Probleem met Cisco ATA112 met Weepee account

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
campsight
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2012, 20:31

Even wat achtergrond. Ik heb al jaren een Weepee account en bel probleemloos via VOIP en gigaset N510 Pro. Nu heb ik onlangs een alarm installatie laten plaatsen, en die belt via klassieke telefonie. Vandaar heb ik een Cisco ATA112 aangeschaft.

Ondertussen heb ik daarvoor een nieuwe account aangemaakt (geen telefoonnummer want ik wil toch daarmee enkel uitgaand bellen). De account werkt volgens mij, want ik heb via een sip tooltje al een uitgaand gesprek gevoerd.

De Cisco ATA112 krijg ik echter niet aan de praat. Ik heb er een oude / klassieke telefoon op aangesloten. De (basis-)configuratie lijkt op zich gelukt en ik kan in de klantentool van weepee ook zien dat hij geregistreerd is. Als ik echter probeer te bellen, hoor ik eerst een soort dial tone, ik geef het nummer in, daarna hoor ik even niets (even: behoorlijk lang, toch al rap > 5s) en dan een onderbroken piep toon.

Ik las in een andere post de tips om user agent recet te doen en het dial plan aan te passen. Dat heb ik gedaan. Hierbij ook het dial plan dat ik momenteel heb ingesteld (ok, ik weet dat het niet het 'ideale' is maar ik heb al wat liggen testen/proberen): (04[7-9]xxxxxxx|0[1-9]xxxxxxx|00324[7-9]xxxxxxx|0032[1-9]xxxxxxx|1930|21|22|23|1940|1941|1942).

Iemand enig idee waar het nog aan kan liggen? Wat kan ik nog proberen / uitzoeken om achter de oorzaak te komen en dit issue op te lossen?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Welkom op het forum.
Ik denk niet dat er hier al veel ervaring is met de ATA112. Ik ga er vanuit dat die minstens hetzelfde doet als de voorganger PAP2T. Die kennen we wel.
Voor uw probleem: in de eerste plaats vermoed ik nog altijd een moeilijkheden op niveau van de 'User agent'-reset. Dat werkt niet altijd goed. Idioot systeem.
Het is moeilijk om foutmeldingen uit die Linksys/Cisco-bakjes te krijgen.
Dat doe je door in tab-blad System een Syslogserver te configureren. Op dat IP-adres moet dan bv Kiwi syslogserver draaien.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”