Voip storingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 maa 2008, 01:17

frado schreef:+ echo op de lijn nog steeds
Ik had hier ook echo op de lijn. Dat komt blijkbaar omdat de lijn veel gevoeliger is. En omdat de persoon aan de andere kant van de lijn veel luider hoorbaar is als bij mijn vorig telecom abonnement. (ook met luidspreker van telefoon op minimaal).

Ik heb het kunnen verhelpen door:
- het luidspreker volume minimaal te zetten (van telefoon)
- op de pagina Telefonie --> VoIP de "vaste versterkingsregeling" op 4/-8 te zetten. Hiermee verzwak ik de uitvoer nog wat, waardoor de persoon niet zo luid hoorbaar is... en dus geen echo meer. Standaard staat dit op 0/0. Hoe groter het getal, hoe groter de versterking van invoer/uitvoer. Hoe kleiner, hoe zwakker de versterking van invoer/uitvoer (met behulp van firebug plugin kan je deze velden zichtbaar maken!) (web develop plugin werkt niet, aanpassingen worden hiermee niet doorgevoerd naar router!)

Sikk
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Je kan blijkbaar die uploadsnelheid niet op auto zetten? Als ik automatisch klik, gaat de pagina autmatisch weer naar het oude, maw geen access. Tzou wel handig zijn als het auto is, want nu is het altijd gecappd op 30kb/s voor de computer
krizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:51

heb nu die instellingen gevonden en kan deze ook aanpassen maar als ik de pagina refresh sta dit terug op 0/0 moet ik iets doen om deze instelling te blijven bewaren??
rpr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

krizzie schreef:heb nu die instellingen gevonden en kan deze ook aanpassen maar als ik de pagina refresh sta dit terug op 0/0 moet ik iets doen om deze instelling te blijven bewaren??
De bewaar knop drukken!
krizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:51

rpr schreef:
krizzie schreef:heb nu die instellingen gevonden en kan deze ook aanpassen maar als ik de pagina refresh sta dit terug op 0/0 moet ik iets doen om deze instelling te blijven bewaren??
De bewaar knop drukken!
mijn fout idd had nog de knop ok visible moeten zetten :)

klein vraagje neemt iedereen 4/-8 of zegt iemand met een ander resultaat behaal ik beter


grtz
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

dunno, kheb dat hier gelezen dus kheb nu ook 4/8 staan. Hopelijk helpt het wat
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

vandaag en email gehad van dommel vanwege het probleem dat ik onbereikbaar ben voor sommige providers...
Krijg dan de melding"dit nummer is niet in gebruik" of "onjuist nummer"

In die mail stond samen gevat dat ik zelf maar ff al die providers op moest bellen om te vragen wat er aan de hand is....

Langleve de service van dommel!! :twisted:

zijn er andere die ditproblem hadden/hebben?
En wat kan ik of dommel hier aan doen?
Ik geloof namelijk niet meer in geduld na 10 weken geen telefoon....
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Telenet, Proximus, Mobistar, allemaal mogelijk, alleen naar Dommel niet :eek:
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

VOIP ligt er precies weer uit, nonkel probeerde ons te bellen en was weer niks! :eek:
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

twerkt precies nu weer wel, vreemd vreemd ...
rosheen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:02

Er is wel een 'storing' geweest: ik heb 3 x proberen te bellen, kreeg aansluiting, maar werd gelijk weer afgesloten. Dus de GSM moeten gebruiken. :roll:
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Tomola schreef:vandaag en email gehad van dommel vanwege het probleem dat ik onbereikbaar ben voor sommige providers...
Krijg dan de melding"dit nummer is niet in gebruik" of "onjuist nummer"

In die mail stond samen gevat dat ik zelf maar ff al die providers op moest bellen om te vragen wat er aan de hand is....

Langleve de service van dommel!! :twisted:

zijn er andere die ditproblem hadden/hebben?
En wat kan ik of dommel hier aan doen?
Ik geloof namelijk niet meer in geduld na 10 weken geen telefoon....
Zelfde probleem hier , enkel ben ik niet berijd om dit te doen wat zij zeggen . Zij moeten dit op lossen want zij zijn de provider . Anders neem ik maatregelen .
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

Sniffie schreef:
Tomola schreef:vandaag en email gehad van dommel vanwege het probleem dat ik onbereikbaar ben voor sommige providers...
Krijg dan de melding"dit nummer is niet in gebruik" of "onjuist nummer"

In die mail stond samen gevat dat ik zelf maar ff al die providers op moest bellen om te vragen wat er aan de hand is....

Langleve de service van dommel!! :twisted:

zijn er andere die ditproblem hadden/hebben?
En wat kan ik of dommel hier aan doen?
Ik geloof namelijk niet meer in geduld na 10 weken geen telefoon....
Zelfde probleem hier , enkel ben ik niet berijd om dit te doen wat zij zeggen . Zij moeten dit op lossen want zij zijn de provider . Anders neem ik maatregelen .
Bij Telenet zeggen ze dat ze geen support kunnen geven aan Dommel klanten en dat Dommel dit maar moet oplossen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1622
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

ik_jefke schreef:Bij Telenet zeggen ze dat ze geen support kunnen geven aan Dommel klanten en dat Dommel dit maar moet oplossen.
Best mogelijk dat andere operatoren Dommel hierin tegenwerken. En op die manier dit product een stille dood laten sterven.

Momenteel kan ik terug bellen en door iedereen opgebeld worden. Ik bel echter niet zoveel. Dus of die VOIP 24u stabiel is (weet ik niet).
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
krizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:51

wij hadden dit ook in het begin telenet nummers konden ons niet bereiken, na een mail van de ombudsdienst naar telenet en dommel was dit na een halve dag al in orde.... (en deze keer kon dommel er niets aan doen)
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

krizzie schreef:.... na een mail van de ombudsdienst naar telenet en dommel was dit na een halve dag al in orde.... (en deze keer kon dommel er niets aan doen)
Zal ik ook eens proberen dan want ik ben al bijna 4 maanden niet bereikbaar voor Telenetters :-(
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 923
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

krizzie schreef:wij hadden dit ook in het begin telenet nummers konden ons niet bereiken, na een mail van de ombudsdienst naar telenet en dommel was dit na een halve dag al in orde.... (en deze keer kon dommel er niets aan doen)
KIJK! Dat bedoel ik. Ik geloof ook wel hoor dat er providers zijn, met telenet voorop die de boel opzettelijk lopen te dwarsbomen.
Ze zien veel klanten overlopen naar Dommel gewoon omdat ze te duur zijn. En dat doet ze pijn.

En dat ze dan bij Telenet zeggen dat ze geen support geven aan Dommel is een foute redenatie, ze moeten gewoon support geven aan hun eigen klanten. Dus als je iemand kent met telenet, die niet naar dommel kan bellen, laat hem of haar dan bij telenet klagen in de trant van "ik kan met telenet niet naar dit nummer bellen maar met mijn GSM wel dus los het eens op!"

Eindelijk eens een antwoord van de onbudsdienst hieromtrent! Zie je nou wel!
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

macamba schreef:En dat ze dan bij Telenet zeggen dat ze geen support geven aan Dommel is een foute redenatie, ze moeten gewoon support geven aan hun eigen klanten. Dus als je iemand kent met telenet, die niet naar dommel kan bellen, laat hem of haar dan bij telenet klagen in de trant van "ik kan met telenet niet naar dit nummer bellen maar met mijn GSM wel dus los het eens op!"
Zeer juist!
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik_jefke schreef:
krizzie schreef:.... na een mail van de ombudsdienst naar telenet en dommel was dit na een halve dag al in orde.... (en deze keer kon dommel er niets aan doen)
Zal ik ook eens proberen dan want ik ben al bijna 4 maanden niet bereikbaar voor Telenetters :-(
Hier mobistar en belgacom en Nederlandse nummers !
Kan je eens zeggen welk mail adres dat je hiervoor best gebruikt ?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Net naar de 0800 van pidpa proberen te bellen om mijn water stand door te geven
Ging natuurlijk niet !!! met dommel
Man zo nen dikke brol heb ik nog nooit gezien
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

je hebt toch internet, dan dan doe je het via hun website www.pidpa.be. Voila, probleem opgelost.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 441
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

staartmees schreef:je hebt toch internet, dan dan doe je het via hun website www.pidpa.be. Voila, probleem opgelost.
Dit is een probleem dat zich niet mocht stellen. Voor alles wat dommel VOIP bied is er wel een oplossing maar dat is de bedoeling niet.
Ik koop iets opdat het werkt
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

toch al langer geweten dat VOIP-telefonie niet erg betrouwbaar is. Kijk naar de problemen van Tele2 All In of in Nederland KPNInternetplusbellen.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

staartmees schreef:toch al langer geweten dat VOIP-telefonie niet erg betrouwbaar is. Kijk naar de problemen van Tele2 All In of in Nederland KPNInternetplusbellen.

Krijg jij geld van dommel ofzo??
Dommel rules all the way bij u precies
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

sommige gebruikers hebben op alles een antwoord, en dommel is nooit in de fout. staartmees is er zo eentje.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Geuf
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:41

staartmees schreef:je hebt toch internet, dan dan doe je het via hun website www.pidpa.be. Voila, probleem opgelost.
Als ik cafépraat wil horen, ga ik wel ergens aan een toog hangen.
Als dit je oplossingen zijn voor problemen die zich stellen...
Ok, humoristisch is 't wel, zo'n antwoord, alleen vrees ik dat het ernstig bedoeld was.
Als je niet naar elkaar kan bellen, je woont toch allen in Belgie, wel ga dan gewoon bij elkaar op bezoek en vertel het zo. Wil je een taxi bellen: fiets naar het dichtsbijzijnde taxibedrijf, en bestel daar een taxi...
En zo kan ik nog een uurtje doorgaan met belachelijke antwoorden te geven. Ik dacht dat dit een iet of wat ernstig forum was, maar het blijkt om een afgietsel van de Muppetshow te gaan.
:-D
Laatst gewijzigd door Geuf 21 okt 2008, 20:30, in totaal 1 gewijzigd.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

xenne schreef:sommige gebruikers hebben op alles een antwoord, en dommel is nooit in de fout. staartmees is er zo eentje.
zeg pippo, je moet hier mijn woorden niet verdraaien! ik schrijf dat VOIP-telefonie al herhaaldelijk bewezen heeft dat het niet erg betrouwbaar is maar NERGENS dat Dommel nooit in fout is.

In plaats van je blind te staren op 'goedkoop', kan je je beter eerst eens degelijk informeren over de voor- en nadelen van een systeem. Je zult dan zien dat fax, alarmcentrales, phone-banking of toongestuurde diensten het niet doen.

Simpel even googlen op 'nadelen voip'
Laatst gewijzigd door staartmees 22 okt 2008, 07:33, in totaal 1 gewijzigd.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Schiet me niet af hoor, maar zijn er ook zoveel probs met i-talk van belgacom ?
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 923
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

Hier een mooi voorbeeld.. Het lijkt wel een kopie van wat je hier op Userbase over Dommel leest:
Dinsdag 7 oktober 2008, 16:21 - De al maanden durende storingen bij de vaste telefonie van Telfort zijn te wijten aan softwareproblemen op de voipservers. Collectieve compensatie komt echter nicht in Frage.
http://webwereld.nl/ref/rss/53040

En dan hebben we het over een grote ISP in Nederland, gewoon een KPN dochteronderneming.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Als er toch iets is wat echt niet kan is zo'n probs met (voip) telefonie, ben dus meer en meer geneigd om terug naar telenet(+vast tel) shakes te gaan, belgacom tel+ inet ( vdsl2, eventueel alternatief ook via dommel ?) gaat stukken van mensen kosten dan...
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Ook KPN IPB - KPN InternetPlusbellen - kampt al jaren met dezelfde volgens hen onverklaarbare problemen. Het forum van o.a. de Nederlandse cosnumentenbond staat er vol van. En dat is nu dé telefoon-operator van Naderland.

Even googlen op 'probleem i-talk' levert ook de gekende VOIP-problemen op.
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

Voip down ?

Regio 014
tijd 15:45

Inkomend niet mogelijk
uitgaan niet mogelijk
--------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door tjahhh 22 okt 2008, 17:32, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 931
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 35 keer
Te Koop forum

algemene storing denk ik

hier zone 011

voip ligt plat (lampje is ook uit)
crm ligt uit
newsserver ligt uit
surfen wel nog mogelijk
krizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:51

09 ook
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 872
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 1 keer

idem zone 02
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

*Tiituuuteeed* The person you are calling is unavailable. Please try again.
ubremoved_10624
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 okt 2008, 17:36

broli schreef:*Tiituuuteeed* The person you are calling is unavailable. Please try again.
idd ik ook die zijn gwn down :p
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

Storing, "welkom bij het betalende nr 12...."
naar 2 dommel homeconnects hetzelfde (in oostende)
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Ja idd ik kan niet bellen of gebeld worden :-(
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 maa 2006, 10:16

hier lag voip ook plat. sinds ik homeconnect heb aangegaan zit ik al meer zonder telefoon dat met.

ik heb er alvast genoeg van tickets staan al maanden open nog altijd geen antwoord.
Vandaag gebeld naar telenet om shake abonnement vanaf die actief is hier zeg ik dommel af jaar contract of niet. Opzegbrief zal verstuurd worden dat ze ermee doen wat ze willen.

Ben het nu grondig beu prima product als het werkt alleen zeer slechte service eigenlijk geen.

soms blijf je inderdaad beter waar je bent :-)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”