belgian telecom Bebox ALL-IN-ONE voor 45 € (+veel voordelen)

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15183
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1687 keer
Bedankt: 1484 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Allemaal bullshit: ze weten maar al te best wat het probleem is, volgens mij. Gebrek aan capaciteit in de centrale.
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 maa 2008, 17:52

Na regelmatig een printscreen van de speedtest resultaten doorgestuurd te hebben naar belgian-telecom krijg ik nu twee reacties.


Eerste reactie:
Bedankt voor uw updates. We hebben de oorzaak gevonden van de trage synchronisatiesnelheid en werken er momenteel aan om dit zo snel mogelijk recht te zetten.
Onze oprechte excuses voor het ongemak.


Tweede reactie:
We hebben een snelheidsverhoging aangevraagd op uw lijn. Hiervoor dient Belgacom aan aanpassing te maken in de Centrale in uw buurt.
Deze aanpassing kan tot 10 werkdagen in beslag nemen

Mijn reactie : ik ben reeds zes maand bij BTC en bel wekelijks om onder andere mijn problemen met mijn telefoon aan te kaarten en nu komt er eindelijk een reactie maar heb toch zes maand lang de volle prijs moeten betalen. Ze konden toch onmiddellijk een snelheidsverhoging aangevraagd hebben. Waarom niet? Dit is vraag die ik aan BTC ga stellen.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ben je er iets mee waarom ze het niet vroeger hebben gedaan?

Als ze dan toch aan uw centrale gaan werken dan kunnen ze u misschien ineens op 16Mb/s zetten :-)
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 maa 2008, 17:52

Ik heb sedert vrijdag ll. een snelheid gekregen van 3,5 Mb. Niettemin stond in de reclamefolder dat zij 6 Mb aanboden terwijl zij slechts een verhoging hebben aangevraagd van 4Mb. Hun reactie is dat ik te ver van de centrale zit (2,2km). Moest ik eventueel morgen besluiten van belgacom tv te nemen dat kan belgacom dat onmiddellijk wel verhogen anders zou hun digitale televisie niet werken. Is dat nu onwil van btc?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

drareg schreef:Ik heb sedert vrijdag ll. een snelheid gekregen van 3,5 Mb. Niettemin stond in de reclamefolder dat zij 6 Mb aanboden terwijl zij slechts een verhoging hebben aangevraagd van 4Mb. Hun reactie is dat ik te ver van de centrale zit (2,2km). Moest ik eventueel morgen besluiten van belgacom tv te nemen dat kan belgacom dat onmiddellijk wel verhogen anders zou hun digitale televisie niet werken. Is dat nu onwil van btc?
2.2 km is te ver voor een 6 Mb signaal? Lijkt me raar, op die afstand is dat zeker nog mogelijk. Ofwel zijn je lijnwaarden beetje crap ofwel is het idd onwil om u op 6 Mb te zetten.

Dat van digitale tv hangt ervan af. Heeft Belgacom VDSL2 beschikbaar in uw buurt, dan ga je meer dan waarschijnlijk wel de volle internetsnelheid krijgen, mede omdat zij ROP's gebruiken (kleine centrales enkel voor VDSL(2)). Die centrales hebben de alternatieve providers tot nu toe niet tot beschikking.

Dat gaat wat geven als BT digitale TV gaan lanceren.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Vandaag is mijn BeBox modem aangekomen, een Thomson TG782. Nu morgen mijn verbinding hopelijk ook.

Spijtig vind ik dat de gebruikersinterface blijkbaar door BT paswoord beschermt is zodat je niks zelf in kunt stellen. Daar ik toch wel graag portforwarding enzo zou willen doen (voor dreambox e.d.) is dit wel jammer. Toch eens kijken of ik het paswoord kan vastkrijgen ...

Het is een ferm toestel, maar door de vaste antenne is het ook niet mogelijk (zonder het open te vijzen) om er een betere antenne op te zetten. Want ik vrees dat je met dat kleintje niet ver geraakt ... En daar de telefoonaansluiting aan de straatkant is, zou er toch een antenne op moeten die ervoor zorgt dat we ook in de tuin op het net kunnen.

Mja is zoeken of het misschien toch het standaard wachtwoord nog is, vind het momenteel niet want de originele handleiding zit er niet bij. Heb de handleiding online afgehaald, maar vind het momenteel niet.

Op het blad dat ik van BT kreeg staat over de installatie datum :
op deze datum komt een Belgacom Technieker langs onder de naam : "Mobistar" om de vaste lijn voor de BeBox aan te sluiten.
Maar is de overschakeling van een Discovery-lijn naar een rax-copper lijn niet gewoon een kwestie van iets te veranderen in de centrale? Of dient het tweede koperpaar er voor aangesloten te worden?
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Vanaf afgelopen vrijdag heb ik eindelijk internet in het huisje :-D

Veel kan ik er nog niet van zeggen, want ben alleen vrijdag even daar geweest.
De speedtest rond 13u kwam uit op zo'n 389KB/sec, wat weinig is voor een 6Mbps lijn, maar omdat ik nog maar 1 test gedaan heb weet ik niet of dit mijn maximum haalbare snelheid zal zijn.
Daar de Bebox een modem is waar je zelf niets aan kan wijzigen (gebruikersinterface paswoord beschermt) kan ik ook geen lijnwaardes enzo bekijken. Maar ik denk dat ik mijn andere ADSL modem er eens aan ga hangen en eens zien wat die zegt.
Ik zal de Bebox wel moeten gebruiken, want die is ingesteld voor het VOIP-gebeuren en de voip gegevens hebben ze niet gegeven, enkel de login-naam en paswoord voor de verbinding zelf.

Men vriendin heeft me vandaag ook al eens gebeld via de Bebox, naar de gewone vaste lijn hier en het gaf gewoon geluid, dus zal ook wel in orde zijn.

Of de lijn stabiel is, dat zal ik pas kunnen zeggen wanneer ik er zelf ook woon, binnen zo'n maandje.
En moest ik blijven steken op die 389KB/sec max, dan zal ik er wel mee kunnen leven, het is althans beter dan wat de andere providers me konden beloven.

Vriendelijke mens op de helpdesk van BT en ook zeker behulpzaam. Maar op mijn mailtje of ik eventueel het paswoord van de box zou kunnen krijgen omdat ik graag aan 'portforwarding' wil doen voor mijn sat-decoder enzo, krijg ik toch geen antwoord.
Als ik het niet geflikt krijg via de box en ze gaan geen paswoord geven ofzo, dan ga ik toch de voipinstellingen proberen vast te krijgen zodat ik een andere voip-modem kan gebruiken. Want ik ben geen internet gebruiker die het houd bij surfen en mailtjes lezen. Ik zet ook andere toestellen op het net ...
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Blijkbaar krijgen Telenet abonnees te horen dat ons nieuw telefoonnummer niet bereikbaar is.
Ik meen hier nog al eens iets over gelezen te hebben, maar kan er niet direct iets over terugvinden, want ik krijg bij de zoekfunctie van het forum steeds dat er niet gezocht kan worden omdat de 'woorden' teveel voorkomen :?

Ik dacht dat het in een Dommel topic stond, maar eens door de dommel en telenet topics bladeren levert ook niets op.

Was het probleem niet dat Telenet hun telefoonnummer database niet constant update?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15183
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1687 keer
Bedankt: 1484 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Dat klopt, braindamage.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Eerlijk gezegd vind ik voor 16mbit aanbod de upload snelheid van 384kbit upload enorm mager !
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ofloo schreef:Eerlijk gezegd vind ik voor 16mbit aanbod de upload snelheid van 384kbit upload enorm mager !
Ja, maar is het lijnprofiel waar ze zelf niet veel over te zeggen hebben zeker?
Goztow schreef:Dat klopt, braindamage.
Thx, nu weet ik dat de mensen met Telenet wat geduld moeten hebben :-)
Zijn trouwens de ouders van mijn vriendin, dus zo'n haast heeft het nu ook weer niet :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het klassieke schoonouder(s) verhaal? :P

Ze hangen daarvoor af van Mobistar, dus inderdaad, Mobistar die dat beschikbaar stelt, beetje een zielige uploadwaarde.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6158
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
Bedankt: 395 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Braindamage schreef:Blijkbaar krijgen Telenet abonnees te horen dat ons nieuw telefoonnummer niet bereikbaar is.
Ik meen hier nog al eens iets over gelezen te hebben, maar kan er niet direct iets over terugvinden, want ik krijg bij de zoekfunctie van het forum steeds dat er niet gezocht kan worden omdat de 'woorden' teveel voorkomen :?

Ik dacht dat het in een Dommel topic stond, maar eens door de dommel en telenet topics bladeren levert ook niets op.

Was het probleem niet dat Telenet hun telefoonnummer database niet constant update?
mijn zus zit bij telenet....zij kon mij ook niet bereiken....een mailtje naar helpdesk telenet gaf geen soelaas.

Ik heb toen eens een vrijdagavond om 20.30 u. gebeld naar telenet (als niet klant)....en de dag nadien was het in orde...

ze updaten hun crdc database niet regelmatig genoeg blijkbaar....

dit moet je blijkbaar zelf doen, BTC doet dit niet...(naar telenet bellen)
zeg gewoon dat je niet meer bij belgacom zit, en dat ze hun database moeten aanpassen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6158
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
Bedankt: 395 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

http://www.belgian-telecom.be/ al sinds gisteravond down.

Safari kan de pagina 'http://www.belgian-telecom.be/' niet openen. Fout: 'onbekende fout' (CFURLErrorDomain:302) Kies 'Rapporteer bugs aan Apple' uit het Help-menu, geef het foutnummer op en geef een beschrijving van wat u deed toen dit bericht werd weergegeven.

IE 7

De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Mogelijke acties:
Verbindingsproblemen vaststellen

Meer informatie

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:

De internetverbinding is verbroken.
De website is tijdelijk niet beschikbaar.
De DNS-server is niet bereikbaar.
De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.
Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Of je gebruikt gewoon Firefox? Ik heb hier geen problemen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6158
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
Bedankt: 395 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Lord Utopia schreef:Of je gebruikt gewoon Firefox? Ik heb hier geen problemen.
apple safari en IE 7

ge geeft misschien gewoon weer wat in uw cache zit?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

satsurfer schreef:
Lord Utopia schreef:Of je gebruikt gewoon Firefox? Ik heb hier geen problemen.
apple safari en IE 7

ge geeft misschien gewoon weer wat in uw cache zit?
Wat moet er in mijn cache zitten? Gij krijgt uw website niet geopend, ik wel. Met IE7 werkt het hier ook :)
en 'k Zit zelfs op smalband en al ;)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6158
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
Bedankt: 395 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Lord Utopia schreef:Gij krijgt uw website niet geopend, ik wel. Met IE7 werkt het hier ook :)
heb eens mijn fritzbox softwarematig geresetted, en nu lukt het ook terug :smash2:

snap wel niet waarom hij dit blokkeerde....

bedankt Lord Utopia, lag dus ergens bij mij
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Nu mijn verbinding actief is, zijn ze blijkbaar niet meer zo erg geneigd om op mijn mails te antwoorden :?

Had dus al een mailtje gestuurd ivm de modem, dat ik graag aan port-forwarding zou willen doen, maar dat ik niet in de gebruikersinterface geraak omdat ze die met een paswoord beschermd hebben. Heb toen geen antwoord gekregen.

Had nu gisteren weer een mailtje gestuurd, ook met de melding dat mijn disicovery lijn blijkaar nog actief is, en dat ze dus bij BGC enkel het adsl signaal geactiveerd hebben en men lijn niet hebben omgezet naar Raw Copper ... Ook geen reactie op gekregen. Terwijl ze normaal altijd de dag nadien al antwoord geven, of zelfs dezelfde dag nog ...
Als het zo blijft moet ik toch is gaan bellen
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

satsurfer schreef:mijn zus zit bij telenet....zij kon mij ook niet bereiken....een mailtje naar helpdesk telenet gaf geen soelaas.

Ik heb toen eens een vrijdagavond om 20.30 u. gebeld naar telenet (als niet klant)....en de dag nadien was het in orde...

ze updaten hun crdc database niet regelmatig genoeg blijkbaar....

dit moet je blijkbaar zelf doen, BTC doet dit niet...(naar telenet bellen)
zeg gewoon dat je niet meer bij belgacom zit, en dat ze hun database moeten aanpassen...
Juist eens naar Telenet gebeld, ze willen mij daar dus niet helpen. Als hun klanten mij niet kunnen bereiken dan ligt dat aan mijn provider, niet aan hen ...
Heb hen met hand en tand proberen uit te leggen dat iedereen ons kan bellen behalve hun klanten, en heb ook gezegd dat ik gelezen heb dat het blijkbaar er aan ligt dat hun database niet up-to-date is, maar die madam aan de lijn bleef dus maar zeggen dat ze mij niet kon helpen omdat ik geen klant bij hun ben.
Na een hele discussie zei ze dat ik maar met mijn provider moet contact opnemen en dat die dan maar bij hun contact moeten opnemen ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is ook een normale gang van zaken... Belgian Telecom moet het oplossen, ook al ligt de fout (misschien) bij Telenet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6158
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
Bedankt: 395 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Lord Utopia schreef:Dat is ook een normale gang van zaken... Belgian Telecom moet het oplossen, ook al ligt de fout (misschien) bij Telenet.
er is een verschil tussen theorie en praktijk....

Ik kreeg ooit een mail dat zij daar niets konden aan doen....

Toen heeft mijn zus (Telenetklant) mail gestuurd, met nietszeggend antwoord.....

ik heb zelf gebeld en probleem voorgelegd dat Telenetklanten mij niet konden bereiken...en heeft dit quasi direct opgelost (vrijdagavond 20.30 u.)

Er zijn wel nog andere helpdeskmedewerkers dan die 'geit' dat jij aan de lijn had, drareg! Wat doorzetten, er zijn andere operatoren.
je krijgt nooit een gelijke behandeling, waar je ook gaat.....

desnoods een telenetklant laten bellen, die van zijn voeten maakt?

dreig desnoods naar Test-Aankoop/ombudsdienst/krant Telecommunicatie te stappen

ze hebben vorige week nog zo hun best gedaan bij Telenet om wat promo te maken op Volt (één)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

satsurfer schreef: desnoods een telenetklant laten bellen, die van zijn voeten maakt?
Heb ik zo'n twintig minuutjes geleden gedaan.
De moeder van mijn vriendin laten bellen, zij hebben dus Telenet en konden ons niet bellen.
De persoon aan de telefoon zei dat als zij er van een papiertje moesten opmaken dat het dan 5 dagen kon duren, maar als zij zelf morgen naar de betreffende dienst belt (die maar tot 21u open was), dat het dan op een kwartiertje opgelost is ...

Waarom konden ze mij dat dan niet zeggen???
Lord Utopia schreef:Dat is ook een normale gang van zaken... Belgian Telecom moet het oplossen, ook al ligt de fout (misschien) bij Telenet.
Of ik nu naar Telenet bel voor dat probleem of mijn provider belt naar Telenet. Als het aan hun database (of whatever) ligt dat hun klanten mij niet kunnen bellen, dan zijn zij degene die het kunnen (en moeten) oplossen.
Dat ze zeggen dat ik mijn provider maar moet bellen zodat die hun kan bellen, dat is gewoon een teken van onwil!
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Braindamage schreef:Nu mijn verbinding actief is, zijn ze blijkbaar niet meer zo erg geneigd om op mijn mails te antwoorden :?

Had dus al een mailtje gestuurd ivm de modem, dat ik graag aan port-forwarding zou willen doen, maar dat ik niet in de gebruikersinterface geraak omdat ze die met een paswoord beschermd hebben. Heb toen geen antwoord gekregen.

Had nu gisteren weer een mailtje gestuurd, ook met de melding dat mijn disicovery lijn blijkaar nog actief is, en dat ze dus bij BGC enkel het adsl signaal geactiveerd hebben en men lijn niet hebben omgezet naar Raw Copper ... Ook geen reactie op gekregen. Terwijl ze normaal altijd de dag nadien al antwoord geven, of zelfs dezelfde dag nog ...
Als het zo blijft moet ik toch is gaan bellen
Vandaag eens gebeld. Kreeg weer Dennis aan de lijn, vriendelijke kerel.
Heeft me gezegd dat ik Discovery lijn zelf moet opzeggen omdat ik gekozen heb voor een nieuw nummer te krijgen bij hen. Enkel wanneer je voor nummerbehoud kiest, dan doen zij het opzeggen voor jou.
Ivm de modem en port forwarding heeft hij me ook de nodige info verschaft, en dat ga ik eens uittesten. Maar zal wel nog een weekje moeten wachten daarmee, want morgen komt in het huisje de chape en zodra dat droog is worden de tegels gelegd. Ik ga dus een weekje of 2 het huisje niet meer in kunnen ...

Heb trouwens al naar BGC gebeld voor het opzeggen van de lijn. Dat is natuurlijk geen probleem (mits betalen van boete gelijk aan resterende maanden van contract), maar ze zeiden er wel bij dat als mijn internet verbinding dan wegvalt doordat ze de lijn stop zetten, dat het dan niet hun fout is. (ik had ze gezegd dat ik het wou stop zetten omdat ik een andere provider heb met verbinding zonder telefoonlijn).
Ik zei hem dan dat als zij (BGC) het adsl signaal op de lijn laten staan dat het dan wel geen probleem zal zijn, maar dan zegt die gast dat ze niet weten hoe mijn provider werkt. Ik zei dan dat BGC het adsl signaal op de lijn gezet heeft, en als ze daar dan niets aan veranderen dat het wel goed komt, maar weer dus het antwoord dat dat van mijn provider afhangt.

mja, morgen BT nog maar eens bellen

Blijkbaar is het bij BT gewoon iets te druk voor het antwoorden van mails, aan de telefoon zijn ze wel vriendelijk en behulpzaam. Ik krijg altijd dezelfde persoon aan de lijn (Dennis dus), dus ik denk dat het er op de Nederlandstalige helpdesk maar 1 persoon is, want als ik eens een antwoord krijg op een mail van hen, dan is het ook Dennis die het ondertekend
Ambiorix47
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009, 19:07

Ben nu sinds midden december bij BT internet werkt maar tel niet.
30 januarie tel activeert nu 09 feb. nog geen tel.
Als ik de tel opneeem altijd bezet toon.
heb al enkele keren gebelt maar krijg altijd te horen "we werken er aan".
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ambiorix47 schreef:Ben nu sinds midden december bij BT internet werkt maar tel niet.
30 januarie tel activeert nu 09 feb. nog geen tel.
Als ik de tel opneeem altijd bezet toon.
heb al enkele keren gebelt maar krijg altijd te horen "we werken er aan".
dat telefoneren gaat via internet, dus ik denk dat als je een bezettoon hoort, dat er dan iets bij de instellingen van de modem verkeerd is. Of misschien is het niet geactiveerd.
Had je gekozen voor behoud van nummer? Want dan moeten ze het nummer kunnen overnemen van je vorige provider.
Ik heb gekozen voor een nieuw nummer en bij mij werkte het onmiddelijk. Buiten dan de Telenet klanten die ons wouden bellen, maar dat ligt dus aan Telenet.

Als je in de BeBox (of Solobox) zou kunnen kon je zelf de gegevens eens nakijken, dat er misschien een foutje in de instellingen staat. Maar dan zal je eerst de instellingen moeten zien te krijgen. En je SIP gebruikersnaam en wachtwoord.
Je kan al je opnieuw belt eens vragen achter die instellingen en de login gegevens van de modem, dan kan je zelf eens kijken. Of voorwaarde dat je er iets van kent natuurlijk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6158
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
Bedankt: 395 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Braindamage schreef:Ik heb gekozen voor een nieuw nummer en bij mij werkte het onmiddelijk. Buiten dan de Telenet klanten die ons wouden bellen, maar dat ligt dus aan Telenet.

Als je in de BeBox (of Solobox) zou kunnen kon je zelf de gegevens eens nakijken, dat er misschien een foutje in de instellingen staat. Maar dan zal je eerst de instellingen moeten zien te krijgen. En je SIP gebruikersnaam en wachtwoord.
Je kan al je opnieuw belt eens vragen achter die instellingen en de login gegevens van de modem, dan kan je zelf eens kijken. Of voorwaarde dat je er iets van kent natuurlijk
ik gekozen voor nummerportering, en had voor de activatie al de logingegevens om te voi'pen.....de nummerportering, moest ik wat achter zitten...
een tijdje zag ik een 02 nr. als ik naar mijn eigen gsm belde (moest 050 zijn)
CLIP herkenning deed hij niet....(nummerweergave)
na 2-3 weken, alles prima in orde

Nu heb ik wat problemen met DSL uitval, maar ik ga de modem eens omwisselen bij avm (5 jaar garantie), want dit probleem heb ik al sinds het begin van het gebruik van de modem (dus nog vóór BTC)
heb indruk dat het vooral bij bellen/gebeld worden van telenetnr.'s.

Braindamage, kunnen telenetnummers U nu bereiken?
Braindamage schreef:Als je in de BeBox (of Solobox) zou kunnen kon je zelf de gegevens eens nakijken, dat er misschien een foutje in de instellingen staat. Maar dan zal je eerst de instellingen moeten zien te krijgen. En je SIP gebruikersnaam en wachtwoord.
heb hier een tweedehandse nieuwe belgacom B-box 2 gekocht voor 20 €, en werk toch liever met de fritz (gebruiksvriendelijkheid)
ruiswaarden bij fritz zijn ook iets beter.....je ziet de ingaande/uitgaande nummers, gespreksduur,....

maar gewoon als back-up gekocht, mocht de fritz plots niet werken of in omruiling....
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik hoop dat mijn fritzbox het blijft doen, want door die antenne aan te passen heb ik geen garantie meer.
De Fritzbox zal wel in Beringen blijven denk ik, want ik ga denkelijk die Solobox modem gebruiken.
Heb de gebruikerinterface wel nog niet gezien. Maar nummerweergave werkt en voicemail ook. En ik krijg schoon een mailtje met het voicemail bericht in. Al denk ik dat die voicemail van hun SIP server komt en niet van de modem.
Moest de solobox toch zijn nadelen hebben in vergelijking met de Fritzbox dan ga ik mss de Fritzbox toch gebruiken, ik kan nu toch aan de SIP gegevens
satsurfer schreef:Braindamage, kunnen telenetnummers U nu bereiken?
De moeder van men vriendin was vorige week vergeten te bellen. En ik weet niet of ze vandaag dan wel gebeld heeft. Heb niks gehoord.
Dit weekend ging het in ieder geval nog niet.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Hier een speedtest/review postje.

Afbeelding
getest via een wifi verbinding

BT zei dat ze me 6Mbps konden geven en ze hebben zich er aan gehouden. Ok, het is nu niet de volledige 6Mbps, maar het is toch maar een moment opname :-)

Met telefonie heb ik nog geen problemen gehad (buiten dat Telenet gedoe), ik hoor de mensen die ik bel heel duidelijk en als ik van in Beringen naar mijn vriendin bel op het BT nummer dan hoor ik haar ook heel goed.

ik heb nog niet zitten downloaden ofzo via deze verbinding, maar het gewone surfen gaat heel goed
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6158
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
Bedankt: 395 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Braindamage schreef:Hier een speedtest/review postje.

Afbeelding
getest via een wifi verbinding

BT zei dat ze me 6Mbps konden geven en ze hebben zich er aan gehouden. Ok, het is nu niet de volledige 6Mbps, maar het is toch maar een moment opname :-)
ook eens speedtest gedaan (brussel genomen, terwijl ze mechelen voorstelden)
hogere snelheid via brussel...

toch een tevreden klant, braindamage ;-)

Afbeelding

heb nog nooit 6 Mbit gehaald.....hoe ver woon jij van de centrale? (ik 2,3 km.)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

satsurfer schreef:heb nog nooit 6 Mbit gehaald.....hoe ver woon jij van de centrale? (ik 2,3 km.)
Als ze me op de centrale hebben aangesloten die ze zeiden toen ik voor de aansluiting een controle vroeg, dan is het 1,2KM.
Maar ik zou niet weten hoe ik het zelf zou kunnen testen
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6158
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
Bedankt: 395 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Braindamage schreef:
satsurfer schreef:heb nog nooit 6 Mbit gehaald.....hoe ver woon jij van de centrale? (ik 2,3 km.)
Als ze me op de centrale hebben aangesloten die ze zeiden toen ik voor de aansluiting een controle vroeg, dan is het 1,2KM.
Maar ik zou niet weten hoe ik het zelf zou kunnen testen
bij mij zeiden ze eerst 1,8 km.

edpnet (vorige operator) zeiden 2,3 km.

Toen ik hun hier 1 jaar later mee confronteerde (wegens wegval, vermoedelijk door slechte modem), zeiden ze ook 2,3 km. :?

Heb nu 2 weken b-box in gebruik, en tot op heden geen probleem (met fritzbox regelmatig adsl wegval tijdens het bellen)

waarschijnlijk eens omruilen (5 jaar waarborg)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik gebruik ook gewoon de Bebox, de nieuwe Thomson TG782 modem dus.

Hij lijkt mij ook goed te werken, alleen bij mijn vriendin blijkt het wireless signaal regelmatig weg te vallen. Is met nogthans maximum signaal sterkte.
Kan ook aan haar modem liggen.

Dit is de informatie over mijn verbinding :
Uptime: 23 days, 10:21:48
DSL Type: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 6.144
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 205,54 / 529,59
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 9,0 / 15,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 23,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 11 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 48 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 1
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Ik weet niet juist hoe het zit met de dB waardes en wat je moet hebben om een goeie verbinding te hebben. Maar ik denk dat ze niet slecht zijn. En het zullen toch zeker niet de waardes zijn van een lijn op 5,6km, wat de andere providers zeiden

[EDIT] Door 'Het Grote Lijnwaarde Topic' en de verwijzingen daar naar de UB knowledgebase en de post van Sasuke, weet ik nu dat mijn lijnwaardes in het huisje heel goed zijn :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6158
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
Bedankt: 395 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Braindamage schreef:Ik gebruik ook gewoon de Bebox, de nieuwe Thomson TG782 modem dus.

Hij lijkt mij ook goed te werken, alleen bij mijn vriendin blijkt het wireless signaal regelmatig weg te vallen. Is met nogthans maximum signaal sterkte.
Kan ook aan haar modem liggen.

Dit is de informatie over mijn verbinding :
Uptime: 23 days, 10:21:48
DSL Type: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 6.144
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 205,54 / 529,59
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 9,0 / 15,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 23,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 11 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 48 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 1
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
bij mij (2,3 km.) véél minder

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 22 dB 11 dB
Attenuation 28 dB 29 dB

Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator
Fast Path FEC Correction 204 0
Interleaved Path FEC Correction 0 0
Fast Path CRC Error 2 1947
Interleaved Path CRC Error 0 0
Loss of Signal Defect 0 ---
Fast Path HEC Error 68 0
Interleaved Path HEC Error 0 0
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6158
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
Bedankt: 395 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

U koopt de SoloBox modem aan € 68 (€ 110 winkelwaarde). => zoals altijd
Verder betaalt u slechts € 34,95*/maand (€ 45).
Gratis activering t.w.v. (€ 40).
Eénmalig € 29 extra indien u uw nummer wenst te behouden.

* Gedurende een half jaar betaalt u slechts € 34,95 (€ 45) per maand.
Promotie geldig tot en met 15/06/2009


nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?) :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

satsurfer schreef:
nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?) :wink:
Voor zover ik weet is dat niet het geval bij Telenet. Enkel bij EDPnet en blijkbaar ook BT.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6158
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
Bedankt: 395 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Lord Utopia schreef:
satsurfer schreef:
nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?) :wink:
Voor zover ik weet is dat niet het geval bij Telenet. Enkel bij EDPnet en blijkbaar ook BT.
een jaar of 10 geleden bestond dit bij telenet ook....waarschijnlijk hebben ze dit afgeschaft.....ze zijn ondertussen een monopolist :P
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

satsurfer schreef:
Lord Utopia schreef:
satsurfer schreef:
nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?) :wink:
Voor zover ik weet is dat niet het geval bij Telenet. Enkel bij EDPnet en blijkbaar ook BT.
een jaar of 10 geleden bestond dit bij telenet ook....waarschijnlijk hebben ze dit afgeschaft.....ze zijn ondertussen een monopolist :P
MGM codes werken nog steeds in't café hoor ;)

kreeg geregeld nog niet zo lang geleden ienens een maandje gratis :twisted:
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

satsurfer schreef:U koopt de SoloBox modem aan € 68 (€ 110 winkelwaarde). => zoals altijd
Verder betaalt u slechts € 34,95*/maand (€ 45).
Gratis activering t.w.v. (€ 40).
Eénmalig € 29 extra indien u uw nummer wenst te behouden.

* Gedurende een half jaar betaalt u slechts € 34,95 (€ 45) per maand.
Promotie geldig tot en met 15/06/2009


nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?) :wink:
Toen ik bij BT ging was het 2 maanden gratis en gratis modem, toch iets meer profijt gehad :-D
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 maa 2008, 17:52

Ik ben sedert juni 2008 bij BT en heb nog nooit een downloadsnelheid gekregen van 6mbit nochthans maken ze daar reclame mee nu zelf met 16mbit. Na 6 maand op een ongelofelijke snelheid van 1,3mbit te hebben gekregen en na veel zagen heb ik nu 3mbit gekregen dat is dus ver af van de 6mbit. Ik zit op 2,2km van de centrale dus daaraan kan het niet liggen dus ga ik in juni ek. mijn opzeg geven. Mobistar heeft nu ook een snelheid van 6mbit en telefoneren gratis 24/24uur voor een prijs van 35euro.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”