Ma Jul 07: Vandaag teruggebeld naar Scarlet. Het is nog steeds wachten op interventie belgacom. Uitleg gekregen ivm ADSL, dat het een "lus" was, en dattik waarschijnlijk enerzijds de afstand kreeg vanaf het begin van de lus bij Belgacom, en bij Scarlet de werkelijk gebruikte afstand tot de lus. Ik zou dus aan de "slechte" kant van de lus zitten. Te bevestigen allemaal.
Do Jul 21: bijkomende info
1) ik kreeg de naam van de gebruikte lex/centrale voor de aangegeven afstanden van Belgacom en Scarlet en het is weldegelijk dezelfde (en toch is er 1.5km verschil..)
2) er komt geen interventie van belgacom voor de arme Scarlet klant die ik ben, blijf dus met m'n 1mbps profiel op 2.9km van de centrale
==> vraag me af of ik bij een andere provider (die ook via die centrale gaat) een betere snelheid zou kunnen behalen, heb dommel en euphony gecontacteerd
dommel: schat me op 4.4kms
euphony: schat me op 2.6kms
heb zin om euphony te proberen maar vraag me af hoe het mogelijk zou zijn om via dezelfde centrale sneller te gaan, iemand een idee?
Het deel van het koperpaar tot aan de telefoonbox om de hoek van de straat zal dezelfde zijn alleszinds, het deel van de box naar de centrale zal ook wel 't zelfde zijn (spreek me tegen als dat afhangt van provider aub)..zou het een probleem zijn in de centrale zelf voor de scarlet&dommel klanten? is het echt een "richting" in de lus??
Hoever van centrale ?
-
- Plus Member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik begrijp niet goed dat jij moet betalen voor een herstelling aan een kabel die honderd meter van je huis ligt.Sasuke schreef:Belgacom heeft komen meten, gemerkt dat er een paar honder meter terug een probleem was met de kabel. Die opgegraven, hersteld en put terug toegegooid.
heeft me wel een 50€ gekost ongeveer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Klopt. Dat is voor belgacom.rolandvc schreef:Ik begrijp niet goed dat jij moet betalen voor een herstelling aan een kabel die honderd meter van je huis ligt.Sasuke schreef:Belgacom heeft komen meten, gemerkt dat er een paar honder meter terug een probleem was met de kabel. Die opgegraven, hersteld en put terug toegegooid.
heeft me wel een 50€ gekost ongeveer.

-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als je nu ook al moet betalen voor defecten aan je lijn....waarom betaal je dan nog raw copper of abbo kosten
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder