ADSL2fit vragen/klachten/...

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Spacekiek, de upgrade duurt normaal maar 1 dag. maar ze hebben er het weekend bij genomen om zeker te zijn. En dan nog, ik dacht dat ze in het weekend toch telefonisch niet bereikbaar waren. Dus of ze er het weekend bijpakken of niet, het maakt toch niet uit.

Voor de rest kan ik maar 1 ding zeggen : ik hoop dat jullie snel van de problemen verlost worden.

Cheers
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Gemeten snelheden ADSL2FIT 4Mb/small in de maand februari.
Tijdens metingen was de lijn onbelast en synchroniseerde prima op 4096/512.
Bijlagen
A2Fspeedlog.txt
(10.66 KiB) 80 keer gedownload
Seal

Of ik nu veel mag downen of niet en veel mag uppen of niet staat volledig los van de problemen die we ondervinden.
Ik gebruik deze lijn ook voor mijn werk en ik moet tunnelen (logisch) om aan de server te kunnen.
Ik kan u zeggen dat ik de laatste tijd meer time-outs heb gekregen dan iets anders.
Je moet je eens voorstellen hoe de gesprekken met mijn baas zijn als die vraagt waarom ik dat probleem niet van thuis kan oplossen en dat ik daarom in mijn wagen moet springen om naar Brussel te rijden om daar dan maar een probleem van ongeveer 2 minuten op te lossen.

Kweet niet of velen van jullie met RSA SecureID werken maar als die PIN niet meer werkt kan je niet meer op het Corporate Netwerk. Als je baas dan in US of Shanghai zit en jij moet die PIN resetten duurt een half uur tot een uur lang.
Ik als IT'er kom er dan niet goed uit natuurlijk en dat heeft weerslag op hoe mijn baas mij evalueert en dit in verhouding tot mijn opslag dus.

Ja, het is misschien raar, maar er zijn er die 24/7 beschikbaar zijn.
Als dan s' nachts uit mijn bed moet om iets op te lossen doe ik dat het liefst van achter mijn bureau thuis dan naar Brussel te rijden.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Seal,
ik hoor hier niemand over maar ik zie al weken een aanzienlijk packetloss op het kpn netwerk, soms 10-20%.
Het is beslist niet het ADSL2Fit gedeelte, t/m de redbacks heb ik geen loss, pas daarna. Dit zou heel goed een reden voor je problemen kunnen zijn.
PHO
Pro Member
Pro Member

A2FLimburg schreef:Het is beslist niet het ADSL2Fit gedeelte
Goedgelovig ben jij !
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

PHO
Ik weet wat ik meet en daar sta ik achter.
Seal
Pro Member
Pro Member

Heb me dan maar ineens gereg'd aangezien ik meer en meer begin te reageren op wat ik lees en meemaak.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Seal schreef:Ik als IT'er kom er dan niet goed uit natuurlijk en dat heeft weerslag op hoe mijn baas mij evalueert en dit in verhouding tot mijn opslag dus.
Dan moet je baas zorgen dat hij je infrastructuur geeft met een SLA als het allemaal zo belangrijk is. Vind het altijd wel grappig dat mensen hier een consumer dienst trachten verantwoordelijk te stellen (los van het feit of die nu naar behoren werkt of niet) voor hun professioneel falen.

Trouwens gebruik al bijna vier jaar TN om te VPN met het werk, en dat allemaal zonder enige problemen... is misschien een tip.
Seal
Pro Member
Pro Member

Ik tracht A2F niet verantwoordelijk te stellen hé. Mij niet verkeerd begrijpen. Ik zeg alleen wat ik meemaak en dat ik daar mijn conclusie uit zal moeten trekken. Een SLA is te duur voor de hoeveelheid dat ik het nodig heb.
En ik zeg ook niet dat ik professioneel faal. Duid enkel op het feit dat de downstream voor sommige misschien minder leuk is maar dat het bij mij over andere dingen gaat.
Ik wil enkel een iets of wat serieuse lijn dat ik tenminste s' nachts niet in mijn auto moet.
Mij druk maken in A2F doe ik al even niet meer. Ik kan er toch niets aan veranderen. Afwachten is de boodschap die ik mezelf en zovelen anderen ook wil geven.
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Seal: ik zit met exact probleem kerel :( Heb die lijn ook nodig voor't werk af en toe en dan zou het mooi zijn dat die het ook doet.

Op mijn trouble ticket waarin ik zeg dat ik constant disconnects heb antwoorden ze: Ja gaat toch specifieker moeten zijn aan de hand van traceroutes en zo.

1° Stel dat ik Jan met de pet ben en niet een sysadmin ... dan heb ik van zijn leven nog gehoord van traceroutes laat staan die opvragen
2° Ik speel nogal veel online games (ET eigenlijk alleen ;)) en dan krijg ik 'connection interrupted' ... dat gebeurt al eens met online games, geen probleem mee. Een halve minuut later hoor ik door de speakers: 'Link interrupted' van TeamSpeak (nvdr: is programma om met pc met elkaar te spreken)
Dus maw het ligt op dat moment niet aan de gameserver maar aan mijn connectie ... maar bewijs dat ik gedisconnect ben geweest kan ik niet boven halen :(

Ik moet morgen mijn urenverantwoording doen door de maand februari ... ik houd mijn hart vast want tzal over de VPN moeten gebeuren :roll:
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

nog even benadrukken:

morgen zal het a2f netwerk een 30 minuten down zijn, dit voor verschillende tests uit te voeren ivm die lage snelheid vant weekend
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Styno
Elite Poster
Elite Poster

morgen zal het a2f netwerk een 30 minuten down zijn, dit voor verschillende tests uit te voeren ivm die lage snelheid vant weekend
Ze zouden verdorie zelf wel eens mogen verwittingen en een beetje exacter dan 'morgen' en '30 minuten' ... Een tijdstip zou leuk zijn.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

even de log nemen (off topic gefilterd):
[21:39:05] <+A2F> het is de bedoeling dat we morgen
[21:39:15] <+A2F> in overleg met Scarlet heel 't NEtwerk platleggen
[21:39:19] <+A2F> voor 30 minuten
[21:39:31] <+A2F> om een aantal tests uit te voeren
[21:39:43] <+A2F> dit zal normaal ergens in de loop van de dag zijn
[21:39:43] <Cosca> k
[21:39:44] <@Ze0n-> hebt ge een idee van wanneer?
[21:39:49] <+A2F> nope
[21:39:53] <@Ze0n-> k :(

need I say more?

Afbeelding
Styno
Elite Poster
Elite Poster

need I say more?
Nope... typisch a2f, I tell you... spijtige zaak..

Styno
Afbeelding
Tae
Premium Member
Premium Member

Tja ik heb hier niks meer aan toe te voegen zker :?

Wat ik wil weten is wanneer dit opgelost gaat worden morgen, dinsdag,etc?

Ook zou ik graag willen weten wat het groot nieuws is dat ze gaan verkondigen dat heb ik toch kunnen opvangen in een van jullie topics :idea: ????

Of het nu goed of slecht nieuws is ik wel eens weten als klant wat het nieuws ons brengt daar hebben we toch recth op zker????
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

29/02/2004 22:14:35 Network Outage Planned during daytime
dit staat nu op de status.adsl2fit :)

Afbeelding
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Kijk, die outage kan mij zelfs geen worst meer schelen eigenlijk ... als het maar opgelost geraakt :)

Desnoods leggen ze heel de boel een hele dag plat voor mijn part.

Hebben jullie een idee wat er nu weer juist gaat gebeuren? En of ze er een goed oog in hebben dat het de problemen gaat oplossen?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Darky

hi

kheb een vraagske

ik zit nu bij telenet en men ouders willen overstappen naar adsl (allicht de go), maar ik ben van plan om van de vakantie na men vakantiejob adsl2fit in huis te halen.

Nu is men vraag kan ik dit dan doen?

2 verschillende adsl's abonnee op 1 lijn?

grz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Darky schreef:na men vakantiejob adsl2fit in huis te halen.
Pff... je zuurverdiende centjes weggooien met andere woorden ?

Sommigen blijken hier echt wel naief te zijn he... je leest hier niets anders dan problemen, problemen en nog eens problemen met A2F, en dan zijn er nog die dat normaal vinden.

Oh ja, het is een opstartende ISP... A2F is helemaal geen ISP (heeft geen eigen infrastructuur op een paar dozen na misschien), en een gewone reseller die jullie iedere maand blijven sponseren. Enfin nobele gedachten :roll:
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

je kan 2 verschillende abos op 1 lijn hebben, maar niet skynet en a2f tesamen, aangezien beiden een ander netwerk gebruiken (sky: turboline en a2f: scarlet)

dus als je deze 2 samen wil, moet je ofwel een 2e lijn aanvragen, ofwel een adsl connectie waar geen telefoonlijn voor nodig is nemen (deze is dan wel duurder)

de reactie van r2504 is begrijpelijk, maar ik ben tevreden van mijn a2f lijn, aangezien ik deze vooral genomen heb voor de lagere prijs en de upload.
ik kan vlot surfen dus ja

ik zeg niet dat ik heel tevreden ban over a2f op het moment, maar ook niet ontevreden

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Styno,

Eerlijk gezegd zie ik het niet echt in waarom je exact moet weten when het eruit gaat vallen.... zo levensnoodzakelijk kan die adsl lijn nu toch niet zijn ... om dat exact te weten eh.

Wees blij dat je het op voorhand weet. Als men bij BGC iets reset, weet je het pas als het zo laat is.
I love it when a plan comes together!
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Geen klacht maar een opmerking:
Nadat ik 3 weken lang eenzelfde IP nr heb gehad wordt er plotseling wel heel erg snel gewisseld! (zie jpg)
(waarschijnlijk door de Scarlet netwerkproblemen)
Bijlagen
IPchange.jpg
(32.06 KiB) 1636 keer gedownload
Djorre
Plus Member
Plus Member

ik heb dat probleem sinds gisteren, om het half uur is er een disconnect van mijn verbinding. Hopelijk is dat van korte duur
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Styno,

Eerlijk gezegd zie ik het niet echt in waarom je exact moet weten when het eruit gaat vallen.... zo levensnoodzakelijk kan die adsl lijn nu toch niet zijn ... om dat exact te weten eh.

Wees blij dat je het op voorhand weet. Als men bij BGC iets reset, weet je het pas als het zo laat is.
Neen, maar als ze dan toch een aankondiging doen, doe het dan ineens goed he...

styno
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator

Djorre, Herman heeft een post gedaan bij Breedband nieuws waarin staat dat er problemen zijn bij Scarlet en dat de verbinding regelmatig eens kan uitvallen.

Cheers
Afbeelding
zippy

Bij het bekijken van de speedtest results zie ik nog steeds veel mensen met een snelheid van niet hoger dan 30KB/sec en dan weer een grote groep met juist snelheden van ronde de 200-300KB/Sec

Zijn deze gelinked? De ene groep krijgt just hogere snelheden doordat er een groot aantal juist zo'n lage snelheid krijgen.

Wat is het probleem bij deze groep met super lage downspeed, het kan toch niet dat men geen idee heeft wat er mis kan zijn.
Sub Zero
Administrator
Administrator

Wel, er is geen verband tussen de groep met hoge speed en lage speed. Het is niet zo dat de ene het verpest voor de andere. Wat de oorzaak is van de lage speed is eigenlijk niet gekend. Maar ik gok eigenlijk op een te lage bandbreedte van de centrale naar de BAS. Dus een tekort aan capaciteit bij Scarlet.

Cheers
Afbeelding
Davy_117
Plus Member
Plus Member

Sub Zero schreef: Dus een tekort aan capaciteit bij Scarlet.
Dat is ook wat ik denk,want het lijkt er op dat men connectie in de piek-uren altijd stukken slechter is.
Ripi

Jullie denken dat het probleem door een gebrek aan capaciteit komt, maar dat kan ik niet met de symptomen rijmen :

Van het ene uur op het andere zijn de verbindingen van een heleboel A2F klanten plots slecht/onbruikbaar. Gebrek aan capaciteit zou zich volgens mij als een slopende ziekte uiten, steeds maar dalende snelheden ( a la TN - Flamebait :twisted: laat de grap gewoon passeren ja :P )

Maar neen, plots zijn er problemen, en als de oorzaak gebrek aan bandbreedte is, dan zijn er maar 2 verklaringen
1. Er is een groot deel bandbreedte weggevallen ( ergens )
2. Er zijn plots een boel nieuwe gebruikers gelijktijdig online gegaan ( lijkt me onwaarschijnlijk )

Ra, ra, waar zit de denkfout? :wink:
Sub Zero
Administrator
Administrator

Ok, je kan misschien gelijk hebben. Maar 's avonds is het dan ook altijd minder snel, meer mensen online : gebrek aan capaciteit. Anyway, we hebben er ook het raden naar. Maar dat leek mij het meest voor de handliggend.

Cheers
Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

En wat als A2F nu is gewoon een bestandje van 10 MB zet op een pc nog voor de lijnen die naar internet gaan? Dan weten we direct of het aan genoeg internet-capaciteit van A2F ligt OF aan het slechte (overbelaste in dat geval) netwerk van Scarlet.

greetz,

Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Troggers
Starter
Starter

Heb een vraagje. Ik ben een nieuwe A2F klant en probeerde vandaag op de zweedse server van mijn clan te spelen. Deze situeert zich op het BredBandsBolaget netwerk en mijn ping was allesbehalve om over naar huis te schrijven en bedroeg ongeveer 150-190. Dit is toch wel heel onaangenaam om mee te spelen en bijgevolg is mijn vraag of er een mogelijkheid bestaat om die ping te verbeteren. Het is de enige server waar ik problemen mee heb. De overige servers uit landen zoals Finland, Polen, België, Nl en zelfs deze van de Zweedse provider Bostream pingen naar behoren.

Met het gebrek aan snelheid kan ik leven aangezien ik ruimschoots toekom met 1mbit downstream. Die ping is echter een onoverkomelijk gebrek voor mij.
CoDE
Starter
Starter

Je moet wel weten dat BBB niet goed is naar niet Scandinavische landen. Het is dus zo dat BBB gecapped wordt naar de rest van de wereld. Alle poorten behalve 80 (webserver), ... worden NIET gecapped, de rest wel. Daaraan ligt je slechte ping. Zoek maar ergens anders een server.
Troggers
Starter
Starter

Je moet wel weten dat ik voorheen met Skynet een perfect speelbare ping had van 60 en dat ik nooit onoverkomelijke problemen had om op een acceptabele wijze te spelen. Ik vrees evenwel ook dat er weinig anders zal opzitten.
Gast

Troggers schreef:Je moet wel weten dat ik voorheen met Skynet een perfect speelbare ping had van 60 en dat ik nooit onoverkomelijke problemen had om op een acceptabele wijze te spelen. Ik vrees evenwel ook dat er weinig anders zal opzitten.
Yo, ik download al ongeveer 3 jaar op BBB's, 10Mbit up and down in zweden, met telenet in het begin kon ik tegen +- 500 kb/s downoaden, daarna in een keer werd het gecapped naar +- 10kb/s.
Daarna heb ik skynet gehad waar het tegen +- 330 kb/s ging.
Nu heb ik A2F en de BBB's zijn mega gecapped +- 25kb/s.
Volgens mij ligt het meer aan de Qos van de Isp dan iets anders.
Want inderdaad probeer eens de bostream, de screams, de sunet, unninet, de telias, de tele2's of nog veel andere, daar is er geen probleem om zelfs met a2f (in goede tijden) tegen 270kb/s te downen.
Anthr4x
Starter Plus
Starter Plus

Iemand hier van regio Noord-Limburg die GOEDE ervaringen met A2F heeft???

Ik wil namelijk overschakelen van Skynet ADSL --> ADSL2Fit Small

Verhoogde download, verhoogde upload (x4), en geen limieten...

Maar als ik dit hier zo allemaal lees dan word ik toch wel even wankel :x

Met een download van +- 150 kb/s kan ik leven, maar de upload en ping moeten echt wel goed zijn voor mij...

Ik woon nog geen 1,5 Km van de centrale af en ik heb nu redelijk goede pings (SoF 2 --> 48).

Iemand info hierover?

Thx :]
Troggers
Starter
Starter

Pings zijn ok zolang je maar niet op een BBB server speelt. ;) Voor het overige zijn de pings meer dan te pruimen. Kan soepeltjes spelen op servers over geheel Europa, die ene Zweedse provider niet te na gesproken.
Lukse
Premium Member
Premium Member

Anthr4x schreef:Iemand hier van regio Noord-Limburg die GOEDE ervaringen met A2F heeft???
Ik ben van Noord-Limburg (Neerpelt).
In het begin zat ik ook met een zeer lage dl snelheid, maar op het moment gaat alles "goed" (+/- 250Kb/s).
Ik ben best wel tevreden over a2f, maar durf het toch nog niet echt goed aanraden aan vrienden of familie.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

@Lukse,
dan zitten we bij elkaar in de buurt, in ieder geval op dezelfde centrale.
Sinds ik vanavond terug ben om 22:00 is de downloadsnelheid niet hoger geweest dan 500kbit/s, momenteel zelfs:
Adsl2Fit down: 378 kbits/s = 47kByte/s, up: 425 kbits/s om: 01:06 05/03/2004
Bedoel jij met je "(+/- 250Kb/s)" kbits of kbytes?
Ik zou dat dus niet goed willen noemen.
Ieder die mij advies vraagt (Anthr4x): Wachten tot het een half jaartje goed draait.
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”