Hallo,
Ik heb me geregistreerd bij Justvoip en daarna ook bij Poivy, via de PC client kan ik naar de gratis landen bellen.
Als ik dit account echter in mijn telefoon of gateway registreer krijg ik steeds de melding "kanaal niet vrij". De sip registratie lukt echter wel goed.
Daarom wou ik even wat krediet bijkopen maar op dit te kunnen doen wil hij eerst mijn mobiel nummer verifiëren door een code per SMS toe te sturen.
Ik heb nu al verscheidene malen geprobeerd maar ik krijg nooit een SMS toegestuurd. (ik heb dit ook al op meerdere dagen geprobeerd).
Mijn gsm nummer zit bij mobistar maar is wel een oud proximus 0475 nummer.
Zonder bevestiging kan ik geen krediet kopen of mijn uitgaand nummer laten verifiëren.
Iemand raad ?
Poivy & Justvoip -> geen sms bevestiging
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Is dit niet een Kip of Ei probleem ? Ik heb eerst krediet gekocht. Pas daarna kon ik die SMS laten versturen om mijn nummer te verifiëren.
Volgens mij kan je gerust krediet kopen zonder dat je nummer geverifiëerd is.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 230 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Daar zit je probleem. Blijkbaar slaagt Betamax (het bedrijf achter o.a. Poivy & Justvoip) er niet in om geporteerde nummers op het juiste netwerk te zetten. Ik ervaar net dezelfde problemen bij het versturen van SMSjes naar Mobistar-abonnees met een Basenummer.nickdd schreef:Mijn gsm nummer zit bij mobistar maar is wel een oud proximus 0475 nummer.
Zonder bevestiging kan ik geen krediet kopen of mijn uitgaand nummer laten verifiëren.
Aan de andere kant komen SMSjes naar Mobistar (met Mobistar-prefix) weldegelijk aan.
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Nee. Bij de eerste betaling met een creditcard wordt altijd je GSM geverifiëerd.MarkDM schreef:Is dit niet een Kip of Ei probleem ? Ik heb eerst krediet gekocht. Pas daarna kon ik die SMS laten versturen om mijn nummer te verifiëren.
Eens je krediet hebt kan je nieuwe nummers verifiëren
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
heb hetzelfde probleem gehad. Ik had oorspronkelijk een Proximus nummer. Na een paar jaar ben ik naar Mobistar overgestapt. Een sms versturen naar mijn eigen gsm nummer bij Mobistar lukte niet bij voipbuster en aanverwanten. Nu ben ik sinds kort weer bij Proximus en wonder boven wonder... nu komen mijn sms berichten wel aan als ik ze via voipbuster of poivy verstuur. Denk dat het te maken heeft met het updaten van de databases.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Ik heb de indruk dat sinds kort geen enkel SMS bericht aankomt bij Mobistar aboneees, zowel geporteerde als nummers met een origineel Mobistar prefix.Sinna schreef:nickdd schreef:Blijkbaar slaagt Betamax (het bedrijf achter o.a. Poivy & Justvoip) er niet in om geporteerde nummers op het juiste netwerk te zetten. Ik ervaar net dezelfde problemen bij het versturen van SMSjes naar Mobistar-abonnees met een Basenummer.
Aan de andere kant komen SMSjes naar Mobistar (met Mobistar-prefix) weldegelijk aan.
Nochtans krijg je een bericht "Sucessfully sent" en wordt het aangerekend !!!
"Sucessfully sent" is natuurlijk niet hetzelfde als "Sucessfully received" (geen ontvangstbevestiging).
Heeft nog iemand ervaringen met niet aangekomen SMS berichten naar Mobistar ??
Zou Mobistar die gewoon tegenhouden ?
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Elite Poster
Berichten bij Mobistar komen inderdaad niet aan. Hebben ik zelf en mijn vriendin aan den lijve ondervonden. Sinds we beiden bij Proximus zijn is er geen enkel probleem meer. SMS berichten krijgen wel degelijk de melding "verstuurd", maar komen nooit aan. Ik heb het probleem aangekaart bij Poivy. Wat heen en weer gemaild. Ze gingen het bekijken. Op een bepaald ogenblik ben ik er dan toch in geslaagd om eens een sms naar een Mobistar nummer te sturen, maar mijn vreugde was van korte duur. Nadien was het weer foute boel. Of de oorzaak nu bij Mobistar ligt dan wel bij Poivy (of een andere Betamax clone), daar heb ik nog steeds het raden naar. Ik vermoed dat Mobistar aan de basis ligt. Poviy ging de boel onderzoeken en dan ben ik er in geslaagd om een sms te sturen naar een Mobistar nummer en dan was het weer gedaan. Zou Mobistar deze sms berichten filteren als ze zien dat ze via het internet verstuurd worden? Zou best kunnen. Stel dat een Mobistar abonnee toch verkiest om een sms bericht (aan een goedkoper tarief) via Poivy te sturen, dan zou dat voor Mobistar een verlies van inkomsten betekenen. Zou dit de achterliggende reden kunnen zijn?
-
- Elite Poster
Update: Mobistar blokkeert blijkbaar dus sms berichten die niet via hen verstuurd worden. Lees meer op onderstaande url:
http://www.vergelijking.be/forum/viewto ... =3&t=12159
http://www.vergelijking.be/forum/viewto ... =3&t=12159
-
- Elite Poster
Nadat ikzelf de berichten heb gelezen op voornoemd forum heb ik besloten om een formele klacht in te dienen tegen Mobistar vanwege het eenzijdig blokkeren van sms berichten of telefonische oproepen via internet. Ik vind dit niet kunnen en elk individu moet het recht hebben om, op de voor hem goedkoopst mogelijke manier, te telefoneren of sms berichten te verzenden. Ik ben benieuwd of de ombusdman hier gevolg gaat aan geven.