Voip storingen
-
- Starter
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 16:21
- Locatie: Gent
Sedert zondag gaat het hier in Gent weer op en af met de telefonie 4 uren goed 4 uren niets meer en sinds ik Homeconnect heb dat is een 5 tal maanden kan ik geen andere Dommel gebruikers opbellen en zij kunnen mij niet bellen. Buiten dit en de storingen die op de onmogelijkste momenten opduiken ben ik voor iedereen bereikbaar alleen niet voor Dommel gebruikers. Dus die bel ik dan maar weer via skype.
vandaag weer down???
Hier wel in regio 014
Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.
Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.
Meerdere personen last van?
Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...
Hier wel in regio 014
Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.
Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.
Meerdere personen last van?
Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...
-
- Plus Member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 08:08
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 9 keer
- Recent bedankt: 1 keer
al een paar dagen hier ook (regio eeklo)..geen uitgaande of binnenkomende gesprekken...personen krijgen inderdaad na een x-aantal minuten de ringtoon, ondertussen natuurlijk al lang opgehangen
Wat ik nu eens wil weten waar die storingen vandaan komen.
Is dat omdat de servers van dommel uitvallen?
is dat omdat er aan de servers gewerkt word(updates)?
of is het nog niet gevonden waar de storingen vandaan komen.
Daar wil ik eens dat Dommel uitspraak overdoet.
Dan kan ik ook me conclusies trekken.
Is dat omdat de servers van dommel uitvallen?
is dat omdat er aan de servers gewerkt word(updates)?
of is het nog niet gevonden waar de storingen vandaan komen.
Daar wil ik eens dat Dommel uitspraak overdoet.
Dan kan ik ook me conclusies trekken.
Zellfde probleem hier in Herenthout (zone 014 ook).tjahhh schreef:vandaag weer down???
Hier wel in regio 014
Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.
Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.
Meerdere personen last van?
Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...
Tot groot jolijt van m'n moeder (lees: 'gij en uwen dommel').
Contact zoeken met Dommel draait weer uit op vergeefse pogingen.
Laatst gewijzigd door driesel 01 okt 2008, 14:28, in totaal 1 gewijzigd.
hah bij u ook? "Gebt hier weer wat in gang gestoken he" . En gelijk heeft ze tbhdriesel schreef:Zellfde probleem hier in Herenthout (zone 014 ook).tjahhh schreef:vandaag weer down???
Hier wel in regio 014
Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.
Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.
Meerdere personen last van?
Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...
Tot groot jolijt van m'n moder (lees: 'gij en uwen dommel').
Contact zoeken met Dommel draait weer uit op vergeefse pogingen.
En dat allemaal mainly voor de gratis upgrade naar 12mbit die je niet krijgt
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
blijkbaar grote homeconnect miserie de laatste dagen. een telefoon dat niet werkt ligt natuurlijk heel gevoelig bij de mensen, als belgacom zo een service zou leveren is het land te klein. hopelijk brengt de update soelaas
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Hier ook geen telefoon niet meer 
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.
Great ...

Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.
Great ...
Yep al de hele dag...soms voor de fun x-lite gewoon laten bellen, pas na 6 min ofzo begint het te rinkelen. Hoe kan internet super stabiel zijn maar telefoon niet. Telefonie moet juist een hoge QoS hebben.
Hier ook zo.ttts schreef:Hier ook geen telefoon niet meer
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.

En ik ben dit goed zat aan het worden!


-
- Premium Member
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 15 keer
Zelfde in zone 052rosheen schreef:Hier ook zo.ttts schreef:Hier ook geen telefoon niet meer
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.(ook zone 014)
En ik ben dit goed zat aan het worden!![]()
En iemand een copy nog van het contract. Wil dit ook wel eens goed lezen want de volle pot betalen voor iets dat een week al niet werkt is er toch ook over.
Juist antwoord gekregen op mijn support mail:
Geachte,
Momenteel zijn er werken aan de telefonie.
Vrijdag wordt er een nieuwe switch geplaatst, wat al deze problemen zal oplossen.
Alvast bedankt voor uw geduld!
met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
hoop doet leven. geen woorden maar daden etc 

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
't is jammer dat ze zoiets niet in het crm zetten (ik geraak er trouwens moeilijk op, vaak fout Problem with dB connection!), maar wellicht zijn ze bang dat ze dan compensatie moeten geven voor de dagen dat telefonie plat lag
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- SniFManS
- Elite Poster
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
- Locatie: Mol -Rauw
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
compensatie ? Dat willen ze niet geven !!! Anders moet ik dat nu al hebben voor drie maandxenne schreef:'t is jammer dat ze zoiets niet in het crm zetten (ik geraak er trouwens moeilijk op, vaak fout Problem with dB connection!), maar wellicht zijn ze bang dat ze dan compensatie moeten geven voor de dagen dat telefonie plat lag

Hier in MOL (014) kan er niet gebeld worden of opgebeld worden . Das nu al vier dagen . Als deze week niets van oplossing gebeurd ga ik stappen ondernemen om van homeconnect van af te komen.
Ik blijf niet als een zot betalen voor iets dat niet werkt ( ben geen beta tester ).
Iemand al positieve ervaringen met de ombudsdienst ? Of is het weer zo dat die niets kunnen doen ?
hie ris eigenlijk iets vreemds aan de gang, ik heb voip connectie. Maar kan niet bellen, na 40 seconden volgt een in gespreks toon. Maar wat schets mijn verbazing, het voip lampje blijft knipperen en er wordt een verbinding tot stand gebracht naar het nummer dat ik bel.
Dat gebeurd dus nadat ik heb ingehaakt, tja in gesprek na veertig seconden, en de verbinding wordt meerdere malen gemaakt.
Peter Kuipers
http://dommelusers.be
Dat gebeurd dus nadat ik heb ingehaakt, tja in gesprek na veertig seconden, en de verbinding wordt meerdere malen gemaakt.
Peter Kuipers
http://dommelusers.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier werkt het ook terug.
Er is inderdaad nog vannalles loos, zo duurde het ook idd een 30tal seconden voor ik via betamax beltoon kreeg en mijn schedom telefoon overging.
Ik kreeg al even koude rillingen aan het gedacht dat dommel ons tot vrijdag (nieuwe switch) zonder meer zonder telefoon zou zetten ...
Er is inderdaad nog vannalles loos, zo duurde het ook idd een 30tal seconden voor ik via betamax beltoon kreeg en mijn schedom telefoon overging.
Ik kreeg al even koude rillingen aan het gedacht dat dommel ons tot vrijdag (nieuwe switch) zonder meer zonder telefoon zou zetten ...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Plus Member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
- Locatie: Turnhout
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Voor de eerste keer problemen gehad met de telefoon hier. Ik bel naar mijn moeder, twee keer ofzo. Wel ja, dat lukt niet. Ik bel dus met de GSM en eventjes later hoor ik haar gewone telefoon afgaan.
Zij pakt die dus op "hallo? hallo?", niets te horen aan de andere kant. Een paar seconden later weer hetzelfde geval. Blijkbaar kwam mijn telefoontje dus een kwartier later pas aan
Is ondertussen wel vanzelf opgelost blijkbaar...
Zij pakt die dus op "hallo? hallo?", niets te horen aan de andere kant. Een paar seconden later weer hetzelfde geval. Blijkbaar kwam mijn telefoontje dus een kwartier later pas aan

Is ondertussen wel vanzelf opgelost blijkbaar...
-
- Plus Member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
degoutant !
hier werkt het vandaag weer niet !!!
Dit is gewoon niet meer serieus. Normaal zou enkel in uitereste nood na enkele noodprocedures zoiets mogen gebeuren. En onderhoud zou snachts moeten gebeuren. HElaas ben ik snachts wél altijd bereikbaar, enkel overdag doen zich 'storingen' voor ... verdacht !
hier werkt het vandaag weer niet !!!
Dit is gewoon niet meer serieus. Normaal zou enkel in uitereste nood na enkele noodprocedures zoiets mogen gebeuren. En onderhoud zou snachts moeten gebeuren. HElaas ben ik snachts wél altijd bereikbaar, enkel overdag doen zich 'storingen' voor ... verdacht !
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4372
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Hier wel ja.
Sommige telefoontjes kwamen bij mij ook 10 à 15 min later binnen (één beltoon)... En daarna niks meer.
Nu goed, ze werken eraan éh. We zijn de eerste klanten in de Belgische telecom revolutie, dus klagen moeten we niet echt, zie jezelf als pioneer xD
Sommige telefoontjes kwamen bij mij ook 10 à 15 min later binnen (één beltoon)... En daarna niks meer.
Nu goed, ze werken eraan éh. We zijn de eerste klanten in de Belgische telecom revolutie, dus klagen moeten we niet echt, zie jezelf als pioneer xD
- SniFManS
- Elite Poster
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
- Locatie: Mol -Rauw
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Tot hier toe kan ik ik terug gebeld worden en kan ik zelf ook terug bellen . Enkel nog altijd het probleem dat bepaalde telefoon providers me nog niet kunnen bereiken .Dus nog geen stap voorruit 

+ echo op de lijn nog steedsSniffie schreef:Tot hier toe kan ik ik terug gebeld worden en kan ik zelf ook terug bellen . Enkel nog altijd het probleem dat bepaalde telefoon providers me nog niet kunnen bereiken .Dus nog geen stap voorruit
- malinwa001
- Pro Member
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 13 keer
Niet vergeten dat er geen 100 man werkt die dat kan zoals bij BGC of Telenet om er maar 2 te noemen.Yargo schreef:Ik vraag me eigenlijk af of die techniekers bij dommel wel een ganse week werken. Als er iets moet gebeuren is het altijd op een vrijdag. Die werken maar 1x per week zeker
Volgens mij zijn er één a 2 mensen bezig met deze specifieke taak (VOIP) dan hebt ge nog hun uitbouw van hun eigen netwerk(city...) en dus ook het onderhoud der op. En deze mens(en) kunnen dus duidelijk het klantenbestand van dommel niet op tijd verwerken.
Een extra switch erbij heeft de problemen dus niet opgelost, althans voor iedereen en ook 100%.
Denk ook eens aan de mail, hoe dikwijls is die al niet uitgevallen? Meestal voor kortere tijd wat bij mail niet echt zo'n groot probleem is, maar bij telefoon kan je moeilijk tevreden zijn als de connectie tot stand komt 30 minuten na dat er is opgelegd.
Ik geef ze nog enkele weken (01/01/2009) Als dan niet alles is opgelost stap ik er uit. Ga ook maandag nog maar eens bellen om te zien wat den uitleg is. En aangezien het tickettingsysteem terug 'werkt' zal ik ook daar mijn mening is verkondigen.