Coolblue levert ook op zondag!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

De hulpdiensten waar jij over spreekt zijn overduidelijk beroepsdiensten. Het overgrote deel aan ambulanciers op de 100 en brandweermannen zijn echter vrijwilligers die u komen helpen...'s nachts...zaterdag...zondag...feestdag... Enkel grote steden hebben de budgetten om beroepskrachten te hebben.

Wat betreft ambulance : wat je zegt klopt...en klopt niet. Hier moet je een onderscheid maken tussen ambulances die bemand worden vanuit de brandweerkazernes (idd, vééééél vrijwilligers) en privédiensten zoals Lifecare, 112 Lochristi, 112 Avelgem, VITA, ... die personeel in dienst hebben (en amper of geen vrijwilligers).

Kijken we naar secondair vervoer (bvb interkliniek, neonatologie, ...) dan zal dit overdag gebeuren met eigen personeel, 's avonds en weekend met vrijwilligers.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Heronic schreef:Ping naar een server op groenland aan 26/27ms. Zo ver kan dat niet zijn he :lol:
Mag wel voor die prijs. €8 / 30 min, €14 / uur voor internet waren de goedkoopste tarieven die we in hotels zagen. Wegens post nooit open (24/7 iemand) maar na een week een prepaid kaartje kunnen kopen (€50, waarvan 25 Euro belkrediet) zodat we aan 14cent/MB (1DKK/MB) konden surfen met de Ipad hotspot. 37ct/min om te bellen naar BE. De provider keuze was gemakkelijk, er is er maar 1, tele.gl

Afstand is @3500 Km of 4u15 vliegen vanuit CPH.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ga ik niet mee akkoord. Ik spreek over een prive ambu vzw die enkel primair transport doen en die hadden veeeel meer vrijwilligers dan vaste krachten.
Nu blijft dit natuurlijk een voorbeeld van 1 zo'n organisatie, mss dat de rest het anders doet.
Ze hebben alleszins veel vrijwilligers en nemen ook nog ns militairen bij die uren moeten meedraaien om ervaring op te doen.
Maar ze zitten ook wel in de buurt van een UZ en een aantal verplegers (in spe) springen ook nog ns bij.

Dat gezegd zijnde spreek ik ivm vergoedingen inderdaad over de vaste krachten, en niet over de vrijwilligers. Maar die vrijwilligers mogen dan ook zelf kiezen wanneer ze shiften doen, dus dat compenseert ook heel wat lijkt me.


Ps: Groenland is deel van Denemarken maar niet van de EU. Dat creeert interessante situaties ivm nationaleit en paspoorten en rechten in de EU natuurlijk. We zijn dan ook een gigantische hutsepot.
De EU valt ook in geen kanten te vergelijken met de US op dat vlak. Onze immigratie unie en onze douane unie bv zijn 2 verschillende beesten met uitzonderingen en dus alle ingewikkelde gevolgen vandien :-)



[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kan je mij even laten weten (eventueel per PM) over welke 100-dienst we hier spreken?

Wat betreft de vergoedingen : worden de vrijwilligers bij die firma dan helemaal niet vergoed, of begrijp ik het nu verkeerd?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Pm sent.

Vrijwilligers trekken normaal gezien een vrijwilligersvergoeding, maar dat is niet verplicht, en ik heb gehoord dat ze bij bv het rode kruis daar zwaar naar kunnen fluiten (hoewel dat geruchten zijn voor mij).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Leuk initiatief!

Ze zouden dat met supermarkten ook is moeten doen, gewoon 24/7 supermarkten zoals bepaalde walmarts in de US en andere winkels. Dat zou zalig zijn.
Geen gestress niet meer om voor 20u 's avonds nog even langs de supermarkt te gaan. Zondagnamiddag/avond nog snel wat binnenslaan voor de week.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

ITnetadmin schreef:Pm sent.

Vrijwilligers trekken normaal gezien een vrijwilligersvergoeding, maar dat is niet verplicht, en ik heb gehoord dat ze bij bv het rode kruis daar zwaar naar kunnen fluiten (hoewel dat geruchten zijn voor mij).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Mja Rode Kruis... Je neemt er weer een organisatie uit ;-)
Vrijwilligersvergoeding is idd niet verplicht maar zonder dit zouden er niet veel ambulances rijden vrees ik...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Coolblue zal wel hun magazijnmedewerkers extra moeten betalen, maar PostNL werkt met zelfstandige koeriers en zij mogen 7 op 7 dagen werken. Veel van die koeriers hebben de vrijdag als rustdag ingepland. ;)

Uiteindelijk wint iedereen. De zelfstandige koeriers staan veel minder vast in het verkeer en de mensen zijn veel waarschijnlijker thuis.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Het is een pluspunt, maar de aangehaalde redenen van werkgelegenheid zijn complete nonsens, ik heb het al gezegd, ik blijf daarbij, het is niet omdat de buurtwinkel of de supermarkt 24/07 open is dat jij er meer gaat kopen. Mensen die anders beweren die denken volgens mij niet goed na. Mensen hebben immers een vast budget voor bepaalde aankopen, en je kan toch echt niet meer eten dan wat je normaal eet.

Wat nachtwinkels betreft, gaan mensen daar hun wekelijkse aankopen doen? Ik heb al sinds mijn studententijd geen nachtwinkel meer bezocht. Gestopt met roken en drank heb ik altijd in huis. :)
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ging dat hier niet over coolblue die nu ook op zondag levert ? :banana:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

StarWing schreef:Ging dat hier niet over coolblue die nu ook op zondag levert ? :banana:
Nee. Wie heeft je dat wijsgemaakt? :-D

Zo zie je maar dat er altijd meer komt bij kijken dan je op het eerste zicht zou denken.

Eerste idee: tof... maar iemand moet het wel doen natuurlijk met alle pro's en con's tot gevolg.

In eerste instantie zal coolblue waarschijnlijk wel meer verkopen en dan wordt dit een succes genoemd. De meerverkoop zal naar alle waarschijnlijkheid gaan ten koste van de shops die niet (kunnen) laten leveren op zondag maar of er een meerverkoop zal zijn als je alle shops bij elkaar optelt durf ik te betwijfelen. Rest alleen de extra kost van het zondagswerk.

Het zal mij benieuwen of CB 1/7 meer omzet gaat draaien.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Past in de strategie van Coolblue, ze voeren niet echt concurrentie op prijs. Levering op zondag zorgt voor differentiatie en zal volgens mij inderdaad zorgen voor meer omzet.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Er zal wel wat vraag naar zijn. Vooral van mensen die enkel op zondag thuis zijn, neem ik aan.
Het zou nog leuker zijn als je de leveringsdag en tijd zelf kon kiezen (weet ni of dat hier het geval is), zodat je niet met teruggestuurde pakjes, telefoontjes, pakjes bij de buren afgezet, etc... komt te zitten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Slafes schreef:ik blijf daarbij, het is niet omdat de buurtwinkel of de supermarkt 24/07 open is dat jij er meer gaat kopen. Mensen die anders beweren die denken volgens mij niet goed na.
Volgens mij denk je zelf niet goed na :P. Misschien zijn er mensen die maar 1 vaste winkel hebben, en voor die maakt het idd geen verschil. Maar als je verschillende winkels hebt waar je soms gaat shoppen, en ene ervan zal ineens 24/7 open zijn, dan is het toch wel wiedes dat die omzet gaat afpakken van die andere winkels. Natuurlijk gaat het dan wel niet meer op als ze ineens allemaal 24/7 open blijken te zijn.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Super, ga ik zeker gebruik van maken aangezien ik vaak vloekte dat ik tot maandag of dinsdag moest wachten :).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Conclusie van heel dit topic: we zijn allemaal zo rotverwend dat we nog hetzelfde ogenblik in handen willen hebben wat we via een muisklik gekocht hebben. We kunnen zelfs niet meer wachten tot na het weekend. We moeten en zullen ons gadget op zondag geleverd krijgen. Persoonlijk vind ik het een triestige evolutie.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Niet iedereen heeft tijd tijdens de week, ik laat het nu meestal al meerdere dagen later leveren omdat ik de volgende dag niet thuis ben (of niemand thuis is). Als dat dan op zondag kan is dat handig, heeft niet altijd met triestig te maken. En ja, zaterdag iets bestellen en het zondag al kunnen gebruiken kan ook eens tof zijn. Of je moet het al op je werk kunnen laten leveren.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Jack Daniels schreef:Conclusie van heel dit topic: we zijn allemaal zo rotverwend dat we nog hetzelfde ogenblik in handen willen hebben wat we via een muisklik gekocht hebben. We kunnen zelfs niet meer wachten tot na het weekend. We moeten en zullen ons gadget op zondag geleverd krijgen. Persoonlijk vind ik het een triestige evolutie.
Er zijn ook hardwerkende mensen die gewoon niet thuis zijn op de afleveruren op een werkdag. Nu verdubbelt het aantal mogelijkheden tot lever(momenten) voor mij!
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

En stiekem zijn we ook wel wat verwend, maar dat mag ook eens ;)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

MClaeys schreef:Niet iedereen heeft tijd tijdens de week, ik laat het nu meestal al meerdere dagen later leveren omdat ik de volgende dag niet thuis ben (of niemand thuis is). Als dat dan op zondag kan is dat handig, heeft niet altijd met triestig te maken. En ja, zaterdag iets bestellen en het zondag al kunnen gebruiken kan ook eens tof zijn. Of je moet het al op je werk kunnen laten leveren.
Waarom niet vrijdag bestellen en zaterdag gebruiken?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

AndRo555 schreef:
Jack Daniels schreef:Conclusie van heel dit topic: we zijn allemaal zo rotverwend dat we nog hetzelfde ogenblik in handen willen hebben wat we via een muisklik gekocht hebben. We kunnen zelfs niet meer wachten tot na het weekend. We moeten en zullen ons gadget op zondag geleverd krijgen. Persoonlijk vind ik het een triestige evolutie.
Er zijn ook hardwerkende mensen die gewoon niet thuis zijn op de afleveruren op een werkdag. Nu verdubbelt het aantal mogelijkheden tot lever(momenten) voor mij!
Geen enkele van die hardwerkende mensen heeft de mogelijkheid om een pakje tijdens de week op zijn/haar werk af te laten leveren? Maak dat een ander wijs. Zowat elke website geeft je de mogelijkheid om een factuuradres in te voeren en een leveringsadres. Beide hoeven niet hetzelfde adres te zijn.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ayups, doe ik regelmatig; dan ben je tenminste ook zeker dat er iemand aanwezig is. Als de post dan afkomt met "er was niemand thuis" kan ik ze nog ns de huid volschelden ook, want dan weet je zeker dat ze met je voeten aant spelen zijn ;-)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef: Geen enkele van die hardwerkende mensen heeft de mogelijkheid om een pakje tijdens de week op zijn/haar werk af te laten leveren? Maak dat een ander wijs. Zowat elke website geeft je de mogelijkheid om een factuuradres in te voeren en een leveringsadres. Beide hoeven niet hetzelfde adres te zijn.
PPakketjes laten leveren op het werk wordt niet elke werkgever geapprecieerd. Ik laat het gewoonlijk op een postpunt afleveren. Dan kan ik het direct na mijn werk ophalen vooraleer ik mijn trein neem.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Stroper schreef:Pakketjes laten leveren op het werk wordt niet elke werkgever geapprecieerd.
Het probleem is dat die dingen dan ook in de interne post terecht komen... en daar soms dagen "vermist" zijn :bang:
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Laat het gewoon in zo een kluis van B-Post droppen :wink:
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ik hou bij bestellingen rekening met levertijd en dat zal het leveradres bepalen.
Aangezien er meer weekdagen en dus leverdagen zijn laat ik meestal op het werk leveren, dat is geen probleem.
Ik vlieg daar dan ook niet als een gek op om 10 minuten naar te kijken of mee te spelen.
Alles blijft netjes staan tot aan de pauze en dan laat ik mij helemaal gaan :angel:
De kerk ik het midden houden is het best voor iedereen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
Stroper schreef:Pakketjes laten leveren op het werk wordt niet elke werkgever geapprecieerd.
Het probleem is dat die dingen dan ook in de interne post terecht komen... en daar soms dagen "vermist" zijn :bang:
Tja, als ze t ni graag hebben is da pech gehad :-)
De werknemer wa in de watten leggen kan geen kwaad he. Ik spreek nu wel als iemand die regelmatig ns een overuurtje doet enzo.

Qua interne post, lijkt me bij grote bedrijven niet moeilijk om bij prive zendingen effe een aparte opslag te doen en een mailtje naar de werknemer. Trouwens, als de interne post zo inefficient is, dan gaat dat toch ook andere problemen geven? (ik denk als ITer bv aan dringende stukken of tools die gekocht zijn om verder te kunnen)

Heb da wel ns voorgehad op n job met 2 locaties, steevast materiaal op de verkeerde geleverd, en dan wist t secretariaat van niks en begon da stof te verzamelen gedurende weken, tot iemand ns passeerde en t opmerkte. Zucht...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Jack Daniels schreef:
MClaeys schreef:Niet iedereen heeft tijd tijdens de week, ik laat het nu meestal al meerdere dagen later leveren omdat ik de volgende dag niet thuis ben (of niemand thuis is). Als dat dan op zondag kan is dat handig, heeft niet altijd met triestig te maken. En ja, zaterdag iets bestellen en het zondag al kunnen gebruiken kan ook eens tof zijn. Of je moet het al op je werk kunnen laten leveren.
Waarom niet vrijdag bestellen en zaterdag gebruiken?
Omdat je er dan vanuit gaat dat ik op zaterdag thuis ben. De dienst op afspraak waarbij je kan zeggen om na 18 uur te leveren volstaat ook, maar daar moet je voor betalen. Tja, dan is de keuze voor zondag snel gemaakt.
Moest iedereen hier op het werk zijn pakketjes op het werk laten leveren dan had men aan de balie niks anders meer te doen + komt er bij dat wij in een gebouw zitten met een ander bedrijf en dat andere bedrijf de balie bedient.
Bij de oma of meme laten leveren is ook geen oplossing, beiden zijn nog goed bij zinnen en regelmatig niet thuis. Dan blijft postpunt een optie, van die afhaalkluizen zijn er niet in de buurt en het postpunt zelf sluit meestal voor ik er kan geraken (+ ik probeer de GB op dat drukste moment ten allen tijde te vermijden). Vorige keer dat ik mijn vriendin er om stuurde kreeg ze het zelfs niet mee omdat ik het niet was (goed voor de veiligheid maar daar ben ik ook niet mee geholpen natuurlijk).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ITnetadmin schreef:Qua interne post, lijkt me bij grote bedrijven niet moeilijk om bij prive zendingen effe een aparte opslag te doen en een mailtje naar de werknemer. Trouwens, als de interne post zo inefficient is, dan gaat dat toch ook andere problemen geven? (ik denk als ITer bv aan dringende stukken of tools die gekocht zijn om verder te kunnen)
Zo werkt dat bij ons. Moeten we natuurlijk goed zorgen dat onze naam er op is of onze per id. Aleeja, de portiers zijn geen moeilijke mensen.
Gebruikersavatar
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Goztow schreef:
on4bam schreef:@Goztow: Dat bedoe ik. De distributie staat al niet bekend voor zijn ideale werkomstandigheden en vergoedingen. Daarom vraag ik mij af of ze bij CB en de distributeur hun medewerkers op zondag dubbel zullen betalen.

Ik denk (weet het niet) dat de koopzondagen bij Gamma (uitzonderlijk open op zondag) het personeel ook extra's mag verwachten. Ondertussen zien we het alsmaar meer (koopzondagen in Antwerpen....).
Net even opgezocht: er is inderdaad geen wettelijke verplichting om meer te betalen op zondag maar in de meeste sectoren is dit via CAO geregeld. In de gezondheidszorgsector, die ik goed ken, is het 56 % extra.
Niet vergeten dat de pakjes (ook de belgische!) verzonden zullen worden met PostNL.
Ik vermoed dat het allemaal nederlandse werkenemers zijn, die de nederlandse CAO's volgen.
Gaan ze daar ook 56% extra krijgen? Denk het niet...! :nono:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb het geluk dat ik dat kan laten toekomen op het werk. Mijn werkgever is hier volledig mee akkoord en we maken er allemaal gebruik van. Echter bvb bij mijn vriendin is het anders : absoluut verboden. Kunnen het laten toekomen bij ouders en schoonouders, maar niks garandeerd mij dat die thuis zijn...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

BillyMobiel schreef:Niet vergeten dat de pakjes (ook de belgische!) verzonden zullen worden met PostNL.
Ik vermoed dat het allemaal nederlandse werkenemers zijn, die de nederlandse CAO's volgen.
Gaan ze daar ook 56% extra krijgen? Denk het niet...! :nono:
PostNL werkt met zelfstandige koeriers. Die vallen niet onder een CAO.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

als ik iets moet krijgen van post nl is het in 90% van de gevallen niet op tijd dus heb ik mijn twijfels
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik vraag me trouwens af of Nederlandse koeriers wel mogen opereren in België... Of hoe zit die constructie in elkaar?

Zou ook wel al te gek zijn om voor 1 pakje vanuit Nederland een koerier op te sturen naar Leuven omdat ik op zondag iets wil hebben. :) Aan dieselkosten alleen al...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Waarom zouden ze niet in Belgie mogen opereren ? :?
Trouwens PostNL doet dat nu al voor andere webwinkels (o.a. Conrad, Coolblue, soms Bol.com, enz...).
En zoals al reeds aangegeven: ze werken met heelveel zelfstandige koeriers en dan stelt er zich sowieso geen probleem.

PostNL is ontstaan uit TNT en die zijn al vele jaren actief op de Belgische markt.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Onlangs nog een nieuwe PostNL bestelbus met nieuwe BE plaat op de baan tegengekomen (geparkeerd op zondag).

Ik vermoed een chauffeur die thuis was want enkele uren later stond die daar nog steeds.

Lijkt me dus sterk dat ze busjes uit Holland gaan sturen. :p
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Paar weken geleden ook een bestelwagen van PostNL gezien in Hamme met NL nummerplaat. Vorige week zaterdag zelf ook een zending vanuit NL ontvangen ook met busje met NL platen. En zoals hier al aangegeven, waarom zouden die niet in België mogen opereren? Op het werk verzenden we pakjes met een Luxemburgs bedrijf. Die rijden hier rond met LUX platen. Op zaterdag zijn het inderdaad Nederlandse busjes. Wat het op zondag zal zijn spreek ik mij niet over uit.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Ik zie bijna elke dag een witte jumper met oranje belettering van POST NL en BELGISCHE nummerplaat rond rijden in omgeving Sint-Truiden.
De markt is open voor bedeling van pakjes -> Dacht ook voor briefwisseling maar ben daar niet zeker van... Ik weet dat POST NL ook vanuit België werkt (enkel voor pakketafhandeling).

Heel waarschijnlijk ga je misschien nog een 1tje bij u thuis zien aanbellen met Hollandse nummerplaten omdat daar de werkuren etc heel anders zijn dan in België.
Vermoed dat het dan ook goedkoper is om Nederlanders naar België te sturen omdat het loon bv op zaterdag niet 150%
BV de briefwisseling in Nederland komt dus ook aan op zaterdag. In België dus niet.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Omdat ik dat vreemd vind dat buitenlandse bedrijven die geen belastingen in België betalen wel in België actief mogen zijn... Als ze een Belgische tak hebben EN Belgische werknemers, dan is het weer heel wat anders. Anders weer een veeg uit de pan voor de mensen die denken dat leveren op zondag jobs gaat opleveren want dat zou dan totaal het geval niet zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”