Snelheidsproblemen!?
Your current download speed:
310kbit/s
or
39kbyte/s Your current upload speed:
411kbit/s
or
51kbyte/s
... instead of 3500kbit downstream - upstream seems to be ok (only a bit slower than usually)
location: hauset near liège (zone 087)
conrads
310kbit/s
or
39kbyte/s Your current upload speed:
411kbit/s
or
51kbyte/s
... instead of 3500kbit downstream - upstream seems to be ok (only a bit slower than usually)
location: hauset near liège (zone 087)
conrads
-
- Elite Poster
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
'k Ging net mijn pa tonen hoeveel sneller zijn "nieuwe" modem wel was tov dat USB ding...
't Zal voor een andere keer zijn 
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 489 kbit/s or 61 kbyte/s
- Upload speed : 530 kbit/s or 66 kbyte/s
Tue May 2 2006 at 20:50:29 UTC+0200


http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 489 kbit/s or 61 kbyte/s
- Upload speed : 530 kbit/s or 66 kbyte/s
Tue May 2 2006 at 20:50:29 UTC+0200
-
- Pro Member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Your current download speed: 975kbit/s or 122kbyte/s
Your current upload speed: 382kbit/s or 48kbyte/s
zone 089; khad eerlijk gezegd nog niet eens gemerkt tot ik topic nu juist zag
Your current upload speed: 382kbit/s or 48kbyte/s
zone 089; khad eerlijk gezegd nog niet eens gemerkt tot ik topic nu juist zag

Overal hetzelfde blijkbaar. Ik ben nu een goeie week bij EDPnet en mijn snelheid zakt precies elke dag... de snelheden zijn ook erg onstabiel. Vandaag blijven we hier in Antwerpen (zone 03) hangen op:
Your current download speed: 640kbit/s or 80kbyte/s
Your current upload speed: 511kbit/s or 64kbyte/s
Nog even en ik kan sneller uploaden dan downloaden!
(de uploadsnelheid is trouwens bijna altijd constant)
Your current download speed: 640kbit/s or 80kbyte/s
Your current upload speed: 511kbit/s or 64kbyte/s
Nog even en ik kan sneller uploaden dan downloaden!

(de uploadsnelheid is trouwens bijna altijd constant)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2272
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Inderdaad, spijtig genoeg ook nog zeer onstabiel. Hier gaat ook de telefoon via internet, dus dat is iets minder...
Vraag me af wat het probleem kan zijn, overvolle backbone?
Vraag me af wat het probleem kan zijn, overvolle backbone?
Sinds mijn aansluiting op 18/04/06 heb ik nog geen constante lijn snelheid gehad
De download is vandaag 160 kbit gisteren had ik 1148kbit en zo blijft
dit maar op en af gaan (en dit voor een 6Mbit lijn).
Sinds de oplevering heeft de lijn nog niet goed gewerkt.
Ik heb onmiddellijk een ticket geopend en dit is tot op heden nog niet opgelost.
Ik denk dat ik er mee ga kappen en het contract ga verbreken (dit is toch niet meer normaal?).
De download is vandaag 160 kbit gisteren had ik 1148kbit en zo blijft
dit maar op en af gaan (en dit voor een 6Mbit lijn).
Sinds de oplevering heeft de lijn nog niet goed gewerkt.
Ik heb onmiddellijk een ticket geopend en dit is tot op heden nog niet opgelost.
Ik denk dat ik er mee ga kappen en het contract ga verbreken (dit is toch niet meer normaal?).
- alfadude
- Elite Poster
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Het is spijtig maar niet helemaal onbegrijpelijk.
Met hun nieuwe abbo's zijn er toch redelijk wat mensen aan het overstappen.
Belangrijk is nu hoe ze ermee omgaan.
Maar ik vermoed dat het redelijk snel opgelost zal geraken, het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van debottlenecking.
Met hun nieuwe abbo's zijn er toch redelijk wat mensen aan het overstappen.
Belangrijk is nu hoe ze ermee omgaan.
Maar ik vermoed dat het redelijk snel opgelost zal geraken, het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van debottlenecking.
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
Persoonlijk ervaar ik geen problemen, maar ik zit dan ook wel in een buurt waar het qua internetgebruik redelijk rustig is. Misschien dat overbelaste nodes de oorzaak zijn ? Of wat ik eerder vermoed: dat er per node extra bandbreedte aangevraagd moet worden bij Belgacom.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
Klant sinds 9/3/2006. Tot nog toe erg tevreden en blij dat ik bij Belgacom weg ben, maar toch een beetje ontgoocheld: ik zit op 240m van de centrale en dacht dat mijn snelheid fenomenaal ging zijn...maar ik ben nog nooit boven de 400kb/s geraakt. Nu, ik vond dit nog altijd meer dan snel genoeg (toch voor die prijs).
Maar de laatste week gaat het elke dag een beetje slechter, met als dieptepunt gisterenavond: nog geen 20kb/s! En dan lees ik dit topic en merk ik dat ik verre van de enige ben, terwijl er op de website van EDPNet helemaal niks bij de 'gekende problemen' staat. Heeft iemand hen al gecontacteerd en gevraagd wat ze hieraan gaan doen? (en wanneer?)
Ik zit in de zone 09/ (voor de ingewijden die meelezen: LEX 91PIE0)
PS: de uploadsnelheid valt hier volledig buiten, die blijft (zelfs gisterenavond) constant op 66 kb/s, wat dan weer schitterend is.
Maar de laatste week gaat het elke dag een beetje slechter, met als dieptepunt gisterenavond: nog geen 20kb/s! En dan lees ik dit topic en merk ik dat ik verre van de enige ben, terwijl er op de website van EDPNet helemaal niks bij de 'gekende problemen' staat. Heeft iemand hen al gecontacteerd en gevraagd wat ze hieraan gaan doen? (en wanneer?)
Ik zit in de zone 09/ (voor de ingewijden die meelezen: LEX 91PIE0)
PS: de uploadsnelheid valt hier volledig buiten, die blijft (zelfs gisterenavond) constant op 66 kb/s, wat dan weer schitterend is.
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Zal vanavond eens testen, als het nog hetzelfde is, ticket openen. Die mannen zijn professioneel genoeg om een goei antwoord te geven.
D'er zijn volgens mij 3 dingen mogelijk:
- ofwel zitten ze met een transit probleem
- ofwel zit de scarlet backbone vol
- ofwel zitten plots alle Belgacom nodes behalve in Limburg vol
Afhankelijk van waar ik gisteren downloadde fluctueerden de snelheden nogal sterk. Op bv een Duitse site haalde ik 625 kByte /s, op userbase speedtest amper 260 kByte /s, op hierzo.net dan weer 500kByte/s en op heanet.ie amper 100 kByte/s. Hun eigen EDPNet speedtest klokte af op 150 kByte/s... Begrijpe wie begrijpen kan.
Nu dat er een probleem is stoort me niet 100% zolang ze nu eens effe zouden communiceren wat er mis is en wat ze er gaan doen. Maar als het aan Scarlet zou liggen zijn we met z'n allen gezien vrees ik want die hun centjes zijn op. Het laatste dat ik via via heb vernomen is dat er in 50 locaties ADSL2+ DSLAMS zijn geïnstalleerd, dat die in effectief 30 locaties zijn geconnecteerd maar dat voor de rest alles stilligt...
D'er zijn volgens mij 3 dingen mogelijk:
- ofwel zitten ze met een transit probleem
- ofwel zit de scarlet backbone vol
- ofwel zitten plots alle Belgacom nodes behalve in Limburg vol
Afhankelijk van waar ik gisteren downloadde fluctueerden de snelheden nogal sterk. Op bv een Duitse site haalde ik 625 kByte /s, op userbase speedtest amper 260 kByte /s, op hierzo.net dan weer 500kByte/s en op heanet.ie amper 100 kByte/s. Hun eigen EDPNet speedtest klokte af op 150 kByte/s... Begrijpe wie begrijpen kan.
Nu dat er een probleem is stoort me niet 100% zolang ze nu eens effe zouden communiceren wat er mis is en wat ze er gaan doen. Maar als het aan Scarlet zou liggen zijn we met z'n allen gezien vrees ik want die hun centjes zijn op. Het laatste dat ik via via heb vernomen is dat er in 50 locaties ADSL2+ DSLAMS zijn geïnstalleerd, dat die in effectief 30 locaties zijn geconnecteerd maar dat voor de rest alles stilligt...
Ik heb al een ticket geopend met het probleem van de trage snelheid op 19/04/06.
Ik heb ook al getest met een scarlet account (van een vriend) en daarmee heb ik geen problemen.
De snelheid met het scarlet account blijft ook constant 4815Kbit of 602 Kbyte download tegen over 160 Kbyte met EDPnet.
Ik vraag me af of Belgacom hier niet voor iets tussen zit
(het is toch dezelfde hardware tot aan de backbone)
Ik heb ook al getest met een scarlet account (van een vriend) en daarmee heb ik geen problemen.
De snelheid met het scarlet account blijft ook constant 4815Kbit of 602 Kbyte download tegen over 160 Kbyte met EDPnet.
Ik vraag me af of Belgacom hier niet voor iets tussen zit
(het is toch dezelfde hardware tot aan de backbone)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
- Locatie: Gent
- Bedankt: 5 keer
Ik zit hier ook in zone 09 (Gent-Centrum) en haal ook meestal maar snelheden van rond de 400kB/s, 'k zal toch maar eens een ticket aanmaken voor de probleempje.Thales schreef:Klant sinds 9/3/2006. Tot nog toe erg tevreden en blij dat ik bij Belgacom weg ben, maar toch een beetje ontgoocheld: ik zit op 240m van de centrale en dacht dat mijn snelheid fenomenaal ging zijn...maar ik ben nog nooit boven de 400kb/s geraakt. Nu, ik vond dit nog altijd meer dan snel genoeg (toch voor die prijs).
Maar de laatste week gaat het elke dag een beetje slechter, met als dieptepunt gisterenavond: nog geen 20kb/s! En dan lees ik dit topic en merk ik dat ik verre van de enige ben, terwijl er op de website van EDPNet helemaal niks bij de 'gekende problemen' staat. Heeft iemand hen al gecontacteerd en gevraagd wat ze hieraan gaan doen? (en wanneer?)
Ik zit in de zone 09/ (voor de ingewijden die meelezen: LEX 91PIE0)
PS: de uploadsnelheid valt hier volledig buiten, die blijft (zelfs gisterenavond) constant op 66 kb/s, wat dan weer schitterend is.
Effe terug on-topic (recent snelheids-probleem):
Ik haal meestal de zelfde snelheden als ander maar valt soms (meestal 's avonds) terug naar tussen 100kB/s en 200kB/s).
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Je weet niet of Edpnet verantwoordelijk is hé, als het een extern probleem is in het netwerk, dan kunnen zij er niks aan doen._rEuTeL_ schreef:iddKerberos schreef:Een statement van edpnet zou dan ook fijn zijn op dit moment.
het duurt wel HEEL erg lang voor de edpnet staff zich verantwoordt
En waarom moet Edpnet zich persé verantwoorden voor een probleempje dat zich 1 dag heeft voorgedaan? Ik ben bij providers geweest waar er veel meer problemen waren en die lieten ook nooit iets van zich horen. Een dagje niet kunnen aanloggen heb ik al meer meegemaakt toen.
Ik vraag ook niet om verantwoording, ik zou het enkel op prijs stellen mocht er op hun pagina bij 'gekende problemen' tenminste vermeld staan dat sommige klanten snelheidsproblemen 'kunnen' ondervinden. Er is inderdaad geen enkele aanwijzing dat EDPNet verantwoordelijk is voor de plotse daling van mijn downloadsnelheid, maar ik zou wel graag weten waar het probleem dan wél ligt. Waarvoor dient een statuspagina/helcenter pagina anders als klanten er niet op terecht kunnen voor info over een probleem dat duidelijk meer dan één klant treft?
Vergelijken met andere providers mag gerust, maar ik heb er geen boodschap aan dat het bij andere providers slechter gesteld is: dat is net de reden waarom ik voor EDPNet gekozen heb, omdat ze beter (zouden) zijn. Ik kies mijn woorden voorzichtig, maar 'ontgoocheling' lijkt me mijn gevoel in deze zaak het beste te omschrijven. Zeker omdat ik uitgerekend de afgelopen paar weken drie mensen die einde-contract waren bij hun huidige provider aanbevolen heb om naar EDPNet over te stappen.
Het Max6 abonnement is ongetwijfeld de 'beste koop' op de markt vandaag, maar dan moeten ze wel leveren wat ze beloven. Argumenten als "voor die prijs mag je niet klagen" zijn zeker tot op bepaalde hoogte gegrond (daarom heb ik ook nog nooit een ticket aangemaakt omdat ik "maar" aan 400kb/s kon downloaden en nooit hoger), maar er is een verschil tussen 16kb/s en 400kb/s. Met het laatste kan ik leven, met het eerste voel ik me bekocht. Ik ben maar een mens
Begrijp me niet verkeerd: ik ga rustig afwachten hoe dit evolueert en zeker nog niet bellen en van mijn tak gaan maken, ik geef ze tot eind deze week. Als ze dan nog doen alsof hun neus bloedt, ga ik bellen en -beleefd- vragen wat er scheelt. Maar ik heb er voorlopig nog alle vertrouwen in dat het niet zover zal komen.
Vergelijken met andere providers mag gerust, maar ik heb er geen boodschap aan dat het bij andere providers slechter gesteld is: dat is net de reden waarom ik voor EDPNet gekozen heb, omdat ze beter (zouden) zijn. Ik kies mijn woorden voorzichtig, maar 'ontgoocheling' lijkt me mijn gevoel in deze zaak het beste te omschrijven. Zeker omdat ik uitgerekend de afgelopen paar weken drie mensen die einde-contract waren bij hun huidige provider aanbevolen heb om naar EDPNet over te stappen.
Het Max6 abonnement is ongetwijfeld de 'beste koop' op de markt vandaag, maar dan moeten ze wel leveren wat ze beloven. Argumenten als "voor die prijs mag je niet klagen" zijn zeker tot op bepaalde hoogte gegrond (daarom heb ik ook nog nooit een ticket aangemaakt omdat ik "maar" aan 400kb/s kon downloaden en nooit hoger), maar er is een verschil tussen 16kb/s en 400kb/s. Met het laatste kan ik leven, met het eerste voel ik me bekocht. Ik ben maar een mens

Begrijp me niet verkeerd: ik ga rustig afwachten hoe dit evolueert en zeker nog niet bellen en van mijn tak gaan maken, ik geef ze tot eind deze week. Als ze dan nog doen alsof hun neus bloedt, ga ik bellen en -beleefd- vragen wat er scheelt. Maar ik heb er voorlopig nog alle vertrouwen in dat het niet zover zal komen.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
Vergeet niet da de aanwezigheid van die mense hier op het forum louter vrijwillig is; en ze jou of iemand anders hoe dan ook geen verantwoording verschuldigd zijn via deze weg ..._rEuTeL_ schreef:het duurt wel HEEL erg lang voor de edpnet staff zich verantwoordt
Heb je een probleem of een vraag; kan je altijd de helpdesk contacteren ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 35 keer
- Recent bedankt: 1 keer
ik bedoel niet alleen op dit forom (alhoewel men hier normaliter toch vrij snel een antwoord ziet verschijnen), maar ook bij gekende problemen op de site is er niets te vindenFlashBlue schreef: Vergeet niet da de aanwezigheid van die mense hier op het forum louter vrijwillig is; en ze jou of iemand anders hoe dan ook geen verantwoording verschuldigd zijn via deze weg ...
Heb je een probleem of een vraag; kan je altijd de helpdesk contacteren ...
de schommelingen duren trouwens al langer dan één dag, en zo te zien heeft quasi iedereen er last van
-
- Plus Member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
- Bedankt: 3 keer
ik heb hier in izegem geen problemen hoor (051)
snelheid schommelt soms tussen de 350 en de 600 kb/s
Your result is 546.518 KiloByte per second
snelheid schommelt soms tussen de 350 en de 600 kb/s
Your result is 546.518 KiloByte per second
-
- Elite Poster
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 70 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hier op kot (Gent), gaat EDPnet al een week of 2 baggertraag.
Download piekt op 100 kB/s, waarbij het vaak niet hoger gaat dan 40kB/sec.
Download piekt op 100 kB/s, waarbij het vaak niet hoger gaat dan 40kB/sec.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2272
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
In de avond zijn er hier af en toe nog problemen, al lijkt het vandaag voorlopig een stuk beter te gaan.
Laatst gewijzigd door Avenger 2.0 04 mei 2006, 22:58, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 4 keer
ik in zone 02, nooit echt problemen gehad, vandaag en gisteren kunnen downloaden aan 550kb gemiddeld, waar ik niet ga over klagen, zit op 2.4km van centrale op 6mbps profiel, upload gaat tot 66-68kb, download ook nog in de 600kb gehad, maar dat hangt dan wat af van trafiek en welke servers je download...
Bij mij (zone 09) lijkt het sinds gisteren ook weer 'normaal' (= 400 kB/s down en de zalige 66kB/s up). Al bij al niet zo heel veel last van ondervonden (drietal dagen dat surfen wel lukte maar downloaden -bijna- niet), maar heel spijtig dat er op de helpcenter pagina's van EDPNet met geen woord over gerept wordt...
-
- Elite Poster
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 35 keer
- Recent bedankt: 1 keer
het is anders verre van opgelost
momenteel (1AM fyi) haal ik op de userbase speedtest de volle 620KB, maar
op bijvoorbeeld Nederlandse servers haal ik maximaal 240KB
ik heb nog nooit 3 dagen op rij de volle snelheid gehaald, elke dag schort er wel iets zoals ik al zei
momenteel (1AM fyi) haal ik op de userbase speedtest de volle 620KB, maar
op bijvoorbeeld Nederlandse servers haal ik maximaal 240KB
ik heb nog nooit 3 dagen op rij de volle snelheid gehaald, elke dag schort er wel iets zoals ik al zei
Op de help-pagina's van EDPNet staat er sinds vandaag een mededeling over de snelheidsproblemen. Nogal cryptisch omschreven, als je het mij vraagt, maar over twee zaken zijn ze duidelijk:
- de belofte dat het in de loop van volgende week opgelost zou moeten zijn
- wie problemen ondervindt moet een ticket aanmaken en blijkbaar zal er geval per geval naar een oplossing gezocht worden.
Ik vind het tweede een beetje vreemd, aangezien er volgens het eerste tegen eind volgende week nergens nog problemen zouden mogen zijn...
- de belofte dat het in de loop van volgende week opgelost zou moeten zijn
- wie problemen ondervindt moet een ticket aanmaken en blijkbaar zal er geval per geval naar een oplossing gezocht worden.
Ik vind het tweede een beetje vreemd, aangezien er volgens het eerste tegen eind volgende week nergens nog problemen zouden mogen zijn...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2272
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bwa, ze doen er tenminste toch iets aan.
Bij telenet stoten ze het probleem op je pc, of bij belgacom zeggen ze gewoon doodleuk dat je er maar moet leren mee leven.
Bij telenet stoten ze het probleem op je pc, of bij belgacom zeggen ze gewoon doodleuk dat je er maar moet leren mee leven.
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 13 okt 2002, 10:44
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 683 kbit/s or 85 kbyte/s
- Upload speed : 501 kbit/s or 63 kbyte/s
Mon May 8 2006 at 21:13:14 UTC+0200
Your result is 45.142 KiloByte per second
nog erger hier (03)
- Download speed : 683 kbit/s or 85 kbyte/s
- Upload speed : 501 kbit/s or 63 kbyte/s
Mon May 8 2006 at 21:13:14 UTC+0200
Your result is 45.142 KiloByte per second
nog erger hier (03)
Bij mij varieert het: deze middag de volle 600Kb/sec, vanavond was het nog slechts een goeie 60 Kb/sec, op dit moment rond de 450 Kb/sec.
Een download komt vaak ook in happen en brokken door. Soms gaat het vlot, dan valt ie weer eens stil.
Ik wacht nog tot volgende week als die hardware hersteld is, maar als het dan nog blijft aanslepen wordt het een ticket.
Een download komt vaak ook in happen en brokken door. Soms gaat het vlot, dan valt ie weer eens stil.
Ik wacht nog tot volgende week als die hardware hersteld is, maar als het dan nog blijft aanslepen wordt het een ticket.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2272
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Gelukkig maar, moest iedereen in de avond downloaden dan kan de gewone klant nog niet eens meer surfen. In de nacht heb ik er geen last van, dan slaap ik._rEuTeL_ schreef:vanaf exact 0.00u duikelde de snelheid van 620KB/s naar een piekjesgemiddelde van 220KB/s
precies een beetje TE populair dat nachtsurfen