Verhuis via Belgacom ... een horrorverhaal

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

the italian connection schreef:Mensen,

Voor ge u uitspreekt over wie er in de fout gaat kunde best even nakijken wat de procedure is.
Bij een verhuis van een lijn moet de provider niets doen, belgacom doet dan alles. let wel, dan moet er wel een verhuis aangevraagd worden en dus niet een nieuwe lijn.
Men verwijst hier naar edpnet. Lees hun procedure maar eens na: de klant moet enkel bij belgacom een aanvraag uitvoeren. http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMoving

Dus, in mijn ogen is enkel belgacom hier in de fout gegaan of heb je zelf geen verhuis aangevraagd bij belgacom maar een nieuwe lijn...
Volgens mij moest dommel dus niets doen in heel deze procedure.
Ben zelf al een hele tijd dommel klant en heb ook een verhuis meegemaakt. Heb toen belgacom gevraagd om de lijn te verhuizen en aan dommel na de verhuis (ze wisten dus van niets tot de verhuis rond was) mijn nieuwe facturatiegegevens gezonden. Mijn adsl is perfect mee overgezet en ik heb dan nog een pro-aansluiting met vast ip.

Inderdaad, 'k ben ook recent verhuist, ze gingen de lijn op 1 julie overzetten, dus "BGC", had 1 maand op voorhand afgesproken, was op een zaterdag dus dacht al van ja 't zal wel, wat dacht je tuurlijk niks heeft nog 2 weken geduurt voor het in volledig was overgezet ! Dus op voorhand afgesproken en NOG 2 weken te laat !
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Ofloo schreef: Inderdaad, 'k ben ook recent verhuist, ze gingen de lijn op 1 julie overzetten, dus "BGC", had 1 maand op voorhand afgesproken, was op een zaterdag dus dacht al van ja 't zal wel, wat dacht je tuurlijk niks heeft nog 2 weken geduurt voor het in volledig was overgezet ! Dus op voorhand afgesproken en NOG 2 weken te laat !
Oei oei , ik hou mijn hart al vast, ik verhuis ook binnenkort naar een andere gemeente (1 sept)
mss was het te vroeg aangevraagd en waren ze het vergeten, omdat het al een maand oud was ...
hoe heb je de aanvraag gedaan ? online formulier of via een Belgacom verkoopcenter?
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik heb gewoon gebeld doe beter online maar wel op tijd want het duurt 5 werkdagen voor het verwerkt is online. Als je internet hebt via een andere provider dan Belgacom, vermeld dan erbij dat je adsl op de lijn hebt. Misschien kan je beter via de telefoon en online doen, .. want de eerste keer dat ik gebeld had waren ze het vergeten of zoiets, gelukkig ben ik het te weten gekomen omdat ze me moesten terug bellen voor een nieuw telefoon nummer (verhuis buiten de zone), dus en daar wist m'n van niks..

Alles bij elkaar heb ik zeker 5 keer moeten bellen voor het beweging in kwam. Vraag ook de operator zijn naam is altijd handig, indien je moet refereren.
bram
Starter Plus
Starter Plus

Ofloo schreef:Inderdaad, 'k ben ook recent verhuist, ze gingen de lijn op 1 julie overzetten, dus "BGC", had 1 maand op voorhand afgesproken, was op een zaterdag dus dacht al van ja 't zal wel, wat dacht je tuurlijk niks heeft nog 2 weken geduurt voor het in volledig was overgezet ! Dus op voorhand afgesproken en NOG 2 weken te laat !
Ben recentelijk alleen gaan wonen:
begin juni (eerste week) vraag ik een discovery line aan...
op 12 juli ging die geïnstalleerd worden in de namiddag.
BGC kennende bel ik een 2de keer naar hun...
BGC: "Jaja installatie is de 12de maar in de voormiddag"

enfin ok... geen prob had toch heel de dag verlof genomen.
Ik krijg een brief van BGC waarin staat dat de installatie in de namiddag is?!?

dag voor de installatie teruggebeld: "jaja 12de in de voormiddag"...
Ik wacht heel de voormiddag... niemand te zien
tegen 12u bel ik terug naar BGC... "neenee 't is in de namiddag"...
enfin...
heel de namiddag... niemand te zien
's avond bel ik terug...
kreeg een zeker Lobke aan de lijn die me alles uitlegde:
Door hun nieuw systeem was de eerste persoon vergeten de installatie te bevestigen... en de andere 2 hadden daarover gezien... en de brief die ik aangekregen had stelde dus niets voor...
Het enige was zij kon doen is een nieuwe afspraak maken.. 24 augustus...

maw 3 MAAND na ik een nieuwe lijn aangevraagd had (als NIEUWE klant nota bene)...

Gelukkig ken ik mensen bij BGC en een paar dagen later was de lijn volledig actief :)

Maar jah... nog maar 'ns een flater van BGC...

(btw blijkbaar zijn er ook probs met mijn ADSL install, maar ben het nog aan't uitzoeken)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”