Ik krijg sinds ergens deze namiddag een error als ik probeer in thunderbird mijn email binnen te halen.
Ik maak gebruik van POP3 met SSL/TLS (poort 995), maar als ik het op STARTTLS zet (poort 110) krijg ik dezelfde error.
Als ik geen encryptie gebruik werkt het wel, maar dat vertrouw ik niet echt.
Ik vertrouw echter ook het certificaat niet en ik wil zeker weten dat het om een echt certificaat gaat voor ik het toesta.
Dit is de error:
En dit is info van het certificaat:
Ik heb EDPnet ook al getweet, maar ik probeer ook langs deze weg om antwoord te krijgen of er iets veranderd is en of dit te vertrouwen is (of aan wat het kan liggen).
Ik heb zeker vandaag nog mails binnen gehaald en verstuurd deze morgen dus toen werkte het nog.
EDPnet certificate error
- meon
- Administrator
- Berichten: 16729
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
- Bedankt: 770 keer
Zo te zien hebben ze een verkeerd wildcard-certificaat gekoppeld aan die dienst.
Jij gebruikt mail.edpnet.be, certificaat is geldig voor *.edpnet.net . Is mij zelf ook al overkomen van zoiets in te stellen, dus ik snap de fout wel
[ Post made via mobile device ]
Jij gebruikt mail.edpnet.be, certificaat is geldig voor *.edpnet.net . Is mij zelf ook al overkomen van zoiets in te stellen, dus ik snap de fout wel
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
Een bekende misconfig, gelukkig dat ze niet PCI compliant moeten zijn
-
- userbase crew
- Berichten: 8974
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
- Bedankt: 690 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Het zal wel echt zijn, maar het principe van certs is net dat je ze eigenlijk niet MAG vertrouwen tenzij alle voorwaarden voldaan zijn.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- bitbite
- Premium Member
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 42 keer
Er is precies iemand iets te enthousiast geweest bij het installeren van het blinkend nieuwe wildcard certificaat (niet goedkoop overigens, € 245,02 bij godaddy?).
Ironisch genoeg resolved mail.edpnet.be niet naar hetzelfde ip als mail.edpnet.net, dus wellicht is dat ook al geen oplossing.
Ironisch genoeg resolved mail.edpnet.be niet naar hetzelfde ip als mail.edpnet.net, dus wellicht is dat ook al geen oplossing.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
- Bedankt: 548 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Hi guys, intussen zou het probleem van de baan moeten zijn. Een collega was idd iets te vlijtig
We zijn trouwens bezig om onze certificaten op orde te brengen, en op die manier zoveel als mogelijk via https/SSL te pushen.
Laat maar weten als jullie nog iets raars opmerken!
We zijn trouwens bezig om onze certificaten op orde te brengen, en op die manier zoveel als mogelijk via https/SSL te pushen.
Laat maar weten als jullie nog iets raars opmerken!
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
Het is inderdaad opgelost.Joachim schreef:Hi guys, intussen zou het probleem van de baan moeten zijn. Een collega was idd iets te vlijtig
We zijn trouwens bezig om onze certificaten op orde te brengen, en op die manier zoveel als mogelijk via https/SSL te pushen.
Laat maar weten als jullie nog iets raars opmerken!
Heel erg bedankt.
Ik snap trouwens ook dat dit soort dingen kunnen gebeuren (wij zijn allemaal maar mensen en ik heb zelf ook al genoeg fouten gemaakt).
Ik wilde gewoon zeker zijn dat ik niet een of ander fake certificaat accepteerde.