Hoever van centrale ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ferti
Member
Member

Ma Jul 07: Vandaag teruggebeld naar Scarlet. Het is nog steeds wachten op interventie belgacom. Uitleg gekregen ivm ADSL, dat het een "lus" was, en dattik waarschijnlijk enerzijds de afstand kreeg vanaf het begin van de lus bij Belgacom, en bij Scarlet de werkelijk gebruikte afstand tot de lus. Ik zou dus aan de "slechte" kant van de lus zitten. Te bevestigen allemaal.

Do Jul 21: bijkomende info

1) ik kreeg de naam van de gebruikte lex/centrale voor de aangegeven afstanden van Belgacom en Scarlet en het is weldegelijk dezelfde (en toch is er 1.5km verschil..)

2) er komt geen interventie van belgacom voor de arme Scarlet klant die ik ben, blijf dus met m'n 1mbps profiel op 2.9km van de centrale

==> vraag me af of ik bij een andere provider (die ook via die centrale gaat) een betere snelheid zou kunnen behalen, heb dommel en euphony gecontacteerd

dommel: schat me op 4.4kms
euphony: schat me op 2.6kms

heb zin om euphony te proberen maar vraag me af hoe het mogelijk zou zijn om via dezelfde centrale sneller te gaan, iemand een idee?
Het deel van het koperpaar tot aan de telefoonbox om de hoek van de straat zal dezelfde zijn alleszinds, het deel van de box naar de centrale zal ook wel 't zelfde zijn (spreek me tegen als dat afhangt van provider aub)..zou het een probleem zijn in de centrale zelf voor de scarlet&dommel klanten? is het echt een "richting" in de lus??
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Beste,

Heb hetzelfde voorgehad. Ik heb toen bij Belgacom een klacht gedaan dat ik ruis op m'n telefoon had (discovery) en dan zijn ze het wel komen fixen :)

GRtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ferti
Member
Member

En wat is er dan "gefixed"? De "lusrichting"?

Is dan je afstand bij Scarlet dezelfde geworden als die van Belgacom?
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Belgacom heeft komen meten, gemerkt dat er een paar honder meter terug een probleem was met de kabel. Die opgegraven, hersteld en put terug toegegooid.

heeft me wel een 50€ gekost ongeveer.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Sasuke schreef:Belgacom heeft komen meten, gemerkt dat er een paar honder meter terug een probleem was met de kabel. Die opgegraven, hersteld en put terug toegegooid.

Ik begrijp niet goed dat jij moet betalen voor een herstelling aan een kabel die honderd meter van je huis ligt.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

rolandvc schreef:
Sasuke schreef:Belgacom heeft komen meten, gemerkt dat er een paar honder meter terug een probleem was met de kabel. Die opgegraven, hersteld en put terug toegegooid.

Ik begrijp niet goed dat jij moet betalen voor een herstelling aan een kabel die honderd meter van je huis ligt.
Klopt. Dat is voor belgacom.
Afbeelding
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je nu ook al moet betalen voor defecten aan je lijn....waarom betaal je dan nog raw copper of abbo kosten
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”