Dommel verhoogt prijzen ADSL-abonnementen
Zoals eerder al aangegeven: die 10% stijging staat in het contract (artikel 5.2) waar iedere klant zich akkoord mee verklaarde.
Als hun kosten werkelijk een stuk hoger uitvallen, dan kan Dommel moeilijk anders, aangezien ze hun producten ook niet onder de kostprijs mogen verkopen. Veel winstmarge zal er waarschijnlijk toch al niet opgezeten hebben?
Als hun kosten werkelijk een stuk hoger uitvallen, dan kan Dommel moeilijk anders, aangezien ze hun producten ook niet onder de kostprijs mogen verkopen. Veel winstmarge zal er waarschijnlijk toch al niet opgezeten hebben?
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
Zolang die 10% regel geen inbreuk pleegt op de wet, moet je je er aan houden.Zoals eerder al aangegeven: die 10% stijging staat in het contract (artikel 5.2) waar iedere klant zich akkoord mee verklaarde.
Als die 10% regel onwettelijk is, moet je je daar geen fluit van aantrekken, ook al staat dat in hun contract.
(waarmee ik maar wil hebben dat je niet alles zomaar moet aanvaarden omdat het in het contract staat)
greet,
Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 112 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet. Ze steken dat geld liever in een nieuwe BMW X5 of iets dergelijks of om wat vriendelijker te zijn in hun eigen netwerk(en).
Nu goed het is maar een 'tip' voor de mensen die willen opzeggen. Al zal ik het niet doen.
Nu goed het is maar een 'tip' voor de mensen die willen opzeggen. Al zal ik het niet doen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet.
Ongelooflijk!
De prijs nog verhogen voor een techniek die ze in de meeste landen nog niet meer gebruiken.
Het hilarische excuus dan nog erbij dat de prijzen van de leveranciers verhoogd zouden zijn.
Waar hebben we dat nog gehoord?
Ik weiger meer te betalen voor dit abonnement.
Heb ik gevraagd voor een verhoging van de limiet?
Maar nu duwen ze wel een prijsverhoging door mn keelgat!
Dit kan echt niet !!!
De prijs nog verhogen voor een techniek die ze in de meeste landen nog niet meer gebruiken.
Het hilarische excuus dan nog erbij dat de prijzen van de leveranciers verhoogd zouden zijn.
Waar hebben we dat nog gehoord?
Ik weiger meer te betalen voor dit abonnement.
Heb ik gevraagd voor een verhoging van de limiet?
Maar nu duwen ze wel een prijsverhoging door mn keelgat!
Dit kan echt niet !!!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Sja, maar de wet staat nog altijd boven een contractr2504 schreef:Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet.

-
- Plus Member
Daar heb je gelijk, alleen gaat hier niet om een contractwijziging, maar om een tariefwijziging en dus heb geen poot om op te staanljd schreef:Sja, maar de wet staat nog altijd boven een contractr2504 schreef:Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet., dus als de wet zegt dat je mag opzeggen bij wijziging van de contract dan mag je opzeggen. Zelfs al staat het anders in het contract.

Als men langer dan 1 jaar abonnee is mag men dan niet opzeggen wanneer men wilt?kabouter007 schreef:Daar heb je gelijk, alleen gaat hier niet om een contractwijziging, maar om een tariefwijziging en dus heb geen poot om op te staanljd schreef:Sja, maar de wet staat nog altijd boven een contractr2504 schreef:Contract voorwaarden zijn wel degelijk geldig... langs de andere kant ben je als bedrijg beter af met een tevreden klant dan een ontvreden klant, dus is de kans reeel dat men je laat gaan. Langs de andere kant hebben zij ook verplichtingen naar hun leveranciers... en gaan ze daar ook niet graag voor opdraaien.Ken schreef:Volgens mij mag je zelfs meteen opzeggen. Ze mogen perfect hun aanmaningen sturen maar of ze ooit een advocaat of incasso bureau zullen inschakelen... Ik denk van niet., dus als de wet zegt dat je mag opzeggen bij wijziging van de contract dan mag je opzeggen. Zelfs al staat het anders in het contract.
Ik ben iig niet van plan mee te doen aan deze prijsverhoging.
Blijkbaar vind niemand het erg dat er een prijsverhoging komt maar dit gedrag creeërt de internetmarkt die hier in België floreert.
Wij als consument hebben het zo ver laten komen en zijn hier dan ook verantwoordelijk voor.
Als wij blijven betalen zullen zij alleen achter ons centen komen ipv ook aan investeringen voor ons te denken.
Onze consumenten verenigingen inclusief deze site stellen niets voor.
Ik wil een fatsoenlijke reden horen voor het verhogen van mijn abonnement en benefits daar tegenover anders is de opzegbrief zo de bus op.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
ByeByewitte! schreef: Als men langer dan 1 jaar abonnee is mag men dan niet opzeggen wanneer men wilt?
Ik ben iig niet van plan mee te doen aan deze prijsverhoging.
Blijkbaar vind niemand het erg dat er een prijsverhoging komt maar dit gedrag creeërt de internetmarkt die hier in België floreert.
Wij als consument hebben het zo ver laten komen en zijn hier dan ook verantwoordelijk voor.
Als wij blijven betalen zullen zij alleen achter ons centen komen ipv ook aan investeringen voor ons te denken.
Onze consumenten verenigingen inclusief deze site stellen niets voor.
Ik wil een fatsoenlijke reden horen voor het verhogen van mijn abonnement en benefits daar tegenover anders is de opzegbrief zo de bus op.

Je kan opzeggen na een jaar. Dan wordt normaal gezien , het contract verlengt per maand.
Had misschien leuk geweest als ge het specifieke gedeelte zou quoten. Anders valt er niet veel te geloven.Mr.T schreef:Men mag onmiddellijk het contract opzeggen. Tariefwijziging is ook een contractwijziging!
Voor zij die me niet geloven, veel leesplezier:
klik hier
Volgens die tekst is die prijsaanpassing ongeldig. p 24
Het is geen indexering bij dommel en het gaat niet om rentevoeten en het is ook geen financiele dienst die ze leveren. Verder moet er een redelijke opzegtermijn gegeven worden en daar hebben we niks van gezien.Afdeling 2, onrechtmatige bedingen. Art. 32
[In de overeenkomsten] gesloten tussen een verkoper en een consument, zijn onrechtmatig de bedingen en voorwaarden of de combinaties van bedingen en voorwaarden die ertoe strekken:
....
2. de prijs te doen schommelen op basis van elementen die enkel afhangen van de wil van de verkoper;
[Deze bepaling doet geen afbreuk:
- aan bedingen van prijsindexering, voor zover deze niet onwettig zijn en de wijze waarop de prijzen worden aangepast expliciet beschreven is in de overeenkomst,
- aan bedingen waarbij de verkoper van financiële diensten zich het recht voorbehoudt het tarief van deze diensten te wijzigen, mits de verkoper verplicht wordt dit ter kennis te brengen van de consument binnen een redelijke opzegtermijn en deze vrij is onmiddellijk de overeenkomst op te zeggen,
- aan bedingen waarbij de verkoper van financiële diensten zich het recht voorbehoudt de door of aan de consument te betalen rentevoet te wijzigen, zonder enige opzegtermijn in geval van geldige reden, mits de verkoper verplicht wordt dit zo spoedig mogelijk ter kennis te brengen van de consument en deze vrij is onmiddellijk de overeenkomst op te zeggen];
Please help, looking for a way to get rich and fast
Het is eigenlijk heel eenvoudig:
Gaat Dommel niet akkoord met een vervroegde opzeg, dan kan jij beslissen het contract eenzijdig te beëindigen. Maar dan kan Dommel jou in gebreke stellen en kan het uiteindelijk alleen door de (handels/vredes?)rechter beslist worden wie nu gelijk heeft.
Gaat Dommel niet akkoord met een vervroegde opzeg, dan kan jij beslissen het contract eenzijdig te beëindigen. Maar dan kan Dommel jou in gebreke stellen en kan het uiteindelijk alleen door de (handels/vredes?)rechter beslist worden wie nu gelijk heeft.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Maw... wat Dommel doet (indexering zoals expliciet beschreven in de overeenkomst).BungaMan schreef:Deze bepaling doet geen afbreuk:
- aan bedingen van prijsindexering, voor zover deze niet onwettig zijn en de wijze waarop de prijzen worden aangepast expliciet beschreven is in de overeenkomst,
Een rechter komt daar in eerste instantie niet aan te pas... Dommel kan je op de Preventel lijst laten plaatsen met alle gevolgen vandien, en tevens een incasso bureau langssturen. Uiteindelijk mag jij dan op jou kosten naar de rechtbank.Toxeh schreef:Maar dan kan Dommel jou in gebreke stellen en kan het uiteindelijk alleen door de (handels/vredes?)rechter beslist worden wie nu gelijk heeft.
Als hun kosten opmerkelijk gestegen zijn, dan is dat volgens mij wel degelijk een geldige reden om de prijs te laten stijgen.
Maar het feit dat hun lite abo 5€ duurder wordt en hun gewone abo slechts 3€, doet toch wel vermoeden dat er een strategie achterzit ipv iets wat louter buiten hun wil om gebeurde.
Maar het feit dat hun lite abo 5€ duurder wordt en hun gewone abo slechts 3€, doet toch wel vermoeden dat er een strategie achterzit ipv iets wat louter buiten hun wil om gebeurde.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1687 keer
- Bedankt: 1484 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Een indexering zou een gelijk % per product zijn en zou waarschijnlijk lager zijn. Ik denk dat je redelijk kan vermoeden dat dit geen indexering is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Hun Lite abbo kost wel 27.95€ , nu je het zegt de Lite wordt dan eig maar 2 € duurder ipv 3 € bij netconnect...nogChoco schreef:Als hun kosten opmerkelijk gestegen zijn, dan is dat volgens mij wel degelijk een geldige reden om de prijs te laten stijgen.
Het staat niet expliciet vermeld maar als je de meeste algemene voorwaarden gaat nakijken dan zal je zien dat het over de indexering van consumptiegoederen gaat en die gaat echt geen 9% naar omhoog op een jaar. Uw loonindexering is daarop gebaseerd dus het zou iets van een 1,75% zijn van 2006 en in rekening gebracht in 2007r2504 schreef:Maw... wat Dommel doet (indexering zoals expliciet beschreven in de overeenkomst).BungaMan schreef:Deze bepaling doet geen afbreuk:
http://statbel.fgov.be/indicators/cpi_nl.asp
zij kunnen geen hogere indexering toepassen dan die van de consumptiegoederen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Vandaar het woord "uiteindelijk". Maar toegegeven, het hele proces zal je maar kennen als je het allemaal eens hebt meegemaaktr2504 schreef:Een rechter komt daar in eerste instantie niet aan te pas... Dommel kan je op de Preventel lijst laten plaatsen met alle gevolgen vandien, en tevens een incasso bureau langssturen. Uiteindelijk mag jij dan op jou kosten naar de rechtbank.Toxeh schreef:Maar dan kan Dommel jou in gebreke stellen en kan het uiteindelijk alleen door de (handels/vredes?)rechter beslist worden wie nu gelijk heeft.

Blijkbaar schrapt men betaling per kredietkaart...dat vind ik best vervelend.
Normaal ben ik niet geneigd om diensten te betalen per domiciliering. Dommel rekent een extra administratieve kost aan voor mensen die per overschrijving betalen. Nu zou ik dus gedwongen worden om per domiciliering te gaan betalen. Er staat ook nergens vermeld wat er met klanten die met kredietkaart betalen, gaat gebeuren...
Ik hoop dat ze dit trouwens ook nog per brief laten weten aan de klanten, want dit vind ik eigenlijk niet zo netjes.
Normaal ben ik niet geneigd om diensten te betalen per domiciliering. Dommel rekent een extra administratieve kost aan voor mensen die per overschrijving betalen. Nu zou ik dus gedwongen worden om per domiciliering te gaan betalen. Er staat ook nergens vermeld wat er met klanten die met kredietkaart betalen, gaat gebeuren...
Ik hoop dat ze dit trouwens ook nog per brief laten weten aan de klanten, want dit vind ik eigenlijk niet zo netjes.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
ze mogen wel eens hun site updaten, zeker bij FAQ staat er al veel verouderde info
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Gelukkig hebben we daar een eigen versie vanxenne schreef:ze mogen wel eens hun site updaten, zeker bij FAQ staat er al veel verouderde info

Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Als de grootte van het volume voor jou geen positief punt is - zelfs niet het vermelden waard blijkbaar - waarom zit je dan ook bij Dommel? Compleet verkeerde keuze gemaakt.regeri schreef:heb de eerste boze brief al gestuurd naar Dommel,nu weer n weekje of zo wachten eer ik antwoord heb
pos. aan Dommel
-redelijke verbinding
-redelijke snelheid
nadelen
-te duur
-niet of veel te langzaam reageren op tickets
-eerst blij maken met n dode mus
Om ook iets op de dommelsectie van Userbase te kunnen posten of course! Peerpressure en zoDrewvt schreef: Als de grootte van het volume voor jou geen positief punt is - zelfs niet het vermelden waard blijkbaar - waarom zit je dan ook bij Dommel? Compleet verkeerde keuze gemaakt.

Ik vind het spijtig dat ze 3 euro opslaan hopelijk is dit maar 1 malig, nu gaat het iets moeilijker voor hun worden om nieuwe klanten bij te krijgen vrees ik.
Voor de rest ben ik tevreden met mijn 75 gig al mag dit later natuurlijk onbeperkt worden
Voor de rest ben ik tevreden met mijn 75 gig al mag dit later natuurlijk onbeperkt worden

Een tevreden DOMMEL klant
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3432 kbit/s or 429 kbyte/s
- Upload speed : 236 kbit/s or 30 kbyte/s
Sun Aug 5 2007 at 13:30:06 UTC+0200
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3432 kbit/s or 429 kbyte/s
- Upload speed : 236 kbit/s or 30 kbyte/s
Sun Aug 5 2007 at 13:30:06 UTC+0200
Bij mij was er geen brief of mail, gewoon ineens een proforma factuur zonder enige uitleg! Nu zit ik daar niets mee in om via overschrijving te betalen, maar een waarschuwing had wel gemogen.osieke schreef:Blijkbaar schrapt men betaling per kredietkaart...dat vind ik best vervelend.
Take my advice ... I don't use it anyway.
Robbe schreef:Gelukkig hebben we daar een eigen versie vanxenne schreef:ze mogen wel eens hun site updaten, zeker bij FAQ staat er al veel verouderde info
Heel jammer dat Dommel een heel sterk engelstalig gericht bedrijf is. Eerste menu's in het engels, pas na twee keer klikken kom je op de Nederlendse uitleg uit. Voor mij is dat een reden om Dommel niet in huis te nemen.
http://www.dommel.com/nl/support/index.php?cust=home
-
- Plus Member
Da's nu nog is een reden zieZambo schreef: Heel jammer dat Dommel een heel sterk engelstalig gericht bedrijf is. Eerste menu's in het engels, pas na twee keer klikken kom je op de Nederlendse uitleg uit. Voor mij is dat een reden om Dommel niet in huis te nemen.

Ik ga direct dommel buitengooien omdat ze vooral in het engels communiceren

- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 13 keer
Een degelijke site en service kost geld en dat hebben ze blijkbaar niet.kabouter007 schreef:Da's nu nog is een reden zieZambo schreef: Heel jammer dat Dommel een heel sterk engelstalig gericht bedrijf is. Eerste menu's in het engels, pas na twee keer klikken kom je op de Nederlendse uitleg uit. Voor mij is dat een reden om Dommel niet in huis te nemen.
Of dit nu goed of slecht is laat ik in het midden, maar nieuwe klanten kunnen er op afknappen.
Lijkt eerder een fishingsite van één of andere louche isp

communicatie is nu eenmaal belangrijk en als dat overwegend in het engels gebeurd dan wordt ik simpelweg geen klant. mijn moedertaal is Nederlands en waar ik woon ook de voertaal. Indien ik in Wallonië zou wonen zou ik het ook normaal vinden in het Frans geinformeerd te worden. En in beide gevallen dus niet overwegend in het engels.kabouter007 schreef:Da's nu nog is een reden zieZambo schreef: Heel jammer dat Dommel een heel sterk engelstalig gericht bedrijf is. Eerste menu's in het engels, pas na twee keer klikken kom je op de Nederlendse uitleg uit. Voor mij is dat een reden om Dommel niet in huis te nemen.
Dommel moet ik niet buitensmijten ze zijn zelf verantwoordelijk dat ze zelfs geen kans maken om binnen te komen. Want hun abb is te duur.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 112 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Same for EDPnet in St. Niklaas dan... Maar binnenin staat het vol met kantoren en een server room (kelder).dopke schreef:Als je hun "kantoor"gebouw ziet , een doodnormaal woonhuis . Volgens mij regelen ze hun zaakjes bij de één of andere thuis in de woonkamer
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik vind het nu nie erg dat ze hun prijzen zo een beetje verhogen ma heb sinds lange tijd nog eens op hun site gaan zien en voel me toch wel lelijk bedrogen als ge ziet tegen welke prijs ze dieje cityconnect gaan aanbieden. Ik zou nu beginne te denken dat wij, de arme sukkelaars die niet in een stad wonen moeten gaan betalen voor da stoem nieuw abbo.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
een wát?malinwa001 schreef:.. fishingsite ..
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Je zou wel is gelijk kunnen hebben.En dit is denk ik niet de laatse verhoging. Let maar op.metal schreef:Ik vind het nu nie erg dat ze hun prijzen zo een beetje verhogen ma heb sinds lange tijd nog eens op hun site gaan zien en voel me toch wel lelijk bedrogen als ge ziet tegen welke prijs ze dieje cityconnect gaan aanbieden. Ik zou nu beginne te denken dat wij, de arme sukkelaars die niet in een stad wonen moeten gaan betalen voor da stoem nieuw abbo.

Op hun site wordt er nog altijd geen enkele melding gemaakt van de duurdere tarieven die ze gaan aanrekenen. Gaan ze echt wachten tot maandag om hier iets over te schrijven of hun site te veranderen? Alle potentiele klanten worden door deze manier van werken gewoon bedrogen en opgelicht.
Hmm, dat is nu dat opgehemelde bedrijf, tja, ze zijn even erg als al de rest
Hmm, dat is nu dat opgehemelde bedrijf, tja, ze zijn even erg als al de rest