje van de ledjes.
Ledjes : POWER ledje brandt, ADSL flikkert met een constant(uniform) interval (denk ik), LAN1 brandt en WLAN brandt.
Aansluitingen :


Van (links)onder naar boven : stroomadapter, LAN, ADSL, telefoon.
ADSL kabel gaat van modem naar een full rate splitter welke afgelopen donderdag is geïnstalleerd door een BGC technieker. (filmpje met aansluitingen en op het eind de splitter)
In de dommel activatiebrief staat 06/11/2008 als activatiedatum, dus ik neem aan dat m'n lijn al actief is.
Dan heb ik ook nog een foto genomen van de internetinstellingen uit de admin webinterface van de router : (print screen was niet mogelijk)

Het is duidelijk dat de dommel homelink software de nodige instellingen naar de router heeft 'gepusht' maar dat de modem geen ADSL verbinding kan maken.(bemerk de dsltemp9@schedom)
Waarom de modem geen verbinding kan maken weet ik echter niet, geen signaal op de lijn? Geen sync?
Heeft de BGC technieker eventueel het verkeerde koperpaar aangesloten? Kan ik adhv. een multimeter controleren of er een signaal op de lijn zit?(heeft een lijn met een signaal een hoger elektrisch potentiaal dan een lijn zonder lijn?)
Of moet ik misschien gewoon nog een dagje wachten?
Alvast bedankt
Ik heb dus de installatie afgerond en de modem geinstalleerd via de homelink software.
Na een uurtje te hebben gewacht had ik nog altijd geen connectie met het internet.
Ik heb foto's gemaakt van mijn aansluitingen achteraan de modem en een filmpje van de ledjes.
Ledjes : POWER ledje brandt, ADSL flikkert met een constant(uniform) interval (denk ik), LAN1 brandt en WLAN brandt.
Aansluitingen :


Van (links)onder naar boven : stroomadapter, LAN, ADSL, telefoon.
ADSL kabel gaat van modem naar een full rate splitter welke afgelopen donderdag is geïnstalleerd door een BGC technieker. (filmpje met aansluitingen en op het eind de splitter)
In de dommel activatiebrief staat 06/11/2008 als activatiedatum, dus ik neem aan dat m'n lijn al actief is.
Dan heb ik ook nog een foto genomen van de internetinstellingen uit de admin webinterface van de router : (print screen was niet mogelijk)

Het is duidelijk dat de dommel homelink software de nodige instellingen naar de router heeft 'gepusht' maar dat de modem geen ADSL verbinding kan maken.(bemerk de dsltemp9@schedom)
Waarom de modem geen verbinding kan maken weet ik echter niet, geen signaal op de lijn? Geen sync?
Heeft de BGC technieker eventueel het verkeerde koperpaar aangesloten? Kan ik adhv. een multimeter controleren of er een signaal op de lijn zit?(heeft een lijn met een signaal een hoger elektrisch potentiaal dan een lijn zonder lijn?)
Of moet ik misschien gewoon nog een dagje wachten?
Alvast bedankt
Wat is de datum die op de brief staat?
Edit:Nvm dat te snel gepost. Internet moet je quasi onmiddelijk hebben ongeacht of het temp gebruikt of niet. Wat je kan proberen is je vaste instellingen in je router zetten. Dit zijn mijn instellingen...
http://ziosproject.com/NJ/instellingen.PNG
Edit:Nvm dat te snel gepost. Internet moet je quasi onmiddelijk hebben ongeacht of het temp gebruikt of niet. Wat je kan proberen is je vaste instellingen in je router zetten. Dit zijn mijn instellingen...
http://ziosproject.com/NJ/instellingen.PNG
Laatst gewijzigd door broli 10 nov 2008, 20:10, in totaal 1 gewijzigd.
Er staat maar 1 datum op denk ik :
"Uw telefoonaansluiting wordt geactiveerd op het nummer 09xxxxxx en dit op 06/11/2008. Op die dag zal er gratis een technicus bij u thuis langskomen om een aansluitpunt te plaatsen, zorg dus dat er zeker iemand aanwezig is!
Gelieve op deze datum, na 18.00u, uw homelink software opnieuw op te starten op uw computer en volgende activatiecode in te geven: ..."
Dit is de enigste datum die in in de activatiebrief vindt.
Als je wilt scan ik hem even in.
Aangezien ik vandaag de brief heb ontvangen zal die vrijdag of donderdag verstuurd zijn.
Maar voor die technieker afspraak had dommel mij woensdag reeds gebeld en de technicus is dus effectief langs geweest donderdag.
"Uw telefoonaansluiting wordt geactiveerd op het nummer 09xxxxxx en dit op 06/11/2008. Op die dag zal er gratis een technicus bij u thuis langskomen om een aansluitpunt te plaatsen, zorg dus dat er zeker iemand aanwezig is!
Gelieve op deze datum, na 18.00u, uw homelink software opnieuw op te starten op uw computer en volgende activatiecode in te geven: ..."
Dit is de enigste datum die in in de activatiebrief vindt.
Als je wilt scan ik hem even in.
Aangezien ik vandaag de brief heb ontvangen zal die vrijdag of donderdag verstuurd zijn.
Maar voor die technieker afspraak had dommel mij woensdag reeds gebeld en de technicus is dus effectief langs geweest donderdag.
Ik heb de zelfde instellingen hoor denk ik, er staat trouwens geen .be bij m'n username.broli schreef:Wat is de datum die op de brief staat?
Edit:Nvm dat te snel gepost. Internet moet je quasi onmiddelijk hebben ongeacht of het temp gebruikt of niet. Wat je kan proberen is je vaste instellingen in je router zetten. Dit zijn mijn instellingen...
http://ziosproject.com/NJ/instellingen.PNG
Zie ook volgende 2 foto's van m'n internet instellingen :



Het is al zo ingesteld denk ik.(ik zit nu ook niet in het huis waar die modem staat)broli schreef:Nee je hoeft het niet in te scannen. Verander de instellingen in de modem zoals men screenshot.
In ergste geval is adsl niet actief.
edit : er zit wel een verschil van 42 op de MTU zie ik, 1450 vs 1492
kan dit eens proberen aan te passen.
edit²: activatiebrief
Een MTU van 1450 moet ook perfect werken, dus daar gaat het niet aan liggen. Sinds het installatie nieuw is neem ik aan dat je maar 1 koperaar hebt. Bij mij was het probleem dat ik 2 koperaars had en adsl stond op maar 1. Dus opgelost door bedrading the switchen in belgacom doos.
Edit: Awel wat ik met men vorige post bedoelde is je news login en pass gebruiken in je modem, omdat die ook je adsl login gegevens zijn. Alleen moet je de .be laten wegvallen in je modem.
Edit: Awel wat ik met men vorige post bedoelde is je news login en pass gebruiken in je modem, omdat die ook je adsl login gegevens zijn. Alleen moet je de .be laten wegvallen in je modem.
Ok zojuist even telefonisch de aanpassingen doorgegeven, username & wachtwoord veranderd naar die van de newsserver.
Komt neer op
username: dsl*****@schedom(niet dsltemp9 hier)
wachtwoord: g******(hoofdletter gevoelig doorgegeven)
Er staan geen o en 0'en in die ik kon verwisselen.
Het ADSL lampje flikkert nog altijd, en ik ben er tamelijk zeker van dat de username/wachtwoord correct ingegeven zijn.
In de handleiding staat op blz 28 wat dit wil zeggen als het ADSK ledje flikkert.
Zie het filmpje uit m'n beginpost voor het flikkeren van het ledje, flikert het snel of flikkert het regelmatig?
Ik vrees regelmatig & dit wil zeggen dat er geen ADSL kabel is aangesloten, maar er zit wel een ADSL kabel vanachter die naar de full rate splitter gaat van BGC.
Is er dan geen ADSL signaal actief op m'n lijn? Nogmaals weet iemand of ik dit zelf kan controleren adhv. een multimeter ofzo?
Komt neer op
username: dsl*****@schedom(niet dsltemp9 hier)
wachtwoord: g******(hoofdletter gevoelig doorgegeven)
Er staan geen o en 0'en in die ik kon verwisselen.
Het ADSL lampje flikkert nog altijd, en ik ben er tamelijk zeker van dat de username/wachtwoord correct ingegeven zijn.
In de handleiding staat op blz 28 wat dit wil zeggen als het ADSK ledje flikkert.
Zie het filmpje uit m'n beginpost voor het flikkeren van het ledje, flikert het snel of flikkert het regelmatig?
Ik vrees regelmatig & dit wil zeggen dat er geen ADSL kabel is aangesloten, maar er zit wel een ADSL kabel vanachter die naar de full rate splitter gaat van BGC.
Is er dan geen ADSL signaal actief op m'n lijn? Nogmaals weet iemand of ik dit zelf kan controleren adhv. een multimeter ofzo?
Dit wil zeggen dat je geen sync hebt. Het lampje moet constant branden.logion schreef:Het ADSL lampje flikkert nog altijd,
Bel hen op, laat ze een lijntest doen. Als je geen sync hebt, wordt het of een lager profiel of een tech. Heb het ook voorgehad toen ik nog skynet had.
@ logion
Als je flikkerend lampje hebt, is het ofwel da tje geen sync hebt, ofwel dat je niet aan koperdraad van belgacom verbonden bent.. Als je van telenet komt, kan het zijn dat ze het doorgeknipt hebben terwijl ze kwamen installeren..
Als je flikkerend lampje hebt, is het ofwel da tje geen sync hebt, ofwel dat je niet aan koperdraad van belgacom verbonden bent.. Als je van telenet komt, kan het zijn dat ze het doorgeknipt hebben terwijl ze kwamen installeren..

Er was vroeger telenet inderdaad, maar ik zeg het die installateur zou dat toch moeten opgemerkt hebben plus het lijkt alsof het aansluitpunt staat daar waar de kabels onmiddellijk binnen komen.
Nu goed ik zal sebiet eens het voltage proberen uitmeten en wat experimenteren.
Nu goed ik zal sebiet eens het voltage proberen uitmeten en wat experimenteren.
Belgacom technicus had dus het verkeerde koperpaar aangesloten in het aansluitpunt, hij had de groene en de rode kabel gekozen en ik heb eens de gele/witte geprobeerd en nu werkt het wel
(zouden ze da express doen bij BGC?)

Zit dus nog op ADSL1, al heb ik wel (zeer) goeie waarden :
Ruismarge: 29.1 dB (downstream) / 23 dB (upstream)
Lijndemping: 17.3 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
9mbit zeker mogelijk, ik denk zelfs dat 12mbit mogelijk is.
Hiervoor bel ik best eens naar Dommel, of worden HC gebruikers nog niet op ADSL2+ gezet?
Hoe zit dat nu met VoIP, normaal binnen de 3uur maar ik heb wel het ADSL username/wachtwoord veranderd op aanraden van broli.
Wordt het VOIP account dan nog gepusht naar de mijn router of niet?(het wachtwoord van de webinterface is nog altijd admin)


Alvast bedankt voor de hulp UB
edit: ik geraak wel niet ingelogd in de homelink software


Zit dus nog op ADSL1, al heb ik wel (zeer) goeie waarden :
Ruismarge: 29.1 dB (downstream) / 23 dB (upstream)
Lijndemping: 17.3 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
9mbit zeker mogelijk, ik denk zelfs dat 12mbit mogelijk is.
Hiervoor bel ik best eens naar Dommel, of worden HC gebruikers nog niet op ADSL2+ gezet?
Hoe zit dat nu met VoIP, normaal binnen de 3uur maar ik heb wel het ADSL username/wachtwoord veranderd op aanraden van broli.
Wordt het VOIP account dan nog gepusht naar de mijn router of niet?(het wachtwoord van de webinterface is nog altijd admin)


Alvast bedankt voor de hulp UB

edit: ik geraak wel niet ingelogd in de homelink software
@logion
Goh het veranderd eigenlijk echt niets of je dat nu zelf intypt die internet login gegevens.. Uiteindelijk surfte ik aan dezelfde snelheid met de temporary account en eens ze de juiste instellingen gepusht hebben, dan krijg je zowel je echt internet account als voip.. Daarna raad ik je ten zeerste aan om bij geavanceerde instellingen, toest, dan configuratie opslaan.. Zo moet je de volgende keer geen half jaar wachten eer ze de gegevens pushen.
Goh het veranderd eigenlijk echt niets of je dat nu zelf intypt die internet login gegevens.. Uiteindelijk surfte ik aan dezelfde snelheid met de temporary account en eens ze de juiste instellingen gepusht hebben, dan krijg je zowel je echt internet account als voip.. Daarna raad ik je ten zeerste aan om bij geavanceerde instellingen, toest, dan configuratie opslaan.. Zo moet je de volgende keer geen half jaar wachten eer ze de gegevens pushen.

Juist voor ik daarnet vertrok brandde het lichtje van VOIP, telefoon werkt dus ondertussen.
Opgebeld worden door proximus gaat zelfs ook al, het is wel een nieuw nummer.
Niets dan lof voor Dommel hier en hopelijk blijft dat zo in de komende maanden
Opgebeld worden door proximus gaat zelfs ook al, het is wel een nieuw nummer.
Niets dan lof voor Dommel hier en hopelijk blijft dat zo in de komende maanden

Daarnet gebeld naar de helpdesk, nu duurde het even tot ik binnen was.(1-2uur ofzo) Blijkbaar pakken ze daar het vaakst op tegen de middag

Mens wist mij te vertellen dat ik hds.dat & hdf.dat moest verwijderen uit de dommel map. Heb dat gedaan en nu werkt de software.
Dit staat dus fout op de eerste pagina hier! Soms kan het wel helpen om .dat files te verwijderen.
Spijtig genoeg is de centrale in kwestie wel niet ADSL2+ compatibel volgens de helpdesk, wat ik raar vind.(mss schakelt dommel geen HC klanten meer over op ADSL2+ omdat ze dan 50euro een BGC moet betalen?)
Zal mss nog eens naar BGC zelf bellen om het uit te vissen.
Tot dusver ik ook, of alles stabiel blijft lopen wordt nog afwachten.[/b]_rEuTeL_ schreef: ik moet zeggen dat ik ook heel tevreden ben over homeconnect, alles blijft stabiel lopen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Nog enig zicht op voortgang bij overzetten naar ADSL2+?
Ik zit nog steeds op 4.6 Mbps. Mijn schoonbroer zit op dezelfde centrale maar heeft pas later zijn aansluiting gehad en die zit op ADSL2+ met 9 Mbps
Ik zit nog steeds op 4.6 Mbps. Mijn schoonbroer zit op dezelfde centrale maar heeft pas later zijn aansluiting gehad en die zit op ADSL2+ met 9 Mbps
MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
-
- Premium Member
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Erembodegem
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 15 keer
Ze zeiden dat van de snelheidsverhoging van Homeconnect ook.. en ge ziet waar we nu al staan. 2 keer nergens. Ik hoop maar dat ze volgend jaar de verhoging doen, of anders mag telenet hier weer gehangen worden.broli schreef:Lol, voor eind deze jaar zou normaal gezien cityconnect netwerk bijna in alle grote steden beschikbaar zijn. Tot nu toe nogabollen.
Liever wat blokjes kopen of een turbonet xl shake (ietsje meer betalen) dan zo'n kloteservice. Bij telenet werd je tenminste geholpen, ook al ging het soms niet zo snel.
To download or not to download, that's the question.
nja, na hun lange uitspraak van voor eind 2008 heeft heel (of toch bena) limburg Cityconnect, wat ze nu toch precies hebben opgegeven,
heb ik ook niet zoveel vertrouwen meer in de eventuele snelheidsverhoging....
heb ik ook niet zoveel vertrouwen meer in de eventuele snelheidsverhoging....
Ik probeer te registreren met de dommel homelink maar in stap 7 (waar je gewoon je huisnummer moet geven, bus,appartement of verdieping) en ik klik dan volgende krijg ik een foutmelding invalidargument= waarde van 0 is niet geldig voor index parameter index.
nog iemand deze foutmelding gehad?
nog iemand deze foutmelding gehad?
Ik had juist het zelfde, volgens een medewerker van Dommel gebeurt er op na stap 7 een soort van lijncheck en dat zou nie werken.
Wat je moet doet is telefonisch activeren(heb ik ook gedaan), bellen naar 0800/40527(gratis) tijdens de werkuren en zorgen dat ge uw activatiecode bij de hand hebt.
Wat je moet doet is telefonisch activeren(heb ik ook gedaan), bellen naar 0800/40527(gratis) tijdens de werkuren en zorgen dat ge uw activatiecode bij de hand hebt.