Dommel ervaringen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

woelrat schreef: De helpdesk heeft een sterk limburg accent :-)
woelrat wat is er mis aan een sterk limburgs accent :eek: :eek:

Het is toch de kwaliteit wat telt he ??? Er zijn er nog veel die wat kunnen leren van Dommel want daar is de klant koning :lol:
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
Bedankt: 121 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Mooi, heb vandaag mijn bestelling gedaan.
Nog even geduld en ik zet mijn ervaring erbij.
Spot
Starter
Starter

Ik sta op het punt om over te stappen van Skynet naar Dommel.
Is er soms Dommelklant uit de regio Oudenaarde/Ronse die me kan zeggen wat zijn ervaring ermee is?
Coop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb gisteren mijn contract afgegeven, hoelang zou het nu nog kunnen duren ?
En wat krijg je dan van hun ? een paketje met de info hoe je moet inloggen enzo ?
Waar kan ik best een ADSL modem kopen ?
Icecubes
Member
Member

Coop schreef:Ik heb gisteren mijn contract afgegeven, hoelang zou het nu nog kunnen duren ?
En wat krijg je dan van hun ? een paketje met de info hoe je moet inloggen enzo ?
Waar kan ik best een ADSL modem kopen ?
Je krijgt nadat je je contract hebt opgestuurd je login-gegevens. Dan moet je betalen en dan krijg je een aansluitingsdatum. Bij de ene gaat dit snel bij de andere iets langer. Ik heb vorige week aangevraagd en ik word de 6de december aangesloten. Een ADSL-modem kan je kopen bij je lokale computer-shop.
seppevs
Member
Member

Ok ondertussen heb ik een kleine twee weken geleden Netconnect aangevraagd. Aangezien ik verhuist was moest eerst mijn discovery line werken voordat ik Netconnect kon aanvragen.

Toen ik dat deed heb ik wat pech gehad. Blijkbaar moet Belgacom 2 stappen ondernemen om uw lijn 'ADSL-ready' te maken. Na de eerste stap heeft het vier dagen geduurd voordat de tweede stap werd uitgevoerd (er zat wel een weekend tussen).

Ik heb nog steeds niet kunnen internetten, maar ik zie nu (op mijn werk):

status : the adsl signal is installed and operational
type : broadband
ip-address : currently this login is not connected to the dommel.com adsl network

Tof dat het eindelijk in orde is. Maar ik vind het vreemd dat ik nog geen IP heb gekregen, mijn router staat aan en zou in principe automatisch moeten inloggen. Voordat ik tweede stap van BC nog niet was gebeurd kreeg ik steeds een time out.

Het lastige is dat ik in NL werk en enkel in het weekend en 1 dag in de week thuis ben. Ik hoop iig dat het eindelijk werkt wanneer ik woensdag over huis ga ...

Weet iemand ofdat je IP op die status pagina normaal gezien er direct op komt, of niet?
Praetorian
Premium Member
Premium Member

dat ip komt er bij mij altijd op.Of het correct is weet ik niet. Ik controleer het niet.
seppevs
Member
Member

Nadat mijn vriendin mijn modem heeft gereboot heb ik nu wel een IP gekregen. Vanavond kan ik eindelijk internetten met Dommel. Ik ben benieuwd!

Khoop echt dat Dommel alles te goei blijft aanpakken, want ik heb geen zin om zaken mee te maken zoals RealDSL en ADSL2FIT.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

seppevs schreef: Khoop echt dat Dommel alles te goei blijft aanpakken, want ik heb geen zin om zaken mee te maken zoals RealDSL en ADSL2FIT.
Dat zal je ook niet met Dommel meemaken hoor.
eldiablo
Pro Member
Pro Member

na al een 6 maand bij dommel te zitten heb ik er nog steeds zeer veel vertrouwen in dat ze op het goede pad blijven :P zeer weinig downtime, zo goed als altijd de volle snelheid en problemen raken vlug opgelost. Kdenk dus niet dat je adsl2fit scenarios zal tegenkomen bij dommel.
Coop
Premium Member
Premium Member

Heb dommel pas een uurtje dus kan er niet teveel van zeggen.
Snelheid van surfen is ideaal, naar mijn gevoel even snel of ja zelfs sneller/directer dan telenet.
Downloaden gaat trager maar van de telenet server downde ik toch nog tegen 420 kb/sec. dus slecht is het neit.
Heb ook even gebruik gemaakt van de helpdesk omdat mijn verbinding wegviel even na de installatie, en omdat ik geen inbbelverbinding krijg als ik mijn pc opstart.
Blijkt dat nu niet meer te bestaan zo een inbelverbinding, ze waren heel hulpvol en vriendelijk, tot nog toe zéér tevreden !

Sefes giga-news eens checken :)
seppevs
Member
Member

Ondertussen heb ik nu een week dommel, en ik ben heel tevreden. Ik haal 415 KB/s van giganews (eigen account, niet via dommel news). Kheb al veel gedownload en binnenkort kan ik dus die mediumband eens ervaren :)

Kan je nu nog op dommel news nadat je op mediumband zit? En zit er nu nog een limiet van 10GB/maand op die dommel news server, of niet?
eldiablo
Pro Member
Pro Member

seppevs schreef:Ondertussen heb ik nu een week dommel, en ik ben heel tevreden. Ik haal 415 KB/s van giganews (eigen account, niet via dommel news). Kheb al veel gedownload en binnenkort kan ik dus die mediumband eens ervaren :)

Kan je nu nog op dommel news nadat je op mediumband zit? En zit er nu nog een limiet van 10GB/maand op die dommel news server, of niet?
je kan kan de dommel newsserver niet meer gebruiken op mediumband, en op breedband heb je op de newsserver 50gb limiet (als je dus extra volume bijkoopt tot bv 100gb, kan je slechts 50gig van de newsserver halen)
seppevs
Member
Member

Ok goed om te weten. Dus dan kan ik best eerst dommel news gebruiken en als ik op medium band zit eventueel mijn gewoon giganews accountje :)

En als je nu netconnect plus hebt, kan je dan tot 100Gb blijven downloaden van dommel news?

Trouwens, is het makkelijk om je netconnect abbonement om te zetten naar netconnect plus? En moet je daarvoor de setup kosten betalen?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

ik dacht dat er vroeger een 50GB limiet was op de nieuwsserver (dus als ge 40GB download op nieuwsserver, 10 op internet, dan mocht ge op mediumband nog 10GB afhalen) en nu is het: breedband = nieuwsserver toegang, mediumband <> nieuwsserver

(van controlpanel:)
As of today we have changed our policy regarding the usage of the dommel.com adsl newsservice. There is no longer a 50GB monthly limit on what you download from news.dommel.be. As long as you are connected using broadband you can download from our newsservers. If you are on mediumband you cannot download from news.dommel.be. Alse the max 4-limit connectionlimit has been removed and has been changed by a dynamic limit between 2-12 connections. This means that at peak-moments you might only be able to connect with 2 connections while at lesser busy moments you can use 12 connections. Each connection remains limited to 256 Kbit/sec. At off-peak moments you will be able to download at 3Mbit/sec from our newsservers. There is no general definition to peak or off-peak moments, the server will monitor constantly its current load and adapt the maximum allowed connections on the fly.
zippie666
Pro Member
Pro Member

Daarnet werd mijn adsl-lijn van dommel geactiveerd, uiterst vriendelijke helpdesk (ik was zo slim om mijn contract als 7 jpeg's terug te sturen ipv een pdf) en ben zeer tevreden met alles tot nog toe (ook al is 6 minuten nogal weinig om een deftige ervaring te noemen)

In mijn controlepaneel staat wel dat mijn eerste factuur nog niet betaald is en mijn contract nog niet ontvangen is, maar heb zonet de helpdesk gemaild en die zal dat wel aanpassen (is in orde, anders zou mn lijn niet actief zijn right?)
seppevs
Member
Member

Nog 1 vraagske: hoe zit het nu met Eweka news en Dommel? Werkt eweka te goei tegen volle snelheid bij Dommel, of niet? En zijn ze veel down?

Alvast mercikes voor 't antwoord ;)
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

geen idee, maar dommel blokkeert geen poorten of eweka zelf (zoals telenet dacht ik) dus da zal wel volle snelheid gaan vermoed ik. (ik gebruik de server van dommel en die gaat via giganews)
Coop
Premium Member
Premium Member

Oke, 3 dagen in bezit en al een goeie 30 gieg erdoor gejaagd (allemaal de fout van giganews :eek: )
Heel tevreden erover ! ben meer dan te spreken, telenet biedt niets meer ! buiten soms een snellere download, maar over algemeen zit ik hier kort bij de snelheid van telenet.
En kwa surfen, dat gaat even snel telenet naar mijn gevoel, zeker niet trager.

Zeer tevreden met mijn telenet -> Dommel overstap, had het alleen veel vroeger moeten doen.

Heb ondertussen een colega kunnen overtuigen over te stappen naar dommel, alle beetjes helpen en ik wens dommel het beste toe.
elldiablo
Pro Member
Pro Member

kUmbro schreef:geen idee, maar dommel blokkeert geen poorten of eweka zelf (zoals telenet dacht ik) dus da zal wel volle snelheid gaan vermoed ik. (ik gebruik de server van dommel en die gaat via giganews)
Idd telenet blokkerd bijna alles via news servers , collegas van mij zitten te klagen :o) , van onze bronne zijn dicht ,en dat zal niet lang meer duren vooraleer ze helemaal dicht zijn
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
[MJ]
Member
Member

Same story bij BGC hoor, al màànden vrijwel 99% incompletes op de binaries. Vroeger zat Andy nog in de skynet nieuwsgroep om s te kijken en een oplossing te vinden, maar het blijft heel stil atm... :cry: om nog maar te zwijgen van alle groepen die ze gewoon geblokkeerd hebben.

Enige waar ik nu een beetje voor vrees is dat Dommel straks nog slachtoffer wordt van zijn eigen succes en een toevloed aan nieuwe klanten niet aankan... nuja, we zullen t wel zien zeker? :???:
seppevs
Member
Member

[MJ] schreef:Enige waar ik nu een beetje voor vrees is dat Dommel straks nog slachtoffer wordt van zijn eigen succes en een toevloed aan nieuwe klanten niet aankan... nuja, we zullen t wel zien zeker? :???:
Idem, daar ben ik ook een beetje bang voor.

Kwil een bijkomende usenet server nemen voor als ik op mediumband zit. Ik heb nu een 25GB account bij Giganews maar dat vindt ik wat te duur en ik wil geen limiet :)

Welke raden jullie aan? Ik twijfel tussen eweka, tweaknews en usenetserver.com. Kennen jullie er nog anderen die jullie mij kunnen aanbevelen? Ngroups.net ziet er ook heel interessant uit. Iemand daar ervaring mee?

Snelheid is niet zo belangrijk. Ik wil vooral geen limiet en een zo hoog mogelijke retentie en een usenet server die deftig met Dommel werkt.
Coop
Premium Member
Premium Member

Seppevs waarom pak je geen 50 gieg extra bij dommel ? Kun je 100 gieg spenderen op giganews, denk dat dat wel genoeg is ?
AeroFury
Plus Member
Plus Member

misschien een domme vraag, maar wat is een news server?
wat is giganews?
seppevs
Member
Member

Net iets vervelend gemerkt. Ik ben nu op medium band gezet ik zit nu dus blijkbaar niet meer op internet. Als ik mijn router ping krijg ik een timeout. Ik deed remote desktop via een SSH tunneltje hier op mijn werk, en dat gaat nu dus ook niet meer.

Op de overzicht pagina zie ik ook dat ik nog niets heb gedownload op mediumband. De helpdesk vertelde dat het rebooten van mijn modem zeer waarschijnlijk de oplossing is.

Het lastige is dat ik NL werk en dus niet zo maar even snel mijn modem die in BE staat kan rebooten :(

@Coop: is me te duur, en ik vind het niet erg om tegen 125 KBs te downloaden. Ik vraag me wel af ofdat ik automatisch terug online zou komen (dus zonder modem te rebooten) als ik kies om verder tegen volledige snelheid te internetten.

@AeroFury: zie effe www.binaries4all.nl

Nog een vraagje:
Als je kiest om verder te surfen tegen volledige snelheid tot 100Gb, kan je dan 'onderweg' nog kiezen om over te schakelen naar mediumband VOOR dat je de 100Gb hebt bereikt?

Dus bv na 50 Gb kiezen om nog 10Gb tegen volledige snelheid (en tegen 0.40 EUR) verder te internetten en daarna (dus vanaf 60GB) de rest van de maand op mediumband.
eldiablo
Pro Member
Pro Member

seppevs schreef:De helpdesk vertelde dat het rebooten van mijn modem zeer waarschijnlijk de oplossing is.
Spijtig genoeg heb ik ook dit probleem, wanneer je op mediumband vliegt, geen internet meer tot je je modem restart.
Wat ik ook heb, wanneer de nieuwe maand begint moet ik telkens ook mijn modem eens restarten om terug op breedband te komen, anders blijf ik precies de hele dagen op mediumband snelheid.
NoFate
Member
Member

eldiablo schreef:
seppevs schreef:De helpdesk vertelde dat het rebooten van mijn modem zeer waarschijnlijk de oplossing is.
Spijtig genoeg heb ik ook dit probleem, wanneer je op mediumband vliegt, geen internet meer tot je je modem restart.
Wat ik ook heb, wanneer de nieuwe maand begint moet ik telkens ook mijn modem eens restarten om terug op breedband te komen, anders blijf ik precies de hele dagen op mediumband snelheid.
Dat probleem heb ik dus ook!!! echt wel vervelend!
AeroFury
Plus Member
Plus Member

zonet Dommel besteld, er werd gezegd dat ik binnen enkele minuten een mail met daarin mijn contract zou ontvangen.
Nu heb ik enkel een factuur gekregen, maar nog geen contract. Is dit normaal? Of moet ik eerst die factuur betalen voor ik mijn contract ontvang. (die ik moet ondertekenen)
Of mag ik dit gebruiken?
http://www.dommel.com/nl/contracten/contract.pdf
eldiablo
Pro Member
Pro Member

AeroFury schreef:zonet Dommel besteld, er werd gezegd dat ik binnen enkele minuten een mail met daarin mijn contract zou ontvangen.
Nu heb ik enkel een factuur gekregen, maar nog geen contract. Is dit normaal? Of moet ik eerst die factuur betalen voor ik mijn contract ontvang. (die ik moet ondertekenen)
Of mag ik dit gebruiken?
http://www.dommel.com/nl/contracten/contract.pdf
Het contract zelf duurt iets langer, als ik het goed herinner duurde dit bij mij toch wel een uur of 2, ook niet mee inzitten als je binnen een weekje ofzo al een 2de factuur komt, veel mensen paniekeren al direct, maar alles komt normaal wel in orde, soms duurt het gewoon wat langer :P
AeroFury
Plus Member
Plus Member

ok, mag ik ondertussen al betalen of is het verstandiger om te wachten tot het contract wel degelijk aangekomen is?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

seppevs schreef: en ik vind het niet erg om tegen 125 KBs te downloaden. Ik vraag me wel af ofdat ik automatisch terug online zou komen (dus zonder modem te rebooten) .
tja is al altijd zo geweest na bro/na med ffkens modem te moeten rebooten….maar herinner me eens e download te hebben laten doorlopen ,komt io na een behoorlijk aantal uren dacht ik…
seppevs
Member
Member

Ivm modem te moeten rebooten wanneer je overgaat op mediumband of breedband:

- Je kan in sommige routers instellen dat hij automatisch elke nacht even moet rebooten (in mijn Fritz Box gaat dit toch in ieder geval). Hierdoor moet je het niet manueel wat handig kan zijn als je, zoals ik, graag verbinding maakt naar je thuis PC die online is via dommel.
- Als je op smallband wordt gezet en je aangeeft dat je verder wil tot de 100GB limiet, dan kom je automatisch zonder een reboot van je router terug online na een kwartiertje ofzo.

Tis maar dat ge 't weet he :)

Ik zag trouwens ook dat wanneer je op die link klikt om verder te gaan op breedband nadat je over de 50GB limiet bent gegaan dat je wachtwoord van het control panel als plain text URL parameter wordt gestuurd. Niet zo netjes en veilig imho.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

AeroFury schreef:misschien een domme vraag, maar wat is een news server?
wat is giganews?
http://nl.wikipedia.org/wiki/News_server
http://nl.wikipedia.org/wiki/Usenet
Please help, looking for a way to get rich and fast
AeroFury
Plus Member
Plus Member

hoe stuur ik best dat contract terug via mail?
via 7 .jpegs? en wat moet ik gebruiken als onderwerp v mijn mail?
en moet ik betaald hebben vooraleer ik mijn login zal krijgen?

(thx bunga)
seppevs
Member
Member

AeroFury schreef:hoe stuur ik best dat contract terug via mail?
via 7 .jpegs? en wat moet ik gebruiken als onderwerp v mijn mail?
en moet ik betaald hebben vooraleer ik mijn login zal krijgen?

(thx bunga)
- Je moet hebben betaald voordat je online kan
- Ik heb ook gewoon alles als JPG gestuurd
- Onderwerp van de mail maakt niet veel uit
AeroFury
Plus Member
Plus Member

k, verstuurd naar [email protected] in .pdf bestand
moest naar dat adres é? kheb een ticket gekregen en tis al closed?
[MJ]
Member
Member

Hoe zit t eigenlijk met de betaling? Best een screenshot van de overschrijving sturen of gewoon wachten tot t geld er ginder op staat? (is van KBC naar KBC dus dat gaat vlug)
AeroFury
Plus Member
Plus Member

kdenk gewoon eventjes wachten
AeroFury
Plus Member
Plus Member

Ik heb zopas mijn account ontvangen. 8)
Wel twee keer dezelfde account gekregen met een verschillend paswoord.
Een van de twee passes ging. Even een mail gestuurd om toch duidelijkheid te vragen. Dat ik niet twee keer moet betalen ofzo ^^
AeroFury
Plus Member
Plus Member

Wat is de hostname om een site op te zetten?
Bij Skynet was dit users.skynet.be?

EDIT: Mijn Outlook Express kan ook geen verbinding maken met mijn dommel emailadres :S
Het is toch pop.dommel.be en relay.dommel.be
en dan gewoon adsl username & pass opgeven? :-(
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”