Voip storingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Telespetter
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2008, 16:21
Locatie: Gent

Sedert zondag gaat het hier in Gent weer op en af met de telefonie 4 uren goed 4 uren niets meer en sinds ik Homeconnect heb dat is een 5 tal maanden kan ik geen andere Dommel gebruikers opbellen en zij kunnen mij niet bellen. Buiten dit en de storingen die op de onmogelijkste momenten opduiken ben ik voor iedereen bereikbaar alleen niet voor Dommel gebruikers. Dus die bel ik dan maar weer via skype.
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

vandaag weer down???
Hier wel in regio 014

Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.

Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.

Meerdere personen last van?

Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

en het gaat weer niet...
dannyict
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 10 jul 2008, 08:08
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 1 keer

al een paar dagen hier ook (regio eeklo)..geen uitgaande of binnenkomende gesprekken...personen krijgen inderdaad na een x-aantal minuten de ringtoon, ondertussen natuurlijk al lang opgehangen
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

Wat ik nu eens wil weten waar die storingen vandaan komen.
Is dat omdat de servers van dommel uitvallen?
is dat omdat er aan de servers gewerkt word(updates)?
of is het nog niet gevonden waar de storingen vandaan komen.

Daar wil ik eens dat Dommel uitspraak overdoet.

Dan kan ik ook me conclusies trekken.
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

tjahhh schreef:vandaag weer down???
Hier wel in regio 014

Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.

Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.

Meerdere personen last van?

Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...
Zellfde probleem hier in Herenthout (zone 014 ook).
Tot groot jolijt van m'n moeder (lees: 'gij en uwen dommel').
Contact zoeken met Dommel draait weer uit op vergeefse pogingen.
Laatst gewijzigd door driesel 01 okt 2008, 14:28, in totaal 1 gewijzigd.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

driesel schreef:
tjahhh schreef:vandaag weer down???
Hier wel in regio 014

Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.

Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.

Meerdere personen last van?

Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...
Zellfde probleem hier in Herenthout (zone 014 ook).
Tot groot jolijt van m'n moder (lees: 'gij en uwen dommel').
Contact zoeken met Dommel draait weer uit op vergeefse pogingen.
hah bij u ook? "Gebt hier weer wat in gang gestoken he" . En gelijk heeft ze tbh
En dat allemaal mainly voor de gratis upgrade naar 12mbit die je niet krijgt
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ik krijgt het ook al te horen van mijn ouders dat dit gewoon prul is. Kwaad worden of niet, helpt geen reet bij dommel. Dat zoiets gewoon onder de neus van de regulator kan is ongekend.
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

kga toch da contract is doorspitten op enige lacune
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

blijkbaar grote homeconnect miserie de laatste dagen. een telefoon dat niet werkt ligt natuurlijk heel gevoelig bij de mensen, als belgacom zo een service zou leveren is het land te klein. hopelijk brengt de update soelaas
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ttts
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2007, 12:34

Hier ook geen telefoon niet meer :(
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.

Great ...
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Yep al de hele dag...soms voor de fun x-lite gewoon laten bellen, pas na 6 min ofzo begint het te rinkelen. Hoe kan internet super stabiel zijn maar telefoon niet. Telefonie moet juist een hoge QoS hebben.
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Volgens mij moet QoS hier verstaan worden als Questionability of Service.
rosheen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:02

ttts schreef:Hier ook geen telefoon niet meer :(
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.
Hier ook zo. :evil: (ook zone 014)
En ik ben dit goed zat aan het worden! :evil: :evil:
rpr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

rosheen schreef:
ttts schreef:Hier ook geen telefoon niet meer :(
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.
Hier ook zo. :evil: (ook zone 014)
En ik ben dit goed zat aan het worden! :evil: :evil:
Zelfde in zone 052
En iemand een copy nog van het contract. Wil dit ook wel eens goed lezen want de volle pot betalen voor iets dat een week al niet werkt is er toch ook over.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

We zullen tegen vrijdag zien. Als het niet opgelost geraakt zal ik het mijn missie maken om het op elke grote nieuws site te krijgen.
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

Hier (zone 03) vandaag ook geen VOIP, geen gerinkel enkel een kiestoon.
Het nummer van de helpdesk 011/92.00.00) is ook niet toegekend....
ttts
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2007, 12:34

Juist antwoord gekregen op mijn support mail:

Geachte,



Momenteel zijn er werken aan de telefonie.

Vrijdag wordt er een nieuwe switch geplaatst, wat al deze problemen zal oplossen.



Alvast bedankt voor uw geduld!



met vriendelijke groeten,

meilleures salutations,

best regards,
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

hoop doet leven. geen woorden maar daden etc :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Had ook dat antwoord gekregen. Ben eens benieuwd.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

't is jammer dat ze zoiets niet in het crm zetten (ik geraak er trouwens moeilijk op, vaak fout Problem with dB connection!), maar wellicht zijn ze bang dat ze dan compensatie moeten geven voor de dagen dat telefonie plat lag
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

xenne schreef:'t is jammer dat ze zoiets niet in het crm zetten (ik geraak er trouwens moeilijk op, vaak fout Problem with dB connection!), maar wellicht zijn ze bang dat ze dan compensatie moeten geven voor de dagen dat telefonie plat lag
compensatie ? Dat willen ze niet geven !!! Anders moet ik dat nu al hebben voor drie maand ;-)

Hier in MOL (014) kan er niet gebeld worden of opgebeld worden . Das nu al vier dagen . Als deze week niets van oplossing gebeurd ga ik stappen ondernemen om van homeconnect van af te komen.
Ik blijf niet als een zot betalen voor iets dat niet werkt ( ben geen beta tester ).

Iemand al positieve ervaringen met de ombudsdienst ? Of is het weer zo dat die niets kunnen doen ?
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Telefonie werkt hier nu weer.
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Hier al 3 dagen niet.... steeds bezet aan de andere kant
en kan niet opgebeld worden. Tsja wat kunnen we er aan doen ? Niks zeker
rosheen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:02

driesel schreef:Telefonie werkt hier nu weer.
Hier ook... voor zolang het duurt. :evil:
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

rosheen schreef:
driesel schreef:Telefonie werkt hier nu weer.
Hier ook... voor zolang het duurt. :evil:
Zal dommel voor een nieuwe record willen gaan? 1 uur lang stabiel mss :eek:
antpeks
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2008, 02:15

hie ris eigenlijk iets vreemds aan de gang, ik heb voip connectie. Maar kan niet bellen, na 40 seconden volgt een in gespreks toon. Maar wat schets mijn verbazing, het voip lampje blijft knipperen en er wordt een verbinding tot stand gebracht naar het nummer dat ik bel.

Dat gebeurd dus nadat ik heb ingehaakt, tja in gesprek na veertig seconden, en de verbinding wordt meerdere malen gemaakt.

Peter Kuipers
http://dommelusers.be
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier werkt het ook terug.

Er is inderdaad nog vannalles loos, zo duurde het ook idd een 30tal seconden voor ik via betamax beltoon kreeg en mijn schedom telefoon overging.

Ik kreeg al even koude rillingen aan het gedacht dat dommel ons tot vrijdag (nieuwe switch) zonder meer zonder telefoon zou zetten ...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heb sins vier dagen voor de eerste keer terug foon gehad :-) En zlef ook weer kunnen bellen .
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Voor de eerste keer problemen gehad met de telefoon hier. Ik bel naar mijn moeder, twee keer ofzo. Wel ja, dat lukt niet. Ik bel dus met de GSM en eventjes later hoor ik haar gewone telefoon afgaan.

Zij pakt die dus op "hallo? hallo?", niets te horen aan de andere kant. Een paar seconden later weer hetzelfde geval. Blijkbaar kwam mijn telefoontje dus een kwartier later pas aan :p

Is ondertussen wel vanzelf opgelost blijkbaar...
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Hier voor de 4de dag geen telefoon
Enkel bezet toon wanneer ik iemand opbel en wil opgebeld worden.

Ik wacht geduldig op morgen !
Vrouw des huizes word gek van die phone problemen.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

En weer dood. Ging sinds gisteren avond terug ok en deze voormiddag ook maar nu is het weer plat.
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

degoutant !

hier werkt het vandaag weer niet !!!

Dit is gewoon niet meer serieus. Normaal zou enkel in uitereste nood na enkele noodprocedures zoiets mogen gebeuren. En onderhoud zou snachts moeten gebeuren. HElaas ben ik snachts wél altijd bereikbaar, enkel overdag doen zich 'storingen' voor ... verdacht !
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik vraag me eigenlijk af of die techniekers bij dommel wel een ganse week werken. Als er iets moet gebeuren is het altijd op een vrijdag. Die werken maar 1x per week zeker :roll:
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

We zitten allemaal met het zelfde probleem hoor ! Dommel zit in de misery met hunnen voip rommel. En ligt dus niet aan routingstabellen dat moeten worden aangepast ;-)
Gebruikersavatar
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

werkt iedereen hun telefonie weer naar behoren?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4372
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Hier wel ja.
Sommige telefoontjes kwamen bij mij ook 10 à 15 min later binnen (één beltoon)... En daarna niks meer.

Nu goed, ze werken eraan éh. We zijn de eerste klanten in de Belgische telecom revolutie, dus klagen moeten we niet echt, zie jezelf als pioneer xD
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Tot hier toe kan ik ik terug gebeld worden en kan ik zelf ook terug bellen . Enkel nog altijd het probleem dat bepaalde telefoon providers me nog niet kunnen bereiken .Dus nog geen stap voorruit :-(
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Sniffie schreef:Tot hier toe kan ik ik terug gebeld worden en kan ik zelf ook terug bellen . Enkel nog altijd het probleem dat bepaalde telefoon providers me nog niet kunnen bereiken .Dus nog geen stap voorruit :-(
+ echo op de lijn nog steeds
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 441
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

Yargo schreef:Ik vraag me eigenlijk af of die techniekers bij dommel wel een ganse week werken. Als er iets moet gebeuren is het altijd op een vrijdag. Die werken maar 1x per week zeker :roll:
Niet vergeten dat er geen 100 man werkt die dat kan zoals bij BGC of Telenet om er maar 2 te noemen.

Volgens mij zijn er één a 2 mensen bezig met deze specifieke taak (VOIP) dan hebt ge nog hun uitbouw van hun eigen netwerk(city...) en dus ook het onderhoud der op. En deze mens(en) kunnen dus duidelijk het klantenbestand van dommel niet op tijd verwerken.

Een extra switch erbij heeft de problemen dus niet opgelost, althans voor iedereen en ook 100%.
Denk ook eens aan de mail, hoe dikwijls is die al niet uitgevallen? Meestal voor kortere tijd wat bij mail niet echt zo'n groot probleem is, maar bij telefoon kan je moeilijk tevreden zijn als de connectie tot stand komt 30 minuten na dat er is opgelegd.

Ik geef ze nog enkele weken (01/01/2009) Als dan niet alles is opgelost stap ik er uit. Ga ook maandag nog maar eens bellen om te zien wat den uitleg is. En aangezien het tickettingsysteem terug 'werkt' zal ik ook daar mijn mening is verkondigen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”