Internet telefoonbel gaat maar tweemaal bij een oproep.

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

firmware installeren is niet hetzelfde als firmware recovery.

normaal zijn de firmware van Duitse en internationaal NIET uitwisselbaar?

De kans dat een FB bricked is zeer wel aannemelijk

ik heb dat getest bij een duitse 7220 met international os 5.51 en was ook niet te herstellen met firmware recovery.
AVM heeft die retour genomen en kon tegen een evt meerprijs een ander aankopen.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

bolleke64 schreef:normaal zijn de firmware van Duitse en internationaal NIET uitwisselbaar?
De kans dat een FB bricked is zeer wel aannemelijk
Niet als je weet hoe je het moet doen, of de goede tools gebruikt: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 53#p348072
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Het probleem zit hem niet in de fritzbox, maar in de incompatibiliteit van de aangesloten DECT Gap handset.

Volgens AVM ligt dat aan het ontbreken van de terug melding van de EM code, zodat de fritzbox aanneemt dat je hebt opgenomen.
De EM code zorgt ervoor dat de fritzbox het commando krijgt verder te ""ringen"" tot je opneemt.

De oplossing die AVM mij aanbied is onderstaande:

Click "Telephony" in the FRITZ!Box user interface.
Click "Telephony Devices" in the "Telephony" menu.
Click the "Edit" button for the respective telephone.
Click the "Ring Tones" tab.
In the "Ring Tone Settings" section, select the option "External ring tone" from all drop-down menus.
Click "OK" to save the settings.

If the problem persists:
Consult the manufacturer of the telephone for a solution.

Het leek mij een nuttige tip hier met iedereen te delen.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik kreeg vanmorgen deze antwoord van AVM, maar ik weet niet wat ik ermee kan doen, aangezien duits is een van de talen die ik helaas niet goed ken:

Van de vakafdeling kreeg ik de informatie, dat de problemen optreden kunnen
bij een slechte kwaliteit van analoge telefonie-aanbinding / bekabeling.
Probleem kan door een omzetten van bekabeling:

http://service.avm.de/support/de/SKB/FR ... men-werden

Toelichting staat helaas alleen in het Duits ter beschikking,
omdat dit probleem tot nu toe alleen in AU bekend is.

Een andere optie zal zijn, de aansluiting bij de aanbieder over te zetten
van analoog telefonie naar internet-telefonie.


Kan iemand eraan uit?

Ondertussen zal ik de oplossing van bolleke64 proberen, die ik voor zijn uitleg bedank.


Iets Later! Oplossing van bolleke64 werkt niet bij mij.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dontknow schreef:Probleem kan door een omzetten van bekabeling:
http://service.avm.de/support/de/SKB/FR ... men-werden
Toelichting staat helaas alleen in het Duits ter beschikking, omdat dit probleem tot nu toe alleen in AU bekend is.
Je bedoelt Oostenrijk? AU = Australië ...
De link opent niet ...
bolleke64 schreef:Het probleem zit hem niet in de fritzbox, maar in de incompatibiliteit van de aangesloten DECT Gap handset.
Ik denk niet dat je dit al hebt vermeld, maar welke GAP/DECT toestellen gebruik je?
Indien een incompatibiliteitsprobleem gevreesd wordt, dan zijn er in de FritzBox nog 2 settings die je kan proberen:

Ga naar DECT > Base station > Security
  • zet een tik bij
    <*> Permit non-encrypted DECT connections
    Note that DECT telephone calls are only bug-proof when they are encrypted.
Ga naar DECT > Base station > Troubleshooting
  • zet een tik bij
    <*> Enable troubleshooting for cordless telephones not compatible with GAP
    If you have problems using a cordless telephone from another manufacturer, enable this option to check whether it resolves your problems.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt voor je antwoord, maar die twee opties had ik al zonder succes geprobeerd, zoals ook het voorstel van bolleke64.

De telefoons die ik gebruik zijn een Topcom Butler 3540 met drie handsets en een Philips CD175, ook met drie handsets.
Ik heb nooit problemen mee gehad zolang ik met andere routers werkte, verschillende Speedtouch modellen, Siemens, en zelfs de vorige 7113 werkten super.
Heb altijd FON 1 en FON 2 gebruikt, drie toestellen op elke lijn, zonder problemen.

Vanavond ben ik het plots beu geworden en heb deze laatste modem/router terug aangesloten, met grote vreugde van mijn vrouw die eindelijk terug zonder oponthoud kan bellen.
Ik weet niet als ik terug zal proberen de 7390 in gang te zetten, ook aangezien het feit dat bij elke verandering moet ik een uur wachten voordat mijn internet verbinding hersteld is. Ja, blijkbaar heeft Dommel zoveel tijd nodig om de IP adres toe te kennen.

Ik blijf wel open voor eventuele andere suggesties maar ik denk dat ik voorlopig ermee stop.

De groene text in mijn laatste post was integraal van AVM gecopieerd, dus AU is inderdaad Australia.
De link opent wel bij mij.

Allemaal bedankt, groeten,

Carlo
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

Dontknow schreef:Van de vakafdeling kreeg ik de informatie, dat de problemen optreden kunnen bij een slechte kwaliteit
van analoge telefonie-aanbinding / bekabeling ..... Probleem kan door een omzetten van bekabeling
Als er een probleem is met de kabel dan kan het enkel de telefoonkabel zijn tussen Basis station (Topcom of Philips) en de RJ ingang van je FON !

Is de telefoonkabel van zowel de Topcom als Philips een 2 geleider of 4 geleider ?
Heb je testen gedaan, elk met hun eigen originele telefoonkabel ?
Heb je testen gedaan met enkel de Topcom gekoppeld en niet de Philips en omgekeerd = RJ dan niet ingeplugd in de FON ingang ?
Heb je nog de originele telefoonstekker van zowel de Topcom als Philips ?
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

@ philippe_d

Ik was mis, je had gelijk, AU=Austria, Oostenrijk


@ Bssoft

Beiden toestellen hebben 4 draden, en gebruiken de originele kabeltjes.

Testen gedaan met Topcom en met Philips, tezamen en afzonderlijk, via FON 1, FON 2 en DECT met een tot zes handsets.

De stekkers heb ik waarschijnlijk wel, maar weet niet meer waar, kan ook zijn dat ze weggegooid zijn, maar kan ze toch niet gebruiken met de Fritz!box.

Ik vroeg me af als de draad waarvan sprake in de duitse text niet intern in de Fritz!box zit. Heb de splitter geopend en daar zit het niet.

Met de 7113 werkt alles perfect, 3 toestellen via FON 1 en 3 toestellen via FON 2, een telefoon per kamer en twee in de living en op zolder aan mijn pc, zodat ik nog kan bellen als mijn vrouw ook aan 't bellen is. De problemen beginnen als ik de 7390 gebruik, dus moet volgens mij daar iets mis zijn.

Ik weet echt niet meer wat te proberen, ik zal wachten op verdere nieuws van AVM, ze hebben de serial van mijn Fritz!box gevraagd, dus ze zijn er nog mee bezig.

Bedankt voor je suggesties.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dontknow schreef:@ philippe_d
Ik was mis, je had gelijk, AU=Austria, Oostenrijk
Austria = AT :)
Dontknow schreef:Ik weet echt niet meer wat te proberen, ik zal wachten op verdere nieuws van AVM,
Duidelijk een probleem met jouw exemplaar: terugsturen in garantie en omruilen voor een nieuwe zou ik zeggen!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Dit heeft AVM vanmorgen ook gezegd. Ik wacht op instructies.
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Geen recht op garantie, ik heb dit toestel tweedehands gekocht, ze waren bij AVM het vergeten, geen gerantie zonder aankoopbewijs.
Mijn 7113 terug in dienst genomen, 7390 zit op den hoop, misschien later terug het ene en andere proberen, want ik denk niet dat er iets stuk is, volgens mij is het een software fout, maar voor het ogenblik ben ik het beu.
Als het lukt, dan zal ik jullie informeren.
Groeten,

Carlo
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

Dontknow schreef:Beiden toestellen hebben 4 draden, en gebruiken de originele kabeltjes.
De stekkers heb ik waarschijnlijk wel, maar weet niet meer waar, kan ook zijn dat ze weggegooid zijn, maar kan ze toch niet
gebruiken met de Fritz!box.
Waarom ik dat vraag, ikzelf had ooit problemen met een Twist 112 Butler .... geen problemen op een telefoonprise tot dat alle
toestellen werden overgezet op gestructureerde kablering en enkel de Twist 112 zotte kuren had.

Het was hoe in de Twist 112 butler de paren waren doorgezet in de tussenstekker !
de lijn werd in de tussenstekker op de RJ11 gezet op pin 1 en 4 en ging zo naar het basisstation, in het basisstation ging de spanning
terug op pin 2 en 3 en zo op de tussenstekker waar je dan een toestel kon bijsteken of iets anders ....

Met andere woorden er zat een verdraaiing in de tussenstekker, dat was zoals "sommige" faxen met heen en terug ....

Hoe loste ik het op (waar de lijn op komt) de twee middelste draden van pin 2 en 3 afknippen en de 2 buitenste draden 1 en 4 zetten
op de positie van pin 2 en 3.

Maar dan blijft de vraag op je andere Fritzbox is het wel goed want daar heb je geen problemen, dus is deze denk oefening dan ook
"misschien" niet relevant ?
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt Bssoft voor je uitleg, die ik wel alleen vandaag las.
Zodra ik tijd vind om het toch te controleren, dan zal ik de tussenstekkers opendoen en zien wat ik daar vind. Ik heb er hier een stuk of vijf liggen, maar heb nog niet geprobeerd ze een voor een te proberen. Het zou wel kunnen dat de fout daar ligt,
Dat had ik wel geprobeerd met de verschillende splitters die ik in huis heb, maar dat heft niet geholpen.
Ik laat zeker nog iets weten.
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Vanmorgen tijd gevonden om nog wat proeven te doen met andere stekkers, geen vooruitgang.
Dan via een andere pc geprobeerd, de 7390 eraan gehangen en ditmaal werkte de telefoon perfect.
7390 terug op de gewone pc aangesloten, terug zelfde probleem.
Ik kan er niet meer aan uit!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik begrijp niet wat je bedoelt met "aan pc hangen" . Het is toch omgekeerd, je pc's 'hangen' aan de Fritzbox.

Heb je al eens geprobeerd om de voedingsadapters van de goede FB aan de slechte FB te hangen en dan testen ?
't Is maar een gok.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

Zou het kunnen dat n (fax?)programma in de pc na 2x bellen de telefoon opneemt en/of verbreekt ?
Is de telefoonkabel fysiek verbonden met de pc?
Draait er nog andere software van Fritz! op de pc?
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

@MarkDM

Ik bedoel dat ik heb een andere pc genomen en alleen die pc met de Fritzbox verbonden, dus niet de hele netwerk.
De voedingadapters kan ik niet verwisselen want ze geven niet dezelfde spanning.


@franjo

De telefoon is met de Fritzbox verbonden en niet met de pc.
Er is geen andere programma van Fritzbox geinstalleerd op de pc.
Ik denk plots aan iets: er is een Samsung laser printer op het netwerk, en die heeft wel een fax ingebouwd.
Ik zal morgen proberen die uit te schakelen en zien wat gebeurt. Deze printer was niet aangesloten tijdens de test met de andere pc.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Windows Scan and Fax verwijderd, laser printer afgekoppeld, niets verandert, telefoon rinkelt steeds tweemaal dan valt de lijn aan ontvangerskant.
Oproeper blijft belsignaal horen.
Fritzbox 7390 is voor mij toch zo geen grote toestel zoals in de reklame gezegd wordt! Het zou ideal zijn als alle mogelijkheden dat deze toestel bezit ook gebruikt konden worden.
Voor mij kan deze thread gesloten worden, ik ga mijn tijd niet meer verkwisten met al deze proeven.
Bedankt iedereen en tot ziens.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Jouw probleem heeft m.i. niets te maken met de eigenschappen van de 7390, maar met een defecte unit.
Ik zou toch uitkijken om aanspraak te maken op de beloofde 5-jaar garantie.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Zoals ik reeds in deze thread vroeger vermeldde, garantie is niet beschikbaar door gebrek aan aankoopbewijs, AVM zegt dat bewijs een absoluut vereist is om gebruik van te kunnen maken.
Daarbij is mijn toestel door ruKernelTool aangepast en dit vernietigd ook de garantie (oorspronkelijk was het geen Internationale model maar een duitse).

Zal dus een andere oplossing moeten vinden om mijn toestel te herstellen indien nodig, want ik betwijfel het nog. Bolleke 64 zegt ook in een van vorige antwoorden dat hij nog van drie gevallen weet die mijn zelfde probleem hebben.

De fout ligt volgens mij aan iets anders, want het heeft in een van mijn proeven goed gewerkt, op mijn andere pc. Natuurlijk kan het ook zijn dat de fout niet stabiel blijft.

Ik blijf toch een oplossing zoeken, maar moet eerst zeker zijn dat het helpt, want ik ben het beu telkens een uur te wachten om de IP te vernieuwen als ik de modems uitwissel. Dommel is niet zo snel om dit te doen.

Toch bedankt dat jullie nog soms een antwoord geven. Het is altijd de moeite het te proberen, en ondertussen kan ik voort met mijn 7113.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dontknow schreef:De voedingadapters kan ik niet verwisselen want ze geven niet dezelfde spanning.
Heb jij nog wel de originele voedingsadapters ? Als ik rondkijk op internet dan moet ik besluiten dat alle Fritzboxen op 12V werken.
Alleen ampèrage van de voeding is hoger bij de jongere modellen.
bv: http://www.callvoip.nl/product_info.php ... 1a93f514c2
Heeft jouw 7390 nog zijn 12 volt en 2 Ampère voeding ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ja,12V 2A.
De 7113 13V.
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Eindelijk, met een andere 7390, alles werkt naar wens, maar nu heb ik wel last van phantom calls.
Vandaag vier maal gebeurd.
Gelukkig kan ik ze gedurende de nacht uitschakelen!
Heeft nog niemand een oplossing voor dit probleem? AVM doet er precies niets tegen!
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik heb die ghostcalls ook nog steeds, ook na afschaffing van de analoge lijn. Maar ze zijn geblokkeerd dus buiten een entry in de logs merk ik er niks maar van.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb een proef gedaan, de vink van "Enable fixed line" verwijderd, en vandaag heb ik geen enkel ghost call gehad.
Nu is de enige telefoonnummer die van Belgacom, maar gebruikt als Internet Lijn via Voipbuster, met internationale prefix.
Ik kan alle oproepen via de gewone analoge lijn ontvangen, maar geen ghost calls meer. We zullen zien hoelang het zo blijft.
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Het heft niet lang geduurd, gisterenavond 4 ghost calls gehad.
Ondertussen nieuwe OS 06.20 gedownloadt, ook geen verbetering, vanmorgen weer een ghost call.
We blijven zoeken.
Dontknow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2014, 10:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Vanmorgen ADSL filter veranderd, sindsdien twee ghost calls gehad op Call list (Missed calls, duur 0.00 minuten), maar de telefoon heft niet gerinkeld. Al een grote verbetering.

Ter inlichting:
- op de oude ADSL filter staat: Excelsus - Z Blocker filter - model Z-200BE - Patent pending - Excelsus-Tech.com.
- op de nieuwe: LEA leacom.fr - PMF600P001 - BE Rev. 80 gevolgd door een serienummer.

Had daarvoor geprobeerd iets dat ik op internet gelezen had, nl 2 ADSL filters achtereen plaatsen. Geen resultaat, integendeel kon geen verbinding maken.

Spijtig dat AVM niets van dit problem aantrekt, ze weten toch dat dit alleen met Fritzboxen gebeurt!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”