belgian telecom Bebox ALL-IN-ONE voor 45 € (+veel voordelen)
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Zijn er momenteel al mensen met wat gebruikerservaringen?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Daar ben je veel mee, 18 Mbps en 40 GB, naar gebruikelijke BT-waarden.satsurfer schreef: Liever 18 Mbit mét limiet, dan slakkegang aan 4 Mbit (standaard van 10 jaar terug).
scarlet, dommel schreeuwt adsl2+ al +1 jaar van de daken...maar helaas haast nergens beschikbaar (in tegenstelling tot hun melding op de site bij scarlet). edpnet durft zelfs geen uitspraken te doen.
Als ze zeggen vanaf november +/-, dan geloof ik hen. Andere afspraken zijn ze ook nagekomen.
Ik denk niet dat Mobistar geld in ADSL2+ zal steken, daar zijn ze nét ietsje te laat voor.
EDPnet doet geen uitspraken omdat ze voor alles afhankelijk zijn van anderen, zowel Scarlet als Belgacom. BT is net hetzelfde, afhankelijk van Mobistar, BT heeft volgens mij niet het geld om zelf ADSL2+ te ontwikkelen. Dommel doet uitspraken omdat ze voor een groot deel afhankelijk zijn van Belgacom, maar ze hebben wel een duidelijke kijk op de zaak. Zo hebben ze aangekondigd om VDSL2 te gebruiken, lang voordat het bekend was dat VDSL2 echt verdeeld ging worden.
Yabu kan ook zeggen dat VDSL2 in testfase is, dat wil niet zeggen dat zij het ontwikkelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
- Bedankt: 393 keer
- Recent bedankt: 5 keer
niet op de site, maar op extranet van fed+ (organisatie die voordelen biedt aan fed. ambtenaren) -waar ik geen deel van uitmaak- staan ze sinds kort ook (naast andere telecommaatschappijen)Lord Utopia schreef:Ik denk niet dat Mobistar geld in ADSL2+ zal steken, daar zijn ze nét ietsje te laat voor.
Supersnel ADSL
16 Mbps downloadsnelheid*
* De maximum downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling.
@Lord Utopia, als BT schrijft begin oktober
"ADSL2+ tot 18Mbit is bij ons in testfase en gaat in productie binnen ong. 1 maand.", dan zal dat wel geen hoax zijn!
vele ISP's blazen hoog van de toren.....scarlet/dommel/....maar maken het in de praktijk NIET waar. Ik heb ook regelmatig mailtje moeten sturen naar BT dat iets niet in orde was, maar altijd binnen 48 u. antwoord en het probleem werd opgelost.
ADSL, probleemloze overschakeling zonder onderbreking....
nummerportering heeft wat vertraging opgelopen, efkes paar uurtjes zonder telefoon (inkomend) gezeten overdag, Telenetnummers die ons niet konden bereiken (ligt aan TN die niet regelmatig updated uit crdc database).
en voipgedeelte zeer tevreden van....zat hier vroeger altijd te klagen over voipbuster en klonen of wmc telecom (toen nog bij edpnet)
dit alles voor 45 € (incl. 60 gratis SMS'en, CLIP, Signaal 2de oproep, gratis bellen naar 40 landen) vind ik een faire deal.....
wel nog activatiekost 40 € (heb ik nt moeten betalen daar TA lid) en nummerportering van 29 €
Zie net dat je 2 maanden gratis Bebox krijgt, als je inschrijft vóór 2009!

Ik vraag mij af hoe ze het doen.... 45 X 12 = 540
- 120 euro gratis voip thomson - 90 € 2 maanden gratis abbo + 29 € nummerportering + evt. 40 € activatie = 33,25 €/maand
stel dat je TA lid bent en nieuw nr. wenst: 261/12 = 21,75 € (telefoon/internet/mobiel) stel dat je aangebracht lid bent, moeten ze aangever ook nog 1 maand gratis geven....hoe komen die er aan uit????
wat mij wel opvalt....vroeger was hun vestiging in rumst....nu in gent
vroeger Jelle/kenneth....nu altijd dennis....
als ik terloops vraag dat ze verhuisd zijn, reageren ze er niet op.....
zijn ze overgenomen? vandaar de nieuwe actie?
je mag altijd mijn klantnr vragen via pm, dan krijg ik 1 maand gratis bebox

-
- Erelid
Och Got, het ligt er vingerdik op dat je er toch wel veel baat bij hebt he.
Jou bericht is net dát te goed opgemaakt. Wacht, jij gaat mij nu vertellen dat BT wél de 18 Mbps gaat garanderen?
Lul ergens anders satsurfer
Jou bericht is net dát te goed opgemaakt. Wacht, jij gaat mij nu vertellen dat BT wél de 18 Mbps gaat garanderen?

- Braindamage
- Elite Poster
@satsurfer
ik zie aan de bron van je reclamebanner dat het van de belgiantelecom website komt, maar als ik naar de website zelf ga zie ik er toch niks van hoor
Blijkbaar is de modem ook nog steeds gratis. Hebben ze dan nog niet meer klanten?
(Dat de modem gratis is vind je in het bestelformulier dat je als PDF kunt downloaden)
ik zie aan de bron van je reclamebanner dat het van de belgiantelecom website komt, maar als ik naar de website zelf ga zie ik er toch niks van hoor

Blijkbaar is de modem ook nog steeds gratis. Hebben ze dan nog niet meer klanten?

(Dat de modem gratis is vind je in het bestelformulier dat je als PDF kunt downloaden)
Laatst gewijzigd door Braindamage 27 okt 2008, 23:16, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
een overzichtje van 1 thread, waar Lord Utopia het telkens niet kan laten om alles in een negatief daglicht te stellen/mensen ten onrechte te beschuldigen/uit te kafferen in publiek/in twijfel te trekken, kortom een onbeschofte zwartkijker pur sang!
geen troef voor userbase naar mijn persoonlijke mening. Als zo'n mensen de boel hier komen verzieken, zal het niet lang duren, of ik pak mijn biezen.

Al uw berichten stralen een negativisme uit, je doet niet liever dan iedereen af te breken/in twijfel te trekken.....blijf toch weg op userbase of althans uit mijn thread en verziek de boel ergens anders.....
DUS: Bol het AF, zeker in 'mijn' threads
begin alvast met uw prozac niet vergeten te pakken of neem een koord (en liefst een stevige).....
geen troef voor userbase naar mijn persoonlijke mening. Als zo'n mensen de boel hier komen verzieken, zal het niet lang duren, of ik pak mijn biezen.
Lord Utopia schreef:Och Got, het ligt er vingerdik op dat je er toch wel veel baat bij hebt he.
Lord Utopia schreef op Woe 6 aug 08 schreef:40 EUR activatiekost voor de be-box, maximaal 60 uur per maand (dat is dan ongelimiteerd bellen), verplichte bebox van 110 EUR.
http://users.telenet.be/lordseth/vergel ... fonie.html
Zoals te lezen helemaal onderaan, ondertussen moeten ze die 400 klanten toch al voorbij zijn, of het moet zijn dat het product niet aanslaat he
De enige bedrijfszekere zijn die met een speciale helpdesk voor bedrijven. En bij Telenet is dat dus niet het telenet standaard pack
Als je problemen hebt met je internet, dan mag je daar ook in de wachtrij staan, naast alle andere particulieren.
Lord Utopia schreef op Vr Aug 08, 2008 15:31 schreef:E-leven
En inderdaad, ik zie een kleine provider geen televisie aanbieden. De enige die ik het nog zag doen was Scarlet. Maar dat zie ik ze ook niet meer doen hoor
Tele2 durft ook nog wel, maar das meer omdat KPN erachter zit.
Lord Utopia schreef op Vr Aug 08, 2008 0:52 schreef:Ah, alee, ze gaan televisie aanbieden. 'k Heb dat nog ergens gehoord
Lord Utopia schreef op ma 10 aug schreef: Moeten die 500 klanten niet al bereikt zijn na meer dan een half jaar?
amai, moet ik nu beginnen lachen....vond dit ook superprogramma, maar als een johnny van Blankenberge 'Alles Kan beter' citeert.....dan val ik zeker om van het lachenLord Utopia schreef op 24 augustus 2008 schreef:satsurfer, jij doet mij denken aan deze grappige clip, voornamelijk 1:53...

Al uw berichten stralen een negativisme uit, je doet niet liever dan iedereen af te breken/in twijfel te trekken.....blijf toch weg op userbase of althans uit mijn thread en verziek de boel ergens anders.....
DUS: Bol het AF, zeker in 'mijn' threads
begin alvast met uw prozac niet vergeten te pakken of neem een koord (en liefst een stevige).....

-
- Elite Poster
idd. daarnet via IE 7 van de website geplukt....Braindamage schreef:@satsurfer
ik zie aan de bron van je reclamebanner dat het van de belgiantelecom website komt, maar als ik naar de website zelf ga zie ik er toch niks van hoor![]()
vind het momenteel ook niet terug.....

't is nu plots weg....tja....kan daar ook niets aan doen hé
-
- Erelid
Jajong satsurfer, ik geef enkel feiten weer.
Specificaties van BT geef ik weer, E-Leven heeft ook gezegd televisie te willen aanbieden, waar zijn die nu? Hun promotie van 500 klanten stond gelijk al vanaf het begin op de website, das nu al ettelijke maanden. Eens lachen kan toch ook (om die toch oh zo negatieve berichten van mij eens te stoppen of toch pauzeren)?
Het ligt er ook vingerdik op... ik zou hier eens zo'n berichten moeten posten zoals jij dat doet, maar dan van dommel.
Dat je mij Johny noemt valt ook ten zeerste te betreuren. Voor een overheidsmedewerker verwacht ik toch meer
Specificaties van BT geef ik weer, E-Leven heeft ook gezegd televisie te willen aanbieden, waar zijn die nu? Hun promotie van 500 klanten stond gelijk al vanaf het begin op de website, das nu al ettelijke maanden. Eens lachen kan toch ook (om die toch oh zo negatieve berichten van mij eens te stoppen of toch pauzeren)?
Het ligt er ook vingerdik op... ik zou hier eens zo'n berichten moeten posten zoals jij dat doet, maar dan van dommel.
Dat je mij Johny noemt valt ook ten zeerste te betreuren. Voor een overheidsmedewerker verwacht ik toch meer

- Braindamage
- Elite Poster
Maakt niet uit hoor, ze zullen hem momenteel aan het updaten zijnsatsurfer schreef:idd. daarnet via IE 7 van de website geplukt....Braindamage schreef:@satsurfer
ik zie aan de bron van je reclamebanner dat het van de belgiantelecom website komt, maar als ik naar de website zelf ga zie ik er toch niks van hoor![]()
vind het momenteel ook niet terug.....
't is nu plots weg....tja....kan daar ook niets aan doen hé

Vind het trouwens wel aanlokkelijk aanbod.
Box nog gratis voor eerste 2000 klanten.
Volgens mij zitten ze er al over, maar behoort het tot gewoon nog steeds tot hun promotie
- Braindamage
- Elite Poster
Als ze nu ongeveer bijna ADSL2 gaan aanbieden, dan is het misschien goed dat ik nog even wacht moest ik beslissen BT te nemen.
Ik hoop trouwens dat die promotie die satsurfer hier liet zien ook snel terug op hun website komt
Wachten is misschien wel beetje een risico, nu is blijkbaar de modem nog gratis maar als dat veranderd wanneer de ADSL2 formule er is, dan is het wel spijtig.
Maarja, nu de gewone 6Mbps lijn nemen en dan binnen een maandje of iets meer weeral activatiekosten moeten betalen om naar ADSL2 over te schakelen, dat zou wat teveel van het goede zijn hé
Ik hoop trouwens dat die promotie die satsurfer hier liet zien ook snel terug op hun website komt

Wachten is misschien wel beetje een risico, nu is blijkbaar de modem nog gratis maar als dat veranderd wanneer de ADSL2 formule er is, dan is het wel spijtig.
Maarja, nu de gewone 6Mbps lijn nemen en dan binnen een maandje of iets meer weeral activatiekosten moeten betalen om naar ADSL2 over te schakelen, dat zou wat teveel van het goede zijn hé
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Die twee maanden gratis staat nu op hun website..Braindamage schreef:Als ze nu ongeveer bijna ADSL2 gaan aanbieden, dan is het misschien goed dat ik nog even wacht moest ik beslissen BT te nemen.
Ik hoop trouwens dat die promotie die satsurfer hier liet zien ook snel terug op hun website komt![]()
- Braindamage
- Elite Poster
Even mijn internet cache gewist, een refresh gedaan en inderdaadDfrog schreef:Die twee maanden gratis staat nu op hun website..Braindamage schreef:Als ze nu ongeveer bijna ADSL2 gaan aanbieden, dan is het misschien goed dat ik nog even wacht moest ik beslissen BT te nemen.
Ik hoop trouwens dat die promotie die satsurfer hier liet zien ook snel terug op hun website komt![]()

Wel vreemd dat hij niet verscheen als ik gewoon een pagina refresh deed

-
- Elite Poster
Lord Utopia schreef:Ah, alee, ze gaan televisie aanbieden. 'k Heb dat nog ergens gehoord
Mobistar is mogelijk kandidaat om het glasvezelnetwerk van Scarlet te kopen. Toch heeft het bedrijf het netwerk niet nodig, mocht het op eigen houtje televisie willen aanbieden.Lord Utopia schreef: En inderdaad, ik zie een kleine provider geen televisie aanbieden. De enige die ik het nog zag doen was Scarlet. Maar dat zie ik ze ook niet meer doen hoor
Tele2 durft ook nog wel, maar das meer omdat KPN erachter zit.
Een logische redenering kan zijn dat Mobistar interesse heeft om via dat netwerk zelf televisie via het vaste net aan te bieden. Dat is echter niet nodig. “Ik denk dat we vandaag over voldoende infrastructuur beschikken,” zegt Ysewijn, “Er zijn overigens nog andere manieren om televisie aan te bieden via een vast netwerk.”
nu wordt ge toch met uw rug tegen de muur gezet hé, LordUtokia....

misschien eens mijn thread lezen http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=21431
-
- Erelid
Jesus, hoe oud ben jij? Ik dacht dat enkel -12 jarigen opzettelijk de naam verkeerd schreven.
-
- Elite Poster
dit is de essentie niet...antwoord op uw zever dat je 1-2 weken terug schreef dat het onmogelijk was dat de mogelijkheid bestond dat mobistar televisie zou bieden, terwijl op de site stond dat ze wél DT gaan aanbieden in 2009, wat jij weer in twijfel trok....Lord Utopia schreef:Jesus, hoe oud ben jij? Ik dacht dat enkel -12 jarigen opzettelijk de naam verkeerd schreven.
man ik ga hier mee stoppen te reageren op zo'n kameleon's gelijk gij....
-
- Erelid
Ik denk dat je verkeerd leest. Ik zei dus: Ik zie een provider dat niet doen. Ik zei niet dat het onmogelijk was. En ik was niet de enige die dat dachtsatsurfer schreef: dit is de essentie niet...antwoord op uw zever dat je 1-2 weken terug schreef dat het onmogelijk was dat de mogelijkheid bestond dat mobistar televisie zou bieden, terwijl op de site stond dat ze wél DT gaan aanbieden in 2009, wat jij weer in twijfel trok....
man ik ga hier mee stoppen te reageren op zo'n kameleon's gelijk gij....

Waarom moet jij altijd op de man spelen?
- Dfrog
- Elite Poster
Satsurfer, wat is hier nu de bedoeling van uw laatste posts? Mobistar heeft niet meer of niet minder gereageerd op een logische vraag met een logisch en nietszeggend antwoord. Wat jij en meerdere mensen hier zouden willen, is dat er effectief een derde speler digi-tv zou aanbieden. Dat wil niet zeggen dat de meesten geloven dat er effectief een derde speler zal komen. Tot op heden is er nog geen enkele zekerheid.
Als je elke mening die niet is uitgekomen wil penaliseren, dan ga je hier op UB enorm veel werk hebben en misschien niet op je plaats zijn.
Als je elke mening die niet is uitgekomen wil penaliseren, dan ga je hier op UB enorm veel werk hebben en misschien niet op je plaats zijn.

-
- Elite Poster
@dfrogDfrog schreef:Tot op heden is er nog geen enkele zekerheid.
Lordutipia zal mij -zoals gewoonlijk- weer beschuldigen van reseller te zijn...

hier staat al enkele maanden op volgende URL
http://www.belgian-telecom.be/SiteV3/20 ... rofile.htm
2009 wordt het jaar waarin Belgian Telecom ook TV zal aanbieden.
tja, gaan ze daarvoor liegen? toch wel straf als ze dit op de website zetten....
is genoteerd DfrogDfrog schreef:en misschien niet op je plaats zijn.

- Dfrog
- Elite Poster
No offense maar een op 1 oktober zeiden ze ook dat 18Mbps in november in productie zou gaan. Ik wil maar zeggen, zo lang het er niet is, is het er niet. Laten we hopen dat er natuurlijk zo snel mogelijke een aanbod komt.
Belgian Telecom maakt reclame met hun nieuwe solobox en hun verhoogde download snelheid van 6 naar 16mbps . Dit is echter nog niet voor alle klanten. Informatie ingewonnen bij bt die zegt dat de solobox idem de bebox is en dat de verhoogde snellheid nog niet voor onmiddellijk is.
Ik zou graag deze discussie weer terug willen brengen naar datgeen waar het uiteindelijk om draait.
Hoe bevalt BT? Ik vindt hun formule zeer interessant, daar ze voor een goede prijs een prima Internet snelheid + onbeperkte telefonie leveren. Dataverkeer limiet die ze leveren is ruim voldoende voor mij.
Ik wil alleen weten, hoe is de kwaliteit van de telefonie? Ik heb geprobeerd met de voipbuster klonen te werken en de helft van de tijd is de kwaliteit daar om te huilen. Ik wil er zeker van zijn dat ik 24/7 een goede telefoonverbinding heb. (en natuurlijk een goede ADSL verbinding
)
Hoe bevalt BT? Ik vindt hun formule zeer interessant, daar ze voor een goede prijs een prima Internet snelheid + onbeperkte telefonie leveren. Dataverkeer limiet die ze leveren is ruim voldoende voor mij.
Ik wil alleen weten, hoe is de kwaliteit van de telefonie? Ik heb geprobeerd met de voipbuster klonen te werken en de helft van de tijd is de kwaliteit daar om te huilen. Ik wil er zeker van zijn dat ik 24/7 een goede telefoonverbinding heb. (en natuurlijk een goede ADSL verbinding

Ik heb reeds een tijdje bij BT en ben niet tevreden over de telefonie. Ik kan niet behoorlijk telefoneren en downloaden er zit altijd onderbrekingen in het gesprek. Soms is het noodzakelijk dan ik terugbel of dat de andere persoon terugbelt. Ik mag absoluut niet downloaden terwijl ik telefoneer zelfs geen één blaadje.
-
- Elite Poster
vond ik ook! (vergeet de gratis Caller-Id, antwoordapparaat, oproep 2de nummer,....te vermelden)Xanion schreef:Ik vindt hun formule zeer interessant, daar ze voor een goede prijs een prima Internet snelheid + onbeperkte telefonie leveren. Dataverkeer limiet die ze leveren is ruim voldoende voor mij.
hetzelfde hier....kwaliteit voipbuster en consoorten en WMC telecom (belgisch) bedroevend.....Xanion schreef:Ik heb geprobeerd met de voipbuster klonen te werken en de helft van de tijd is de kwaliteit daar om te huilen. Ik wil er zeker van zijn dat ik 24/7 een goede telefoonverbinding heb. (en natuurlijk een goede ADSL verbinding)
veel délay, verbinding die in 70% van de gevallen uitviel, de mensen die U niet verstonden aan de andere kant van de lijn. (mijn vrouw werd er gek van, ik ook trouwens)
zowel TN als Belgacom klanten verstaan mij goed, ik ook trouwens....bijna geen verschil als met pstn
3starsnet vond ik véél te duur, kan je evengoed happy time nemen met 1636(vartec) CPS voor overdag.
ik zit sinds 01/11/08 bij BT.
Heeft een week of 2-3 geduurd vooraleer alles op punt stond (CLIP en CLIR), telenet kon mij niet bereiken (maar dat lag aan TN, die hun crdc database niet regelmatig updated)
Mijn vrouw is tevreden, wegval hebben we nog niet gehad! een verademing met de gratis voip-clients
heb nu 2de gsm voor de 60 gratis SMS'en (30 min. naar fix kan je ook kiezen, maar daar ik simyo aan 0.05 € bel zie ik het nut niet in)
Ik krijg nog 2 € korting als TN klant (op de 45 €)
als je dan rekent.....45 -6 € SMS (0.10 €/sms gerekend)= 39 € - 2,5 € CLIP = 36,5 € + de extra gratis diensten
overzichtelijke factuur, intranet (waar je alles kan checken, nog voor kleine verbetering vatbaar)
tja, iedere operator is er wel iets mee.....heb wel geen onderbreking gehad van internet! ook tijdig mijn aanvraag bij BT gedaan, en tijdig bij edpnet....
vragen op mails, worden binnen de 24-48 u. beantwoord.
mocht je interesse hebben...zou ik dit jaar intekenen, daar je 2 maand gratis krijgt

de voip router is sinds kort betalend

@lordutopia....ben ik nu terug -in uw ogen- een reseller als ik mensen adviseer?

-
- Elite Poster
ik kan hier niet over meespreken....drareg schreef:Ik kan niet behoorlijk telefoneren en downloaden er zit altijd onderbrekingen in het gesprek. Soms is het noodzakelijk dan ik terugbel of dat de andere persoon terugbelt. Ik mag absoluut niet downloaden terwijl ik telefoneer zelfs geen één blaadje.
@lordutopia....drareg mag bij mij thuis komen de proef op de som nemen! geen 'verkoper'praatjes (als gewone klant)
heb wel hun thomson speedtouch niet, maar een -zelf betaalde- avm fritzbox 7140
hoe ver zit jij van de centrale? ik op 2,3 km. volgens edpnet....1,6 km. volgens BT (alhoewel ik eerder edpnet geloof, daar SN receive identiek zijn)
-
- Elite Poster
dat moet je vragen aan Belgian Telecom (line check).drareg schreef:Hoe kan ik weten hoever ik van de centrale zit? Ik woon in st.andries en denk dat er een tussencentrale van belgacom staat in de jan breydellaan in st.andries en dat is voor mij ongeveer een twee kilometer ver.
-
- Elite Poster
Is dat een VOIP router (dus waar je sip instellingen kunt invoeren)?Xanion schreef:Is dat mogelijk ja? Heb hier nl. een prachtige Draytek V2700 VG staan. Die zou ik gewoon kunnen gebruiken?satsurfer schreef: heb wel hun thomson speedtouch niet, maar een -zelf betaalde- avm fritzbox 7140
in theorie staan ze dit niet toe.....maar vragen staat vrij...ik heb een precedent geschapen

ge kunt die account ook door iemand anders laten gebruiken....veronderstel dat hun thomsoms preconfigured zijn, en dat je de instellingen niet te zien krijgt....
was nog in de tijd dat de Bebox'en Soloboxen gratis waren....
Natuurlijk voor support moet je dan bij hen niet zijn (technische instellingen e.d.)
Ik zie dat je een tevreden gebruiker bent, echter ben je ook de enige die reageert. Ik heb nog altijd geleerd dat 1 zwaluw geen zomer maakt, oftewel; een tevreden gebruiker maakt nog geen goed product.satsurfer schreef:@ Xanion: check even pm
Ik zou ook graag meer gebruikersmeningen willen zien. Zeker omdat hun telefonie helemaal op voip is gebaseerd en ik slechte ervaringen heb met Voipbuster en de verschillende klonen.
Ik ben reeds zes maand gebruiker van belgian telecom maar ben niet tevreden over voip. Telkens als ik bel of gebeld wordt terwijl ik aan het down-op uploaden ben krijg ik storingen op mijn telefoon. Wanneer ik stop met dowloaden is mijn gesprek normaal. BT beweert dat een virus op mijn computer zit maar ik heb nog niets kunnen ontdekken. Spijtig dat ik vastzit voor één jaar anders was ik al lang vertrokken.
Heeft niets met een virus te maken, dit klinkt gewoon als een QOS die niet goed ingericht is op de router.drareg schreef:Ik ben reeds zes maand gebruiker van belgian telecom maar ben niet tevreden over voip. Telkens als ik bel of gebeld wordt terwijl ik aan het down-op uploaden ben krijg ik storingen op mijn telefoon. Wanneer ik stop met dowloaden is mijn gesprek normaal. BT beweert dat een virus op mijn computer zit maar ik heb nog niets kunnen ontdekken. Spijtig dat ik vastzit voor één jaar anders was ik al lang vertrokken.
Quality of Service.drareg schreef:QOS wat betekent dat a.u.b.?
Zoals Driesve al zegt, hiermee bepaal je welke bandbreedte applicaties ten allen tijde mogen gebruiken.
Voor VOIP dient er gewoon een vaste bandbreedte van 64Kb/s gereserveerd te worden zodat deze nooit opgebruikt kan worden door andere applicaties. Is deze reservering er niet dan gaat inderdaad je telefoongesprek stotteren.
- Braindamage
- Elite Poster
Ik heb een Bebox abbo aangevraagd, maar zal nog een paar weken duren eer ik je mijn eerste ervaringen kan delen hier.Xanion schreef:Ik zie dat je een tevreden gebruiker bent, echter ben je ook de enige die reageert. Ik heb nog altijd geleerd dat 1 zwaluw geen zomer maakt, oftewel; een tevreden gebruiker maakt nog geen goed product.satsurfer schreef:@ Xanion: check even pm
Ik zou ook graag meer gebruikersmeningen willen zien. Zeker omdat hun telefonie helemaal op voip is gebaseerd en ik slechte ervaringen heb met Voipbuster en de verschillende klonen.
Overmorgen komt BGC mijn disovery lijn aansluiten en dan kan BT mijn lijn overnemen. Ik weet niet hoe lang dit duurt, maar zal wel langer dan een week zijn denk ik.
En dan mijn boete aan BGC betalen
Ik heb sedert dat ik aangesloten ben bij belgian telecom nog nooit de snelheid van 6Mb gehad die zij normaal promoten. Ik blijf steeds onder de 1MB.(zie speedtest) Ik lig nochthans maar 2km van de centrale.
Daardoor dat mijn telefoon voip ook niet behoorlijk werkt. Ik ben het zagen beu bij btc.
Mijn vraag kan je het contract verbreken omdat je nooit de aangeboden snelheid krijgt?

Daardoor dat mijn telefoon voip ook niet behoorlijk werkt. Ik ben het zagen beu bij btc.
Mijn vraag kan je het contract verbreken omdat je nooit de aangeboden snelheid krijgt?

-
- Elite Poster
Ik zit ook bij BT sinds 1/11/08, afstand 2,3 km. (alhoewel zij beweerden 1,6 km)drareg schreef:Ik heb sedert dat ik aangesloten ben bij belgian telecom nog nooit de snelheid van 6Mb gehad die zij normaal promoten. Ik blijf steeds onder de 1MB.(zie speedtest) Ik lig nochthans maar 2km van de centrale.
geen voip problemen, wat ik met voipbuster/WMC telecom constant had.
Kan begrijpen dat je ontgoocheld bent, maar ik vind dit raar, daar je slechts 2 km. van centrale woont...
Is uw binnenbekabeling ok? hoeveel S/R heb je bij receive/send (kan ik via mijn fritzbox zien)
heb 12 dB receive/27 dB send
heeft BT al line-check gedaan? evt. uw profiel verlagen naar een 4 Mbit-lijn?
volgens mij kan je met 1 mbit ook goed voip'en (neemt toch niet veel bandbreedte in beslag)
Ik zou ze in gebreke stellen, als je constant voip-problemen hebt. en als ze bij aanvang U een 6 Mbitlijn beloofd hebben.
Ben je test-aankoop klant? mijn resultaat:

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
"kan je verbreken omdat je niet de geadverteerde snelheid krijgt ?"
Nee. Helaas niet. ADSL-ISP's bieden voor de normale abo's nooit snelheidsgaranties. Sterker nog, alles rond de 1.1mpbs wordt door een geschillencommisie meestal aanvaard als "breedband", dus van die richting gaat het niet lukken.
Wat WEL een reden kan zijn voor verbreking is bij herhaaldelijke/constante problemen met je telefoon (wegvallen, totaal onbereikbaar zijn, onbruikbaar worden); da's dan namelijk een dienst die ze wel degelijk moeten kunnen garanderen, en indien dat niet lukt voor één of andere reden, zelfs als de oorzaak buiten hun controle ligt en _niet_ aan jouw installatie gebonden is is dat een falen van dienstverlening : dit kan wel resulteren in een in-gebreke stelling en voortijdig en kostenloze verbreking van het contract. Zeker bij wegvallen van telefoniedienst is dit haalbaar : de provider in kwestie heeft namelijk normaal de wettelijke verplichting om minstens de constante bereikbaarheid van noodnummers te kunnen garanderen, wat bij onbruikbare telefoon dus niet het geval is.
Bij T2 bijvoorbeeld kan je een T2 contract verbreken indien :
1) de telefoon totaal onbetrouwbaar blijft na alle technische middelen te hebben uitgeput
2) de lijn onstabiel blijft, zelfs na 1.1mbps profiel. Is bij BGC trouwens ook zo in mijn persoonlijke ervaring.
Het helpt als je je case documenteren kan met herhaaldelijke, controleerbare metingen, en deze dan op een grondige edoch vriendelijke manier aan de helpdesk van de specifieke provider voorlegt (per mail en via telefoon). Iedere helpdesk die naam waardig zal -wanneer duidelijk zou zijn dat het probleem niet aan jouw installatie ligt en ook niet meer door hun kan worden opgelost- ZELF een kostenloze verbreking voorstellen. Ruzie heb ik nog nooit gehad in dat soort siuaties : een redelijke persoon met redelijke eisen wordt door een correcte firma ook correct behandeld (gebasseerd op mijn persoonlijke ervaringen met BGC, Telenet en Tele2). Enkel Scarlet bleek nogal stroef te doen bij problemen, en daar zijn wat meer drastische argumenten en acties bij te pas gekomen.
Nee. Helaas niet. ADSL-ISP's bieden voor de normale abo's nooit snelheidsgaranties. Sterker nog, alles rond de 1.1mpbs wordt door een geschillencommisie meestal aanvaard als "breedband", dus van die richting gaat het niet lukken.
Wat WEL een reden kan zijn voor verbreking is bij herhaaldelijke/constante problemen met je telefoon (wegvallen, totaal onbereikbaar zijn, onbruikbaar worden); da's dan namelijk een dienst die ze wel degelijk moeten kunnen garanderen, en indien dat niet lukt voor één of andere reden, zelfs als de oorzaak buiten hun controle ligt en _niet_ aan jouw installatie gebonden is is dat een falen van dienstverlening : dit kan wel resulteren in een in-gebreke stelling en voortijdig en kostenloze verbreking van het contract. Zeker bij wegvallen van telefoniedienst is dit haalbaar : de provider in kwestie heeft namelijk normaal de wettelijke verplichting om minstens de constante bereikbaarheid van noodnummers te kunnen garanderen, wat bij onbruikbare telefoon dus niet het geval is.
Bij T2 bijvoorbeeld kan je een T2 contract verbreken indien :
1) de telefoon totaal onbetrouwbaar blijft na alle technische middelen te hebben uitgeput
2) de lijn onstabiel blijft, zelfs na 1.1mbps profiel. Is bij BGC trouwens ook zo in mijn persoonlijke ervaring.
Het helpt als je je case documenteren kan met herhaaldelijke, controleerbare metingen, en deze dan op een grondige edoch vriendelijke manier aan de helpdesk van de specifieke provider voorlegt (per mail en via telefoon). Iedere helpdesk die naam waardig zal -wanneer duidelijk zou zijn dat het probleem niet aan jouw installatie ligt en ook niet meer door hun kan worden opgelost- ZELF een kostenloze verbreking voorstellen. Ruzie heb ik nog nooit gehad in dat soort siuaties : een redelijke persoon met redelijke eisen wordt door een correcte firma ook correct behandeld (gebasseerd op mijn persoonlijke ervaringen met BGC, Telenet en Tele2). Enkel Scarlet bleek nogal stroef te doen bij problemen, en daar zijn wat meer drastische argumenten en acties bij te pas gekomen.
Bedankt iedereen om jullie reactie.
Ik bel iedere week tweemaal, ze hebben reeds een lijncheck gedaan maar zeggen dat alles normaal is. Ze stellen nu voor om mijn bebox op te sturen en zij zouden hem dan nazien en terug sturen maar dan zit ik minstens voor drie à vier dagen zonder telefoon en internet. Ik stelde voor om de bebox af te koppelen en persoonlijk te dragen om hem dan direct na te zien zodat ik dan maar een paar uren zonder telefoon en internet zit maar ze weigeren dat om reden dat ze teveel werk hebben. Nieuwe zaterdagavond.

Ik bel iedere week tweemaal, ze hebben reeds een lijncheck gedaan maar zeggen dat alles normaal is. Ze stellen nu voor om mijn bebox op te sturen en zij zouden hem dan nazien en terug sturen maar dan zit ik minstens voor drie à vier dagen zonder telefoon en internet. Ik stelde voor om de bebox af te koppelen en persoonlijk te dragen om hem dan direct na te zien zodat ik dan maar een paar uren zonder telefoon en internet zit maar ze weigeren dat om reden dat ze teveel werk hebben. Nieuwe zaterdagavond.