Ik snap niet wat iedereen daar zo abnormaal aan vind... Klanten van OLO's kan je vanuit Belgacom geen ondersteuning geven op het xDSL gedeelte, iets wat hoogst noodzakelijk is als je een VP/VC benut voor het aanleveren van TV. De telecomwetgeving stipuleert duidelijk dat alle contacten met Belgacom omtrend problemen op het xDSL gedeelte aangeleverd door een OLO, via die OLO moeten verlopen. Rechtstreeks mag Belgacom, noch zijn medewerkers, daar in tussenkomen. Het enige wat praktisch gezien mogelijk is, is als OLO's een TV signaal tot bij hun klanten brengen, al dan niet door bvb Belgacom TV te resellen. In dat geval leveren zij alles aan de eindgebruiker, en kunnen zij de nodige ondersteuning bieden. En dan nog... Ik zie nog problemen omtrend auteursrechten bvb. Als je weet hoe moeilijk bedrijven als Warner en co doen over het digitaal beschikbaar stellen van films...Belgacom verplicht de consument toch om over een werkende Belgacom ADSL abonnement te beschikken voordat met Belgacom TV verkoopt.
BelgacomTV werkt niet als je je ADSL afneemt bij Dommel, Tele2, EDPnet, Scarlet, E-Leven, Euphony, .............
Alle DTV profielen zijn zowiezo ADSL2+, VDSL of VDSL2. Ze zijn tevens volop bezig met omschakelen van ADSL2+ gebruikers naar VDSL. Doelstelling is om elke gebruiker een gegarandeerde minimumbandbreedte van 25 mbit te bezorgen, wat ongeveer voldoet voor elke courante multimediatoepassing. Ook is die 4mbit al zo goed als achterhaald, gezien tests met nieuwe MPEG standaarden al succesvol gebleken zijn, het is slechts kwestie van tijd vooraleer dat geintroduceerd wordt. Telenet is dan mss eerder dan Belgacom voor HDTV, amar zij waren niet de eerste (indi!), Telenet weet maar al te goed dat hun netwerk niet kan tippen aan VDSL2, en ze proberen met hand en tand hun imago van snelste hoog te houden. Ook hadden zij nooit verwacht dat Belgaco gelijke tred zou kunnen houden, en dus pochen ze over de voordelen van coax tov het storingsgevoelige koperdraad. Nochtans zouden ze beter moeten weten: ook zij bieden xDSL diensten aan, en indertid zochten ze zelf toenadering naar Mobistar voor een meer landelijke dekking (via KOPERdraad!). Ooit zullen zij om de strijd om digitale televisie te winnen, alternatieve mogelijkheden moeten aanbieden. En die alternatieven zullen enkel te vinden zijn bij uitbreiden van hun kabelnetwerk, opkopen van kabelmaatschappijen of gebruik maken van ... VDSL2 in wholesale (!). En ja die komt er. Ik vermoed dat het huidige spelletje er meer mee te maken heeft dat ze van hun analoge centrales afwilen tvv VOIP, wat hun veel voordeliger zou uitkomen, en dat ze daarom VDSL2 in wholesale momenteel blokkeren om toegevingen te krijgen op dat vlak. Dit zou anderen dwingen mee te gaan met hun tijd, en niet enkel Belgacom tot innovatieve dingen nopen. De enige reden dat de OLO's tegen de plannen voor een all-ip netwerk zijn, is dat hun eigen apparatuur er niet aan aangepast is, en ze daardoor hun winsten zien dalen, terwijl het enkel profijt heeft naar de toekomst toe.Vroeger kon je in ieder geval Belgacom TV nemen met een 4.6 mbit ADSL profiel. Als Belgacom ondertussen overal ADSL2+ of VDSL kan aanbieden dan geeft Telenet bedrieglijke reclame, want dan zakt de surfsnelheid niet als je tv kijkt met Belgacom TV.
En wat die reclame en opgezet spel betreft... Lijkt me belachelijk. ter zake gezien? Met alle respect, maar wat die ezel van een Telenet manager daar allemaal uitkraamt is te zot voor woorden. Pure marketing, en ik denk dat Telenet geen lessen moet geven aan eender wie als het op misleidende reclame aankomt.