MV data only

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

BACKGROUND:
Heb mijn vrouw een 3G iPad cadeau gedaan en mag als dank nu natuurlijk uitzoeken welk abonnement/prepaid het interessantst is voor haar :D. Probleem is dat ik daar totaal geen ervaring mee heb (heb werk-GSM), en ik de informatie op de meeste telco sites ook behoorlijk droevig. Momenteel heeft ze voor haar iPhone een Generation MTV 15 waarvan de promo (€10 ipv €15 voor 500MB/100'/plentySMS) net afgelopen is, dus zelfs het telefoon-abonnement zelf kan eventueel veranderd worden.
Vermoedelijk gaat de keuze tussen Proximus (is ze content van nu, en schijnbaar nog altijd beste netwerk) of Mobile Vikings (populair omwille van veel data).

VRAAG:
Ik was nu aan het zien naar de site van MV en er is iets dat ik niet goed begrijp. Een data-only bundle is €12 voor 2GB/1mnd, zonder roaming optie. Voor smartphone heb je echter voor een €15 bundle €15 belwaarde EN 2GB/1mnd. Kan je dan niet beter gewoon zo een bundle nemen en om de zoveel maand je SIM in een GSM steken om via betaallijn.be de helft van je €15 te recupereren ? Dan kost het je maar €7.5 per maand voor 2 GB met als enig ongemakje dat je dus wel minstens 2x per jaar (want je belwaarde is 6mnd geldig) je SIM in een GSM moet steken.
Of zijn die smartphone SIMs op een of andere manier gelockt dat ze niet bruikbaar zijn in tablets ?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer


Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Of misschien zo een Mobistar Dolfijn of Panter in combinatie met zo'n extra surf kaart voor 5 euro (gebruikt gewoon het datapakket van je GSM abonnement). Hangt er maar vanaf hoeveel ze gaat verbruiken natuurlijk.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Merci voor de alternatieven. Ik had inderdaad meer zoiets in gedachten, gezien ze ruim toekomt met haar 500MB nu. Anderzijds verwacht ik wel dat je met een iPad wel rapper aan meer volume geraakt aangezien het toch iets handiger is om te gaan surfen en dergelijke.

Enige dat me weerhoudt aan Mobistar (en ik dacht dat Telenet ook Mobistar netwerk gebruikt) is de kwaliteit van hun netwerk. Ik heb zo de indruk als ik wat rondlees (welliswaar niet allemaal recente discussies) dat Mobistar tegenwoordig toch wel achterop hinkt tov Base en vooral Proximus.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Tomby schreef:BACKGROUND:
Heb mijn vrouw een 3G iPad cadeau gedaan en mag als dank nu natuurlijk uitzoeken welk abonnement/prepaid het interessantst is voor haar :D. Probleem is dat ik daar totaal geen ervaring mee heb (heb werk-GSM), en ik de informatie op de meeste telco sites ook behoorlijk droevig. Momenteel heeft ze voor haar iPhone een Generation MTV 15 waarvan de promo (€10 ipv €15 voor 500MB/100'/plentySMS) net afgelopen is, dus zelfs het telefoon-abonnement zelf kan eventueel veranderd worden.
Vermoedelijk gaat de keuze tussen Proximus (is ze content van nu, en schijnbaar nog altijd beste netwerk) of Mobile Vikings (populair omwille van veel data).
Als je Internet bij Belgacom hebt (in Pack), kan je zelfs een gratis simkaartje hebben. Maar ik weet niet of je dat hebt.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Tomby schreef:BACKGROUND:
Heb mijn vrouw een 3G iPad cadeau gedaan en mag als dank nu natuurlijk uitzoeken welk abonnement/prepaid het interessantst is voor haar :D. Probleem is dat ik daar totaal geen ervaring mee heb (heb werk-GSM), en ik de informatie op de meeste telco sites ook behoorlijk droevig. Momenteel heeft ze voor haar iPhone een Generation MTV 15 waarvan de promo (€10 ipv €15 voor 500MB/100'/plentySMS) net afgelopen is, dus zelfs het telefoon-abonnement zelf kan eventueel veranderd worden.
Vermoedelijk gaat de keuze tussen Proximus (is ze content van nu, en schijnbaar nog altijd beste netwerk) of Mobile Vikings (populair omwille van veel data).

VRAAG:
Ik was nu aan het zien naar de site van MV en er is iets dat ik niet goed begrijp. Een data-only bundle is €12 voor 2GB/1mnd, zonder roaming optie. Voor smartphone heb je echter voor een €15 bundle €15 belwaarde EN 2GB/1mnd. Kan je dan niet beter gewoon zo een bundle nemen en om de zoveel maand je SIM in een GSM steken om via betaallijn.be de helft van je €15 te recupereren ? Dan kost het je maar €7.5 per maand voor 2 GB met als enig ongemakje dat je dus wel minstens 2x per jaar (want je belwaarde is 6mnd geldig) je SIM in een GSM moet steken.
Of zijn die smartphone SIMs op een of andere manier gelockt dat ze niet bruikbaar zijn in tablets ?
Tussen een data-only simkaart en een simkaart 'voor de smartphone' is geen enkel verschil, buiten het feit dat je met een data-only simkaart niet kan sms'en of bellen. Het klopt dus inderdaad dat je voordeliger af kan zijn met simpelweg te herladen voor 10 of 15 euro en op die manier na de maand, verder surfen op basis van je krediet. Het is inderdaad niet mogelijk om met een data-only simkaart te surfen in het buitenland, dus in dat opzicht doe je er ook meer voordeel aan -als je dat wel zou willen- om inderdaad niet te kiezen voor een data-only simkaart te nemen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Lord Utopia schreef:
Tomby schreef:BACKGROUND:
Heb mijn vrouw een 3G iPad cadeau gedaan en mag als dank nu natuurlijk uitzoeken welk abonnement/prepaid het interessantst is voor haar :D. Probleem is dat ik daar totaal geen ervaring mee heb (heb werk-GSM), en ik de informatie op de meeste telco sites ook behoorlijk droevig. Momenteel heeft ze voor haar iPhone een Generation MTV 15 waarvan de promo (€10 ipv €15 voor 500MB/100'/plentySMS) net afgelopen is, dus zelfs het telefoon-abonnement zelf kan eventueel veranderd worden.
Vermoedelijk gaat de keuze tussen Proximus (is ze content van nu, en schijnbaar nog altijd beste netwerk) of Mobile Vikings (populair omwille van veel data).
Als je Internet bij Belgacom hebt (in Pack), kan je zelfs een gratis simkaartje hebben. Maar ik weet niet of je dat hebt.
Dat was het beste eigenlijk! Echter denk ik - gezien zijn handtekening - dat hij telenet heeft :(

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

jnsvr schreef:
Tomby schreef: ...
Tussen een data-only simkaart en een simkaart 'voor de smartphone' is geen enkel verschil, buiten het feit dat je met een data-only simkaart niet kan sms'en of bellen. Het klopt dus inderdaad dat je voordeliger af kan zijn met simpelweg te herladen voor 10 of 15 euro en op die manier na de maand, verder surfen op basis van je krediet. Het is inderdaad niet mogelijk om met een data-only simkaart te surfen in het buitenland, dus in dat opzicht doe je er ook meer voordeel aan -als je dat wel zou willen- om inderdaad niet te kiezen voor een data-only simkaart te nemen.
Enige kanttekening, in Belgie is dit inderdaad het geval. Maar in (vele) andere landen met name de USA kan het wel zijn dat een tablet sim ook echt maar alleen werkt met tablets en omgekeerd bepaalde sims alleen met telefoons. En vele andere vage beperkingen. Iets om rekening mee te houden mocht je ooit in het buitenland (niet EU ergens een data sim of een gewone sim voor in je tablet te steken, kopen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat betaallijn.be gedoe klinkt interessant. Zijn er addertjes gekend?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

nope, en als je het goed combineert kost mobile vikings je niets, brengt het enkel geld op (maandelijkse sims) !
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Mobistar Internet on Mobile ??
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

silencer schreef:nope, en als je het goed combineert kost mobile vikings je niets, brengt het enkel geld op (maandelijkse sims) !
Kun je dit eens wat uitleggen ? Snap niet goed hoe het gratis kan zijn, laat staan hoe het nog geld opbrengt :eek: . Je kan toch onmogelijk 100% van je maandelijkse reloads gaan recupereren ?
Tomby schreef:Kan je dan niet beter gewoon zo een bundle nemen en om de zoveel maand je SIM in een GSM steken om via betaallijn.be de helft van je €15 te recupereren ? Dan kost het je maar €7.5 per maand voor 2 GB met als enig ongemakje dat je dus wel minstens 2x per jaar (want je belwaarde is 6mnd geldig) je SIM in een GSM moet steken.
Om effen mezelf te quoten. Toch een keerzijde gevonden. Een telefoon-SIM kost je ook nog wel €15, aangezien je typisch een nieuw nummer zult nodig hebben ipv bestaand nummer herbruiken. Al is het in dat geval natuurlijk ook nog altijd na enkele maanden terugverdiend.

KRL100 schreef:Mobistar Internet on Mobile ??
Deze lijkt me momenteel inderdaad nog bijna de interessantste.
Hoe zit het tegenwoordig bij Mobistar met tethering ? Ik weet dat je vroeger bij Mobistar geen Personal Hotspot kon gebruiken op je iPhone, of dat je er in elk geval voor moest bijbetalen. Is dat nog altijd het geval ?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Als je madam toekomt met 400MB per maand kan AldiTalk ook nog een optie zijn (4€). AldiTalk/MedionMobile zit ook op het Base-netwerk. Je moet er alleen op letten dat je niet buiten die bundel gaat, anders kost het een stuk meer. Je krijgt wel mooi een smsje als de geldigheid van je bundel bijna afgelopen is.
Computer(k)nul
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Tomby schreef:
silencer schreef:nope, en als je het goed combineert kost mobile vikings je niets, brengt het enkel geld op (maandelijkse sims) !
Kun je dit eens wat uitleggen ? Snap niet goed hoe het gratis kan zijn, laat staan hoe het nog geld opbrengt :eek: . Je kan toch onmogelijk 100% van je maandelijkse reloads gaan recupereren ?

hint: 1,875 € winst per herlading (0.95c/2€ via betaallijn), al kost het wel wat moeite en tijd. Maar het kan :-)
Tomby schreef:Kan je dan niet beter gewoon zo een bundle nemen en om de zoveel maand je SIM in een GSM steken om via betaallijn.be de helft van je €15 te recupereren ? Dan kost het je maar €7.5 per maand voor 2 GB met als enig ongemakje dat je dus wel minstens 2x per jaar (want je belwaarde is 6mnd geldig) je SIM in een GSM moet steken.
Om effen mezelf te quoten. Toch een keerzijde gevonden. Een telefoon-SIM kost je ook nog wel €15, aangezien je typisch een nieuw nummer zult nodig hebben ipv bestaand nummer herbruiken. Al is het in dat geval natuurlijk ook nog altijd na enkele maanden terugverdiend.

KRL100 schreef:Mobistar Internet on Mobile ??
Deze lijkt me momenteel inderdaad nog bijna de interessantste.
Hoe zit het tegenwoordig bij Mobistar met tethering ? Ik weet dat je vroeger bij Mobistar geen Personal Hotspot kon gebruiken op je iPhone, of dat je er in elk geval voor moest bijbetalen. Is dat nog altijd het geval ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

silencer schreef:hint: 1,875 € winst per herlading (0.95c/2€ via betaallijn), al kost het wel wat moeite en tijd. Maar het kan :-)
Ok, heb hem, denk ik. Al is 'herlading' wel nogal ruim geïnterpreteerd :). En ze gaan het na een paar keer toch ook wel doorhebben bij MV, denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”