Mail problems adsl2fit

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
AdslPanio

Ik heb al een paar dagen last van spam gehad ,, ik kan enkel nog maar mails ontvange :cry:

krijg steeds de ssl fout bij het verzenden naar de smtp server

iemand raad ?
Modbreak:
The Oddity
Post eventjes verzet. Heeft niks met snelheid of synchronisatie te zien.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

AdslPiano,

Last van spam-mails? Maw je ontvangt spam mails en gewone mails op het je adres bij A2F? Die je ontvangt via de A2F servers?

ik dacht dat deze zowel voor pop3/mail: mail.net4all.be waren, ik kan mis zijn.

Welke serverinstellingen gebruik je nu?
Laat de ssl opties eens blanco.

Gewoon een account instellen met: pop3/smtp server die hoger en vervolgens je login en pwd. Verder niks van andere opties aantrekken. Kijk eens wat hij dan doet.

Kan je trouwens eens de volledige foutmelding posten?
I love it when a plan comes together!
samson007
Starter Plus
Starter Plus

kan zijn, ofwel je PC gewoon even herstarten ofwel even een FLUSHDNS doen, enkele dagen eleden is de mailserver VAN IP veranderd....
DEZE FOUR

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is [email protected]. Onderwerp 'hela', Account: 'pop.hotpop.com', Server: 'smtp.hotpop.com', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 <[email protected]>: Sender address rejected: Access Denied: This server is for HotPOP.com users ONLY, email [email protected] for assistance.', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Deze FOUR,

Ben jij ADSLPiano? (kan je zelfde nick nemen of zeggen dat jij dat bent, zo blijft het duidelijk :)).

Ivm die foutmelding, vrij duidelijk eh:
Je wilt de smtp server van hotpop.com gebruiken, met als afzenderadres een tiscaliadres: dat gaat niet. Mag niet. De server bij hotpop is zo ingesteld dat hij enkel mails verstuurd afkomstig van adressen à la: "[email protected]". Server checkt daar blijkbaar op. Maw jij kan die server niet zomaar gebruiken. Dat zegt de foutboodschap zelf...

Wat heeft dit met A2F te maken? Of mails via A2F versturen te zien? Want hotpop.com en A2F hebben volgens de info die ik net heb opgezocht niks met elkaar te zien.

Btw, heb je de foutboosdschap zelf aangevuld ofzo? Want ze zichzelf tegen: eerste lijn: geaddreseerde geweigerd en paar lijnen lager: afzender geweigerd.??
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

DEZE FOUR schreef:[email protected]
Ik weet niet, maar merk jij ook niet dat daar tilscali.be en niet tiscali.be staat?
Mailke

Type foutje , het is tiscali

ik heb al bij verschillende providers een account gemaakt.

www.hotpop.com
http://www.myrealbox.com
http://www.softhome.net/

noem maar op , niets werkt :cry:

alleen de pop3 werkt , smtp doet vies
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Juist, bij mijn tiscali-adres werkt dit ook niet. Als smtp die van skynet kiezen. :P
Mailke

Adsl2fit heeft geen mail in het small pakket , welke mail providers gebruiken jullie zoal ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Het schijnt dat mail.be niet slecht is. Ik heb mailadressen genoeg, mijn skynet adres, userbase adres en een paar hotmails :)

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mailke,

Je kan de mail.net4all.be slechts gebruiken indien je een een mailabonnement hebt eh. Net zoals je de relay.skynet.be pas kan gebruiken indien je een abonnement hebt!

Een relay server waar je zonder abonnement mails kan via versturen, ik vrees dat ze schaars zijn!

Die diensten zoals hotpop en andere gratismailboxen, hebben enkel een pop3 en voor het versturen van de mail dien je dus normaal gebruik te maken van de smtp/raly die bij je ISP levert. Nu, dat is niet het geval. Dus zit je met een probleem!

Wees toch ietsje duidelijker in het formuleren van je vragen... en gebruik liefst steeds dezelfde nickname!
Mailke

Heb een test installatie met exchange 5.5 gedaan , zelfs daar kan ik geen mail met versturen , enkel ontvangen.

ze hebben mijn poort van de ene dag op de andere dicht gemaakt , ik weet niet wat ik nu moet doen :roll:

ik d8 dat je servers mocht draaien van adsl2fit ? een mailserver is toch ook een server niet ? :-D
Stijn

Hoe je kan de mailserver toch wel gebruiken voor het versturen van mails? Ik heb geen mail abbo bij hen maar toch werkt het :s

Veel gebruik ik die echter niet daar ik voornamelijk [email protected] gebruik en dasook met eigen mailserver : mail.vespacious.com

Groeten,

Stijn
Gast

Bij de dokumenten die men door adsl2fit aflevert staat wel degelijk voor mail server mail.net4all.be in te vullen voor uitgaande mail zijnde SMTP
of je kan ook een program gebruiken zoals bvb QK SMTP Server en dan vul je in mailprogram als uitgaande server localhost in
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mailke schreef:Heb een test installatie met exchange 5.5 gedaan , zelfs daar kan ik geen mail met versturen , enkel ontvangen.

ze hebben mijn poort van de ene dag op de andere dicht gemaakt , ik weet niet wat ik nu moet doen :roll:

ik d8 dat je servers mocht draaien van adsl2fit ? een mailserver is toch ook een server niet ? :-D
waarom denk je dat ze die poort hebben dichtgezet?

de enige reden dat ik zou kunnen bedenken is dat ze het gedaan hebben omdat je een openrelay zou draaien, maar dan zullen ze je rapper gewoon afsluiten ipv een poort dicht te zetten volgens mij
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

zoals gast hierboven opmerkte:
Gast schreef:Bij de dokumenten die men door adsl2fit aflevert staat wel degelijk voor mail server mail.net4all.be in te vullen voor uitgaande mail zijnde SMTP
Dit is een prima werkende smtp server voor het ADSL2Fit domain.
Het gebruik van de andere genoemde uitgaande servers zal zeker NIET werken daar ze anders heel snel op een lijst van "open relays" zouden komen (en dan ook niet meer zouden werken;).
Sommige providers bieden hun klanten wel een smtp relay dat buiten het domein te gebruiken is. In dat geval zal bij het verzenden van mail ook login en password meegezonden (opgevraagd) moeten worden. Dit kan de gebruiker aanzetten met, meestal aanvinken: "allow authentication"
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ah, kijk,

Blijkbaar kunnen de mensen met een A2F of NET4ALL abonnement wel degelijk de mailserver gebruiken om mails te verzenden. Het abonnement ivm mail, zal dus enkel extra toegang tot de pop server bieden... dat was iets wat ik niet wist...

Mailke, normaal staan alle poorten open. Je kan prima een mailserver draaien. Ik denk dat je iets fout zal gedaan hebben, tenzij je al eerder geexperimenteerd hebt met mailservers, en daardoor door open relay evt een closure van port 25 op je dak krijgt... maar ik denk et niet.

Probeer eens een simpele mail te versturen, door gewoon simpele account in te vullen mail.net4all.be. Probeer eens met login en zonder login...
mayaman

Het is inderdaad mogelijk de mail.net4all.be server als SMTP in te stellen. Deze mag gebruikt worden om te versturen voor alle a2f abonnees. En poort 25 word niet door hen gesloten. Ik heb thuis ook een mailserver draaien die SMTP verstuurt én die werkt perfect.

MVG,

Siske

Mailke: Als ik jou was zou ik gewoon bij één of andere provider een gratis dial-up account aanvragen, dan heb je ineens een e-mail adres ook. Je gebruikt dan de pop.isp.com als inkomende server en mail.net4all.be als uitgaande server.
Mailke

bedankt voor de raad ! het blijkt te werken :lol:

hoe kan ik te weten komen of mijn mailserver veilig is , bestaat er een relay test ? of iets anders ?

hopelijk voor lang
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mailke schreef:hoe kan ik te weten komen of mijn mailserver veilig is , bestaat er een relay test ? of iets anders ?
Geef iemand die je kent jouw ip en laat hem dat invullen bij de smtp server in de instellingen van outlook ofzo. Dan moet hij met de account die dat ip gebruikt eens proberen een mail te sturen... als dat lukt zet je maar beter je mailserver direct af tot je weet hoe je (bvb met firewall rules) enkel het interne netwerk toegang geeft tot je smtp mailservice.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Siske schreef:Als ik jou was zou ik gewoon bij één of andere provider een gratis dial-up account aanvragen, dan heb je ineens een e-mail adres ook. Je gebruikt dan de pop.isp.com als inkomende server en mail.net4all.be als uitgaande server.
Die gratis dial-up abonnementen hebben idd meestal wel nen relay-server, maar die relay-server checkt op IP :). Dat is het geval bij Planet Freedom. Maw ik kan geen mail versturen vanop Skynet connectie via de planet relay... enne bvb. Belgacom.net ik dacht dat zij ook checkten op ip... vanop Skynet lukt het, maar betwijfel of het lukt via A2F ip.

Ivm die account test van Nukem: een account aanmaken in Outlook, waarbij je dus geen logingegevens invult om te authenticeren op je mailserver eh :). Gewoon enkel de relay... nog wat info over open relay.
Mailke

Ik vind dit een gewelgdige forum !!! direct reacties , goede raad :-D :wink:

ik ga morgen een vriend mijn mailserver laten testen 8)

greetz to all.......
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”