Proximus: Datalimieten niet meer van deze tijd

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
InnerDrive
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 jul 2008, 14:50

Hi allemaal.

Is het jullie ook al opgevallen dat Proximus (4G) strategie steeds meer op de Telenet (kabel internet) van vroeger begint te lijken?

Ik heb het dan over het aanbieden van extreem hoge snelheden en belachelijk lage datalimieten (2GB aan 24 mbps snelheid?). Je kan je volledige volume verbruiken op een paar uur tijd.

Zelfs bij het draaien van een aantal speedtests kwam ik er achter dat dit al 20% (400 mb) van mijn 2GB limiet verbruikt had!

Iedere maand zit ik nu met hun "razendsnel" internet serieus op te letten wat ik durf te bekijken want zit telkens over mijn limiet. Net zoals internet via de kabel vroeger op die 30 dagen easy op te verbruiken was.

Telenet is hun limieten van kabelinternet enorm gaan verhogen en dat probleem is nu verleden tijd.

Zal proximus hier in volgen en hun datalimieten verhogen? Of gaan ze enkel hun snelheid blijven verhogen?

Ik besef dat het hier over mobiel gaat maar ik denk dat ik niet de enige ben die bv. graag eens op zijn gsm kijkt naar welk filmpje zijn vrienden nu weer op facebook gezet hebben en dit zeer ouderwets begint te vinden dat we dit beter thuis doen wegens deze belachelijk ouderwetse 1, 2, 3 Gb limieten.

Waar betalen we voor?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

.
Laatst gewijzigd door Gray 30 sep 2014, 17:33, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

AFAIK is het een wereldwijde trend. Ook in het buitenland trekken providers hun limitless formules terug en komen ze terug met datalimieten. Volgens mij beseffen ze allemaal dat ze gewoon de vraag niet kunnen volgen met hun huidige infrastructuur.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Met enkel mail, whatsapp, viber, wat surfen etc kom ik inderdaad makkelijk aan 1GB per maand. Maar ik zit dan ook niet naar youtube te kijken. 2GB had ik vroeger (Mobile Vikings, Generation Connect, ...) en daar kwam ik telkens ruim mee toe. Sinds vandaag heb ik 3GB (Base B25) dat echt volume zat is.

Hoeveel speedtests voer jij niet uit om aan 400MB te raken? Ik dacht dat één speedtest er een MB of 20/30 per keer doorsleurde. Dus dan moet jij al bijna elke dag een speedtest doen?

In NL hadden ze vroeger onbeperkt internet via de GSM. Dat is al enige tijd passé...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Met een speedtest op 4G zit je al snel aan 100(den)MB, dat is hier al meermaals bewezen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kan allemaal goed zijn, maar zijn die speedtests dan zo broodnodig? Ik begrijp dat je hier en daar natuurlijk een testje wilt doen (wie doet dat niet?), maar je moet dat ook niet elke dag doen hé. Daar is dat niet voor gemaakt.

De 20/30MB waar ik over sprak is inderdaad wel op HSDPA+ via Base (net 2 tests achter elkaar laten lopen en daar gemiddelde van gepakt), wat 4G betreft : geen idee. Dat is iets om straks te proberen :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het verbruik van een speedtest hangt volledig af van de snelheid. Voor mobiel internet is dus afhankelijk van of je op E,3G of 4G zit. Bij 4G Proximus zonder limieten zit ik makkelijk boven de 100mb voor 1 test. Maar aangezien ik dat niet constant doe lig ik er niet wakker van.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Proximus zonder limieten? Welk abonnement is dat?
Ik zal straks eens een test doen met Base 4G, ik zal laten weten wat ik krijg als resultaat. Maar zoals reeds gezegd : je moet ook niet elke dag een speedtest doen hé. Beetje useless...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Een Proximus abonnement zonder 4G snelheidslimiet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Ik kom zelden boven de 2GB uit, maar ik doe dan ook het meeste via wifi. Een kennis van mij is constant aan het klagen over haar limiet (3GB), maar die vertikt het om wifi te gebruiken.

Mijn verbruik van 07/09 tot nu via mobiel internet:

http://1drv.ms/1te3sTh

Wifi:

http://1drv.ms/1ov6VeI
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Telenet is hun limieten van kabelinternet enorm gaan verhogen en dat probleem is nu verleden tijd.
Wordt nu kabelinternet vergeleken met mobiel internet?

[Mod Edit] onderwerp verplaatst naar Vaste en mobiele telefonie > Proximus
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Test via 4G op Base netwerk : gemiddeld 80MB

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

innerdrive in tegenstelling tot kabel en koper was telenet de enige oplossing.
Maar bij gsmproviders is dit zeker het geval niet.
De provider is niet goed kies dan gewoon een andere en probleem is opgelost.
Je kan gaan naar belgacom testprovider dommel daar heb je 10gb.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
InnerDrive
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 jul 2008, 14:50

krisken schreef:Kan allemaal goed zijn, maar zijn die speedtests dan zo broodnodig? Ik begrijp dat je hier en daar natuurlijk een testje wilt doen (wie doet dat niet?), maar je moet dat ook niet elke dag doen hé. Daar is dat niet voor gemaakt.

De 20/30MB waar ik over sprak is inderdaad wel op HSDPA+ via Base (net 2 tests achter elkaar laten lopen en daar gemiddelde van gepakt), wat 4G betreft : geen idee. Dat is iets om straks te proberen :-)
Om hier alvast reactie op te geven
Het was wel degelijk 400mb, dat waren tests om 4G te testen heb er een 6 tal gedaan. Nu nooit meer. Moet mijn data sparen voor andere dingen. Zit aan 90% verbruik met nog 2 weken te gaan. Yay voor proximus 4G?

Ik ben 4 uur per dag onderweg met openbaar vervoer dus wifi is voor mij geen optie. Met de huidige situatie moet ik opletten wat ik doe met mijn data. Geen filmpjes. Niet teveel fotos. En zeker geen video chat ofzo (mijn mobiel heeft een 5 megapixel cam die ik nooit kan/durf) gebruiken. Er zijn landen waar dit wel al lannggg mobiel kan.

Ik verander niet graag van provider. Ben verder tevreden over de proximus service en hun netwerk. En ik denk dat in de niet zo verre toekomst deze limieten wel verhoogd zullen moeten worden gezien de hoeveelheid streaming data wij gebruiken er op het internet staat. Tenzij het de bedoeling is dat we dit nooit mobiel bekijken?

Ik blijf erbij dat ik niet snap waarom we gemiddelde 2Gb krijgen terwijl ze zulke enorme snelheden aanbieden.



[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door InnerDrive 01 okt 2014, 08:46, in totaal 3 gewijzigd.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beste Innerdrive,

Ik zou ook meer snelheid willen. Maar omdat je sneller de video's ziet ga je meer video's zien? Ja dan kom je idd sneller aan je limiet.

Je kan je 4G altijd afzetten en zit je op edge. Je gaat dan niet over je limiet.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@InnerDrive, Proximus heeft abonnementen met 3GB en 5GB en zelfs dan kan je meer verbruiken dan wat er standaard is inbegrepen.
Als er al een probleem is dan bij jij het: je wil het duurste abonnement maar je wil er niet voor betalen :bang: .
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

ik heb 2Gb...en kom juist toe op maand...Maar zou perfect meer kunnen gebruiken om bvb muziek te streamen (soundcloud). Ik kijk nochtans weinig of geen youtube op de gsm dus kan mij voorstellen dat bij velen 2Gb te weinig is.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Ik heb een 2GB bundel en ik kom, als ik op mijn gebruik let, daarmee toe. Op wifi zit ik makkelijke aan 60-70GB per maand, dus als er 10GB bundel is zou ik gewoon meer dingen kunnen streamen en meer data vragende applicaties kunnen gebruiken. Puur met nieuws/browsen/twitter zou ik misschien zelfs onder de 1GB kunnen gaan.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Met Dommel Yang kan je nu 10 gb verbruiken :)

Ik gebruik nu zo'n 2,5 GB per maand (2gb via GC van mijn mobiele wifi en 500 mb bij MV). Vermits GC niet meer te verkrijgen is, zal deze niet meer bijgewerkt worden qua data. Er zal dus een moment komen dat ik een nieuwe oplossing moet verzinnen :)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Volgens mij is het te wijten aan de prijzenoorlog tussen de providers. Je verlaagt je prijs en zorgt dat je wat compenseren door meerverbruik te kunnen aanrekenen. De limieten zullen nooit de behoeften van 100% van de gebruiken dekken, en veel Userbasers zullen wel behoren tot degenen die meer dataverbruik hebben dan het gemiddeld.
Of bedrijven doen zoals Mars of Snickers: je maakt gewoon kleinere repen, houdt dezelfde prijs en maakt dan reclame dat er minder calorieën inzitten.
Het is ook logisch dat de goedkoopste abonnementen ook de laagste specs hebben. Of dat een abonnement dat goedkoop is voor data, dan weer duurder is voor bellen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Probleem op dit ogenblik is dat er geen enkel tarief is bij Proximus waarbij enkel data en sms voorzien is. Ofwel is het te weinig data ofwel zitten er overbodige belminuten bij... Onbeperkt sms is al een tijdje standaard. Dat gat vulde GC wel, maar ja dat is verleden tijd voor nieuwe gebruikers. Een gat dat een serieus voordeel zal zijn voor MV en Mobistar.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ik heb goede ervaringen (in antwerpen-noord) met internet-on-mobile (3GB voor 15,00 €)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
InnerDrive
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 jul 2008, 14:50

Tim H. schreef:ik heb 2Gb...en kom juist toe op maand...Maar zou perfect meer kunnen gebruiken om bvb muziek te streamen (soundcloud). Ik kijk nochtans weinig of geen youtube op de gsm dus kan mij voorstellen dat bij velen 2Gb te weinig is.
In de tijd dat Telenet die belachelijk kleine limieten had ben ik dus ook 2 jaar naar dommel gegaan en nu terug bij telenet nu het opgelost is.

Grappig dat dommel nu hetzelfde doet op de mobiele markt (10gb voor 36 euro bij Dommel vs 2gb voor 35 euro bij proximus)
Er is wel degelijk wat mis met een lijn die een limiet heeft van 2gb en een snelheid van 24mb.

Ik hoop dat proximus/belgacom dit sneller inziet dan telenet toen en dat het weer geen jaren moet duren. Ze zijn nu de snelste. Nu die limiet nog omhoog zodat we alle mogelijkheden ook effectief kunnen gebruiken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Vaganzza schreef:Met Dommel Yang kan je nu 10 gb verbruiken :)

Ik gebruik nu zo'n 2,5 GB per maand (2gb via GC van mijn mobiele wifi en 500 mb bij MV). Vermits GC niet meer te verkrijgen is, zal deze niet meer bijgewerkt worden qua data. Er zal dus een moment komen dat ik een nieuwe oplossing moet verzinnen :)
Maar geen 4G, en dat is echt wel een gemis. 3G valt zeker bij Proximus goed mee, maar er blijven nog altijd drukke plekken waar performance bedroevend is.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Wel gek van Dommel! Jammer inderdaad van 4G, zeker aangezien de dekking serieus aan het verbeteren is.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 494
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

InnerDrive
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 jul 2008, 14:50

@diederik. Ik zag het. Maar voor de mensen met smart 35 doen ze dus niks en het blijft 2gb vs 10gb bij dommel voor dezelfde prijs. En voor smart 50 (nog 15 euro meer) krijgen we slechts 1gb extra (3gb voor 50 euro)

Lijkt me toch echt dat proximus veel geld wil verdienen aan die data

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Saturno
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 mei 2011, 19:46
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Weet iemand of Dommel het proximus netwerk gebruikt?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Telenet Business Fibernet internet 300/30
Telenet FreePhone Europe met optie Anytime
Telenet Digital TV met HD Digicorder DC-AD2100 en HD Digibox DB-AD210
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ja
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

maar alé ziet niemand wat hierachter steekt !!!!
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
InnerDrive
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 jul 2008, 14:50

Waarom nog altijd 2GB? Is toch dat ze grof geld willen verdienen aan mensen die meer verbruiken? Ik doe het in ieder geval niet aan 10 cent per mb. Zit nu aan 95% trouwens met nog 2 weken te gaan. Wil in de praktijk zeggen dat ik geen mobiel internet meer heb nu.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@InnerDrive, kleine tip: gebruik uw tijd die je spendeert aan nodeloos klagen en zagen om te werken.
Gebruik het geld dat je daarmee verdient om een upgrade uit te voeren. Probleem opgelost.
Oh ja, deze tip is gratis :roll:
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

ik heb momenteel een pack comfort bij belgacom euhm proximus maar geen gsm abonnement (mobistar). Ik heb 500mb internet overal volume die ik gebruik voor mijn ipad.
Ik twijfel om het smart 25 abbo te nemen wat ik nu wel heel erg interessant vind. Ik zou dan mijn vaste telefoon opzeggen. Kan ik die 2GB van het smart abbo ook gebruiken op de ipad dus kan ik het datavolume verdelen? (dus eigenlijk 2gb + 500mb = 2.5GB).

Alvast bedankt,

Peter
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Als je een Smart+ 25 combineert met je Pack Comfort, dan
  • - krijg je €5 per maand korting op je Smart+ 25
    - kan je het internet overal volume (500 MB) ook gebruiken op je GSM (dus inderdaad totaal 2.5 Gb)
Maar omgekeerd zal het niet werken: je kan niet een gedeelte van je Smart+ volume (2GB) gebruiken met je Internet overal SIM op je i-pad
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

InnerDrive schreef:Is het jullie ook al opgevallen dat Proximus (4G) strategie steeds meer op de Telenet (kabel internet) van vroeger begint te lijken? Ik heb het dan over het aanbieden van extreem hoge snelheden en belachelijk lage datalimieten (2GB aan 24 mbps snelheid?). Je kan je volledige volume verbruiken op een paar uur tijd.
Wat is trouwens het nut van die hoge snelheid op een smartphone... YouTube filmpjes of zelfs Netflix is amper enkele Mbits.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Rush-To-Idle (batterij!, ja sneller internet is meer batterijvriendelijk)
Ping
Capaciteit/efficiency => hogere datalimieten mogelijk
VoLTE (HD voice, efficienter gebruik spectrum)
...

4G is meer dan alleen de pure xx Mbps throughput.
Laatst gewijzigd door AndRo555 06 okt 2014, 18:16, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Grappig dat mensen vinden dat iets onnodig is, gewoon omdat ze er geen gebruik van maken :)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Grappig dat mensen vinden dat iets onnodig is, gewoon omdat ze er geen gebruik van maken
Dat is iets van alle tijden en situaties.
Kijk bv maar naar apple vs android discussies over features en hardware.
Of eeuwige discussies ivm "waar mag de overheid mijn belastingsgeld voor gebruiken en waar wil ik niet dat het voor gebruikt wordt".
Als men zelf aan iets geen geld zou kunnen/willen uitgeven, dan ziet men vaak niet waarom het bestaansrecht zou hebben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

philippe_d schreef:Als je een Smart+ 25 combineert met je Pack Comfort, dan
  • - krijg je €5 per maand korting op je Smart+ 25
    - kan je het internet overal volume (500 MB) ook gebruiken op je GSM (dus inderdaad totaal 2.5 Gb)
Maar omgekeerd zal het niet werken: je kan niet een gedeelte van je Smart+ volume (2GB) gebruiken met je Internet overal SIM op je i-pad
ok bedankt voor je antwoord. Nu ik hier lees dat ik op de ipad niet kan meegenieten van de 2GB in het gsm abbo wordt het toch een pak minder interessant hoor. Is een reden waarom ik zou overstappen naar proximus :)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

je kan je GSM toch instellen als hotspot en zo je tablet gebruiken op het datanetwerk van je GSM ?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”