EDPnet certificate error

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

Ik krijg sinds ergens deze namiddag een error als ik probeer in thunderbird mijn email binnen te halen.
Ik maak gebruik van POP3 met SSL/TLS (poort 995), maar als ik het op STARTTLS zet (poort 110) krijg ik dezelfde error.

Als ik geen encryptie gebruik werkt het wel, maar dat vertrouw ik niet echt.

Ik vertrouw echter ook het certificaat niet en ik wil zeker weten dat het om een echt certificaat gaat voor ik het toesta.

Dit is de error:
Afbeelding

En dit is info van het certificaat:
Afbeelding

Ik heb EDPnet ook al getweet, maar ik probeer ook langs deze weg om antwoord te krijgen of er iets veranderd is en of dit te vertrouwen is (of aan wat het kan liggen).
Ik heb zeker vandaag nog mails binnen gehaald en verstuurd deze morgen dus toen werkte het nog.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Zo te zien hebben ze een verkeerd wildcard-certificaat gekoppeld aan die dienst.
Jij gebruikt mail.edpnet.be, certificaat is geldig voor *.edpnet.net . Is mij zelf ook al overkomen van zoiets in te stellen, dus ik snap de fout wel :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Een bekende misconfig, gelukkig dat ze niet PCI compliant moeten zijn ;)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het zal wel echt zijn, maar het principe van certs is net dat je ze eigenlijk niet MAG vertrouwen tenzij alle voorwaarden voldaan zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Er is precies iemand iets te enthousiast geweest bij het installeren van het blinkend nieuwe wildcard certificaat (niet goedkoop overigens, € 245,02 bij godaddy?).

Ironisch genoeg resolved mail.edpnet.be niet naar hetzelfde ip als mail.edpnet.net, dus wellicht is dat ook al geen oplossing.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 16 keer

Hi guys, intussen zou het probleem van de baan moeten zijn. Een collega was idd iets te vlijtig :nono:

We zijn trouwens bezig om onze certificaten op orde te brengen, en op die manier zoveel als mogelijk via https/SSL te pushen.

Laat maar weten als jullie nog iets raars opmerken!
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

Joachim schreef:Hi guys, intussen zou het probleem van de baan moeten zijn. Een collega was idd iets te vlijtig :nono:

We zijn trouwens bezig om onze certificaten op orde te brengen, en op die manier zoveel als mogelijk via https/SSL te pushen.

Laat maar weten als jullie nog iets raars opmerken!
Het is inderdaad opgelost.
Heel erg bedankt.

Ik snap trouwens ook dat dit soort dingen kunnen gebeuren (wij zijn allemaal maar mensen en ik heb zelf ook al genoeg fouten gemaakt).
Ik wilde gewoon zeker zijn dat ik niet een of ander fake certificaat accepteerde.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”