1.1MBiT ipv 3.3MBiT

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kwaksalver
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:34

Hi!

Ik had eens een klein vraagje..

Sinds kort heb ik wireless ADSL, werkt allemaal goed, alleen kan het blijkbaar mijn oude snelheid van 2.2MBiT niet aan.. Ik had eerst een ADSL USB modem @ 2.2MBiT, maar men wireless kan blijkbaar die snelheid niet aan.

Is er geen manier om toch terug die 2.2MBiT te verkrijgen, of zelfs de 3.3MBiT? Kan belgacom niet zorgen dat de lijn in mijn buurt beter is, want ik woon helemaal niet veraf van de centrale..

Alvast bedankt voor jullie ideeen...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Sync je aan 1 mbit ? Of haal je maar 1mbit over wireless ? (uiteindelijk zou je zelfs tegen 4mbit moeten syncen ipv 3.3)
kwaksalver
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:34

Mijn lijn staat op 1.1MBiT.. Zodra de snelheid hoger wordt gezet disconnect mijn internet om de 8 minuten..
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Keer bellen naar de helldesk voor een lijntest
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3670
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

kwaksalver schreef:Hi!

Ik had eens een klein vraagje..

Sinds kort heb ik wireless ADSL, werkt allemaal goed, alleen kan het blijkbaar mijn oude snelheid van 2.2MBiT niet aan.. Ik had eerst een ADSL USB modem @ 2.2MBiT, maar men wireless kan blijkbaar die snelheid niet aan.

Is er geen manier om toch terug die 2.2MBiT te verkrijgen, of zelfs de 3.3MBiT? Kan belgacom niet zorgen dat de lijn in mijn buurt beter is, want ik woon helemaal niet veraf van de centrale..

Alvast bedankt voor jullie ideeen...
Zou het kunnen zijn dat je de nieuwe Philips SNA6600 modem/router gebruikt met firmware 0.40 ??? want die geven disconnects van rond de 8 minuten ... dus een bekend probleem van die modems met een slechte firmware versie.
Best eens bellen dan op het gratis nr 0800 22312 mss kunnen zij alsnog iets aanpassen
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
kwaksalver
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:34

patje schreef:
kwaksalver schreef:Hi!

Ik had eens een klein vraagje..

Sinds kort heb ik wireless ADSL, werkt allemaal goed, alleen kan het blijkbaar mijn oude snelheid van 2.2MBiT niet aan.. Ik had eerst een ADSL USB modem @ 2.2MBiT, maar men wireless kan blijkbaar die snelheid niet aan.

Is er geen manier om toch terug die 2.2MBiT te verkrijgen, of zelfs de 3.3MBiT? Kan belgacom niet zorgen dat de lijn in mijn buurt beter is, want ik woon helemaal niet veraf van de centrale..

Alvast bedankt voor jullie ideeen...
Zou het kunnen zijn dat je de nieuwe Philips SNA6600 gebruikt met firmware 0.40 want die geven disconnects van rond de 8 minuten ... dus een bekend probleem van die modems met een slechte firmware versie.
Best eens bellen dan op het gratis nr 080022312 mss kunnen zij alsnog iets aanpassen
Ja inderdaad, en precies om die reden hebben ze me gewoon op 1.1MBiT gezet, imo een beetje de gemakkelijke oplossing.. Ik zou graag terug op 2.2MBiT geraken en liefst op 3.3MBiT..

Maar de vraag die ik me stel, kan het liggen aan het internet in mijn omgeving? En kan daar iets aan worden gedaan?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3670
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

kwaksalver schreef:
patje schreef:
kwaksalver schreef:Hi!

Ik had eens een klein vraagje..

Sinds kort heb ik wireless ADSL, werkt allemaal goed, alleen kan het blijkbaar mijn oude snelheid van 2.2MBiT niet aan.. Ik had eerst een ADSL USB modem @ 2.2MBiT, maar men wireless kan blijkbaar die snelheid niet aan.

Is er geen manier om toch terug die 2.2MBiT te verkrijgen, of zelfs de 3.3MBiT? Kan belgacom niet zorgen dat de lijn in mijn buurt beter is, want ik woon helemaal niet veraf van de centrale..

Alvast bedankt voor jullie ideeen...
Zou het kunnen zijn dat je de nieuwe Philips SNA6600 gebruikt met firmware 0.40 want die geven disconnects van rond de 8 minuten ... dus een bekend probleem van die modems met een slechte firmware versie.
Best eens bellen dan op het gratis nr 080022312 mss kunnen zij alsnog iets aanpassen
Ja inderdaad, en precies om die reden hebben ze me gewoon op 1.1MBiT gezet, imo een beetje de gemakkelijke oplossing.. Ik zou graag terug op 2.2MBiT geraken en liefst op 3.3MBiT..

Maar de vraag die ik me stel, kan het liggen aan het internet in mijn omgeving? En kan daar iets aan worden gedaan?
op het forum van belgacom hebben ze al mensen laten teruggaan naar de BC winkel met de vermelding van die slechte firmware versie en kregen een andere modem met een andere firmware versie, die zijn nu wss al uitgeput, maar mogelijk kunnen ze ook iets via jou lijn regelen dat je die disconnects niet meer hebt ... want dat is idd de makkelijkste oplossing om je naar 1MB te laten zakken :?
ofwel moet je eens proberen er een andere firmware op te zetten, de beste werkende firmware nu is versie 0.36a
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 730
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Hier zit er volgende firmware op:

Runtime Code Version:
0.42 (Oct 17 2006 16:54:54)
Boot Code Version: 0.69.2

Probleem met verbreken opgelost.
kwaksalver
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:34

Mja ik ga niet beginnen met zelf firmware te installeren als het toch in garantie is, ik zal doen wat Patje zegt: ff naar dat nummer bellen en gewoon vragen achter 3.3MBiT en hoe dat zit met uitvallen!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”