Ik heb ingeschreven !

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... en een meer praktijk gerichte test (torrent) geeft me toch een echte snelheid van rond de 395 K/sec, tegenover 115 K/sec op Always More.

De vraag gaat zijn, kan Tele2/Versatel zijn lijnen onder deze omstandigheden stabiel houden als het aantal gebruikers omhoog gaat ? Ik heb nog nooit problemen gehad met Versatel, ik hoop dat dit niet gaat veranderen in de nabije toekomst.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

torrent-test : nu max 150 K/sec, tegenover 110 K/sec op Always More.
Maar meestal haal ik die 150 niet.
Aan de afstand tot de centrale kan het niet liggen want mijn buren die op skynet zitten halen makkelijk 350 K/sec.
Misschien komt het doordat ik zelf een kabeltje heb getrokken tot boven. Nu je, dat moeten ze maar nakijken. Er wordt gratis 30 m kabel gelegd.
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

een torrent is sowieso een érg slechte test om snelheid te meten.
gewoon wat downloaden van belnet's ftp..
eventueel de standaard speedtestjes die je vind hier en daar (en dan zeker geen speedtest van buiten europa gebruiken).

kaween schreef:De vraag gaat zijn, kan Tele2/Versatel zijn lijnen onder deze omstandigheden stabiel houden als het aantal gebruikers omhoog gaat ? Ik heb nog nooit problemen gehad met Versatel, ik hoop dat dit niet gaat veranderen in de nabije toekomst.
Ik hoop dat dat gaat lukken. Dan MOET realdsl wel gaan investeren en kwaliteit gaan leveren willen ze klanten houden. Dat zou betekenen dat er 2 FUP/unlimited providers zijn. Twee providers met een betere dienst moeten toch klanten kunnen wegsnoepen bij de grote 2, dewelke dan ook actie zullen moeten gaan ondernemen.
Zou de Belgische breedbandmarkt dan eindelijk gaan openbreken? Ik hoop het!
ruben
Pro Member
Pro Member

poohbeer schreef:een torrent is sowieso een érg slechte test om snelheid te meten.
gewoon wat downloaden van belnet's ftp..
eventueel de standaard speedtestjes die je vind hier en daar (en dan zeker geen speedtest van buiten europa gebruiken).

kaween schreef:De vraag gaat zijn, kan Tele2/Versatel zijn lijnen onder deze omstandigheden stabiel houden als het aantal gebruikers omhoog gaat ? Ik heb nog nooit problemen gehad met Versatel, ik hoop dat dit niet gaat veranderen in de nabije toekomst.
Ik hoop dat dat gaat lukken. Dan MOET realdsl wel gaan investeren en kwaliteit gaan leveren willen ze klanten houden. Dat zou betekenen dat er 2 FUP/unlimited providers zijn. Twee providers met een betere dienst moeten toch klanten kunnen wegsnoepen bij de grote 2, dewelke dan ook actie zullen moeten gaan ondernemen.
Zou de Belgische breedbandmarkt dan eindelijk gaan openbreken? Ik hoop het!
een vraag die ik me de laatste tijd ook stel ; ik vermoed van wel
waarom ?
-na realdsl nu versatel/tele2 ook met een fup abonnement , maar dan wel een BEKENDE provider (voor het grote publiek)
-edpnet en scarlet kondigen opeens (nog niet publiek , maar zie elders dit forum voor de topics) aan dat ze adsl2 gaan leveren , waarschijnlijk met een hogere downloadlimiet / fup
-de grootste actie tegen limieten ooit op poten gezet door alle ontevreden users over hun datalimiet te laten verzamelen op www.geendatalimiet.be ; eindelijk eens fatsoenlijk georganiseerd en met toch al heel wat acties (mails naar providers , zelfs een overheidsexpert die ze op dit probleem hebben gezet :!: )

kortom , ik heb zo het gevoel dat er een hele markt gaat openbarsten en ga dus zeker het nog even blijven volgen tot de aankondingen er zijn ivm adsl2 bij scarlet en edpnet...met een 8mbit down / 1mbit up abonnement voor 50€ met fup zou ik wel zien zitten , vraagt blijft dan aangezien ik in een kleine gemeente woon wanneer dit beschikbaar gaat zijn :roll: anders misschien toch nog maar een jaartje naar versatel/tele2 of gewoon blijven doordownloaden op een andere plaats met een versatel always more abonnement :wink:

ik blijf in ieder geval de ontwikkelingen iedere dag op de voet volgen...
misschien nog kleine bemerking hierbij , zou het niet verstandig zijn om hierover een nieuw topic te openen met de laatste bevindingen en ontwikkelingen ? zo vervuilen we dit topic met gebruikerservaringen over het nieuw 4mbit fup abonnement van versatel/tele2 niet...
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben dus van vandaag aangesloten op TELE2 ALL IN.
Een zeer vriendelijke installateur heeft er hier wel 2 uur over gedaan, maar alles werkt (desktop, laptop en telefoon), maar .... een afschuwelijke downloadsnelheid. blijft rond de 7 a 800 KBIT/S.
De technieker heeft dan de modem rechtstreeks aan de binnekomende lijn gehangen : conclusie : met de binneninstallatie is niets verkeerd. Zou een probleem zijn met de Belgacom lijn.
Dan maar naar de technische dienst van Versatel gebeld. 30 minuten gewacht en niemand aan de lijn gekomen.
Dan de klantendienst van TELE2 zelf gebeld : daar had in na 7 minuten iemand aan de lijn. Die wist me te zeggen dat de snelheid in de loop van de week geleidelijk zou worden opgevoerd (?).
Wees hem er op dat er mensen waren die van Versatel Always More komen reeds snelheden van 3500 kbits halen (hier op het forum gelezen). Zei me : er is mij gezegd dat in de loop van de week alles in orde komt.
Dus installetie : OK
vriendelijkheid en behulpzaamheid installateur : meer dan OK
Snelheid : beneden alle peil.
Ben benieuwd wat er in de loop van de week gebeurd. Hou jullie op de hoogte.

Heb volgend schrijven naar klantendienst Versatel gericht. Ben benieuwd of ze antwoorden :

Beste,
Vandaag is men mijn "ALL IN" komen installeren. Alles werkt maar tegen een afschuwelijk lage snelheid (down 7 a 800 KBIT/S). Dit is minder snel dan mijn ALWAYS MORE.
Aan mijn binneninstallatie kan het niet liggen, want de installateur heeft de modem als test aangesloten op de inleiding dus zonder binneninstallatie. Aan de PC kan het ook niet liggen want zowel op mijn desktop als mijn laptop haal ik dezelfde snelheid.
De afstand tot de centrale kan ook niet de reden zijn want mijn buren (weliswaar bij SKYNET) halen respectivelijk 3350 en 3500 KBIT/S bij dezelfde speedtest.
Ik ben overschakeld gelokt door de hogere snelheid, maar die krijg ik niet.
Wat gaat u daar aan doen ?
Ik heb uw technische dienst telefonisch willen bereiken op 02/608 0 100 maar 35 minuten gewacht en geen antwoord.
U zult ook wel begrijpen dat ik niet de volle pot kan betalen voor een dienstverlening die ik niet krijg.
GRAAG ZO SNEL MOGELIJK EEN REACTIE !!
MVG
Zal uiteraard op diverse fora het vervolg van deze story publiceren (zowel positief als negatief). Hoop echter dat u waar maakt wat u belooft.
filipi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

dietervanb schreef:Ik ben dus van vandaag aangesloten op TELE2 ALL IN.
Proficiat!

de snelheid volgt nog zeer waarschijnlijk...

Weet je of die installateur z'n vorige aansluitingen van vandaag de 4Mbps haalden?
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Neen, het was zijn allereerste installatie :-D
echt waar !
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Keep us posted!
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

dieter, je belde toch niet tijdens het weekend naar de technische dienst? Had ik dit weekend ook geprobeerd.. krijg je bericht van al onze medewerkers zijn bezet maar das flauwe kul natuurlijk. Diene tech dienst is gesloten in het weekend.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

dietervanb schreef:Ik ben dus van vandaag aangesloten op TELE2 ALL IN.
Dieter, hoe zit dat nu met die Tele2 box.

Heb je daar zelf full access (veranderen settings, firewall, ...) op?

Is het een standaard firmware, of specifiek voor Tele2 - en in dat geval: zijn er beperkingen ingebouwd (bv. aantal aan te sluiten pc's in wired LAN, wireless LAN, aantal pc op internet, ...)

Enig idee vanaf wanneer je begint te betalen? Ik zie net in "mijntele2" dat mijn Tele2 Allin zou geactiveerd worden op 16/12, maar heb naar de versatel helpdesk gebeld en de persoon (die geen te snuggere indruk gaf - een indruk is een indruk) zei dat dit wellicht enkel administratief, en niet technisch was; dat er normaal meer tijd over gaat (6-8w) en dat er nog testen zouden moeten gebeuren, en dat de technieker nog moest komen. Op de vraag "wanneer ik zou beginnen betalen" was het antwoord: "wanneer de technieker is geweest".

But honestly, I'll just take that as another opinion...

Iemand een idee over wanneer de factuur begint te lopen?

--F
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Even een update ...
Snelheid nog altijd even slecht !
De box is een Thomson Speedtouch 716i
Wordt geleverd met tele2 soft, maar niets houd je tegen op een andere firmware te downloaden.
Heb idd in het weekend proberen te bellen.
Maandagavond terug gebeld. Nu wel ene Wim van de technische dienst aan de lijn gekregen (na 20 min). Maar die ging zelf niets doen. Heeft een ticket gemaakt en ze zouden er in de loop van de week naar kijken.
Speedtest vandaag (maandag) : 988 down 141 up. TE LAAG !!

Daar ik met hun "free time" toch na 17u gratis bel, dinsdagavond terugbellen. Ik wil waar voor mijn geld !
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 15 keer

Mij hebben ze nog steeds niet gecontacteerd ... wordt wel eens stilletjes aan tijd, want ik heb me in het eerste uur toen de website online kwam, ingeschreven! Nu zie ik al verschillende posts dat er al verschillende mensen aangesloten zijn :???:

Enfin, ik ben hier ook eens benieuwd naar de speeds ... maar aangezien ik nu in Gent zit vrees ik dat het snel(ler) overbelast zal zijn!
Hornet
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb gisteren telefoon gekregen en de aansluiting zou zijn voor den 22 sten december om 07.00h s'morgens (zelf voorgesteld!)
snelheid op always more nu ongeveer 1.3, nochtans staat hij bij mij ook al op 4.0 :?
Geef Buzze!!!
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Ik begin eerlijk gezegd al spijt te krijgen.
Snelheid is nog altijd gelijk aan always more, en vandaag is de connectie zelfs 5 keer weggevallen. Nu vroeger kon je gewoon de verbinding herstarten, maar nu zit er niets anders op dan te rebooten.

ALs ik kijk bij mij netwerkconnecties zie ik dat het een LAN-verbinding is, en die staat op actief, maar buiten af en toe een bitje gebeurd er niets.

Technische dienst wist me enkel te zeggen dat "ze" met mijn probleem bezig waren. Op de vraag wie "ze" waren kon men mij alleen "de techniekers" antwoorden.

Geef hen nog tot vrijdag. ANders volgt er een aangetkende ingebrekestelling. Ik betaal niet voor een service die ik niet krijg.
Krusty
Member
Member

dietervanb schreef:Ik begin eerlijk gezegd al spijt te krijgen.
Snelheid is nog altijd gelijk aan always more, en vandaag is de connectie zelfs 5 keer weggevallen. Nu vroeger kon je gewoon de verbinding herstarten, maar nu zit er niets anders op dan te rebooten.

ALs ik kijk bij mij netwerkconnecties zie ik dat het een LAN-verbinding is, en die staat op actief, maar buiten af en toe een bitje gebeurd er niets.

Technische dienst wist me enkel te zeggen dat "ze" met mijn probleem bezig waren. Op de vraag wie "ze" waren kon men mij alleen "de techniekers" antwoorden.

Geef hen nog tot vrijdag. ANders volgt er een aangetkende ingebrekestelling. Ik betaal niet voor een service die ik niet krijg.
Gezellig, we gaan dus allemaal spijt krijgen! :p Waar ligt die centrale eigelijk?
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 15 keer

Wel als dit bij mij ook het geval zou zijn, vraag ik aan die installateur dat ie op papier zet dat de snelheid ondermaats is, want anders lig je voor je't weet 3 weken nr de helpdesk te mailen/bellen en krijg je na afloop een mail : "er werd geen probleem vastgesteld, dossier afgesloten"

't Is maar dat je weet hoe je ze moet bespelen :wink:
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

spacekiek schreef:Wel als dit bij mij ook het geval zou zijn, vraag ik aan die installateur dat ie op papier zet dat de snelheid ondermaats is, want anders lig je voor je't weet 3 weken nr de helpdesk te mailen/bellen en krijg je na afloop een mail : "er werd geen probleem vastgesteld, dossier afgesloten"

't Is maar dat je weet hoe je ze moet bespelen :wink:
Ben ook niet van de domste hoor : op het servicerapport staat letterlijk : "surfsnelheid nok, ook niet als het op inleiding wordt aangesloten zonder binneninstallatie"

Maar dan nog. ALs je de technische dienst belt krijg je geen technieker aan de lijn, maar gewoon een telefonist die "het zal doorgeven".

Surfsnelheid vandaag nog altijd even laag ..... Gelukkig valt de verbinding geen 7 keer weg zoals gisteren.
HANs
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Begin me stillaan zorgen te maken over Tele2. Als je kijkt naar de grafieken in ISP monitor blijkt dat het vanaf 11/12 alleen maar bergaf gaat met de snelheid.

Zijn er hier anderen die reeds aangesloten zijn op de All in One en die wel goeie snelheden halen?

http://www.ispmonitor.be/meteo/report.p ... iption=129
Ekjaker
Starter
Starter

HANs schreef:Begin me stillaan zorgen te maken over Tele2. Als je kijkt naar de grafieken in ISP monitor blijkt dat het vanaf 11/12 alleen maar bergaf gaat met de snelheid.

Zijn er hier anderen die reeds aangesloten zijn op de All in One en die wel goeie snelheden halen?

http://www.ispmonitor.be/meteo/report.p ... iption=129
I wish! Sinds ik aangesloten ben gemiddeld 120KB/1000Kb down. Iemand beter?
Krusty
Member
Member

Verdorie, dan hebben ze ons liggen die smeerlappen van Tele2 :evil:
HANs
Pro Member
Pro Member

Ik heb nu telenet waar ik heel tevreden over ben op uitzondering van de limieten. Dat was de reden om naar tele2 over te schakelen.

Ik vrees het ergste... :cry:

Is de tele2tech hier nog ergens. hij doet toch wel een paar installaties per dag en test ze waarschijnlijk ook uit. Misschien kan hij ons wat meer vertellen over de snelheden die hij haalt.

Is dit overal zo of zijn het uitzonderingen waar het zo traag werkt. :???:

Dietervanb zou ons op de hoogte houden maar is niet meer te zien in dit forum ... zou hij nog wel op internet kunnen???? :wink:
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Ik hou jullie wel op de hoogte hoor. Maar ik gisterennamiddag kon ik inderdaad niet op internet. Staat in een andere draad, maar na een korte stromonderbreking werkte de modem niet meer.
het PPP-ledje bleef dood, terwijl je normaal toch zou verwachten dat zo'n modem een volldeige reset automatisch zou doen.

De snelheid is nog altijd bedroevend laag. Heb zowel de Tele2 als de Versatel helpdesk gebeld. "ze zijn er mee bezig" is het antwoord.

Bel hen haast dagelijks omdat ze er anders vanuitgaan dat de klanten zich neerleggen zij die situatie en dat is bij mij niet het geval.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Mijn aanvraag tele2 allin dateert van 24/11. Vandaag is mijn ADSL lijn geswitched, van mijn vorige provider Scarlet, naar Tele2

Doordat Tele2 er niet in is geslaagd mij daarover te deftig te informeren of in overleg een datum te kiezen, betaal ik nog minstens tot 1.feb.2006 aan Scarlet :evil: :-(

4 dagen geleden speedtest gedaan van Userbase:
down 3103 kbps / up 315 kbps (Scarlet)

zonet zelfde (Tele2), 3 keer herhaald
down 1410 kbps / up 316 kbps
down 1441 kbps / up 315 kbps
down 1488 kbps / up 316 kbps

mmm, dit moet beter !!! modem is mijn ouwe Speedtouch USB

die technieker zou mij volgende week moeten bellen voor installatie.

En nog altijd weet ik niet vanaf wanneer ik aan Tele2 betaal. Klucht :-(

greets, Fred.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Waw Fred, wat een snelehid haal jij zeg.
Bij mij blijft het steken op 780 -695 - 805 KBPS.
Nog meer eens naar helpdesken gebeld.
Die van Versatel : na 30 minuten nog geen antwoord.
Die van TELE2 (op dat dure 070-nummer) : Ze zijn er mee bezig.
Ja maar dat werd er in het begin van de week ook al gezegd. Het ging ten laatste vandaag opgelost zijn.
Men ging mij nu ten laatste dinsdag iets laten weten.
Nu ja, het aangetekend schrijven is al klaar. Alleen nog uitdrukken en versturen. Wacht ten laatste tot dinsdag.
AMATEURS !
filipi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

dietervanb schreef:Waw Fred, wat een snelheid haal jij zeg.
Bij mij blijft het steken op 780 -695 - 805 KBPS.
Dit had ik toch echt niet verwacht van de samenwerking van Tele2 en Versatel :?
Blijkbaar hebben ze ginder op z'n zachtst gezegd 'serieuze problemen' met hun netwerk.

Kunnen ze dit echt niet gewoon toegeven, excuseren, zeggen dat ze er druk mee bezig zijn en dat je voorlopig niets moet betalen?

Kan er nu geen 1 provider klantvriendelijk zijn :???:
Hornet
Starter Plus
Starter Plus

En jawel we zijn aangesloten op de all-in formule, vanmorgen is een technieker langsgeweest, boeltje aangesloten en... de telefoonlijn deed het niet!
gebeld naar de gekende 070 lijn (door de technieker) en als antwoord gehad dat ik een paar uur moest wachten en dat de lijn zou moeten geactiveerd zijn.
Ondertussen boodschappen gedaan en wat bleek toen ik thuiskwam m'n voip lijn marcheerde.
ff gebeld naar iemand om te testen en da ging redelijk goed (niet de kwaliteit van belgacom zulle!!)
Maar m'n internet snelheid.....van 1500kbps/350kbps versatel always more), ongeveer naar.....162/75!! heb me efkes moeten neerzetten, ongemakkelijk geworden!!
Als da zo blijft.......heel den boel buiten
:evil:
Geef Buzze!!!
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Bel naar 0800 nummer !
Blijf doorzagen.

070-nummer is onwettig.
Uit Testaankoop van jan. 2006 :
volgens de nieuwe "telecomwet" moet de helpdesk via een gratis of gewoon nummer bereikbaar zijn.
Die regel lappen ze dus aan hun laars.
digitalservice
Member
Member

Met welke test haal jij die snelheden ?????

wil je met dat ff laten weten ?

dank u

grtz Nick

kaween schreef:... en een meer praktijk gerichte test (torrent) geeft me toch een echte snelheid van rond de 395 K/sec, tegenover 115 K/sec op Always More.

De vraag gaat zijn, kan Tele2/Versatel zijn lijnen onder deze omstandigheden stabiel houden als het aantal gebruikers omhoog gaat ? Ik heb nog nooit problemen gehad met Versatel, ik hoop dat dit niet gaat veranderen in de nabije toekomst.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

digitalservice schreef:Met welke test haal jij die snelheden ?????

wil je met dat ff laten weten ?

dank u

grtz Nick

kaween schreef:... en een meer praktijk gerichte test (torrent) geeft me toch een echte snelheid van rond de 395 K/sec, tegenover 115 K/sec op Always More.

No problem. Ik gebruik steeds de Adslbox speedtest die je hier op de Userbase site hebt. Maar ook met andere tests (Speedtest.versatel) en nog enkele andere blijf ik dezelfde soort resultaten krijgen. Nu net getest, (adslbox) : 2800/313 ofte 350kbyte/s down en 39kbyte/s up.

Is dus echt niet uitzonderlijk om deze snelheden te halen hier, en het is tegen de avond regelmatig zelfs sneller als dit. Wel *1* nota :

Ik heb *heel lang* problemen gehad met mijn Belgacom lijn vroeger. Zelfs een analoge Modem kwam bij mij nooit boven de 19.200, meestal bleef ik steken op 14.4. Volgens Belgacom had dat NIKS met hun te maken, enkel met MIJN modem. (inbelnummer in Hasselt, indertijd nog bij PING). Raar genoeg gaf mijn USR modem een perfecte 56K verbinding wanneer ik mijn PC naar mijn werk (In Antwerpen) meenam, en van daaruit naar het Hasseltse inbelnummer belde. Maar hey, ik wist niet waar ik het over had nietwaar, en die kl*******n hebben meer als 1 keer gewoon de telefoon neergegooid als ik _wederom_ belde en vroeg waarom mijn lijn zo slecht was.

Toen ik dan naar Versatel overging, bleef ik zitten met absurd veel disconnects en dergelijke. Ik heb toen Versatel gebeld, en de situatie uitgelegd. Hun antwoord was iets in de aard van "d'r moet serieus iets mis zijn met uw lijn mijnheer, we vragen Belgacom dat te checken. Als U binnen de week geen verbetering heeft, bel ons opnieuw". En inderdaad 3 dagen daarna : geen problemen meer, en sindsdien ook NOOIT meer problemen gehad.

Dus ongeacht wat voor een brol Tele2 nu aan het brouwen is, ik ben de jongens van Versatel dankbaar voor hun interventie 2 jaar geleden. Maar indien Tele2 dezelfde weg in zou slaan als ik met zowel Belgacom als Telenet heb meegemaakt, zal ook ik genoodzaakt zijn uit te wijken naar een andere provider wanneer mijn huidige contract afloopt.

HEEEEEEEEL jammer eigenlijk.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 563 kbit/s or 70 kbyte/s
- Upload speed : 140 kbit/s or 18 kbyte/s
Sun Dec 25 2005 at 21:22:41 UTC+0100

Dat is mijn povere snelheid !!!!
Van die van jou kan ik alleen maar dromen.

Maximum tot nu toe was 1200 kbit :evil:
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus

Troost u dietervanb, haal hier ook maar +-70 kbyte/s ( soms even pieken tot 100 kbyte/s die dan onmiddelijk dalen tot 20).
Even een vraagje: zou het kunnen dat ze bij Tele2 mijn dl verkeerdelijk op 1 MBit/s hebben ingesteld, en zoja, hoe kan ik dat checken?
Shaoty
Starter
Starter

Your current download speed:
2507kbit/s
or
313kbyte/s

Your current upload speed:
311kbit/s
or
39kbyte/s

Met oude modem tele2box nog niet aangesloten
van VersatelAlways naar Tele2AllIn sinds 28/12/05, Base home pack 4 sinds 2008.
Tele2Tech
Member
Member

Meestal test ik die lijnen en haal ik dload van 270-330 kbps, lijkt me redelijk maar zeker voor verbetering vatbaar.
Verder geen informatie van mij aangezien wij als technieker geen vat hebben op deze snelheden :P

Mvg,
Tele2Tech
Ubremoved_2106
Pro Member
Pro Member

Gisteren in de voormiddag is er een technieker langsgeweest met de modem...

Die deed wat moeilijk als ik vroeg om de installatie zelf te doen, hij zei van "ja maar wij moeten dat doen en dat is toch gratis blabla" (ik heb ook niet echt geprotesteerd want ik was juist wakker)...

Dus ie kwam binnen en heeft dan de modem aangekoppeld en op de versatel site geweest (met z'n laptop) om de modem te configgen...

Toen ik vroeg om een speedtest tedoen dacht hij dat ik over speedtouch bezig was (haha) Nee, SPEED TEST zei ik..., heb moeten uitleggen dat je een speedtest kunt doen op andere sites dan versatel en welke het bv zijn (hij zei: ja, maar ik kan daar niet aan blabla)
ie deed dat op z'n laptop (userbase.be): 1220Kbit die keer... Ik van: Zeg, das maar pover he! en dan als antwoord kreeg zoiet van "ah? ik heb nog geen klachten ervan gehoord ..." en ff later, "ja dan kan het zijn dat je lijn nog geswitched moet worden in de centrale op 4mbit en daar moet je voor bellen" ik: "kun jij dat ook doorgeven ?" en dan schreef hij het op het install-document waar de informate opstaan hoe de installatie verlopen is (hetgeen ik tekende) als een soort klacht-feedback dat hij terug meenam. Alleen zou dat volges hem hetzelfde zijn als ik het doorgeef via telefoon want dan kunnen ze het nog vergeten er een ticket van te maken enzo ...

Ben vergeten te vragen hoe het zit met die unlimited :| maar dat kan ik zelf wel ondervinden als ik er over ga... ik ben ingeschreven vóór die verandering, dus ga ik actie ondernemen als dit bij mij niet van toepassing is.

Ik vroeg wel hoe het zit met die modem adminpassword...
daar kon(of wouw) hij alleen maar op antwoorden van dat het afgeschermd voor de klant is en je daar voor moet bellen naar de helpdesk. (nogmaals: ik was juist wakker, als het tegen de avond had gebeurd had ik harder op tafel geklopt!)

Ik heb er de doos van modem bijgekregen. (in tegenstelling tot velen anderen blijkt het, dus ik zeg even de inhoud ervan)
Daar zat bij:
- USB/UTP kabel
- modem en adapter(duh)
- PSTN/DSL telefoon kabels/stekker/filter
- Boekjes:
- Mijn tele2 paspoort -> een "niet-vergeten" kaartje waar je je emails,wep/ssid, login enzo kunt opschrijven.
- Tele2 All In -> alle info over telefoneren (codes voor functies zoals bv. "bellen met 3, oproepblokkering) en ook installatiegids voor email/webspace (voor outlook enz)
- Speedtouch(tm) DSL Gateways and Routers (Safety Instructions and Regulatory Notices) (NIET de volledige manual, die zat er niet in !)
- Tele2 All In Recovery Procedure TELE2-Box

- Gedrukte CD: "recovery disk" van tele2 (denk dat dit een soort aangepaste versie is van de speedtouch driver/setup-CD die er NIET bijzit

Over die Recovery CD: Staan de drivers op voor USB en maintanance/upgrade wizard.
In het boekje staat hoe je de firmware moet upgraden naar een bestand op de CD.
Eerste bladzeide
Wat ik wel speciaal vind is dat er op de Laatste bladzeide staat dat je door de (prolly aangepaste) firmware op de CD het password veranderd is.

MAAR bij mij lukte het niet :(
Hier moet je zorgenloos next kunnen doen, ik daarentegen moet hier username en password geven en geraak dus niet voort...
Ik vind dit wel raar aangezien er in dit boekje niet wordt van gesproken, ik veronderstel dat ze je dit pas zeggen(of ingeven in de modem :?: :/) als je naar de helpdesk belt en dat ze zien dat je router niet werkt (zoals op bladzeide 1 ongeveer staat)

Aan diegenen die, zoals mij, tele2 allin hebben: dit zou wel een goeie manier vormen om aan het passwoord te geraken (als ik het juist heb)
Want ik vind dit frustrerend aangezien:
- ik heel met netwerk moet verandere van static naar het iprange van die modem en DHCP !
- geen portforwarding kan doen
- wifi afzetten
- andere dingen in de modem veilliger maken
- GRRR
als ik geweten had he... vuilen tele2, had ik maar versatel always more gepakt ipv te w8en op dees brol abo!
maar ik ben dingen aan het zeggen die al op het forum staan :p
hiervoor actie gaan ondernemen ben ik ook van plan...

<<< ENKELE TESTS >>>

Userbase.be-/ISPmonitor -Speedtest:

Code: Selecteer alles

Your current download speed:
1174kbit/s or 147kbyte/s 

Your current upload speed:
156kbit/s or 20kbyte/s

ISP Monitor Speedtest (04/01/2006 11:50) / Provider: Versatel Belgium
Downstream: 1492 Kbps (186.54 KB/s)
Upstream: 144 Kbps (17.98 KB/s)
Ping: 57 ms (0% Packet Loss)
Belnet/andere FTP/HTTP Download test:
150-214, meestal rond de 200Kbyte

Ik woon in regio Zuiderkempen.

PING:
- Game server latency: 25-38, soms zijn er hogere pieken (maar dit is ook wel bij andere ISP's), meestal rond de 30 (bij telenet was het rond de 20)
- PING (vanaf telenet conn) (middag):

64 bytes from 82.174.000.000: icmp_seq=1 ttl=54 time=39.2 ms
64 bytes from 82.174.000.000: icmp_seq=2 ttl=54 time=35.2 ms
64 bytes from 82.174.000.000: icmp_seq=3 ttl=54 time=35.8 ms
64 bytes from 82.174.000.000: icmp_seq=4 ttl=54 time=35.6 ms
Naar telenet (middag)

64 bytes from 195.130.131.38: icmp_seq=2007 ttl=248 time=27.3 ms
64 bytes from 195.130.131.38: icmp_seq=2008 ttl=248 time=24.7 ms
64 bytes from 195.130.131.38: icmp_seq=2009 ttl=248 time=17.4 ms
64 bytes from 195.130.131.38: icmp_seq=2010 ttl=248 time=37.4 ms
Traceroute (vanaf telenet):
Ook andere tracings vanop websites (zelfs van belnet/evonet) hebben dit raar "fenomeen"
Aan de andere zeide daarentegen zijn er mensen waar bij dit WEL lukt om mij volledig te tracen

2  * * *
 3  dD5E0F7A5.access.telenet.be (213.224.247.165)  13.965 ms   15.064 ms   9.538 ms
 4  213.224.126.78  22.795 ms   23.561 ms   26.132 ms
 5  versatel.bnix.net (194.53.172.115)  23.099 ms   22.087 ms   16.248 ms
 6  62.58.254.133  261.607 ms   268.887 ms   268.086 ms
 7  * * *
 8  * * *
en die sterretjes gaan zo door tot en met hop 30 (hoger gaat niet) ....WTF?!

zelfs bij het vanaf de tele2box telenet.be te tracen:

6  telenet3.bnix.net (194.53.172.64)  17.664 ms   17.423 ms   15.507 ms
 7  * * *
 8  dD5E0F7C1.access.telenet.be (213.224.247.193)  17.756 ms   15.648 ms   22.128 ms
 9  IBNOCM01-SRP5-0.telenet-ops.be (213.224.126.1)  20.819 ms   23.815 ms   26.676 ms
10  213.224.126.58  26.489 ms * *
11  * * *
12  * * *
Euhm, is denke... zouwek nog iet vergete zij? hmm dno... k'zal het hier maar bij houden anders wordt het te lang :)
Grtz !
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Ben vergeten te vragen hoe het zit met die unlimited maar dat kan ik zelf wel ondervinden als ik er over ga... ik ben ingeschreven vóór die verandering, dus ga ik actie ondernemen als dit bij mij niet van toepassing is.
Ik heb mijn account doelbewust door de +5 Euro grens geduwd, en de teller blijft inderdaad qua kosten (niet qua volume) staan bij +5 Euro
Ubremoved_2106
Pro Member
Pro Member

en het is al januari :) hopenlijk is dit bij mij ook hehe
yoho
Member
Member

kaween schreef:
Ben vergeten te vragen hoe het zit met die unlimited maar dat kan ik zelf wel ondervinden als ik er over ga... ik ben ingeschreven vóór die verandering, dus ga ik actie ondernemen als dit bij mij niet van toepassing is.
Ik heb mijn account doelbewust door de +5 Euro grens geduwd, en de teller blijft inderdaad qua kosten (niet qua volume) staan bij +5 Euro
Hier ook totaal verbruik 50GB momenteel, waarbij 5EUR wordt gerekend, daarna gestopt... Hopelijk blijft dit zo, enige reden waarom ik more --> nu all-in had en heb...
grg
Starter
Starter

yoho schreef:
kaween schreef:
Hier ook totaal verbruik 50GB momenteel, waarbij 5EUR wordt gerekend, daarna gestopt... Hopelijk blijft dit zo, enige reden waarom ik more --> nu all-in had en heb...

Bij mij nu 35 GB en op 5 E gestopt. We zullen zien morgen maar ik denk niet dat er veel zou aan veranderen. Dus bij mij blijft het zoals in de eerste voorwaarden.
grg
Starter
Starter

grg schreef: Bij mij nu 35 GB en op 5 E gestopt. We zullen zien morgen maar ik denk niet dat er veel zou aan veranderen. Dus bij mij blijft het zoals in de eerste voorwaarden.
^

Ik ben dus 25 GB over limiet en ik betaal maar 5 €... bij de BELGADIEVEN zou ik nu al een mooi factuur van 25 € extra gekregen (voor 5 extra volumes) om te zwijgen over het feit dat je verbinding telkens schandalig wordt vertraagd!!! Het is dus eindelijk niet zooo slecht bij Tele2. Ik hoop dat het zoo verder probleemloos zou verlopen.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

goed voor u natuurlijk maar hier moet ge geen reklame voor maken. die voorwaarden gelden al niet meer voor al wie zich na 19 dec heeft ingeschreven dus nu ontvangen ze allemaal een dikke factuur net zoals bij belgacom het geval zou zijn.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”